Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser den humoristiske verdien, men ikke den informative. Ganske så meningsløse innlegg spør du meg. :shrug:

Med fare for å virke overpretensiøs: Dersom man går tilbake og leser anmeldelsene i denne tråden, vil informasjonsverdien være så å si lik null på nesten samtlige anmeldelser (inkludert mine egne), det er iallfall tilfellet for meg. Forskjellen med cuns innlegg er at han klarer å være original. Slikt skal hylles, ikke rakkes ned på. Spør du meg, da. :)

 

Ingen her er vel profesjonelle anmeldere. Man skriver bare ned det man har på hjertet om filmen(e) man har sett. Det bør da være nok?

 

Men ferdig med den saken, nei? Ellers blir det vel rabalder å få fra moderatorene.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

For min del så jeg hatt ganske lite utbytte av å lese side opp og side ned av anmeldelser da jeg har en meget sær filmsmak og tiltrekkes av mildt sagt obskure saker. Men, det er alltid morsomt å se hva andre synes om film og her kommer poenget mitt: Det går såvidt an å trekke -en- fornuftig konklusjon/utarbeide en slags mening ut av cun sine innlegg. Dessuten så er det kort vei mellom det å være original og det å være sær. Cun havner dessverre i den siste kategorien.

 

Tror nok moderatorene heller vil ha en liten diskusjon rundt emnet enn at resten av tråden skal fylles opp med:

 

"Independence Day":

 

To ord: Gårsdagens avis...

Lenke til kommentar

LarsP: Å kalle noe(n) for sær(t) synes jeg blir heller ganske feil, da begrepet 'sært' er så individuelt betinga. Tidligere i tråden florerte innleggene med kun navnet på filmen de hadde sett, og dét var det. Ethvert innlegg som inneholder noe mer enn det, anser jeg som et positivt oppløft. Du mener anmeldelsene er sære, jeg mener de er originale. Og som du selv sier, så går det an å få en slags konklusjon om hva cun mente om filmene, så å kalle postene meningsløse blir vel også litt feil? Vi får vel bare bli enig om å være uenig.

 

---

 

 

140_box_348x490.jpg

 

Det velkjente fenomenet om skrive- og andre arbeidsblokkeringer skildret Fellini, delvis selvbiografisk, guddommelig i ’63 med 8½. Filmen handler nemlig om en regissør som sliter med å finne inspirasjon og kreativitet til sitt niende filmprosjekt, som nettopp Fellini gjorde da han lagde denne filmen. Dersom 8½ er et produkt av en kunstnerkrise, håper jeg alle nåværende og fremtidige reigssører vil lide av den samme krisen. Ta del i det som skulle bli hans mesterverk nummer ni, men endte opp som hans kunstverk 8½.

 

Når Fellini lager film, nøyer han seg ikke med ett vakkert element for å imponere publikum. Visuell overdådighet, deilige, rike dialoger (som dessverre ikke kommer godt nok frem i det heller fattige norske språket, vil jeg tro), himmelske kvinner og fantasier som får tankene til å boble livlig, er hva Fellini setter som standard i sine filmer. Aldri har det vært sannere enn med 8½ .

 

Ingmar Bergman er kjent for sine teatralske elementer i sine filmer – noe som er uakseptabelt for neorealimen – som konsekvent og med høy respektfaktor ble brukt av italienske filmskapere på denne tiden - da kunsformen har umåtelig strikte regler. Med 8½ tok Fellini også et steg i denne retningen Bergman alltid har gått – mot det mer teatralske, og tvinnet fortellertrådene til det deilig kompliserte. Vidunderlig. Kanskje en av hovedgrunnene til at Bergman liker Fellini er nettopp dette?

 

Fellini har fra uttallige kanter blitt kalt en svært pretensiøs filmskaper, spesielt etter denne filmen. Hver scene, hver minste lyd er Fellins egne. Unektelig. Eufoniske lyder og denne tidens reginormer er byttet ut med kakofonisk virvar og egenartet, innsiktsfull regi – deilig enestående, unikt.

 

Mye av takken for Fellinis suksess bør gå til hans eksemplariske karrièreveiledere Vittorio De Sica, Roberto Rossellini og Luchino Visconti – som alle fulge neorealismens strikte former i sine filmverk. Men da Fellini la denne kunstformen bak seg, eller rettere sagt tok en omvei i formen, ble filmene mer hans mer ’fellinske’ – hvorav uttalelsene om pretensiøsitet dukket opp. Selv mener jeg dette var filmhistoriens beste, mest viktige valg noensinne. Fellini er stor, Fellini er Gud. Tidenes film? Jeg vil bastant påstå det.

Lenke til kommentar
[quote name=

Halv-veis off-topic:

Men hvordan skal da tv-serien denne filmen er en del/fortsettelse av karaktersettes?

Serien er mer enn én karakter bedre (eller snarere morsommere) enn filmen.

