Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

PS: Dette er min første post i dette forumet. Kjekt om noen kunne kommet med en liten komentar :)

Velkommen til den skumleste delen av forumet Zevz_. ;)

 

Jeg er ikke verdens største fan av slike filmer(typ Tomb Raider og National Treasure), men kan hende jeg tar turen ned til kinoen en dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sin City

 

pgre.jpg

 

Basin City – byen der kriminalitet og korrupsjon florerer i full åpenhet, uten tilbakeblikk og med gjennomførelse på den hardeste, mest brutale måten. Dette har skaffet byen det passende kallenavnet Sin City. Filmen adapterer tre av Frank Millers tegneserienoveller; "The Hard Goodbye", "The Big Fat Kill" og "That Yellow Bastard" - i den rekkefølgen.

 

Historiene er slått sammen til én film, men de har ikke mye med hverandre å gjøre. Det er enda godt, for én historie på over to timer med hardpumpet action ville rett og slett blitt for mye. Filmens strukturoppbygning minner skremmende om Tarantinos Pulp Fiction. Ikke så veldig overraskende, da Robert Rodriguez’ ’veileder’, om du vil, er nettopp Tarantino. Ufriskt? Svært, men som sagt nødvendig…

 

De stadige adapteringene av tegneserier har virkelig skutt til værs etter X-Men lyktes på markedet. Mange forskjellige skurker og helter ble portrettert, men en fellesnevner forble – lyspunkt - håp - og lykkelige utfall. Sin City bryter denne sirkelen. Den gir iallfall sirkelstreken en liten kurve. Tegneseriens dysterhet, hardhet og mangelen på lykkelig slutt, blir prinsippfast fulgt av Rodriguez og medregissør Miller selv. Friskt? Ja.

 

Den ytterliggående tegneserieestetikken blir adaptert til lerrettet med ekstrem bruk av digitalteknologi. Dette skaper slående likheter mellom tegneserien og filmen selv. Det gir overflod med godterier for øynene. Svart/hvitt-bilder preger den største prosentdelen av bildene, men brytes av fargesprakende elementer som eksempelvis kjoler, sko og/eller blodpøler. Tøft, lekkert.

 

Men faller det hele under kategorien film-noir? Vel, den sjangeren kraftig, men grunnprinsippene for den er der. Forskjellen er at Sin City er på steroider, ekstreme steroider. Respektløst for sjangeren? Diskutabelt. Passende? Jo da.

 

Favorittdelen min av filmen er uten tvil en kannibalsk ‘Frodo’ - Elijah Wood. Jeg ble også glad for å se at en av mine barndomshelter, Mickey Rourke, endelig har kommet seg opp av grøfta. Godt å se deg igjen, Rourke. Veldig godt.

 

Hiroshima av testosteron, vakre bilder og kvikke dialoger. Likevel er ettersmaken heller blass.

Så denne i går og kan ikke annet enn si at jeg var mektig imponert :D

 

Genial filming, der store deler er sort/hvitt, med enkelte innslag av farger. Dette gjør at man virkelig får den store tegneseriefølelsen. (Legger til at jeg sluttet å kjøpe Conan når det kom i farger).

 

Genialt skuepspill av flere skuespillere, og drar fram de sykt deilige jentene i filmen :D Her snakker vi om noen av verdens deiligste damer .D

 

Filmen bærer preg av at Quentin Tarantino har hatt en finger med i spillet, noe som gjør det lille ekstra.

 

 

Jeg gir filmen 9/10 og tror dette er en av de beste filmene som kommer i 05.

For en gangs skyld var det gøy å gå på kino.

Lenke til kommentar

Butterfly Effect

 

Jøss, Ashton Kutcher KAN faktisk andre ting enn å spille idiot i That 70's show og å være idiot i Punk'd! Jeg ble faktisk skremmende imponert over at han faktisk har en form for talent som gjør at han duger i "vanlige" filmer også. Når det gjelder storyen, er den spennende, drivende og gir rom for ettertanke. Allikevel ødelegger noen logiske brister en del av inntrykket (hvordan i huleste kunne han snakke om fengsel osv. på slutten, når det aldri hadde skjedd?), og den mangler kanskje et eller annet for å gjøre den til en virkelig bra film.

