Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Meet the Fockers

 

En utrolig håpløs og lite troverdig komedie, hvor jeg ikke kan gjette annet enn at det var agentene til Barbara Streisand, Robert DeNiro og Dustin Hoffman som takket ja på deres vegne til å gjøre filmen. Dette var rett og slett en flau opplevelse og filmen klarer ikke å reservere seg, så nesten alle situasjoner går langt over grensen. Teit, tåpelig og hysterisk flaut. 4/10

Lenke til kommentar

The Jacket

 

tj.jpg

 

Regi: John Maybury

 

Årstall: 2005

 

Hva handlet den om?

 

Jack Starks (Adrien Brody) returnerer til Vermont, etter å ha tjenestegjort i Gulf-krigen. Militærveteranen lider av hukommelsestap, på grunn av skadene han ble påført der. Straks etter sin gjenkomst blir han anklaget for mord, og sendt til et psykiatrisk sykehus. En noe sadistisk lege utfører et eksperiment som involverer en tvangstrøye og en likskuff. Dette eksperimentet gjør så Jack kan reise frem i tid, og der forutse sin egen død. Kan han forhindre det?

 

Hva syntes jeg om den?

 

Filmen gir seg raskt ut får å være svært dyp og meningsfull, men stadig progresjon viser at dette feiler filmskaperene totalt med å fremme. Det hele blir bare en eneste stor søvndyssende og paradoksal opplevelse, med usedvanlig enkle løsninger. ”Hvor vil dere med dette?”, var spørsmålet jeg gjentakende stilte meg selv. Ganske overraskende, da det tross alt er relativt dyktige mennesker både foran og bak filmen...

 

Den særdeles dyktige fotografen Peter Deming, som blant annet filmet Lynch’ Lost Highway og Mulholland Drive formidabelt, leverer ikke hva jeg forventet av ham her, etter å ha sett de filmene jeg nettopp refererte til. Svært skuffende.

 

Adrien Brody tolker sine mange sorgfulle roller med overbevisende evner, også her, delvis iallfall. Dette gir enkelte, relativt greie scener, men er dessverre ikke nok til å redde filmens helhet. Den feiler så hardt på det filosofiske planet, at det blir til slutt ganske flaut å se på. Nei, ta heller turen på Jacob's Ladder, som tar opp lignende emner på en mye mer vellykket måte.

 

Karakter:

 

karakter2.gif

Lenke til kommentar

Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

 

Utrolig bra film. Den klart beste av de tre nyeste filmene. Bra skuespill, passe forhold mellom action og dialog og man gjør mange interessante oppdagelser underveis. Anbefales kun for de som har sett alle de andre SW filmene.

 

9/10

Lenke til kommentar

Ben-Hur (1959)

 

Nå som jeg har sittet i en uke og bare spilt Rome: Total War, fikk jeg en trang til å se noe om det store romerriket som ikke hadde noe med Astrix å gjøre. Og siden Ben-Hur kanskje er den mest kjente filmen og en film jeg har hatt planer om å se lenge, så ble det den. Og jeg ble mildt sagt skuffet. Hele tiden satt jeg å flirte av all den grusomme overspillingen. Og kanskje det er pga Bowling for Columbine, men jeg taklet desverre ikke Charlton Heston. Problemet med han var ikke bare overspilling, han skilte seg ut fra alle de andre skuespillerene. Det føltes ut som om han utførte skuespillerjobben sin bare som en vanlig jobb, i stede for være med å bidra til å skape kunst. Det føltes litt for oppskrift ut. Historien var spennende til tider, spesielt delene om slavelivet på sjøen og om gjenforeningen med moren og søsteren, men det er bare 1/10 av denne over 3 1/2 timer lange filmen. Og når filmen endte opp med å handle om hvor fantastisk Jesus f***ing Kristus var... Nei da var det over og ut for meg.

