Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Madagaskar

En ny tegnefilm som handler om en sebra,løve,sjiraff og en flodhest som holder til i NY Zoo. Sebraen vil ut i den frie naturen, men resten av gjengen er ganske skeptisk til det forslaget. Ideen fikk den fra pingvinene som også holder til i dyrehagen. De kommer seg ut i det fri og får en smakebit på hvordan naturen er.

 

Dette er kanskje den artigeste filmen jeg har sett hittil i år. Jeg og en kompis lo så tårene trillet til tider. Bare pingvinene i seg selv er verdt å se filmen :D

 

8.5/10

Lenke til kommentar
det virker som om hver eneste vinkel er gjennomtenkt.

Ikke så veldig uvanlig i filmer det :roll:

Okay, jeg er ikke så veldig flink til å få ting ned på papiret, men selve komposisjonen av de aller fleste scenene er tilnermet perfekt. Hvis du noen gang har filmet eller fotografert så vet du når en komposisjon er genial. Dere tar sikkert ikke poenget uansett så jeg stopper her.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Det står ikke regler for hvem anmeldelsene skal være for.

Ehh... det skulle ikke tilfeldigvis være for vi som leser på dette forumet?

"Vi" forventer noe mer enn én setning for at det skal være en anmeldelse uansett hvor morsom den er (én gang eller to).

Tråden heter: "Mini-anmeldelse av den siste filmen du så".

 

Trådstarter skriver også:

 

Som du sikkert har skjønt så kan du nevne den siste filmen du har sett og en liten kommentar hadde helle ikke gjort noe.

 

Nå må dere sippehuer snart holde kjeft og la de som vil anmelde få anmelde som faen de vil, så lenge det ikke går ut over retningslinjene. Jeg har ennå ikke lest i retningslinjene at hvis man skal skrive en filmanmeldelse, må den ha mer enn én setning. Og det finnes tonnevis av andre anmeldelser her i denne tråden som er langt kortere enn mine.

 

Noen liker anmeldelsene mine, andre ikke. Dere får syte og klage, men det er strengt talt ikke mitt problem at enkelte mennesker ikke takler setningsanmeldelser. Nå gidder jeg ikke å diskutere mer, for det går way out of hand.

 

God kveld :)

Lenke til kommentar

Friend (2000)

 

Noe sier meg at Sergio Leone døde, ble spøkelse fordi han erget seg over makkverket Once Upon a Time in America og besatte en eller annen koreaner som fikk lagd denne koreanske filmen med koreanere i rollene som Bob de Niro, Jimmy Woods og de to ukjente folka ingen noensinne hørte om igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

The Island

 

39m.jpg

 

They don't want you to know what you are.

 

Filmene til Michael Bay avventes alltid med spenning av undertegnede – ikke fordi jeg vet at han vil gi meg en uforglemmelig filmopplevelse, men fordi han i mine bøker fremstår som den dyktigste og mest uforutsigbare regissøren som har massene som mål. Han ga meg en opplevelse med Bad Boys II, og jeg var en av de få som faktisk slukte store deler av Pearl Harbor. Du bør ikke avskrive min seriøsitet selv om jeg godtar Ben Affleck som en semi-habil skuespiller, eller fordi jeg nyter Martin Lawrence sin konstante og meningsløse syting. Michael Bay er en regissør jeg ikke liker å forhåndsdømme, selv om han er verdens enkleste person å gjøre akkurat det med. Internett lokket med en dritfet trailer av box office-eposet og kinoen gjorde det samme med billig-billetter. Off I went to visit Bay's Island.

 

I The Island møter vi Ewan McGregor og Scarlett Johansson som henholdsvis Lincoln Six Echo og Jordan Two Delta; to av de flere tusen påstått overlevende etter at jorden ble forpestet av en heftig gift som drepte det meste. Disse menneskene lever sammen i et kunstig utopia skapt av halvskrudde bakmenn med sansen for makt og penger. Titt og ofte arrangeres et "lotteri" hvor en eller flere får reise til "the island" og leve lykkelig alle sine dager. Egentlig ender de opp på operasjonsbordet som ufrivillige donorer av lever, nyre eller andre vitale organer. De er kloner kjøpt av "ekte" mennesker – en forsikringspolis som lover et lengre liv. Lincoln Six Echo, en to år gammel "innbygger" har mareritt og tenker på ekte Freud-vis at de har en mening. Han graver dypere og finner flere hull i sjefenes historier om livet på utsiden. En kveld vinner venninnen hans, Jordan Two Delta, lotteriet. Hun skal sendes til The Island. Faktum er at hennes eier, hennes opphav har vært i en alvorlig bilulykke og trenger både ditt og datt for å overleve. Lincoln er så dyktig detektiv at han ender opp som vitne til det som egentlig skjer med lotterivinnerne og bestemmer seg for å rømme fra det som er den sikre død. Og Jordan skal være med ham. De begir seg ut i en verden de ikke har peiling på hvordan fungerer. Med en god porsjon flaks og en enda større porsjon filmtriks, ender de opp som 'la resistance' – to opprørere mot dette syke konseptet.

