Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
City of God var en veldig bra film, men hva den gjør inne på topp 20 på imdb vet jeg ikke. :)

Du gir den 8/10 og så stiller du spørsmål til hvorfor den er på topp 250? Laveste snittkarakter der er 7.8...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hadde det ikke vært lurt med et karaktersystem med to karakterer?

-En karakter lik den vi bruker i dag

-Og en for underholdningsverdi?

Nei. Hvor vanskelig er det å gi karakter på en film? Det er jo underholdningsverdien man vurderer!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Denne filmen er utrolig morsom...

Hvorfor gir du den bare 2/10 da?

hadde tenkt til å gi den 1, men jeg gir den 2 siden jeg fikk meg en god latter av å se den. Det kan hende ikke alle syns den er bra, for den suger rett og slett.

Så du hatet den?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg ønsker å lese anmeldelser når noen har postet, men blir bare sie ned og side opp med diskusjon nå for tiden.

 

-Ja bra med kritikk, men kunne ikke dette foregått gjennom PM?

Helt enig :ermm: Du som er moderator og skal veilede andre her på forumet burde i alle fall tenkt over dette :hrm:

Fordi jeg er uenig med deg så gjør ikke jeg jobben som moderator godt nok?

 

Jeg synes at anmeldelsene skal kunne kommenteres, akkurat som bildene i RPP. Er noen uenige kan de sende PM med gode argumenter for hvorfor alt annet enn anmeldelser skal utelukkes i denne tråden.

Lenke til kommentar
Jeg ønsker å lese anmeldelser når noen har postet, men blir bare sie ned og side opp med diskusjon nå for tiden.

 

-Ja bra med kritikk, men kunne ikke dette foregått gjennom PM?

Helt enig :ermm: Du som er moderator og skal veilede andre her på forumet burde i alle fall tenkt over dette :hrm:

Fordi jeg er uenig med deg så gjør ikke jeg jobben som moderator godt nok?

 

Jeg synes at anmeldelsene skal kunne kommenteres, akkurat som bildene i RPP. Er noen uenige kan de sende PM med gode argumenter for hvorfor alt annet enn anmeldelser skal utelukkes i denne tråden.

Ja men det er bare snakk om ting som at det er skrevet for lite, eller dårlig forklart. Og det har sjedd flere ganger.

 

Hvorfor i all verden kan ikke noen da bare sende PM om at denne personen skal endre eller legge til mer, uten at tråden skal fylles med klage som det?

Lenke til kommentar

Her whiner vi først om for mange kommentarer, for så å komme med flere kommentarer? Let's get some movies going!

 

Dagens film: Dogma

Kevin Smiths religiøse komedie er en av de morsomste filmopplevelsene på jord. Jeg ler av alt fra Snoogens! til Guds lille "weup"-lyd. Kevin Smith viser at han er mester i å leke med publikum, enten det er å gå fra seriøse dialoger om rasisme i Bibelen til masturberingen til Jay, eller å ha mesteren George Carlin som prest/kardinal.

Smiths første "store" film, med store navn som Affleck, Chris Rock og den ustyrtelig morsomme Alan Rickman.

Must for Smith-fans, og en herlig komedie.

8/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Wedding Crashers

 

Utgangspunktet i denne filmen er "hvordan få seg fitte og hvor få det lettest?" Vince Vaughn er konge og Owen Wilson likeså. Denne filmen er hysterisk morsom og alle damene er dryppende hete. Skuespillet er sinnsykt bra til å være en pengekomedie og humoren er konge.

 

7/10

Lenke til kommentar

Anmeldelse-o-rama.... cun-style! (I dag er det jo mot strømmen å hoppe på trender så.)

 

1.

Memories

3 animefilmer i en samling. Noe sier meg det kunne liksågodt vært 5.

 

2.

Cannibal Apocalypse

Får Gudfaren til å se ut som den faktisk er.

 

3.

Two Minutes In New York

Kanskje noen ser dette og tenker "Hm..". Vel ikke jeg ihvertfall!

 

4.

My Little Pony

Tror Martha Louise eide en ponni en gang.

 

5.

Week-End

Raske bilen! Tjo ho! Kunne trengt bensin og nye vindusviskere.

 

6.

Cannibal Holocaust 2

Drakk en hel six-pack til denne. Litt usikker på om det egentlig var det beste valget, ettersom jeg nå faktisk hadde en flaske vin som gikk ut av dato dagen etterpå. Etterpå skjønte jeg at det beste hadde vært å ikke drikke noe i det hele tatt.

 

7.

Nekromantik

Bilen til tanta mi krasja dagen etterpå. Jeg kjørte.

 

8.

Bridget Jones Dagbok

Hadde jeg sett denne om 15 år hadde jeg sikkert på et eller annet punkt begynt å snakke på svensk.

 

9.

That Obscure Object Of Desire

Sikker på at jeg så noen i denne filmen som lignet kollosalt på Kari Bremnes. Ikke rart igrunn.

 

10.

Bride Of The Monster

Bela Lugosi har inget hjem. Hører til i jungelen. Denne filmen gjør ikke.

 

Håper alle begynner å anmelde på denne måten.

 

S,

Lenke til kommentar

The skeleton

 

Så den på kino i usa, vet ikke om den kommer til norge. Gir karakter kast 2. Grøsserfilm, tidvis kjedlig. Lite innhold. Har en fin hovedrolle innehaver som er der for å gjøre filmen spennende, viser pupp (beste med filmen), veldig mange unødvendige scener, bare lagt til uten noen spesiell grunn. Usammenhengende. bra avslutning på filmen.

Lenke til kommentar
City of God var en veldig bra film, men hva den gjør inne på topp 20 på imdb vet jeg ikke.  :)

Du gir den 8/10 og så stiller du spørsmål til hvorfor den er på topp 250? Laveste snittkarakter der er 7.8...

Ehm, nå sa jeg ikke topp 250 men topp 20! :p

 

Btw;

Almost Famous - Den her vet jeg ikke hva gjør inne på topp 250! 6+/10

Scarface - Kunne godt vært høyere på listen, 8+/10

Sorry for offtopic, men imho er Scarface blant topp 5 gjennom tidene. Måtte bare få det ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...