Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Swat

26m7os.jpg

Regi: Clark Johnsonn

Genre: Action

Årstal 2003

Handling

Jim Street og Brian Gamble er kolleger i S.W.A.T-styrken i Los Angeles. Når Brian handler utenfor ordre, men likevel redder liv i en gisselsituasjon, må begge to finne seg i en reprimande fra sjefen. De får valget mellom å bli degradert eller å gå. Mens Brian går, velger Jim å bli værende. Når en utenlandsk narkotikabaron blir fanget i byen, får et nytt S.W.A.T-team, under ledelse av Sgt. Don «Hondo» Harrelson jobben. Men narkoskurkens belønning på 100 millioner dollar til den som setter ham fri, frister mange kriminelle til å gjøre et forsøk.

Kva synes eg om filmen?

For lite action, treig start. Nokre morsomme dialoger. Flotte og kjekke skodespelarar med gode skodespelarprestasjoner. Men man har liksom sett det så mange ganger før. Uansett filmen underholdte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siste vi trenger er en film der hovedpersonene tar opp våpen og bekjemper aliensene alene, dette er endelig en film der vi får oppleve alt med hovedpersonene. Hva de ser og hører gjør vi også, og filmen viser veldig godt hvordan mennesker er og muligens ville ha oppført seg i en slik situasjon.

Selfølgelig prøver de å oppføre seg fornuftig, ville vært idiotisk om de plutselig fant ut de ville gjøre noe "av betydning" og begynne å skyte.

Om du vill ha noe mer hollywood, patriotisk møl så gå å se Independence day

For all del, der er jeg helt enig med deg. Vi får se hvordan mennesker føler seg og har det under et slikt scenario. Det portereres på en fornuftig måte, så absolutt. Men det blir fort litt "tamt" på en måte, noe som kanskje var Spielberg sin intensjon?

Spoilere forut.

Et fint portrett av frykt, hva man kanskje ville gjort selv og alt det der, men jeg mener nå det ble litt platt og poengløst. De fleste med litt fantasi ville gjort det samme som Tom, uten å tenke seg om to ganger. Eller ville man det? Jeg ville personlig ikke dratt ørten mil, til en "trygg" storby, for å lempe vekk ungene mine til eks-kona, for å vise at jeg er såpass "voksen". Ironisk nok var Boston "trygg", for der hadde invasjonen så vidt startet.

Kjære co2; var det "fornuftig" av godeste Robbie å stikke av fra resten av familien?

Foresten var det også en god del ganske rare "tilfeldigheter"/hull i filmen; kameraer som fungerer etter "strømbruddene", unggutter som overlever åser som blir sprengt til fillebiter, storbyer som ikke blir angrepet, romvesener som er "super-intelligente", men glemmer å sjekke ut atmosfæren for bakterier/virus, for så å utrydde menneskene uten noen åpenbar grunn og "sist" men ikke minst fly som krasjer og tar ut et hele nabolag med unntak av bilen til Tom.

Independence Day ble jeg forøvrig ferdig med for, la oss si; ørten år siden.

:fun:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ilsa, She Wolf of the SS

Overrasket over meg selv likte jeg faktisk denne filmen. Herlig suppe bestående av naken tortur ledet av den steinharde tyske kommandanten Ilsa. Erotikk og blodig vold, hva mer kan man be om? 8/10

Braindead

Ga denne filmen en ny sjanse ettersom jeg ikke falt helt for den første gangen. Super regi akkompagnert med helt greit skuespill utgjør denne splatteren som ligger i samme stilgate som den geniale Bad Taste. Peter Jackson er et filmgeni av dimensjoner, men Braindead er ikke blant hans beste verk. 7/10

Lenke til kommentar

12 MONKEYS

En merkelig film om framtiden i fortiden som senere blir til nåtiden. Vurderte å stoppe den en halvtime ut i filmen, men fant ut at jeg ville se den ferdig for å se hvorfor den ligger såpass langt oppe på topp 200 listen til IMDb.

En helt grei film i mine øyne selv om begynnelsen var ganske kjedelig. Brad Pitts framstilling av karakteren hans var kjempe, og hver eneste scene med Brad Pitt trakk opp filmen. :love: Bruce Willis var ikke så verst selv.

Jeg fristes til å gi den et svakt terningkast 4

Lenke til kommentar
War of the Worlds

war-worlds.jpg

Regi: Steven Spielberg

Årstall: 2005

Hva handler den om?

Romvesner, som visstnok har overvåket jorden i millioner av år, bestemmer seg endelig for å utføre sin onde mesterplan.

