Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Så også Wild Wild West igjen. Er noen år siden jeg så den sist.

 

Denne filmen handler om en galning (Dr. Arliss Loveless) som har kidnappet alle landets beste forskere for å lage det ultimate våpen. Hensikten med dette er å få U.S.A til å overgi seg. Presidenten setter to US Marshals på jobben. Disse to er så ulike de kan bli, men må jobbe sammen for å fullføre jobben.

 

Filmen var mye bedre når jeg så den første gangen. Vet ikke helt hvorfor, men synes liksom Will Smith må ta mye av skylden. Mannen har jo samme rolle uansett film han spiller. Begynner å bli lei av de samme komentarene, å ansiktsutrykkene nå. Men filmen har bra action å humor, å man kan egentlig ikke klage på effektene heller når man tenker på at filmen faktisk er 6 år gammel. Lydsporet er også bra, å det var en fryd å se filmen i hjemmekinoen (lydmessig)

 

Gir den terningkast :w00t::w00t::w00t::dontgetit::dontgetit::dontgetit:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helgens siste film var Outbreak

 

Var innom en bensinstasjon for å handle litt goddis igår kveld, å så filmen i en hylle til 99kr. Tenkte det kunne bli bra Søndagsunderholdning, å det hadde jeg rett i.

 

Filmen handler om ett virus som ankommer USA via en apekatt. en hel liten by blir infisert. Regjeringen må få stoppet spredningen, men hvor langt skal de gå for å få kontroll over viruset?

 

Synes dette var en veldig bra film. Den er full av kjente skuspillere, å jeg synes de spiller veldig bra sammen. Selve konseptet med denne filmen, å hvor farlig ett virus egenlig kan være synes jeg er fasinerende. Filmen er spennende hele veien igjennom, selv om den kanskje er litt for standard til tider. Er liksom ikke en film som vinner noen oscar, men synes det var veldig bra underholdning. Anbefales. Lydsporet var også overraskende bra i forhold til type film dette er.

 

Gir den terningkast :w00t::w00t::w00t::w00t::dontgetit::dontgetit:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Monster-in-law/ Svigermonster

 

Siden den ikke har hatt permiere her til lands enda, og jeg savnet synspunkt på den i går, får jeg være snill og legge til litt selv...

 

Det er en vellykket komedie - den er morsom tvers i gjennom. Den klassiske story-en hvor jenten finner en rik gutt går igjen her, som i mange andre "romantiske komedier". Og her er også kilden til forviklinger. Mama-en, verdensvant og stinn av penger, kan ikke fordra tanken på at sønnen vil gifte seg med en jente uten fast jobb, som jobber gjennom et vikarbyrå. Moren har akkurat mistet sin talk-show-vertinne-jobb, og trenger noe å jobbe med. Hun bestemmer seg for å gjøre livet surt for sønnens kjæreste, spilt av Jennifer Lopez.

 

Filmen har kjente fjes i rollene, og vi humrer oss gjennom den. Og av en eller annen merkelig grunn går det jo godt til slutt...

 

9/10

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Napolion Dynamite

 

Sær. sær film. Følte ikke jeg så humoren i denne filmen. Den er nok morsomst med noe promille, og sans for litt sær humor. Tørr faktisk ikke si noe mer om denne filmen..

Mulig jeg har en sær humor, men jeg elsker den filmen :love:

Filmen er en juvel, med sine glimrende karakterer og morsomme(sære?) dialoger.

 

9/10

 

 

 

 

Don: Hey, Napoleon. What did you do last summer again?

Napoleon Dynamite: I told you! I spent it with my uncle in Alaska hunting wolverines!

Don: Did you shoot any?

Napoleon Dynamite: Yes, like 50 of 'em! They kept trying to attack my cousins, what the heck would you do in a situation like that?

Don: What kind of gun did you use?

Napoleon Dynamite: A freakin' 12-gauge, what do you think?

 

:lol:

post-199-1118732187_thumb.gif

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Napolion Dynamite

 

Sær. sær film. Følte ikke jeg så humoren i denne filmen. Den er nok morsomst med noe promille, og sans for litt sær humor. Tørr faktisk ikke si noe mer om denne filmen..

Mulig jeg har en sær humor, men jeg elsker den filmen :love:

Filmen er en juvel, med sine glimrende karakterer og morsomme(sære?) dialoger.

 

9/10

For min del må denne filmen bli tråkket å spyttet på...makan til drit.

