Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Team America - World Police

 

Denne dukkefilmen handler om Team America som drar rundt omkring i verden for å drepe terrorister. Gjengen bak South park står bak denne filmen og hvis du liker humoren i South Park så tror jeg at du vil like denne filmen. Veldig morsom film spør du meg.

 

America

FUCK YEAH!

 

Terningkast: 4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Exorcist: The Beginning

 

Regi: Renny Harlin

 

Årstall: 2004

 

Hva handler filmen om?

 

IMdb

 

Hva synes jeg om filmen?

 

Dette var en grusomt dårlig film. Jeg fatter ikke at folk får seg til å lage noe slikt som dette. Hold dere langt unna.

 

Terningkast: 1

Endret av Grundig
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ladder 49

 

Så denne utelukkende på grunn av John Travolta. En typisk midt-på-treet film, selv om den prøver å være viktig. Episodisk og gjentakende, dessuten er kontinuiteten helt forferdelig. 4/10

 

 

Finding Neverland

 

Enda en god forestilling fra Johnny Depp, som må være en av de dyktigste i bransjen til å velge roller. Regissøren er ung og fremmadstormende, et appellerende trekk. Filmen er en god produksjon, ikke for stiv og veldig velspillt. Ble ikke helt fascinert av historien om J.M. Barrie, men fascinert nok til å la meg underholde. 7/10

Lenke til kommentar
Ladder 49

 

Så denne utelukkende på grunn av John Travolta. En typisk midt-på-treet film, selv om den prøver å være viktig. Episodisk og gjentakende, dessuten er kontinuiteten helt forferdelig. 4/10

 

 

Finding Neverland

 

Enda en god forestilling fra Johnny Depp, som må være en av de dyktigste i bransjen til å velge roller. Regissøren er ung og fremmadstormende, et appellerende trekk. Filmen er en god produksjon, ikke for stiv og veldig velspillt. Ble ikke helt fascinert av historien om J.M. Barrie, men fascinert nok til å la meg underholde. 7/10

Gode anmeldelser!

Lenke til kommentar

Das Boot The directors cut

 

Har hatt denne liggende nå en laang tid, directors cut vel å merke.Dette er Peter wolfgangs klassiker.Gjenrestaurert og forbedret på alle måter.Over 60 min nye scener er lagt til i denne versjonen. Høsten 1941, drar 43 unge tyske sjøfolk om bord i den tyske ubåten U-96, og legger i ut mot England under ledelse av en krigserfaren kaptein på bare 30 år.I årene som kommer vil de både vere blodtørstige jegerer, som uten varsel kan gjøre det av med tusener av sjøfolk- men også et redselslagetn bytte, fanget i en kiste av stål dypt uder hvets overflate.Ingen fil har fanget krigens spennig med en slik styrke.

 

Min mening om filmen

 

Filmen er vistnok gammel(1981), men det betyr ikkje at den ikkje ar bra.Tvert imot er dette en film alle burde se, ihverfall de som har intresse for slike filmer da.Den fanger effektivt den intense klaustrofibiske feelingen av å vere innesperret, eg skal i hvertfall aldri tre min fot i en ubåt.Til de som kansje vil se filmen, pass på å se den på tysk, da er den mye mere virkelighetstro.Skuespillerene gjør en glimrende jobb, noe som er med på å heve galskapen noen hakk. En klassiker uten sidesprang. Men be aware, directors cut versjonen vare i 3 t og 36 min! så den KAN bli litt langdryg noen plasser.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Til de som kansje vil se filmen, pass på å se den på tysk, da er den mye mere virkelighetstro.Skuespillerene gjør en glimrende jobb, noe som er med på å heve galskapen noen hakk. En klassiker uten sidesprang.

Absolutt! Den engelske dubbingen er ikke mye å skryte, selv om det er skuespillerne selv som har dubbet den. OG teksten stemmer heller ikke med den engelske dubbingen. For øvrig en fantastisk film!

Lenke til kommentar

Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events

 

Lemony_FullPoster.jpg

 

Plot Outline: Three wealthy children's parents are killed in a fire. When they are sent to a distant relative, they find out that he is plotting to kill them and seize their fortune.

 

Litt Nightmare before christmas, litt Harry Potter, litt Sleepy hollow.. en mørk barnefilm for voksne. Den er fantastisk flott å se på, fra begynnelse til slutt (til og med rulleteksten er en fryd for øyet), og er full av humor og interessante karakterer.

 

Kort oppsummert, rett inn på min topp 10-liste.

 

LS-C1700-24A.jpg

Lenke til kommentar
Til de som kansje vil se filmen, pass på å se den på tysk, da er den mye mere virkelighetstro.Skuespillerene gjør en glimrende jobb, noe som er med på å heve galskapen noen hakk. En klassiker uten sidesprang.

Absolutt! Den engelske dubbingen er ikke mye å skryte, selv om det er skuespillerne selv som har dubbet den. OG teksten stemmer heller ikke med den engelske dubbingen. For øvrig en fantastisk film!