Deretter følger vi skuespillergeniet (!!) Dakota Fanning og Tom Cruise, samt en rebelsk tenåring, på en vill flukt fra romvesner gjennom USA.

Hva synes jeg om den?

Tja, hva syns jeg vel egentlig?

Det visuelle, i form av CGI, er naturligvis et viktig moment; - Det er rett og slett fantastisk lagd! Alt fra romvesner, blod, tripoder og eksplosjoner er så faktastisk at det kan ta pusten fra en hver person.

Men det er ikke bare dèt War of the Worlds lykkes med. Filmen klarer også på en fantastisk måte å trekke publikum inn i den litt klisjèfylte verdenen, på en slik måte at det faktisk oppstår en form for frykt. For det er faktisk dèt du omtrentlig føler; - Hva ville jeg gjort i samme situasjon?

Filmen lykkes desverre ikke på en del andre nivåer.

Blant annet fordi etter omtrentlig de tre første kvarterene, føles filmen litt kjedelig og daff; vi vet hva som forgår, skuespilleren gjør ikke det, ok?

"Morsomheten" i filmen, vil nok få deg til å trekke på smilebåndet et par ganger. Men det er det, mer er det ikke, hvertfall for meg. Humoren føles skreddersydd for tenåringer, slik jeg ser det.

Musikken føles også temlig fraværende gjennom hele filmen, noe som er skuffende med tanke på at John Williams står bak. Men når musikken kliner til, bør du benytte sjansen og nyte det, for fint er det. Lydeffekten er forøvrig fine.

Ja, jeg vet dette høres litt dumt ut, men:

Det meste oppsiktvekkende med filmen, følte jeg, var at det å følge de personene vi gjorde, egentlig var helt poengløst. De utrettet absolutt ingenting av betydning, de utviklet seg nesten ikke og i tillegg skulle de til en hver tid leke "fornuftige" og/eller skrike og gråte.

Det ble litt dårlig formulert, men du forstår det sikkert når du ser filmen. :)

Alt i alt; en skikkelig popcorn-film som fungerer fint i sommervarmen.

Karakter:

karakter4.gif

---

Jeg lånte karakteren din Zaeira, alt i orden? :p

dette er jeg svært enig i. God anmeldelse.

War Of The Worlds

4/6

Lenke til kommentar

Kung Fu Hustle

kunganna4th36606f11195589645xs.jpg

Regi: Stephen Chow

Genre: Action/komedie

Årstal: 2004

Handling

I kaoset som preger Kina før kulturrevolusjonen, møter vi den ambisiøse tyven Sing som drømmer om å bli medlem av den sofistikerte og ubarmhjertige Øksegjengen som preger byen med sine lyssky aktiviteter. Sing snubler over et trangt befolket boligkompleks kjent som Pig Sty Alley - grisebingesmuget - der han forsøker å presse penger fra en av beboerne. Men naboene er ikke helt hva de utgir seg for å være. Sings latterlige trusler tiltrekker seg Øksegjengens oppmerksomhet, og setter i gang en rekke hendelser som fører de to svært ulike verdenene ansikt til ansikt.

Beboerne i grisebingesmuget må slåss for sine liv, og det påfølgende sammenstøtet mellom kung fu-giganter avdekker noen legendariske kampsportmestre. Til tross for sine forgjeves forsøk, mangler Sing en morders hensynsløshet, og må konfrontere sin egen dødelighet for å oppdage en kung fu-mesters sanne vesen.

Kva synes eg om filmen?

Kung Fu Hustle er ein film med blanding av elementer frå andre filmer, resultatet blir morsomt. Morsom affære, denne filmen bør du få med deg. Underholdningen er topp.

Lenke til kommentar

*Spoilers*

War of the Worlds (2005)

Intet mindre enn spesialeffkter fra ende til annen. Kjedelig plott, kjedelige karakterer, kjedelige actionsekvenser, en helt ulidelig land scene i en kjeller og en happy ending som er til å spy av.

Jeg satt gjennom hele filmen og ergret meg over at romvesnene var så like menneskene. Hva er liksom sjansen for at noe der ute utvikler seg til noe så utrolig likt mennesket? De så menneskelige ut, og de hadde menneskelig teknologi.

Det eneste morsomme med filmen var å tenke hva du ville gjort viss du havnet i samme situasjon. Og du har faktisk lang tid på deg til å tenke slikt, for filmen tar seg god tid enkelte steder. Så god tid faktisk, at det ikke er tid nok til å knyte sammen alle de løse tråder før filmen avsluttes.

