Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Boondock Saints

106952m.jpg

 

Filmen handler om to irske brødre, Conner og Murphy MacManus fra Boston, som etter et møte med den russiske mafiaen bestemmer seg for å fjerne alt det onde fra verdens overflate. De er dypt religiøse. De blir etterhvert kalt The Saints, da de kun eksterminerer de som gjør at folk ikke føler seg trygge på gata. De to brødrene har en gammel venn fra den italienske mafiaen, David Della Rocco, som også blander seg inn i handlingene dems. Det utvikler seg til en heksejakt fra mange sider, og et gammelt monster hentes ut fra fenselet for å fikse de to brødrene som etterhvert blir beryktet blant de kriminelle.

 

Jeg elsket måten filmen var laget på, skuespillerene har jeg aldri sett i noen tidligere filmer, men de var knallbra! Denne filmen går inn i favoritt-listen!

 

Terningkast: 6/6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg elsket måten filmen var laget på, skuespillerene har jeg aldri sett i noen tidligere filmer, men de var knallbra! Denne filmen går inn i favoritt-listen!

Har du seriøst aldri sett Willem Dafoe, Norman Reedus eller Sean Patrick Flanery før? Willem Dafoe vet jeg du har sett før, men de to sistnevnte har jo spillt i filmer som: D-Tox, Suicide Kings, The Strip (en serie som gikk på TVNorge), Blade 2, 8MM, Deuces Wild og Mimic.

Lenke til kommentar

Million Dollar Baby

 

Det er alltid en tragedie når en veldig god film blir hypet til en fantastisk film, og forventningene gjør den til en mellomgod film.

Mer perfekt casting får man ikke; Eastwood som hard og tøff, men egentlig elskbar, Freeman er mitt bilde på "kindness" og babyen tar helt av, man glemmer helt at Swank og Maggie ikke er samme person. Et noe langsomt sluttpart trekker ned, da det som skulle være det store sjokket er noe alle som følger med visste måtte skje 20 minutter før det hele avsløres.

8/10

Lenke til kommentar

Kung Fu Hustle

 

Fantastisk morsom film, tar i bruk enkle digitale grep med stor suksee og forteller en litt rotete historie i beste tradisjon. (min mening er at asiatiske filmer ikke alltid er like straight forward som hollywood/vesten's filmer når det gjelder story, men det er nå så).

 

Fantastisk Kung-fu i beste matrix stil, hysterisk morsomme karakterer.

 

Koble det med psykotiske, dansende øksemordere, så har du en vinner :)

 

Terningkast 5

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Kung Fu Hustle

 

Fantastisk morsom film, tar i bruk enkle digitale grep med stor suksee og forteller en litt rotete historie i beste tradisjon. (min mening er at asiatiske filmer ikke alltid er like straight forward som hollywood/vesten's filmer når det gjelder story, men det er nå så).

 

Fantastisk Kung-fu i beste matrix stil, hysterisk morsomme karakterer.

 

Koble det med psykotiske, dansende øksemordere, så har du en vinner :)

terningkast/poeng?

 

EDIT: Skvileleif

Endret av co2
Lenke til kommentar
Jeg elsket måten filmen var laget på, skuespillerene har jeg aldri sett i noen tidligere filmer, men de var knallbra! Denne filmen går inn i favoritt-listen!

Har du seriøst aldri sett Willem Dafoe, Norman Reedus eller Sean Patrick Flanery før? Willem Dafoe vet jeg du har sett før, men de to sistnevnte har jo spillt i filmer som: D-Tox, Suicide Kings, The Strip (en serie som gikk på TVNorge), Blade 2, 8MM, Deuces Wild og Mimic.

Har ikke sett noen av de overnevnte filmene nei, og har heller aldri sett skuespillerene før (som jeg kan huske).

Endret av jh_
Lenke til kommentar

National Security

 

Regi: Dennis Dugan

 

Årstall: 2003

 

Hva handler filmen om?

 

Earl sliter med å komme inn i L.A.P.D., og blir etterhvert sparket ut av politiskolen. Etter at Earl er sparket ut av politiskolen kommer han i en konfrontasjon med en annen kar, Hank. Dette fører til at Hank blir sparket fra L.A.P.D. og han sendes i fengsel i 6 måneder. Når han kommer ut igjen skaffer han seg jobb National Security. Eneste problemet er at det er en annen kar som også har skaffet seg jobb i National Security. Ja, du gjettet riktig, Earl. Dette fører til en del morsomme komplikasjoner.

