Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
The skeleton

 

Så den på kino i usa, vet ikke om den kommer til norge. Gir karakter kast 2. Grøsserfilm, tidvis kjedlig. Lite innhold. Har en fin hovedrolle innehaver som er der for å gjøre filmen spennende, viser pupp (beste med filmen), veldig mange unødvendige scener, bare lagt til uten noen spesiell grunn. Usammenhengende. bra avslutning på filmen.

Det er ikke The Skeleton Key du mener?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S.W.A.T

 

Handling

 

Når politiet står maktesløse ringer de til S.W.A.T. (Special Weapons and Tactics)! Oscar-nominerte Samuel L. Jackson og superstjernen Colin Farrell i rollene som to vittige og kampherdede veteraner som slår seg sammen med et par grønnskallede rekrutter for å utgjøre det mest ukonvensjonelle, men effektive, S.W.A.T -teamet noensinne. Deres første oppgave å transportere en internasjonal narko boss til fengselet og for 100 millioner dollar er det mange som vil hjelpe ham med å flykte! Følg med L.A:s elitestyrke på en pulserende actionreise med høyt oktantall.

 

Min mening

 

synes det faktisk var en skikkelig tøff film, fikk nesten lyst til å bli s.w.a.t selv :p, er vel ikke mer å si egentli.. liker du eksplosjoner og skyting så er dette filmen. bra underholdning

 

8/10

 

 

Idle Hands

 

Handling

 

17 år gamle Anton er en ganske alminnelig gjennomsnittsgutt i puberteten. Han er lat og totalt uten ambisjoner eller mål – det eneste måtte kanskje være å komme i klinsj med Molly. Men alt forandrer seg da han en dag våkner med en Halloween-forbannelse i sin høyre hånd. Den ligger ikke lenger i fanget, men slår villig vekk! Og dette kommer hans nærmeste til å merke. På huden...

 

Min mening

 

For en film, herregud.. blir vel på en måte splatter/komedie.. synes den var morsom, selv om alt selfølgelig var overdrevet til 1000..

 

7/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Firece Creaturs

 

kanskje en av de morsomste filmene laget på 90tallet, de slå den orginale fish called wanda, og den var også morrsom,

 

man ler nesten med en gang filmen starter, og får latterkrampe fra der hvor dyrepasserne blir "angrepet" av dyrene, og latterkrapmen varer til slutten av filmen, var helt sliten etter på og fikk nesten ikke puste,

de tok til og med den gamel britiske saue knullings vitsen, i ny form..

 

9.7/10

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Die Apothekerin (1997)

 

Alle gode ting er tre, sier de. Dette er den tredje tyske filmen jeg noensinne har sett, og den smakte ikke godt, i hvert fall. Jeg håpet at den skulle handle om en sadistisk apotekerinne som ga sine hypokondriske kunder dødelige doser chrystal meth. Men så heter ikke filmen "A New Hope", heller da.

Lenke til kommentar
*snip*

Tsk. Det er en av de beste filmene norsk film noensinne har prestert å lage!

 

Broren til hovedpersonen er mongloid, dog har han ingen direkte funksjon i filmen og ikke skjønner jeg hva han har der å gjøre.

Nei, han er ikke mongoloid. Han har Dawns syndrom. Han har en stor "funksjon" i filmen, og ser du ikke hvordan, ja da synes jeg synd på deg.

Ekkel er den og, i det en pakistaner finner frem en drill/stikksag og skal ordne et kne på en av de andre.

En spikerpistol til å "ordne" penisen hans.

 

At du ikke forstår denne filmen, sier langt mere om deg enn filmen selv, Joachim. Du er kanskje vant til uintelligent Hollywood-makkverk, og da blir det litt i største laget å se en så flott og meningsfull film som Uno.

 

Case closed.

Lenke til kommentar
*snip*

Tsk. Det er en av de beste filmene norsk film noensinne har prestert å lage!

 

Broren til hovedpersonen er mongloid, dog har han ingen direkte funksjon i filmen og ikke skjønner jeg hva han har der å gjøre.

Nei, han er ikke mongoloid. Han har Dawns syndrom. Han har en stor "funksjon" i filmen, og ser du ikke hvordan, ja da synes jeg synd på deg.

Ekkel er den og, i det en pakistaner finner frem en drill/stikksag og skal ordne et kne på en av de andre.

En spikerpistol til å "ordne" penisen hans.

 

At du ikke forstår denne filmen, sier langt mere om deg enn filmen selv, Joachim. Du er kanskje vant til uintelligent Hollywood-makkverk, og da blir det litt i største laget å se en så flott og meningsfull film som Uno.

 

Case closed.

UNO, gjikk eg glipp av på kino, og fikk endelig kjøpt den her om dagen til 100 kr, noe som absolutt er ett røverkjøp. For denne filmen er noe av det beste norske eg har sett, en tvers igjennom genial film som må sees, sjøl om om man tviler på norsk film :yes:

 

EDIT; det som du har quotet der, altså som sagt det virker som den personen ikkje idè ka som skjer i filmen :dontgetit:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Må si meg enig med JoachimR på nesten alle punkter, men jeg kan strekke meg til 3/10. Uno gjorde meg enda mindre begeistra for norsk film enn jeg allerede var. Foretrekker heller en god gammeldags amerikansk popcornfilm fra 90-tallet i dette tilfellet.

Begrunnelse, takk?

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Må si meg enig med JoachimR på nesten alle punkter, men jeg kan strekke meg til 3/10. Uno gjorde meg enda mindre begeistra for norsk film enn jeg allerede var. Foretrekker heller en god gammeldags amerikansk popcornfilm fra 90-tallet i dette tilfellet.

Begrunnelse, takk?

Like WTF big time?? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events

 

Vil du lese om den kan du gjøre det her: Imdb

 

Koste meg med filmen jeg, god underholdning. 6.8 synes jeg ikke yter den helt rettferdighet, jeg hadde vel tippa rett over 7 blank. Absolutt verdt å få med seg.

 

Ellers vil jeg anbefale Awakenings med De Niro og Williams.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Collateral

 

Michael Mann er et visuelt geni, på samme tid som han er en dyktig forfatter og produsent. Collateral er en helt fantastisk film som spiller mye på stemning og menneskers egoisme. Både Jamie Foxx og Tom Cruise gjør helt fantastiske figurer i rollene sine som henholdsvis Max og Vincent. En av de beste filmene i 2004.

 

9/10

Lenke til kommentar

From Dusk Till Dawn

 

Handling

 

To kriminelle brødre, Seth (Clooney) og Richard (Tarantino) Gecko, en av dem en morder og den andre en sex-forbryter, raner en bank. Med politiet i hælene vender de nesa sørover og drar mot Mexico. Som sikkerhet tar de en familie som gisler. Vel fremme i Mexico stopper de på en bar ved navn av Titty Twister, et sted der motorsykkelgjenger og lastebilsjåfører henger. Titty Twister, open from dusk till dawn. Men baren er et merkelig sted og brødrene Gecko er i mer trøbbel enn de vil tro...

 

Min Mening

 

For en digg film! begynner som en helt "vanlig" film, men tar helt av når de kommer til mexico, nærmere bestemt baren Titty Twisters.. har sett filmen en gang for lenge siden så jeg viste hva som kom til å skje.. men uansett, han Tarantino spiller bra, samme med Clooney.. anbefales! :w00t:

 

I got six little friends, and they can all run faster then you can

 

9/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...