 

4/10

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tears of the Sun

 

Dette ble valget på vorspiel i går, og jommen var det ikke et bra valg. Har alltid hatt en liten forkjærlighet for regissør Antoine Fuqua og var en av de får som faktisk likte King Arthur. Filmen har truffet helt på stemning og rollevalg, og selv om den var patriotisk langt over det vulgære koste jeg meg. 7/10

Lenke til kommentar
Tears of the Sun

 

Dette ble valget på vorspiel i går, og jommen var det ikke et bra valg. Har alltid hatt en liten forkjærlighet for regissør Antoine Fuqua og var en av de får som faktisk likte King Arthur. Filmen har truffet helt på stemning og rollevalg, og selv om den var patriotisk langt over det vulgære koste jeg meg. 7/10

Det patriotiske gjorde den enda bedre i mine øyne :green:

Lenke til kommentar

Into the sun

B0006VL1IS.01.LZZZZZZZ.jpg

 

Ut ifra coveret tror man gjerne at, hey hey, her blir det eksplosjoner og skyting over en lav tøffel. Eksplosjon i bakgrunnen og M203 på ryggen..? Neida, her får vi servert én lusen skytescene, i en intro som har nada med resten av filmen å gjøre. I denne sniker hr. Seagal + kompanjong rundt i Burma, og skal ta knekken på en fyr. En dame går og tisser i jungelen like ved, og blir antastet av to snuskete brøleaper som rister henne litt. Dette kan ikke gå upåaktet hen, og Seagal plaffer ned den ene med en MP5 med lyddemper. Ikke mye lyd i dem, som alle vet.

 

Deretter legger han fra seg MP5-en, plukker opp AK-en til den døde snusken, og plaffer ned kompisen hans. Hvorfor i barteste han bytter fra et tilnærmet lydløst våpen til et våpen som lager betraktelig mer lyd (og dermed ødelegger hele oppdraget), må gudene vite. Hvorfor han hadde en MP5 er også et godt spørsmål.. ville det ikke være bedre å ligge halvannen kilometer unna med en rifle? Men, uansett, oppdraget går den veien hønen sparker (horisontalt? :hmm: ), og de blir plukket opp av et helikopter. Mr. Disposable Sidekick blir truffet, og dør en blodig død på vei vekk fra åstedet, mens Seagal smiler inn i kamera.

 

Uansett, resten av filmen handler om Seagal + enda en kompanjong (fersk fra FBI-skolen) som reiser til Japan for å nøste opp i noe yakuza-greier. Den nye generasjonen med yakuza-medlemmer er bøllete og har ingen ære og noe såntnoe. Seagal gifter seg, og fruen blir selvfølgelig drept. Kompanjongen blir også tatt av dage, og så tar selvfølgelig Seagal knekken på skurkene til slutt. Med sverd. Og alle lever lykkelig resten av livet, the end.

 

Uengasjerende fra begynnelse til slutt, og selv om folk gjerne tenker "Nåh, Seagal-filmer er jo generelt sett ganske dårlige", nei, denne er dårlig på en dårlig måte.

 

:hm: :hm: av :hm: :hm: :hm: :hm: :hm: :hm: :hm: :hm: :hm: :hm: mulige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Film Ravenous.

Prod år 1999

Aldersgrense 18år.

 

Filmen er ok laget, den er morsom og litt skummel.

Men, den er ekstremt syk på sin måte, handler om folk som spiser hverandre.

Og de er nødt til å spise hverandre for å overleve.

 

Resten får dere finne ut selv ved å se filmen eller lese om den noen andre plasser,

 

Terninkast:4+/6

Anbefaler filmen: ja for de som er over 16 år,

12m.jpg

Endret av Litejk
Lenke til kommentar

Se aldri en Steven Segal film !

 

Så forresten akkurat "The Pacifier"

 

Dette er det vi kan kalle en familiefilm med innslag av action og humor. Den passer kort sagt for alle. Jeg både lo og koste meg under deler av filmen, men jeg tror ikke den vil sette noen særlig spor i meg.

 

4/6

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Keanu spiller på sine 2 ansiktsutrykk og det blir VELDIG kjedelig i lengden, og man får matrix-flashbacks annen hvert sekund i filmen.

MEN, skal få kredit for at de ikke blandet inn en moralpreke i slutten av filmen ellers har jeg slaktet den totalt.

Constantine

 

Som B|Real nevnte kan ikke jeg skryte mye av denne filmen jeg heller. Jeg ble anbefalt å se den av en god kompis, noe som har ført til at jeg totalt har har mistet respekt for hans filmsmak...

 

Jeg kan ikke si at jeg så Keanus andre ansiktsutrykk... kun det ene. Det var platt skuespilleri, men effektene var sinnssykt bra! I mine øyne er det effektene som er det eneste som gir filmen en verdt-å-se-faktor.

 

Filmen har uten tvil ha blitt bedre hvis man har skiftet ut skuespillerne. Jeg tror faktsik B-skuespillere ville hevet nivået i denne filmen :!: Peter Stormare gjorde derimot en bra jobb som Lucifer (eller Satan som han også kalles). Stormare liker vi... han er tøff!