 

Hva synes jeg om filmen?

 

Martin Lawrence er en morsom kar og det er ikke noe unntak i denne filmen. Kjappe replikker, morsomme scener og godt samspill mellom skuespillerene gjør dette til en flott film som har ganske så stor underholdningsverdi. Den kan til tider bli litt slitsom, men det trekker ikke veldig ned.

 

Terningkast: 4

Lenke til kommentar

Spoilere er tilstedeværende, så anse deg selv som advart.

---

Alien

 

A1.jpg

 

Det noe uordinære mannskapet på romskipet Nostromo, rykker ut på en nødmelding. De finner et fremmed romfartøy, som ikke er helt forlatt, ettersom de oppdager noen underfundige egg. Ut av det ene egget kommer en parasitt som fester seg til en av mannskapets personer. Ken, parasittofferet, blir bevisstløs, men kommer etter hvert til seg selv igjen, da parasitten plutslig faller av. Men faren langt fra over. Det viser seg at parasitten har lagt fra seg et langt farligere vesen i Kens kropp.

 

Scotts tydelige inspirasjonskilde er den opprinnelige The Thing, som også utspiller seg på et isolert og klaustrofobisk sted. I tillegg til det, jakter også her et utenomjordisk vesen på sine bytter rundt om i de smale korridorene. Så flere paralleller kan trekkes, men likevel klarer Alien å fremstå, og forbli, som svært original.

 

Mye av takken for nettopp dette, skal gå til den enormt talentfulle HR Giger, som med imponerende innsikt klarer å fremme heseblesende effekter, fabelaktig kulisser og nydelig formgivning på drapsmaskinen bedre kjent som ”Alien”. En visuell nytelse. Dyp ærbødighet til ham.

 

I et intervju med både regissøren og skuespillerene, ble det sagt at den berømte og særdeles blodige fødselen av drapsmaskinen, ikke var kjent for skuespillerene under selve filmingen. Årsaken til dette var at Scott ville at deres reaksjon skulle bli mer naturlig, og at seeren dermed ville føle en større avsky over det hele. Godt jobba.

 

Man legger også merke til at musikkdelen er varsomt tatt i bruk, og at man sjelden ser selve drapsmaskinen. Denne stillheten, og spekuleringen på hvor vesenet befinner seg, fyller seeren med en deilig fryktfølelse, som bryter solid ned på nervene. Det var iallfall slik det fungerte på meg. En unektelig milepæl for Sci-Fi-skrekk.

 

karakter6.gif

Lenke til kommentar

Wrong Turn

 

Regi: Rob Schmidt

 

Årstall: 2003

 

Hva handler filmen om?

 

I den siste tiden har det forsvunnet mange mennesker som har reist igjennom Vest Virginias skoger. Ingen aner hvor de har blitt av eller hva som har skjedd med dem. Chris Finn (Desmond Harrington) er på vei til et jobbintervju når han kræsjer inn i en annen bil. Han møter da en gruppe venner, de som eier bilen, og får høre at bilen har punktert p.g.a. piggtråd som var lagt ut i veien. Verken Chris sin bil eller ungdommenes bil er i "kjørbar" stand. Derfor deler de seg opp. 2 stykker blir igjen og passer på bilene, mens de 4 andre prøver å finne veien til nærmeste telefon. Problemet er i midlertid at noen vil det annerledes...

 

Hva synes jeg om filmen?

 

Jeg har fått denne filmen anbefalt fra forum-folket her. Jeg spurte etter en ekkel, skummel og spennende film og fikk Wrong Turn anbefalt. Jeg skal ikke si at den var direkte dårlig, fordi det var den ikke, men filmen i seg selv er en eneste stor klisjé. Dette har jeg sett så altfor mange ganger før. Det som trekker opp er at filmen har en ganske ekkel stemning. Atmosfæren i filmen flott, og enkelte scener er ganske så groteske. Allikevel er ikke dette en film jeg vil huske i ettertid. Den ga meg ikke stort annet en ett stort grøss i ny og ne.

 

Terningkast: 3

Lenke til kommentar

Mr. and Mrs. Smith

 

Brad Pitt og Angelina Jolie (*guhrrr*) spiller et tilsynelatende helt normalt ektepar. De finner ut at de begge er leiemordere og etter a ha odelagt for hverandre pa et oppdrag, er deres oppdrag na a drepe hverandre.

 

En meget underholdende film. Den er morsom hele veien gjennom, og actionscenene er gode. Et genialt plot nar man tenker over det (vet ikke om det har blitt provd for?). Digget kombinasjonen Pitt og Jolie.