 

Allikevel: 7/10

Lenke til kommentar
Sin City

 

pgre.jpg

 

Basin City – byen der kriminalitet og korrupsjon florerer i full åpenhet, uten tilbakeblikk og med gjennomførelse på den hardeste, mest brutale måten. Dette har skaffet byen det passende kallenavnet Sin City. Filmen adapterer tre av Frank Millers tegneserienoveller; "The Hard Goodbye", "The Big Fat Kill" og "That Yellow Bastard" - i den rekkefølgen.

 

Historiene er slått sammen til én film, men de har ikke mye med hverandre å gjøre. Det er enda godt, for én historie på over to timer med hardpumpet action ville rett og slett blitt for mye. Filmens strukturoppbygning minner skremmende om Tarantinos Pulp Fiction. Ikke så veldig overraskende, da Robert Rodriguez’ ’veileder’, om du vil, er nettopp Tarantino. Ufriskt? Svært, men som sagt nødvendig…

 

De stadige adapteringene av tegneserier har virkelig skutt til værs etter X-Men lyktes på markedet. Mange forskjellige skurker og helter ble portrettert, men en fellesnevner forble – lyspunkt - håp - og lykkelige utfall. Sin City bryter denne sirkelen. Den gir iallfall sirkelstreken en liten kurve. Tegneseriens dysterhet, hardhet og mangelen på lykkelig slutt, blir prinsippfast fulgt av Rodriguez og medregissør Miller selv. Friskt? Ja.

 

Den ytterliggående tegneserieestetikken blir adaptert til lerrettet med ekstrem bruk av digitalteknologi. Dette skaper slående likheter mellom tegneserien og filmen selv. Det gir overflod med godterier for øynene. Svart/hvitt-bilder preger den største prosentdelen av bildene, men brytes av fargesprakende elementer som eksempelvis kjoler, sko og/eller blodpøler. Tøft, lekkert.

 

Men faller det hele under kategorien film-noir? Vel, den sjangeren kraftig, men grunnprinsippene for den er der. Forskjellen er at Sin City er på steroider, ekstreme steroider. Respektløst for sjangeren? Diskutabelt. Passende? Jo da.

 

Favorittdelen min av filmen er uten tvil en kannibalsk ‘Frodo’ - Elijah Wood. Jeg ble også glad for å se at en av mine barndomshelter, Mickey Rourke, endelig har kommet seg opp av grøfta. Godt å se deg igjen, Rourke. Veldig godt.

 

Hiroshima av testosteron, vakre bilder og kvikke dialoger. Likevel er ettersmaken heller blass.

Så denne i går og kan ikke annet enn si at jeg var mektig imponert :D

 

Genial filming, der store deler er sort/hvitt, med enkelte innslag av farger. Dette gjør at man virkelig får den store tegneseriefølelsen. (Legger til at jeg sluttet å kjøpe Conan når det kom i farger).

 

Genialt skuepspill av flere skuespillere, og drar fram de sykt deilige jentene i filmen :D Her snakker vi om noen av verdens deiligste damer .D

 

Filmen bærer preg av at Quentin Tarantino har hatt en finger med i spillet, noe som gjør det lille ekstra.

 

 

Jeg gir filmen 9/10 og tror dette er en av de beste filmene som kommer i 05.

For en gangs skyld var det gøy å gå på kino.

Kaster meg på bølgen og gir denne 9,5/10

Kjempebra film! Likte den overdrevne voldsbruker og tøffheten til mange av skuespillerene :)

Lenke til kommentar

En langvarig forlovelse

 

Det jeg trodde skulle være en langdryg, kjedelig kjærlighetshistorie viste seg å være noe helt annet..

 

Handlingen foregår i Frankrike under 1. verdenskrig hvor en ung kvinne, Mathilde, får beskjed om at hennes kjære Manech har falt i skyttergraven med det spesielle navnet "Bingo siste reis" nær Somme. Manech er sammen med fire andre "dømt" til døden for selvskading ved å sendes ut for å dø i ingenmannsland mellom de franske og tyske stillingene.