 

:yes::yes::dontgetit::dontgetit::dontgetit::dontgetit:

(terningkast 2)

Lenke til kommentar

The Holy Mountain (1973)

 

Ja... Det var jo en forholdsvis interessant opplevelse. Nå er ikke jeg en superfan av slike surrealistiske og kunstneriske filmer, men ikke en motstander heller. De har sine oppturer og sine nedturer. Bruken av sex og vold setter jeg alltid pris på, liker det litt trashy. Og det var flere visuelle uttrykk jeg likte, noen var mektige, morsomme, blasfemiske og noen var rett og slett så sprøe at man må like dem. Men det blir kanskje litt for mye for meg etter hvert og jeg trenger nok litt mer underholdning og spenning.

 

6.5/10

Lenke til kommentar
Og når filmen endte opp med å handle om hvor fantastisk Jesus f***ing Kristus var... Nei da var det over og ut for meg.

 

4/10

 

Les litt om filmen før du ser den ;)

 

Uengasjerende fra begynnelse til slutt, og selv om folk gjerne tenker "Nåh, Seagal-filmer er jo generelt sett ganske dårlige", nei, denne er dårlig på en dårlig måte.

 

Hva venta du ut ifra en Segal film? Spesielt når det står "Only one man can stop the Yakuza" det lover jo masse kvalitet :roll:

Lenke til kommentar
Og når filmen endte opp med å handle om hvor fantastisk Jesus f***ing Kristus var... Nei da var det over og ut for meg.

 

4/10

 

Les litt om filmen før du ser den ;)

Gjør det selv :p Hvis jeg allerede har bestemt meg for å se en film trenger jeg ikke å lese hva den handler om. Det gjør jeg heller når jeg er usikker.

Lenke til kommentar
Uengasjerende fra begynnelse til slutt, og selv om folk gjerne tenker "Nåh, Seagal-filmer er jo generelt sett ganske dårlige", nei, denne er dårlig på en dårlig måte.

 

Hva venta du ut ifra en Segal film? Spesielt når det står "Only one man can stop the Yakuza" det lover jo masse kvalitet :roll:

Vel, filmer som Under siege 1 + 2 er jo vitterlig ganske underholdende. Førsteklasses B-film.

Lenke til kommentar
Uengasjerende fra begynnelse til slutt, og selv om folk gjerne tenker "Nåh, Seagal-filmer er jo generelt sett ganske dårlige", nei, denne er dårlig på en dårlig måte.

 

Hva venta du ut ifra en Segal film? Spesielt når det står "Only one man can stop the Yakuza" det lover jo masse kvalitet :roll:

Vel, filmer som Under siege 1 + 2 er jo vitterlig ganske underholdende. Førsteklasses B-film.

eneren skal jeg godta bare på grunn av at den hyper opp NAVY SEALS så jævlig..

 

 

OMG he's a fucking freaking haxor seal!!!!!11!!!!!!!111!!!! LOL ROLF!! and so on and so on...... :nei:

Lenke til kommentar

Har blitt noen filmer i helga ja.

 

Begynte med Mr & Mrs Smith på fredagen. Filmen handler i bunn å grunn om ett ekteskap som skranter. Mye av grunnen er at ekteparret ikke komuniserer lengre. Kanskje ikke så rart siden de begge er leiemordere, men holder det hemmelig for hverandre. Dette er noe først de finner ut når de blir leid til å ta ut samme person.

 

Liker både Brad Pitt, å Angelina Jolie hver for seg, men må si kjemien de imellom på film klaffet veldig bra. Filmen er full av action, men det blir alikevel ikke en voldsorgie. Det er hele tiden blandet inn humor som gjør det mer til en actionkomedie. Der er hele tiden med vittigheter de to imellom, til å med når de prøver å ta livet av hverandre. Birollen til Vince Vaughn er også veldig bra synes jeg.

 

Så denne på kino, med en jævla fjortis på siden av meg som satt å sendte sms gjennom hele filmen. Hva er det med folk??? Vil dere ikke se filmen så bli hjemme!!!! Lyden virket også bra, men er ikke så imponert over kinolyd. Er beregnet på for mye folk, å det er for mye støy blant publikum. Gleder meg til å få sett denne filmen på dvd i hjemmekinoen :) Filmen anbefales på det sterkeste.

 

Gir den terningkast :w00t::w00t::w00t::w00t::dontgetit::dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...