Skurupu Skrevet 25. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2005 *Kanskje spoilers* Sleepaway Camp II: Unhappy Campers (1988) En ikke så altfor dårlig oppfølger. Veldig simpelt plot, men det trengs ikke noe særlig mer i denne typen filmer. Det er faktisk søsteren til Bruce Springsteen som spiller morderen i filmen, og hun fyller rollen ganske vellyket. Skuespiller er alt i alt bedre enn i forgjengeren, men det er mest på grunnøag av at de denne gangen har fått mennesker i starten av 20-årene til å spille tenåringer. Noe jeg ikke har helt sansen for. Filmen er ikke så veldig spennende, men det er mange morsomme scener med svært varierende drapsmetoder. Det var kanskje litt for stor fokus på nakne bryster i filmen. Noen synes kanskje ikke det gjør noe, men jeg synes det ødelegger litt når det blottes bryster hvert 10. minutt i en film som ikke er xxx-rated. Alt i alt helt grei underholdning, og en verdig oppfølger. 4/6 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2005 okei eg er dritings nå, men ekke det der en jason maske pluss en freddy krueger hanske? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2005 Stemmer. Og det er også en motorsag der, som en hyllest til Leatherface. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2005 Stemmer. Og det er også en motorsag der, som en hyllest til Leatherface. Ja den såg eg no, ser for meg dette som en parodi på de geniale filmene før ( a nightmare on elmstreet og friday the 13th ++ ) men aveit no faen meg eg...sulle gjerne sett denne ja enda mere dritings..... Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 26. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2005 Men hva i alle dager handler Sleepaway Camp II om? Synes liksom Sleepaway Camp er en så snodig film å lage oppfølgere til. Vi får jo vite både hvem morderen er og årsak. Hvordan kan man bygge videre på det? S, Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2005 Angela Baker har gjennomgått en kjønnsskifteoperasjon, og vender tilbake til en sommerleir som ansatt vakt. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 26. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2005 Ja, jeg leste litt om oppfølgerne i går. Har nummer 2 en like intens avslutning og? S, Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 26. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2005 I går kveld så jeg Team America. En morsom film, med god handling og fint "skuespill". Men det er ikke en intens film. Fine kulisser og fine dukker. Noe jeg likte var at trådene syntes, noe som gjorde det kult Ekke så god til å anmelde.. 8/10 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Ja, jeg leste litt om oppfølgerne i går. Har nummer 2 en like intens avslutning og? S, Absolutt ikke. En litt morsom avslutning, men ikke på langt nær så bra som Sleepaway Camps. Endret 26. juni 2005 av Skurupu Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 26. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2005 Lion King Den beste tegnefilmen laget noensinne. Punktum. 10/10 Ray Basert på livet til musikeren Ray Charles (Robinson). Som lite barn dør broren hans. Det går dypere inn på han en han vet selv. Han begynner å lære seg piano. Som 7-åring blir han blind, og må sendes vekk fra moren, til en blindeskole. Han begynner karrieren som en fattig blues-musiker i "undergrunnen" i Seattle. Han blir gradvis mer kjent og får etterhvert platekontrakt. Men sammen med suksessen øker også problemene. Han begynner å slite med dop og er utro mot kona si. Men til tross for dette får han masse hits og blir utrolig populær. En gripende histore men svært gode skuespillere. Den er litt lang og det trekker litt ned. Anbefales! 8/10 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Paul W.S. Anderson Dette var artig! En film man virkelig kan storkose seg med, enten man ler av håret til Liu Kang eller av Gollum på steroider (Goro). Var det LarsP som sa "Dårlig = Bra"-filmer"? 2/10 (med en underholdningsverdi på 8) edit: Selvfølgelig, jeg mente "god fordi de er dårlig". edit2: Vi prøver nytt bilde i samme sleng. Endret 27. juni 2005 av SteffyBoy Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2005 *kremt* "Dårlig = Bra"-filmer *host* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2005 Har ikke hatt internett på en stund, så jeg har sett en del filmer de siste par dagene. Får se om jeg husker alle: Johnny Vang: Halvstor norsk bondeproduksjon om skadeskutte Johnny Vang og hans voksende mark-farm. Usansynlig og kjedelig hendelsesforløp. 2/10 Pianisten: Storfilm fra Roman Polanski, en av mine yndlingsregissører. Adrien Brody gjør en veldig bra jobb som hovedrolleinnehaver. Omgivelsene hjelper filmen frem en hel del og på tross av sine 150 minutt er ikke filmen langtrukken. 8/10 Sling Blade: Forrest Gump-aktig film fra Billy Bob Thornton som tar en Rodriguez og gjør nesten alt selv. Fyren har evner både bak og foran kamera, og Sling Blade er en trist og tiltrekkende historie som ikke ble verre festet til lerretet. 7/10 Ungdommens Råskap: Kort sagt så byr dogmeskrap som dette meg i mot. På tross av interessante karakterer, ødelegges filmen av den visuelle stilen. 3/10 Constantine: Keanu tar på seg enda en rolle som en trist og fortapt et-uttrykks-mann og utgjør størsteparten av en moderne eksorsist-film. Bra skuespill, dårlig CG, løs regi. 5/10 The Boondock Saints: Sett den utallige ganger før og selv om jeg liker den mindre og mindre er den fortsatt et godt stykke underholdning. 