 

Mathilde nekter å godta at Manech er død og begynner sin egen etterforskning for å finne ham. Gjennom ett fargerikt persongalleri gis seerne tilbakeblikk over hva som skjedde ved fronten da Manech døde. Eller døde han? Er ting slik de ser ut til?

Etterhvert som Mathilde graver kommer hun i kontakt med forskjellige personer som alle har mer eller mindre ulike versjoner av hva som skjedde og ulike motiver for å handle som de gjorde. Det viser seg etterhvert at andre med mer brutale hensikter enn Mathilde også er på leting.

 

Ikke bare klarer filmen å skildre alt fra de forferdelige forholdende som var i skyttergravene under første verdenskrig til den idylliske franske landsbygda, men uvissheten og stadig nye avsløringer gjør at nerven beholdes gjennom filmen. Midt opp i det hele er det også humor, ikke minst formidlet gjennom ett typegalleri som er alt annet enn A4.

 

Skal jeg si noe negativt er det at det av og til kan være vanskelig å følge sammenhengen mellom enkelte deler av handlingen.

 

Filmen er fransk, den er kanskje litt utenom det vanlige, men ikke minst er den en varm, flott fotografert historie, for deg som av og til liker å se noe annet enn Hollywood-action.

 

Gir den glatt 8 av 10.

post-199-1122814910_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fear Of The Dark

 

Hva hander den om?

 

Brødrene Dale og Ryan er alene hjemme når et uvær fører til at strømmen blir borte. Lillebror Ryan lider av en fobisk angst for mørke og får panikk! Om natten begynner det å skje ting som bare han kan se. Møblene flytter seg, TV-en slår seg av og på, og en blek, leende og ondskapsfull skikkelse forfølger ham. Dale er først skeptisk, men snart ser han også det som Ryan ser. Et eller annet lever i mørket og vil dem til livs...

 

Hva synes jeg om den?

 

lavbudsjett skrekk film med dårlige effekter, skuffende film.. fant ikke filmen skremmende overhodet, effektene var egentli bare latterlige.. nei huff..

 

3/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Sin City

Basin City – byen der kriminalitet og korrupsjon florerer i full åpenhet, uten tilbakeblikk og med gjennomførelse på den hardeste, mest brutale måten. Dette har skaffet byen det passende kallenavnet Sin City. Filmen adapterer tre av Frank Millers tegneserienoveller; "The Hard Goodbye", "The Big Fat Kill" og "That Yellow Bastard" - i den rekkefølgen.

 

Historiene er slått sammen til én film, men de har ikke mye med hverandre å gjøre. Det er enda godt, for én historie på over to timer med hardpumpet action ville rett og slett blitt for mye. Filmens strukturoppbygning minner skremmende om Tarantinos Pulp Fiction. Ikke så veldig overraskende, da Robert Rodriguez’ ’veileder’, om du vil, er nettopp Tarantino. Ufriskt? Svært, men som sagt nødvendig…

 

De stadige adapteringene av tegneserier har virkelig skutt til værs etter X-Men lyktes på markedet. Mange forskjellige skurker og helter ble portrettert, men en fellesnevner forble – lyspunkt - håp - og lykkelige utfall. Sin City bryter denne sirkelen. Den gir iallfall sirkelstreken en liten kurve. Tegneseriens dysterhet, hardhet og mangelen på lykkelig slutt, blir prinsippfast fulgt av Rodriguez og medregissør Miller selv. Friskt? Ja.

 

Den ytterliggående tegneserieestetikken blir adaptert til lerrettet med ekstrem bruk av digitalteknologi. Dette skaper slående likheter mellom tegneserien og filmen selv. Det gir overflod med godterier for øynene. Svart/hvitt-bilder preger den største prosentdelen av bildene, men brytes av fargesprakende elementer som eksempelvis kjoler, sko og/eller blodpøler. Tøft, lekkert.

 

Men faller det hele under kategorien film-noir? Vel, den sjangeren kraftig, men grunnprinsippene for den er der. Forskjellen er at Sin City er på steroider, ekstreme steroider. Respektløst for sjangeren? Diskutabelt. Passende? Jo da.

