Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Sin City

Rodriguez/Miller/Tarentino

 

Griselekker film.

Jeg, som så mange andre, syns det ikke er noe penere enn små øyeblikk/områder med farge i en svart-hvitt verden. Det tok pusten fra meg i Schindler's List, og ikke minst nå i Sin City. En herlig tolkning av Millers mesterverk som ikke er redd for å vise hvor skitten man kan bli på hendene etter noen dager i Basin City. De har faktisk klart å lage en helt ny verden som man går seg vill i, og i 2 timer glemmer man helt at verden ikke er i svart-hvitt, og ikke er i nærheten av like flott. Det er noe spesielt med en film som har en så omfattende og gripende atmosfære, og det er nok dette som har gjort at filmen er så populær som den er.

Den hadde, dessverre, irritasjonsmomenter. Fra den aller første dialogen (leaf on a twig) visste jeg at det kom til å bli vanskelig å svelge resten. Miller er uten tvil en dikter og en mester med ord, men visse ting passer bedre i bøker. Dialogene er, på papiret, vakre, men på skjermen virker de presset og unaturlig. En uunngåelig konsekvens av en så direkte tolkning av Millers verk, men selv de beste skuespillerne sliter når dialogen ikke passer.

8/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg syns Saw var meget bra, faktisk. Spesielt mtp budsjettet og at skaperne er filmstudenter.

Med tanke på at de var studenter: Absolutt.

Som en film som alle andre: ikke fullt så imponerende.

Synes den var knallbra jeg. En av de beste thrillerne siden Se7en.

Genial film var det ja! Har sett den 3 ganger til nå :roll:

Lenke til kommentar
Jeg syns Saw var meget bra, faktisk. Spesielt mtp budsjettet og at skaperne er filmstudenter.

Med tanke på at de var studenter: Absolutt.

Som en film som alle andre: ikke fullt så imponerende.

Synes den var knallbra jeg. En av de beste thrillerne siden Se7en.

Utrolig bra slutt på filmen :yes:

Lenke til kommentar

Rocky 1 - 5

 

Den første filmen kom i 1976 og den siste i 1990.. Dette er filmer alle som ikke har sett burde se. Følelsladd og sjarmerende historie om gatebokseren Rocky som får en gylden sjanse til å slåss mot Verdensmesteren i Tungvekts boksing. Videre i de andre filmene fortsetter livet til Rocky og nye utfordringer står for tur.

 

9/10

Lenke til kommentar

Ringenes Herre - To Tårn

 

Hva Handler Den Om?

 

Del to i Ringenes Herre-trilogien, tar oss med tilbake til Midgard, og er en fantastisk fabulering over et utrolig eventyr - satt i en tid før den skrevne historie, da menneskene delte verden med udødelige alver, mektige trollmenn, flittige dverger og hobbiter. De var ni i starten, men har møtt både farer og svik. Den forrående ondskapen som bor i Ringen har splittet brorskapet - Bare hobbiten Frodo Lommelun (Elijah Wood) viser motstand motstand mot Ringens kraft, noe som gjør ham særlig skikket til å bære den. Frodo, sammen med hans trofaste venn, Sam Gamgod (Sean Astin), må føre Ringen til Dommedagsfjellet – det eneste sted der Ringen kan ødelegges.

 

Hva Synes Jeg?

 

En utrolig fasinerende film, fantastiske karakterer, og det visuelle er helt perfekt.. det eneste som er å trekke ned på er lengden, 3 og en halv time varte den(nå så jeg "special extended edition" som jeg tror er lengre enn den vanlige) så den når ikke helt opp til karakter 10, for det kunne skjedd litt mere og den kunne vært litt kortere, for det ble til tider litt kjedelig, bortsett fra det så er det en knallbra film!! gleder meg til å se den siste, som jeg skal se om noen få dager :w00t:

 

9/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Edward Scissorhands imdb

 

Denne filmen får meg til å legge til side min kritiske evne. Jeg blir bare sittende gjennom hele filmen og nyte det, mens jeg kjenner det kiler inni øyekroken. Stemningen i denne filmen er noe helt for seg selv, den er rett og slett magisk. Jeg merker nå at jeg ikke har flere ord som strekker til.

10/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hitchhiker's Guide to the Galaxy

 

Visste ikke helt hva jeg skulle forvente meg av denne filmen, men jeg trodde at det skulle være en slags storfilm type War of the Worlds e.l. Det var den ikke. For meg var dette Shaun of the Dead bare som science fiction. Dessuten var den mye dårligere. Jeg satt gjennom hele filmen og tenkte "faen at jeg ikke har lest boken", for da hadde filmen garantert blitt en bedre opplevelse. Så er det også slik at av og til hater jeg Sam Rockwell og det gjorde jeg i denne filmen. En surrealistisk film, dog med underliggende genialitet som gjorde sitt til at filmen ikke falt helt i grus. Jeg sovnet faktisk også under filmen, mitt i en kinosal. Det har jeg ikke gjort siden premieren på Ringenes Herre: To Tårn, men denne fikk meg til å dra et gjesp for mye. Ganske elendig visuelt, greit skuespill, men kjedelige og forutsigbare karaktertyper. 5/10

Lenke til kommentar

Birth (2004) IMDB

 

birth_158x234.6589300.jpg

 

Hva den handler om?

Denne filmen handler om reinkarnasjon, det finner man fort ut av å se begynnelsen og det ligger også i navnet. Nicole Kidman har hovedrollen som enkedame, og har på nytt funnet seg til rette med en ny mann. Det er bare ett problem, hun møter en liten gutt på 10 år som forteller at han er Sean, den avdøde eksmannen. Anna (Nicole Kidman) får ikke disse tankene ut av hodet og bestemmer seg for å finne mer ut av det...

 

Hva jeg synes om filmen?

Jeg synes den åpnet greit, ingen kompleks historie, man faller heller ikke ut av den. Nicole Kidman spiller bra i denne hovedrollen, og hun viser at hun er en av Hollywood's beste skuespillere. Men hele hisorien synes jeg ble litt platt, litt grått og kanskje ikke så altfor spennendes. Jeg har heller aldri hørt om denne filmen før jeg så den, tross alt den ble laget i fjor. Ikke forvent deg for mye av denne filmen, den er enkel og grei, men mangler det lille dype for at den skal bli bra.

 

Karrakter: 7/10

Lenke til kommentar

Village Of The Damned

 

Hva Handler Den om?

 

Fra spenningens mester, John Carpenter, kommer en ny og skremmende versjon av science fiction-klassikeren. Noe er forferdelig galt i den lille landsbyen Midwich. Etter at en usett styrke invaderer en stille kystby, oppdager ti kvinner at de på mystisk vis er blitt gravide. Den lokale legen Alan Chaffee (Christopher Reeve) og den statlige forskeren Susan Verner (Kirstie Alley) forener sine krefter når kvinnene føder samtidig… og terrorveldet begynner. I det som av New York Times blir kalt ”en skremmende tripp”, må innbyggerne i Midwich finne en måte å stanse barna i Village of the Damned på..

 

Hva Synes jeg?

 

dårlig dårlig, null spenning, bare en dum film som ikke var skremmende i det hele tatt.. anbefales ikke.. :nei:

 

2/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Adams Epler

Originaltittel: Adams Æbler

 

 

AdamsEpler_nett_37838f.jpg

 

 

Her fra filmweb:

 

Velkommen til en krok av verden, der det hverken er plass til tullinger, ulykker eller andre elementer fra virkeligheten (Det er nemlig overhodet ikke viktig å ha begge bena på jorden!)

 

Ivan er en moderne, positivt tenkende mann. Som prest ser han det som sin flotteste oppgave å hjelpe og støtte sine medmennesker. Det gjelder ikke minst dem som er havnet på skråplanet.

 

Samtidig har Ivan en ganske så ustabil forbindelse til virkeligheten. Det forhindrer ham dog ikke i å ta imot nynazisten Adam med åpne armer. Adam er "dømt" til 12 ukers samfunnstjeneste og kommer inn i Ivans skrøpelige, verdensfjerne kollektiv, som fra før består av alkoholikeren Gunnar, Sarah og bensinstasjonraneren Khalid.

 

Men det er avsløringer på vei, ørefiker i luften og uro i Paradis Adams epler er en morsom, mørk og satirisk film.

 

 

Link

 

 

 

Mine uttalelser:

 

Vi møter kampen mellom det onde og det gode, og havner midt i mellom og dårskapens land. Her er det humor som elegant leker med dårskapen og volden.

 

 

 

Jeg har sjelden ledd så mye av en film som dette. Dette er en dansk film av ypperste klasse og havner i klassen med filmer som "I Kina spiser de hund" og oppfølgeren av denne " gamle menn.." (husker ikke helt tittelen)

 

 

Uansett tross noen stygge scener i filmen er dette en klar vinner i høstmørket. Både jeg og madammen gir denne filmen:

 

10/10

 

 

Denne bør du se!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...