Helt enig' date=' serien er morsommere enn filmen.

Her har dere en episode ;)

 

batmanbomb14iq.gif

Kun første episode ..Lumpent gjort asså, fikk jo ikke vite om Batman kom seg unna Jokerns klør...

Hysterisk morsom serie forøvrig.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Filmens tittel: "DeVour" (2005)

 

"Det er ikke bare et spill"

 

Først vil jeg si at jeg kjøpte den fordi 1. Jeg hadde aldri hørt om den, 2. Den virket som en middelmådig teenage semihorror movie og 3. Popcorn film.

 

Jeg fikk rett på alle punkt :)

 

I hovedrollen finner man et kjent fjes, nemlig Jensen Ackles (kjent fra TV-serien "Smallville"), som spiller Jake Gray, en gutt som blir utsatt for stadige og makabre syner han ikke kan forklare. En kveld han besøker to venner, og de slapper av på gutterommet, blir Jake introdusert til et onlinespill han aldri har hørt om før, nemlig "The Pathway". Jake er skeptisk til spillet, og det viser seg snart at skepsisen kan være berettiget.

 

Denne filmen er svært forutsigbar. På tross av at jeg ikke engang avslører alt som står på baksiden av DVD-coveret, sier det seg selv hva som skjer videre.

 

Skuespill

Slapt skuespill, med mulig unntak av Jensen Ackles, som på den annen side overspiller til tider, og generelt får de andre skuespillerne til å virke som dårlige statister. La det være sagt: Leter du etter godt skuespill, gå andre steder. Det er pinlig dårlig utført i denne filmen.

 

Effekter

Effektene i "DeVour" er grelle og dårlige, og klarer på ingen måte å overbevise noe særlig. Mystikken i filmen faller bort altfor tidlig, og i beste (verste) amerikanske filmtradisjon, blir seeren matet med teskjeer så godt som fra starten av. Det som kunne vært svært uhyggelige stunder i filmer, blir brutalt slaktet av "in yer face!" fremgangsmåten, med andre ord får du nesten alt i fleisen så snart det lar seg gjøre, slik at du slipper å fundere på slutten.

 

Lyd og bilde

Lyden utmerket seg ikke på noen spesiell måte. Bildet er til tider merkbart kornete og med støy, men ikke verre enn hva standarden pleier å være for slike rimelige (?) produksjoner.

 

Handling

Filmen faller så å si fra hverandre når den er halvveis ferdig, selvmotsigelsene og de gapende logiske hullene danser Polka rundt bålet. Frem til dess har den allerede tråkket i en møkkadynge minst et par ganger, men overraskende nok klart å plukke seg opp en del (en av periodene hvor Jensen klarer å spille litt overbevisende, hvilket faktisk drar opp en del). Så går det bare nedoverbakke igjen, og når du tror det ikke kan bli verre.. think again.

 

Med dette sagt: DETTE ER EN POPCORN FILM! Ikke forvent glimrende skuespill, god historie eller fete effekter (selv om gode effekter er vanlig i popcorn filmer), bare et greit tidsfordriv.

 

Det er fler kjente fjes enn Ackles, men se den selv.

 

At pene jenter blir brukt til å selge filmen er litt patetisk, men slik er det nå en gang med slike grøssere rettet mot tenåringer i den verste pubertetstiden :)

 

4.5/10

 

 

PS*

Vil du se gode grøssere, prøv f.eks.:

 

The Silence Of The Lambs

 

The Gift

 

The Changeling

 

Event Horizon

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Kun første episode ..Lumpent gjort asså, fikk jo ikke vite om Batman kom seg unna Jokerns klør...

Hysterisk morsom serie forøvrig.

hehe, du skal selvfølgelig få se fortsettelsen ;)

 

Scroll ned og trykk på "free" og vent ca 20 sekunder for å kunne laste ned. Det hender at det er for mange som laster ned fra siden, da er det bare å vente noen minutter og prøve igjen ;)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Dark Waters

 

Hva Handler Den Om?

 

I årevis har flåten brukt trente delfiner som minesøkere til forsvar, men bioingeniør Jim Castle har utviklet et revolusjonerende nytt våpen til utpregede angrep: Krigerhaier. En kloning av DNA fra tigerhaien, den hvite haien og hammerhaien har skapt et monstervesen med et 5-meters gap, sylspisse tenner og radarsyn, ute av stand til å føle smerte og fullstendig blottet for moral. Men da de nådeløse rovdyrmaskinene slipper ut av sine underjordiske bur og setter kursen mot Floridas kyst, blir situasjonen en helt annen. Mennesket skal nå kjempe mot sine egne mordermaskiner!

 

Hva Synes Jeg?

 

utrolig rotete film, dårlig skuespill, og haiene og alt under vann er så data lagd som du kan få det.. ser ikke ekte ut for fem øre.. så dette var en rimelig dårlig film.. :nei:

 

2/10

Lenke til kommentar

Ghostbusters

 

Hva handler den om?