 

Favorittdelen min av filmen er uten tvil en kannibalsk ‘Frodo’ - Elijah Wood. Jeg ble også glad for å se at en av mine barndomshelter, Mickey Rourke, endelig har kommet seg opp av grøfta. Godt å se deg igjen, Rourke. Veldig godt.

 

Hiroshima av testosteron, vakre bilder og kvikke dialoger. Likevel er ettersmaken heller blass.

Så denne i går og kan ikke annet enn si at jeg var mektig imponert :D

 

Genial filming, der store deler er sort/hvitt, med enkelte innslag av farger. Dette gjør at man virkelig får den store tegneseriefølelsen. (Legger til at jeg sluttet å kjøpe Conan når det kom i farger).

 

Genialt skuepspill av flere skuespillere, og drar fram de sykt deilige jentene i filmen :D Her snakker vi om noen av verdens deiligste damer .D

 

Filmen bærer preg av at Quentin Tarantino har hatt en finger med i spillet, noe som gjør det lille ekstra.

 

 

Jeg gir filmen 9/10 og tror dette er en av de beste filmene som kommer i 05.

For en gangs skyld var det gøy å gå på kino.

Kaster meg på bølgen og gir denne 9,5/10

Kjempebra film! Likte den overdrevne voldsbruker og tøffheten til mange av skuespillerene :)

Jeg hiver meg på lasset her, jeg også. Vi skulle egentlig se HGttG, men det var ikke flere billetter, så vi bråbestemte oss for Sin City. Jeg hadde lenge gledet meg til å se denne filmen, og jeg kan ikke si jeg er lei det ikke ble HGttG. En helt fantastisk film, som rett og slett er tegneserie på film.

Lenke til kommentar

Kjøpte 2 filmer fra Play.com som jeg fikk på lørdag. Visitor Q & Audition

 

Visitor Q :

15m.jpg

 

Denne filmen har Incest, Nekrofili, fetishe, Sex, Vold. Det hele sier seg selv.

Jeg tenkte dette var en grotesk film helt uten handling. Men ble overasket

at hele filmen går ut på at en familie blir gjenforent. Gjennom en rekke groteske handlinger. Utrolig bra film :thumbup:

 

Karakter : 8/10

 

Audition

60m.jpg

 

Jeg ble faktisk litt skuffet over denne filmen. Kansje det var for jeg hadde store

forvetninger til den. Vet ikke om det er forskjell fra den fra 1997 & 1999.

Det hele handler om en mann som mista kona si for en stund, så han leter etter

en ny en. Denne mannen jobber i filmbransjen, denne mannen å en venn setter om en "Audition" for en filmrolle. Men de er egentlig ute etter en kvinne til han.

Selfølgelig velger han en dama som er litt psyko. Denne dama har en rekke drap bak seg, hun dreper mennene kansje på en brutal måte. Men du må vente i nesten 1 time 30min før du får se noe. å filmen varer i 1 time 50 min. Noe som sier seg selv.

 

Karakter : 5/10

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar

Sin City

 

Hadde det vært opp til meg så kan jeg ikke forstå hvorfor ikke denne filmen kunne bli kåret til en av årets dårligste filmer.

 

Edit : Alt var bare så tåpelig, ingen mening, bare drap og mord og blod.. Lite givende

 

1,5/6

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Sin City

 

Hadde det vært opp til meg så kan jeg ikke forstå hvorfor ikke denne filmen kunne bli kåret til en av årets dårligste filmer.

 

1,5/6

Vel, så var det med å begrunne karaktergivningen.

Er litt mer interessant å høre hva som gjorde at du ga filmen en så lav karakter. Dette er riktignok en mini-anmeldelse tråd, men din blir litt for knapp.

Lenke til kommentar

19m.jpg

 

The Crow: Wicked prayer.

 

Fyttigrisen, så dårlig. Denne var rett og slett pinlig å se på. Filmen begynner med at den satanistiske gjengen "The four horsemen" (eller noe, de kaller seg iallefall for War, Famine, Pestilence og Death) skyter og sprenger ting og tang rundt en gruve. "Death" jobber i en chain gang (innsatte som gjør drittarbeid), og blir reddet av en Tara Reid som skyter lenkene av (med en skarpskytter-rifle, på 100m avstand). Etterpå knerter de en prest, bare sånn for moro skyld.