Kan legge til det at idèt eg fyrte den opp, så visste eg på forhånd at det var en tysktalende film.Så eg blei passe lang i trynet i det de åpnet kjeften :dontgetit: Da slo det meg at eg hadde glemt å stille inn de riktige lydinnstillingene :roll:

Lenke til kommentar

Hide And Seek

 

Moren til Emily har tatt sitt eget liv, og med det overlatt omsorgen til sin ektemann, David. Selv om David er en slags terapeut av yrke, så sliter han likevel med å finne den rette kontakten med sin datter. Det virker som om hun bebreider ham for morens selvmord, og det ser heller ikke ut til å hjelpe når David tar med seg datteren og bosetter seg på landet i håp om en ny start på livet. Isteden isolerer Emily seg enda mer, og i tillegg mistenker David at hun har fått seg en imaginær venn, Charlie, som mildt sagt har onde hensikter... hadde høye forventninger til denne filmen, trodde den var bra, men ikke egentli.. filmen starter rolig, faktisk så skjer det ingen verdens ting(utenom att moren tar selvmord) de første 30minuttene.. det som skjer etterhvert er att emily finner en slags hule like ved der hun og faren har flyttet, hun går da inni der, men hva som skjer da hun går inn der ser vi ikke noe til... det som da skjer etterpå er att emily blir mer og mer agressiv, og hun prater om charlie hele tiden og tegner teginger av "charlie" og moren.. synes filmen var altfor kjedelig og langsom.. nei huff, kan ikke anbefale denne akkurat.. ikke noe bra og se på film når man sitter og ser om den ikke snart er ferdig.. MEN, litt spenning var det..

 

3/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Aliens

 

Glimrende oppfølger til Alien. Ripley er tilbake som badass alienslayer med James Cameron i ryggen med regi. Unødvendig spennende for en lettskremt kar, og ufattelig tilfredsstillende når aliensa "got what was heading their way!".

 

Knusende spennende til slutten -

 

8 / 10

Lenke til kommentar

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Nummer 2 på listen min; en herlig, herlig, herlig film. Fantastisk på alle mulige måter, fasiten på hvordan romantiske filmer skal være (FU, Love Actually). Hjerteskjærende og manisk film som handler om å vite hva man har, og innse hvor godt man har det.

Det sies at de beste filmene er de som treffer deg spesielt, og denne treffer meg midt i hjertet. Charlie Kaufman er sjefen

6/6

Lenke til kommentar
Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Nummer 2 på listen min; en herlig, herlig, herlig film. Fantastisk på alle mulige måter, fasiten på hvordan romantiske filmer skal være (FU, Love Actually). Hjerteskjærende og manisk film som handler om å vite hva man har, og innse hvor godt man har det.

Det sies at de beste filmene er de som treffer deg spesielt, og denne treffer meg midt i hjertet. Charlie Kaufman er sjefen

6/6

Det er en veldig bra film, ja! :)

Lenke til kommentar

Danny the Dog aka Unleashed

Louis Leterrier

 

En original og veldig spennende idé om en mann, oppdratt som en hund ble til en av de beste filmene jeg har sett i år. Og stol på meg; jeg ble like overrasket. Den andre filmen til Leterrier, og for et steg mannen har tatt fra Transporter, en "average" actionfilm uten det store.

Etter 2 minutter får man inntrykk av dette blir en voldsorgie uten substans, og så feil kan man ta. Filmen utvikler seg til en søt, hjerteskjærende affære, med sterke rollefigurer og fantastiske tolkninger (Jet Li sin beste rolle, og den første jeg har sett hvor man virkelig kan kalle det han gjør for skuespill (noe jeg aldri vil si om Stallone eller Seagal)). Freeman og Hoskins er vidunderlig som hver sin side av spekteret, der Freeman tilgir, aksepterer og elsker mens Hoskins er kynisk, undertrykkende og hatende. Man vil elske Sam for sin godhet og man vil hate Hoskins for sin ondskap, for så overbevisende er de.

Regi og cinematografi er av kvalitet, men det som virkelig fanget meg var hvordan Woo-ping Yuen (mesteren bak noen av de herligste kampscenene i filmer som Kill Bill og Crouching Tiger) klarte å gå vekk ifra den tradisjonelle kampsporten og lage en måte å kjempe der elementer som hurtighet, rå kraft og viljestyrke gjør opp for at han mangler strukturen man får av kampsportsundervisning. Dette gjør stilen unik; han biter, klorer og "headbutter", alt som må til for å få motstanderen i bakken.

En positiv overraskelse og 100 minutter med herlig underholdning.

5/6

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg sett den jeg også. Star Wars ep 3 selvsagt.

 

Positivt: Mye flott CGI, ganske bra driv, blir nesten ikke kjedelig tross lengden, flott scenery. En del bra action.

 

Negativt: Dårlig historie. Masse teite pipelyder og blinkende lys. Tidvis skremmende dårlig dialog, spesielt mellom Anakin og berta hans. En del helt usansynlige scener, selv om man aksepterer at det er Star Wars. Jar Jar ble ikke drept.

 

Alt i alt teit og dumt, men alikevel underholdene. 6/10. Verdt å få med seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Gone in 60 Seconds

 

Supertynn historie utspilt av meritterte skuespillere. Sammen med den ultrakommerse Jerry Bruckheimer og den ikke fullt så kommersielle Dominic Sena endre dette opp som helt grei underholdning, i hvertfall for dem som har et litt uetisk forhold til bilkjøring. Cage passer ikke helt i rollen som Memphis, men er dyktig nok til å få ting til å fungere. Giovanni Ribisi passer bra i rollen som en bilinteressert high school-drop out, sammen med de fleste andre i crewet sitt. En grei produksjon med bra rollebesetning. 7/10

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...