 

Trenger vel ikke si så mye, for regner med at de fleste har sett den, men plotet går ut på at tre karer starter et firma som fanger spøkelser. Når flere og flere spøkelser begynner å dukke opp, får de mer og mer å gjøre, men den stadig økende mengden spøkelser betyr kanskje at noe er i gjære....

 

Hva synes jeg?

 

Jeg moret meg kongelig gjennom hele filmen. Bill Murray er bare helt sjef (synd jeg ikke har oppdaget denne mannen før), og spesialeffektene er faktisk slett ikke så ille som man skulle tro de er for en film fra 1984. Hvis jeg fikk bestemme, skulle flere komedier vært like sjarmerende og morsomme som denne. Jeg har derfor ikke noe problem med å gi filmen

 

 

8.4/10

Endret av Oovz
Lenke til kommentar

bonus1.jpg

 

http://www.iskyggenavsannheten.com/

 

For en film! Dette er en av de store der ute.

 

Filmen handler om Sonja som bare er ute og fester, har seg med gutter

eller er sammen med venner. Dette er visst fryktelig, Sonja føler seg

tom inne i seg - Dette skjønner hun da hun finner kjæresten med ei

jente på fanget (ohh, the drama). Dette fører til at Sonjas verden

faller sammen. Derfor tar hun imot gud ved en foss og lærer dermed en

viktig lekse: Plukk alltid opp bananskallet etter deg!

 

Jeg digget denne filmen. Ikke noe er som en film hvor både handling

og skuespilling er ikke-eksisternde. Bedre blir det ikke av scener

alle blir ekstremt fulle av vann og munkholm, og eks-narkomane

"Johannes" kommer inn og forteller alle at "Jesus er gla' i rei"

 

Ting jeg lærte av denne filmen (badmovies.org-rip off):

-Kristne kjører crappy biler

-Jesus elsker meg

-Alle er dopet på jesusmøter

-Kristne blir fulle av vann og munkholm

-Bananer er meget symbolske

 

 

Denne må sees!

Lenke til kommentar
[quote name=

Halv-veis off-topic:

Men hvordan skal da tv-serien denne filmen er en del/fortsettelse av karaktersettes?

Serien er mer enn én karakter bedre (eller snarere morsommere) enn filmen.

Helt enig' date=' serien er morsommere enn filmen.

Her har dere en episode ;)

 

batmanbomb14iq.gif

Kun første episode ..Lumpent gjort asså, fikk jo ikke vite om Batman kom seg unna Jokerns klør...

Hysterisk morsom serie forøvrig.

Det lille klippet der han springer med den bomben ser bare så utrolig latterlig ut, offameg så eg ler når eg ser :roll:

 

Lasta ned de to episodene du linket til, og det brakte frem mange minner det.såag masse på de gamle Batman episodene, og du verden for latterlig det var å se det igjen. Introen og de Slamm,crash orda som popper opp i løpet av slosskamper er bare genialt :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Independence Day

 

Måtte ha et gjensyn med en gammel slager her om dagen. Er fan av Will Smith og tenkte at jeg hadde funnet en fin film å sovne til. Kort sagt var dette en av mine verste filmopplevelser i år. Jeg forstår ikke hvordan det går an å lage noe slikt uten å gå rundt på settet med et glis som sier "hahahahaha - for noe jævla møl dette er", men joda, Roland Emmerich; verdens mest upatriotiske tysker klarer det gang på gang. 4/10

 

"Welcome to earth!"

Lenke til kommentar

Gamera tai daiakuju Giron aka Attack of the Monsters aka Gamera vs. Guiron

monster.jpg

 

Jeg har ikke sett så mange Gamera-filmer, men jeg vil tørre å påstå

at dette er den klart beste - Fordi denne var rett og slett

hysterisk morsom. For de uvitende er Gamera navnet på en

ildsputende skilpadde med jetmotorer som det laget en rekke filmer

med.

 

Denne filmen handler om to gutter som finner en tom UFO som tar dem

med til en ukjent planet som bare er bebodd av to damer og deres

"vakthund" Guiron/Giron/Guillon/whatever - Et enormt knivformet

monster. Damene virker hyggelige, men deres egentlige intensjon er

å spise hjernene til de stakkars små guttene. Men heldigvis kommer

Gamera to the rescue!

 

Denne filmen var rett og slett hysterisk morsom. Ingenting er som

når Gamera kommer flyvende med sirkusmusikk i bakgrunnen.

Skuespillerprestasjonene er også minneverdige. Barna kunne vært

byttet ut med et par irsk-settere uten at noen ville merket

forskjell. Men uansett, hvem kan ikke like en film som handler om

en ildsprutende skilpadde med jetmotorer (han viser oss også et

par andre triks han kan i denne filmen - Turn og sveising). Ikke

jeg i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...