 

Etterpå møter vi Jimmy Cuervo (Edward Furlong), en ung mann som har en kjæreste. Som blir drept av de overnevnte slemmingene, fordi "Death" skal bli til satan via et rituale. Jimmy blir også knertet, og begge kastes i et kjøleskap og lempes på en søppelhaug. Etter litt gjenoppstår Jimmy som The Crow, og dæsjer på litt hvit sminke, litt leppestift og de obligatoriske strekene over øynene.

 

Og ser ut som en jente.

 

Jeg klarte virkelig ikke å ta resten av filmen alvorlig. Jimmy følger etter den skumle gjengen og knerter dem, én etter én. En av gjeng-folkene går bananas med balltre på et utested ("Rave-N party" eller noe sånt), hamrer løs på et bord og er helt mongo. Ingen av menneskene rundt reagerer. Vi møter Dennis Hopper som satanistisk-kult-leder (komplett med gangstah-speak, her kommer "representin'" og "homies" som perler på en snor). Alt ender godt.

 

2343Icedteatn.jpg av 2343Icedteatn.jpg2343Icedteatn.jpg2343Icedteatn.jpg2343Icedteatn.jpg2343Icedteatn.jpg2343Icedteatn.jpg2343Icedteatn.jpg2343Icedteatn.jpg2343Icedteatn.jpg2343Icedteatn.jpg

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Sin City ja, lite å tilføye på overstående komentarer. Enten så elsker man den eller så hater man den tydeligvis hehe, den ER spesiell og skiller seg ut. En god del folk er tydeligvis lite mottakelige for det, hørte de utroligste idiot komentarene fra folk påvei ut fra kinoen :roll:

 

Kan ikke annet enn å anbefale den, farger er ikke alt i en film!

Gir den 5/6

Lenke til kommentar

Så Sin City for noen timer siden, og jeg rett og slett elsker den filmen. Et mesterverk! Er bare å ta seg hatten for Frank Miller, Robert Rodriguez og Quentin Tarantino. Mickey Rourke var rett og slett stor i rollen som Marv. Ble slukt inn i handlingen fra første stund, og den slapp aldri taket. Jeg har aldri vært noen fan av den type tegneserier, men aner at jeg har gått glipp av noe!

 

Terningkast 6/6

:love:

Endret av Ligaya
Lenke til kommentar

har sett på filmer med STORE slag i. i det siste og her er 3 enbefalinger.

 

Gods and Generals(2003)

dette er en prequel til Gettysburg

 

filmen handler om 3 offiserer(egentlig flere men de 3 er liksom hovedrollene)

 

de 3 generalene det handler mest om er.

 

Rober E. Lee(big cheese of the south

Stonewall Jackson(sørstasman)

og Joshua Lawrence Chamberlain(nordstatsman)

 

filmen tar for seg tiden fra begynnelsen av borgerkrigen til like før slaget vet gettysburg

det er 3 ganske store slag i den, som viser et realistisk bilde av slagene på den tiden. filmen er ca. 4 timer så folk som ikke liker drama eller historie bør styre unna den.

 

andre filmen er Gettysburg(1993) er kanskje den ultimate filmen om den amerikanske brogerkrigen

mange av de som spiller i denne filmen har samme rolle i Gods and genrerals.

filmen begynner noen månder etter gods and genreals slutter

og filmen tar for seg de 3 dagene slaget holdt på. her er det STORE slag men masse bom og bang, fantastisk syn å se 30-40 kanoner smelle av samtidig. denne varer også ca. 4 timer, men er mye Raskere en en GaG da det nesten altid er smell og pang under hele filmen.

 

den siste og kanskje den filmen med størst slag av alle filmer er.

Waterloo(1970)

 

her har man brukt ti tusner av soldater fra den røde hær, og stappa i Engelske, franske, og prøysiske uniformer,

eneste slaget som kanskje er større at battle of pelanhor field, men der er 99% av folka CGI, her er alt ekte, 2000 hester på skjermen, tusner på tusner av soldater, storslagene helikopter shots.

 

en sene viser et engrep fra polish lancers, men kanskje 1000 hester, men det er mange 1000 redcoats som squere formation,

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...