Filmen innholder ikke noe morsom dialog eller scener :ermm:

Skjønner heller ikke hvordan dette kan være "året film" som den ble kårtet til av MTV movieawards... :blink:

 

Enten så er det meg som er sær...eller så er det resten av verden :confused:

 

2/10

Endret av haddis
Lenke til kommentar

så The Wild Bunch i går. og det var en film det. er satt til 1914 og den mexicanske revulusionen. 1914 er 20år etter de fleste andre western filmer, så det blir en morsom klash mellom gamle den game og nye vesten. den siste shootout'n tar mildt sagt av. her snakker vi HK filmer i vold og blod. det nærmeste jeg kan beskrive er den som er på sluttem i a better tomorrow 2, når heltene slakter et hus..

 

jeg quote'r fra IMDB

 

Supposedly, more blank rounds were discharged during the production than live rounds were fired during the Mexican Revolution of 1914 around which the film is loosely based. In total 90,000 rounds were fired, all blanks.

 

9/10 for denne voldsorgien

Lenke til kommentar
så The Wild Bunch i går. og det var en film det. er satt til 1914 og den mexicanske revulusionen. 1914 er 20år etter de fleste andre western filmer, så det blir en morsom klash mellom gamle den game og nye vesten. den siste shootout'n tar mildt sagt av. her snakker vi HK filmer i vold og blod. det nærmeste jeg kan beskrive er den som er på sluttem i a better tomorrow 2, når heltene slakter et hus..

 

jeg quote'r fra IMDB

 

Supposedly, more blank rounds were discharged during the production than live rounds were fired during the Mexican Revolution of 1914 around which the film is loosely based. In total 90,000 rounds were fired, all blanks.

 

9/10 for denne voldsorgien

Har denne filmen på DVD selv. Er helt enig med karakteren din. Dette er er knall film, å ja voldsorgien på slutten er jo helt vill. Lager ikke filmer som dette lengre :thumbup:

Lenke til kommentar

Så Hotel Rwanda idag. Handler om den Rwandiske hoteldirektøren Paul Rusessalbagyana.

Han er direktør på det belgiskeide hotellet Miles colonies i Kigali. I April 1994 smeller det i Rwanda. Presidenten blir drept og sammen med hæren, begynner den ekstreme Interhamwa bevegelsen å likvidere titusener av Tutsier.

Paul er Hutu, men kona og store deler av familien er Tutsier.

Paul, familien og 1200 tutsier søker tilflukt på hotellet hans. Takket være millioner, dyre

alkoholvarer, hawanasigarer og verdisaker greier han å bestikke generalene for å overse dem.

 

Hotel Rwanda er en kjempebra film, som handler det helvete som foregikk i Rwanda

april-juli 1994, hvor over 1,3 millioner tutsier ble systematisk drept.

Jeg synes den er en av de beste filmene som noen gang er laget. Gir den en sekser

Endret av simerix
Lenke til kommentar
Das Boot The directors cut

 

Har hatt denne liggende nå en laang tid, directors cut vel å merke.Dette er Peter wolfgangs klassiker.Gjenrestaurert og forbedret på alle måter.Over 60 min nye scener er lagt til i denne versjonen. Høsten 1941, drar 43 unge tyske sjøfolk om bord i den tyske ubåten U-96, og legger i ut mot England under ledelse av en krigserfaren kaptein på bare 30 år.I årene som kommer vil de både vere blodtørstige jegerer, som uten varsel kan gjøre det av med tusener av sjøfolk- men også et redselslagetn bytte, fanget i en kiste av stål dypt uder hvets overflate.Ingen fil har fanget krigens spennig med en slik styrke.

 

Min mening om filmen

 

Filmen er vistnok gammel(1981), men det betyr ikkje at den ikkje ar bra.Tvert imot er dette en film alle burde se, ihverfall de som har intresse for slike filmer da.Den fanger effektivt den intense klaustrofibiske feelingen av å vere innesperret, eg skal i hvertfall aldri tre min fot i en ubåt.Til de som kansje vil se filmen, pass på å se den på tysk, da er den mye mere virkelighetstro.Skuespillerene gjør en glimrende jobb, noe som er med på å heve galskapen noen hakk. En klassiker uten sidesprang. Men be aware, directors cut versjonen vare i 3 t og 36 min! så den KAN bli litt langdryg noen plasser.

for de som likte das boot og directors cut må jeg anbefale hele miniserien( som filmen er kuttet fra) 4 deler tilsammen rundt 5timer film :), mange scener som bygger opp under historien enda mer, man ser mer av livet om bord osv.

at den er fra starten av 80tallet er bare et pluss, da tok de seg faktisk tid til å bygge opp filmene litt gjerne med lange stemnings scener og karakterhistorie osv.