2/6

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

War of the Worlds

Gjorde det sjakktrikset å stikke på dass i slutten når mye ble avslørt, men noe fikk jeg utav filmen allikevel. Helt konge at Spielberg ikke er ute etter å skjule "monstrene" slik som i Jaws, dessuten slipper vi en lang begynnelse med tilhørende introduksjoner til hver karakter. Den eneste filmen jeg har sett i mitt liv som ikke hadde funket en brøkdel på tv som det den gjorde på kino. Skummel, tøff, kul, klisjèfull og teknisk brilliant. 8/10

Lenke til kommentar

Showtime

Regi: Tom Dey

Årstal: 2002

Genre: Action / Comedy

Handling:

Noen politifolk gjør alt for å unngå TV. Andre gjør alt for å komme dit. Etterforskeren Mitch Preston får mange måneders jobb ødelagt av innpåslitne journalister. Da han skyter i filler et TV-kamera må han motvillig bli stjerne i en dokumentarserie om politiet. TV er ille nok. Hans PR-kåte partner er et sant helvete.

Etterforsker Mitch Preston er en mann av få ord, lite tålmodighet og enda mindre stil. Alt han ønsker er å få fred til å gjøre jobben slik han har gjort den i 20 år.

Konstabel Trey Sellars er en annen historie. Han vil mye heller spille politimann på TV enn å være en på ordentlig. Trey er en frustrert skuespiller som poserer foran speilet mens han venter på det store gjennombruddet.

En kveld snubler Trey over en dekkoperasjon blant narkolangere. Hans kontante inngripen har en uheldig bieffekt: Den ødelegger mange måneders tålmodig arbeid for Mitch. I tillegg får den erfarne etterforskeren innpåslitne journalister på nakken, og i frustrasjon skyter han i stykker et kamera.

Slike nykker skaper overskrifter og hodebry for politiledelsen. Straffen for Mitch er at han må ta hovedrollen i en ny realityserie om politifolks hverdag.

Det vil være feil å si at han har kameratekke. TV-produsenten Chase Renzi vet hva Mitch trenger: en sjarmerende, stilig, utadvendt, snakkesalig partner. En som ligner mer på... Trey.

Kva synes eg om filmen?`

*Gjesp*

Trey og kamera mannen (som har rolle i filmen) hadde nokre gullkorn. Resten var ille.

Lenke til kommentar
Den siste filmen jeg så var "Tante Pose feirer Jul", den var så mentalt krevende at jeg siden ikke har orket å se filmer.

B L A S F E M I ! :mad:

Er ingenting hellig lengre?

S,

Ingenting lenger Hellig?

Tante Pose var en så sterk opplevelse at jeg fremdeles har mareritt! Tante Pose har faktisk ødelagt mitt liv, lever nå 20 år etter på B-vitaminer for å få nervene nogenlunde i orden.

Ingenting Hellig, hva med mine nerver??????

Lenke til kommentar
Ingenting lenger Hellig?

Tante Pose var en så sterk opplevelse at jeg fremdeles har mareritt! Tante Pose har faktisk ødelagt mitt liv, lever nå 20 år etter på B-vitaminer for å få nervene nogenlunde i orden.

Ekte menn ofrer nervene sine for Tante Pose. Får da være måte på..!

Som Bush sa til alle de unge soldatene han sendte til Irak, "man må ofre seg for en sak større enn segselv."

S,

Lenke til kommentar
Ingenting lenger Hellig?

Ekte menn ofrer nervene sine for Tante Pose. Får da være måte på..!

Som Bush sa til alle de unge soldatene han sendte til Irak, "man må ofre seg for en sak større enn segselv."

S,

Din henvisning til Bush's uttalelse har fått satt min "Tante Pose-nevrose" i riktig perspektiv.

Jeg får stålsette mine nerver og se "Tante Pose Feirer Jul" en gang til, kanskje jeg da tør å se "Daffy Duck på fisketur".

Lenke til kommentar
Din henvisning til Bush's uttalelse har fått satt min "Tante Pose-nevrose" i riktig perspektiv.

Jeg får stålsette mine nerver og se "Tante Pose Feirer Jul" en gang til, kanskje jeg da tør å se "Daffy Duck på fisketur".

Thats more like it! Sehr gut!

Beklager tonen forresten. Tante Pose Feirer Jul var en svært viktig hendelse for meg bare. Tante Pose inspirerte meg i den filmen til å bare gå rundt å være potte sur hele tiden. :hrm:

Daffy Duck ja. Husker jeg med store forhåpninger lastet ned Duck Amuck, som visstnok skulle være så original, flott og med en totalt uventet vri av en slutt. Skuffet? Jepp. Ok nok da.

Har mer tro på Porky In Wackoland.

S,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...