 

En film jeg kan tenke meg a se igjen.

Terningkast 4

Lenke til kommentar

The Alamo(2004)

 

Regi: John Lee Hancock

 

årstall: 2004 Duh!!

 

Hva handler filmen om?

handler om slaget ved alamo og folkene som var der, pluss litt av forhistorien og det som skjedde etter på.

 

Hva synes jeg om filmen?

denne filmen har fått lunken kritik, noe jeg ikke helt skjønner, denne filmen falt veldig i smak hos meg, filmen har nesten ingen digitale effekter, noe som er respekterer hos film skaperene, delig å se filmer som grier å lage storslagene slag og sett uten masse digitale ting. hele filmen ble filmet av settet, er ingen sound stageses, skuspillerne gjorde en helt ok rolle, den som sto mest ut av utrolig nok Dennis Quaid som Sam Houston, det skader sikert ikke at man er interiset i militær historie eller historie kjennerelt.

 

gir denne 8.5 av 10 den den passet yplig når jeg nettopp har spillt Cossacks 2 og Imperial Glory

Lenke til kommentar

Batman Begins

 

batman%20begins%20poster%202.jpg

 

Regi: Christopher Nolan

Year: 2005

 

What is it about?

Historien om hvordan Bruce Wayne ble det han var forutbestemt til a bli: Batman!

 

What about it?

What can I say? IT ROCKS!

Christian Bale, Liam Neeson, Michael Caine og Katie Holmes er alle diggbare i denne filmen. Filmen er veldig greit satt sammen og handlingen eier. Bedre enn tidligere (eller senere) Batman filmer. Batman is back and better than ever.

Hos IMDb har filmen fatt et vektlagt gjennomsnitt pa 8.5/10 og plass #64 pa topp 250 listen. Hos damene som har stemt pa den har den ogsa fatt gode ratings. Noe som vil si:

ok, dette lover godt: jenter under 19 ga den 8.9 i gj.sn. aka DATEFILM
;)

 

 

Terningkast 5

 

A guy who dresses up like a bat clearly has issues

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar

Apocalypse Now

 

Årstal:1979

Regi:Francis Ford Coppola

 

 

Kva synes eg om filmen

 

Av krigfilmar frå Vietnam som eg har sett, må eg seie at denne filmen er den beste eg har sett til no. "Scenene" er praktfulle. Skodespelarane er virkelig gode. Lite amerikansk nasjonalisme, om ikkje noko, og takk for det. Tildels sterke scener.

 

 

 

Terningkast5

Lenke til kommentar

Sitter å ser "Requiem for a Dream" ..

 

Herregud så kjedelig ? bahhh.. Skjønner ikke hvorfor folk synes at dette er så fantastisk ? :roll: All den jæævla klippinga og forwardinga hele tida assa !

 

og forresten, hva var det som var så utrolig bra med se7en ? helt grei altså, men syns den var lite spennende, og ikke noe spesielt engasjerende.

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

You Got Served

10117859.jpg

 

Regi: Christopher B. Stokes

 

Årstall: 2004

 

Hva handler filmen om?

 

De beste hip-hop gruppene i Los Angeles kjemper om penger og respekt i Mr. Rads lagerhus. Men når en gruppe fra forstaden dukker opp og stjeler både dansere og bevegelser, må to venner i strid trekke sammen for å representere gata.

 

Hva synes jeg om filmen?

 

Så filmen sammen med fotballaget på vei hjem fra en kamp (i en buss), og jeg hadde ærlig talt NADA forventninger til filmen. Det aller første som slår meg er det FORFERDELIG dårlige skuespillet. Jeg mener, i og med at dette er en "dansefilm" med masse kule dansetrinn osv. så er det helt åpenbart at disse danserne ikke har noen som helst erfaring på lerretet. Dialogene er like overbevisende som når jeg forteller kort, konsist og faktabasert om byen "Malaga" på en familiefilm da jeg var seks år.

 

Filmen er på mange måter helt idiotisk, som ikke gir meg noe som helst, bortsett fra noen fete dansetrinn. Summerer jeg dette opp er det en klisjefylt low-budget dansefilm som splitter de internasjonale og norske synspunktene. På IMDB.com har filmen en avg. på 2 (av 10). På filmweb.no har filmen en gjennomsnittlig karakter på 5.48 (av 6). Kan umulig stemme.

 

Terningkast: 2 (på en god dag).

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...