 

Produsentene til The Island sa på hjemmesidene sine at grunnen til filmens flopp var de to hovedrolleinnehavernes innsats. Dialogen i The Island er så utpreget ræva at det er så vidt den reddes av høye lyder og heftige bilder. Dessuten nevnes det i filmen at alle klonene har en hjerneaktivitet som tilsvarer en 15-årings, noe som forklarer en del av de idiotiske spørsmålene og reaksjonene til klonene. Og hvilken idiot fant ut at Ewan McGregor skulle ha amerikansk aksent? Hans motspiller, Scarlett Johansson, haler store deler av filmen i land med sitt vanvittig vakre ytre, sin opphissende hete stemme og sin evne til å gjøre mye ut av lite. Det vil si at dialogen stinker så mye at en mindre skuespiller hadde senket filmen i første akt. Djimon Hounsou (Russel Crowes afrikanske gladiator-venn) er den som burde fått pepper for rolletolkning. Fra første setning ødelegger han hele karakterens troverdighet og huskes ikke som annet enn en skikkelig skivebom etter rulleteksten er over.

 

The Island hadde stort budsjett. En del av dette mistenker jeg med særdeles god grunn at kommer fra sponsorer som ønsket produktene sine i denne filmen som så ut til å bli 2005s største kino-opplevelse. Produktplasseringen er så åpenlys at den er på grensen til latterlig, men den ødela ikke stort. Det morsomste må ha vært "pc-fikseren", spilt av den alltid fantastiske Steve Buscemi; han går under navnet "Mac" i hele filmen. Det er ikke sikkert Apple har hatt en finger med i spillet, men det hadde i så fall vært en litt mer subtil (og intelligent) form for reklamering. Med sponsorpengene i boks kunne Bay gjøre hva han ville av visuelle krumspring. Likevel velger han å kopiere biljakten fra Bad Boys II – han trengte bare å bytte ut Ferrarien med en konseptbil fra Cadillac og ingen ville merke noe. Jeg liker Bays versjoner av hund og katt, det jeg derimot ikke liker er at han prøver å være smart. At han faktisk prøver å si noe med filmen. Jeg tror den godeste Michael tenkte at han kunne få både i pose og sekk da han først leste The Island-manuset over sin bolle cornflakes. Det kunne han ikke.

 

Hold deg til no-brainers, Bay, så skal vi ikke plage deg mer.

 

6/10

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Uno

 

39p.jpg

 

Filmen handler om noen fantastiske mennesker fra Oslos dårlige side, og at man er på den siden legger man heller ikke skjul på. Her er det pakistanere i BMWer, Jarles Fitness, "gunnere" etc i hopetall.

 

Pappa ligger døden nær i det hovedpersonen blir arrestert, og han slipper ikke ut før han "tyster" på hvem de anabole steroidene og pistolen funnet på treningssenteret tilhører. Han tyster, de andre er ikke særlig begeistrert, og i det hele tatt, det blir temmelig ukoselig.

 

Broren til hovedpersonen er mongloid, dog har han ingen direkte funksjon i filmen og ikke skjønner jeg hva han har der å gjøre.

 

Uno fikk jo da den kom gode karakterer av mange, og også på IMDB. Hvorfor, er for meg et godt spørsmål. Maken til makkverk skal du lete lenge etter. Kan ikke tenke meg en verre film - det er ren tidssløsing å se den. Ekkel er den og, i det en pakistaner finner frem en drill/stikksag og skal ordne et kne på en av de andre. Selv snudde jeg meg bort under den scenen.

 

Jeg ser absolutt INGEN grunn til hverken å anbefale eller å se denne filmen.

 

1/10

Lenke til kommentar

The Ring 2

 

Hva handler den om?

 

Den handler om at hovedpersonene fra den første filmen, Rachel og Aidan, flytter til en ny by for å slippe unna den berømte videofilmen. Men så dukker videotapen opp i den nye byen også...

 

Hva synes jeg?

 

Herregud, for en møkkafilm. Ikke bare er plottet ulogisk (noe jeg kanskje kunne oversett), men den er ikke skummel for fem øre. Jeg skvatt en gang, og som vi alle vet er skvettescener et billig virkemiddel som ikke gjør noe for at en virkelig skrekk skal sette seg. Ikke det at nr 1 i serien var så mye skumlere, men hadde iallefall forventet med noe på samme nivå, og det fikk jeg ikke. Styr unna.

 

3/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...