Lenke til kommentar

Alien vs Predator

 

Et mesterverk. Lance Henriksen gjør sitt livs rolle som astmatikeren Bishop. En artig bakgrunnshistorie, men ellers så skjønner jeg ikke vitsen med denne filmen, bortsett fra den horiske eksponeringa av kule, kvasse våpen, slow-mo og han fyren med arr i ansiktet fra Braveheart og Gladiator.

 

3

Lenke til kommentar

Village of the damned

 

Grøsserfilm fra John Carpenter med Christopher Reeve (dette var den siste filmen han spilte i før han ble lam) i hovedrollen. Filmen er basert på en grøsserfilm fra 1960.

 

Midwich er en vanlig, avsidesliggende landsby. Plutselig besvimer alle levende organismer i landsbyen i flere timer. Alle som kommer inn i byen besvimer. Alle besvimer, og våkner opp igjen samtidig.

 

Etterhvert viser det seg at alle kvinnene i landsbyen er gravide, og alle graviditetene stammer fra blackout-dagen. 9 måneder senere blir barna født. De ser ut som mennesker, men det tok ikke lang tid før innbyggerene fant ut at de ikke var det. Alle barna hadde likt DNA, som om de var tvillinger, selv om de hadde foreldre som ikke var slektninger.

 

En av dem ble dødfødt, hun skulle egentlig vært lederen til barna. Det viser seg at barna er aliens (det nevnes ikke hvor de kommer fra).

 

Barna har telepatiske evner, og bruker dem.

 

En person som også spiller en viktig rolle er Dr. Vurner (Kirstie Alley). Hun har forsket på fenomenet, og Midwich er ikke det eneste stedet dette har skjedd. En kveld besøker Dr. Alan Chaffee (Christopher Reeve) henne, og søker informasjon. Hun gir han opplysninger, men ingen av dem overbeviser han. Hun tar han med ned i kjelleren, og viser han barnet som døde, men dette barnet ser ikke menneskelig ut, dette barnet ser ut som en alien, og skulle vært lederen.

 

Vurner finner etterhvert ut at de andre landsbyene som har blitt rammet av slike fenomener har blitt utryddet. Hun setter i gang en evakueringsprossess, men barna finner det ut...

 

En av barna spiller en viktig rolle, navnet hans er David. og er den eneste som har følelser og forstår etterhvert at de andre barna må stoppes.

 

Skumleste filmene om noen form for aliens jeg har sett.

 

Terningkast: 6 :)

Lenke til kommentar

UNO

 

Dette er den mye omtalte filmen av Aksel Hennie, som gikk på kino rundt oktober i fjor. Jeg så den første gang på kino, og ble overveldet av all tragedie og sorg filmen klarer å skildre... ja faktisk svært overbevisende for å være en Norsk film. Jeg så den igjen i dag, og den samme følelsen kom tilbake.

 

Hva handler den om?

Filmen handler om en kar som jobber på et helsestudio, hvor sjefens sønn dealer diverse ulovlige substanser. Helsestudioet blir raidet av politiet, og de finner en del stoff (eller parabole stereoder:-). Alle blir tatt i arresten, og bedt om å tyste på den som har ansvaret for ugjerningen. Samtidig ligger hovedpersonens (Davids) far for dødsleiet. På grunn av dette tyster David for å komme seg ut, noe som fører til et lite helvete på jord for ham...

 

Hva synes jeg om filmen?

Da jeg så denne filmen første gang hadde jeg en klump i halsen nesten fra begynnelse til slutt... en kar som griner på kino??? Nei, men bare nesten. Jeg vet ikke hva som beveget meg med denne filmen, men det må ha noe med hvordan historen ble lagt fram, om hvordan det er å miste alle venner på en gang, om hvordan det er å miste en far (og sistnevnte er noe jeg vet alt om). Scenen med spikerpistolen fikk meg til å vri meg i stolen!

 

Filmen haddde ikke mange lystige stunder, og det synes jeg var litt i det tyngste laget å svelge... spesielt klumpen i halsen :!: Men det som skuffer meg mest var at slutten var såpass diffus. Sett bort fra dette er det en film med gode skuespillerprestasjoner og svært troverdig plot.

 

Skal du se en Norsk film i år, og verdsetter god drama, bør du se denne.

:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::dontgetit:

(5 av 6)

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...