8/10 Saw: Trodde ikke jeg skulle like denne Se7en meets Ressurection-filmen, men joda det gjorde jeg. Hjalp godt at jeg ikke så den alene, ikke med tanke på at det er en thriller/grøsser, men fordi jeg måtte ha noen og le/måpe sammen med. En kjapp og konsis studentproduksjon som funker på de fleste plan. Trodde den skulle falle i grus mot slutten, men så tok den seg opp igjen og fikk faktisk til en overraskende slutt. 8/10 Hercules i New York: Arnolds første film og faktisk en helt elendig en. Var ikke helt sikker på om den var så dårlig at den var bra eller om den faktisk bare var dårlig. Gikk for det siste. 1/10 Alfie: Jude Law spiller rollen som utagerende player/pimp/pus i denne remaken av 1966-versjonen med Michael Caine. Med tanke på at jeg faktisk liker filmer som denne, Hitch for eksempel, fikk jeg faktisk intet mindre enn en god opplevelse ut av denne. Kan brukes som inspirasjon i forkant av en bytur... 7/10 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2005 Stephen Lynch Live at the El Rey theater Ikke en film per se (stand up-show), men dette er noe av det morsomste jeg har sett, og jeg anbefaler den til alle som liker en (eller flere) av følgende: abort med kleshenger døde pusekatter runking å ha sex med smårips/SILFs and so much more. 10/10 Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 28. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2005 http://ia.imdb.com/media/imdb/01/I/98/31/58m.jpg Alexander Regi: Oliver Stone Årstal: 2004 Genre: Adventure / Biography / Drama / War Kva handlar filmen om? Filmen tar for seg Alexander den store sine handlinger opplevelser, oppvekst, slag, imperium etc. Kva synes eg om den? Historien er god, og utgangspunktet er godt, nemlig Alexander den store og hans oppvekst, opplevelser and so on. Og ikkje minst, den er sann. Colin Farrell gjer ein glimrande jobb med tanke på skodespelet. Det gjeld også dei andre sentrale i filmen. Krigscenene er jo noko for seg sjølv, praktfulle. Til tider blir eg forvirra. Er Alexander den store homse? Eller er han bifil? Kven er han på lag med? Kvifor snakker Alexander "skikkelig" engelsk mens mora og kona snakker engelsk med meir slik innvandrer aksent, eller blanding av forskjellige aksenter, vis du skjønner kva eg vil fram til. (Dårlig formulert vis ikkje du skjønner det da). Begynnelsen av filmen kjeda eg meg, men det blei bedre når du kom inn i handlinga og då krigscenene kom. Historien blir fortalt av Ptolemaios (Anthony Hopkins), som kontinuerlig ramser opp navn, steder, slag og historiske hendelser. For meg gikk det allerede tidlig helt i surr. Og med handlingsforløpet at Oliver Stone har lagt inn forklarende tekster for å hjelpe oss: «Makedonia åtte år senere», «Babylon fire år tidligere» osv., men det hjelper ikke stort. Man blir berre forvirra. Det er mulig du liker Alexander dersom du likte: Gladiator Troja Lenke til kommentar
r Skrevet 28. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2005 Blade Nei, dette var virkelig ikke min type film. Historien var forutsigbar og full av klisjéer, og det var mye i den jeg rett og slett ikke kjøpte (bl.a det som hadde skjedd med moren). Enkelte ting måtte jeg bare smile av fordi det så dumt ut (f.eks. da vampyrene svulmet opp og eksploderte). I begynnelsen var den ikke så ille, men det var dessverre filmens høydepunkt. Jeg skal gi den noen poeng for det visuelle - men ellers var den rimelig kjedelig. 3/10 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2005 Kjedet meg på Søndag og tok en tur på "Skjell". Hadde egentlig tenkt å leie en film, men fant "Van Helsing" i 99,- kørja og tok den med fordi coveret så litt artig ut :-) "Har Ondskapen møtt sin likemann" :-) Van Helsing er Vatikanets dødsengel, og sendes rundt omkring på plasser hvor "djevelen" i sine utallige former sprer død og forferdelse, en slags Gud's bøddel :-) Hadde ikke store forventningene til en film jeg aldri hadde hørt om, men den var faktisk ganske så "action" fylt og underholdende :-) En slags 1600 talls James Bond film hvor Q er byttet ut med en ung munk som utstyrer Helsing med de råeste våpnene, blant annet en gassdrevet armbrøst som pumper ut x-antall sølvpiler i minuttet. Filmen innledes ved at Van Helsing tar rotta på ringeren i Notre Dame, for deretter å bli sendt ut etter Dracula og Frankenstein... Mange artige effekter, mye humor, lett underholdning og av og til ganske vakkert med Kate Beckinsale i en av hovedrollene :-) Her snakker vi vampyrer, varulver, frankenstein... Draculas barn i tusentall som skal vekkes til live... Absolutt verdt 99,- kroner på en kjedelig Søndag for den som har sansen for litt gammel mystikk, sagn, og denslags :-) Regissøren har visstnok også laget filmer som "The Mummy" osv... Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 28. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2005 Seriøst? Fint at den fenger noen i det minste. Personlig er det en av de værste filmene jeg har sett noensinne. [Kjøpte den også, uten å vite noe om den ] Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2005 Stephen Lynch Live at the El Rey theater Er godlåter som "Hermaphrodite" og "Lullaby" med på den? Stephen Lynch er GENIAL! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2005 Vel, smaken er som baken... Noen er bedre enn andres ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå