H4ngm4N Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) The Shining Filmen var merkelig, litt syk - på en god måte. Jack Nickolson spiller genialt bra, og de andre skuespillerene skuffer heller ikke... Det eneste som manglet var et par "skvettescener" (ikke tenk koffert).. Anbefales! 5/6 Edit: POST 1000 Endret 8. mai 2005 av H4ngm4N Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jo, det er off-topic. --- Adaptation. Om jeg ikke er verdens største Kaufman-fan, så vet ikke jeg. Fantastisk, aldri kjedelig og overraskende original manus. Jeg har aldri sett Cage så bra (har dog ikke sett Bringing out the dead eller Matchstick Men). En fin film, ikke Jonze sin beste, men jeg kommer ikke over hvor herlig manuset er. Kaufman er helten min. 5/6 Lenke til kommentar
aZec Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) siste filmen æ så var The Godfather 1,2 og 3. æ må bare si at den ligg UTEN TVIL PÅ MINE TOPP 5 FILMA. Så utrulig genial film skal man leite lenge etter !!! digge alle de geniale komentarene !!! in the words of Vito Corleone "keep your friends close, but your enemy`s closer" Det er bare en annen film som e full av geniale kommentara, og det er Pulp Fiction. som æ har sett da Endret 8. mai 2005 av aZec Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jo, det er off-topic. "Nei, det er ikke off-topic." S, Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Trådstarter oppfordrer jo selv til diskusjon rundt filmene som dukker opp, så det er da ikke off-topic. Dessuten har tråden aldri vært mer interessant, og dét sier litt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Nå var det ikke diskusjon rundt filmen, men rundt hva S mente med det han sa om å klippe plenen og skrive handleliste. Å diskutere film er on-topic, hva a mener at b antydet til er noe man tar på PM (nettopp for å holde diskusjonen til enten anmeldelser eller diskusjoner rundt anmeldelsene). Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Når et argument blir uklart for den ene parten i en diskusjon, må jo ting klargjøres. Hvis slikt blir tatt over PM, blir jo det hele relativt usammenhengende for resten av forumet? Endret 8. mai 2005 av Zaeira Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Ganske vanlig sak å ha diskusjoner om diskusjoner. Det er ikke off-topic. Å påstå at man skal kjøre misforståelser i en debatt PM er en høyst merkverdig påstand. (Litt morsomt, nå har vi en diskusjon om diskusjonen av diskusjonen.) S, Lenke til kommentar
Godfather Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Godfather Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Eller "Tingen frå ei anna verd" som NRK kalte den :!: Latterlig tittel spør du meg! Endret 9. mai 2005 av Snublefot Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Har nok litt med at The Thing er en remake av denne: The Thing From Another World (1951). Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Har nok litt med at The Thing er en remake av denne: The Thing From Another World (1951). Det er vel ikke remake? Er vel bare basert på samme boka EDIT: The original movie, The Thing From Another World (1951), took place at the North Pole, this version takes place at the South Pole. Doh! Endret 10. mai 2005 av co2 Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg fikk endelig sett Mulholland Drive med nynorsk teksting. Takk NRK2. Teit og rar film. Ikkenoe mer å si om den. Terningskast 3. Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg fikk endelig sett Mulholland Drive med nynorsk teksting. Takk NRK2. Teit og rar film. Ikkenoe mer å si om den. Terningskast 3. Hehe, husker vel spesielt jentekosen i filmen: Naomi Watts og Laura Harring... Og da mener jeg spesielt Laura. Nydelig dame. Etterhvert så det ble flere og flere av disse jentekos-scenene, legger jeg merke til at jenta ved siden av meg, bare bli mer og mer irritert... "Ja, det var en ordentlig drittfilm", må vi bare konkludere med. Spesiell film, ja. Typisk Lynch dette her. Men jeg må innrømme det var gøy å se filmen ta den vendingen som den gjorde mot slutten. Mystisk og god TwinPeaks-stemning. Riktignok ble det litt mye inne mellom. 4/6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Kingdom of Heaven Trodde en gang Ridley Scott hadde roen på historiske eposer, men neida. En håpløs film, med en fotograf på piller. Orlando Bloom gjør tidenes dårligste figur og det bedervede manuset hjelper ham ikke stort. 4/10 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Kingdom of Heaven var en rimelig uinspirert film, ja, men visuelt sett var det flott. Filmen fortjener 4 først og fremst pga den fantastiske scenen der en av Saladins menn sier: "There comes Jerusalem" og den spedalske kongen og hæren hans kommer. Fantastisk vakkert og veldig god stemning. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 siste filmen æ så var The Godfather 1,2 og 3. æ må bare si at den ligg UTEN TVIL PÅ MINE TOPP 5 FILMA. Så utrulig genial film skal man leite lenge etter !!! digge alle de geniale komentarene !!! in the words of Vito Corleone "keep your friends close, but your enemy`s closer" Det er bare en annen film som e full av geniale kommentara, og det er Pulp Fiction. som æ har sett da Kan dere vær så snill og skrive enten nynorsk eller bokmål? Ikke en mellomting? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 The Thing Regi:John Carpenter Årstall: 1982 Karakter: 9/10 Kommentar: Pheet film. Likte den veldig godt, synes ikke den var spesielt skummel, men mye blod o.l. var det Mange filmer som har hatt lignende handling, dette var vel den første virkelige bra filmen med en slik handling. Støtter den jeg også. Er glad jeg har den på DVD også Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Jeg fikk endelig sett Mulholland Drive med nynorsk teksting. Takk NRK2. Teit og rar film. Ikkenoe mer å si om den. Terningskast 3. grunnen til at du syns det er fordi du ikke forstod den skikkeli! Jeg har ikke sett det , men eg kamerat forklarte litt for meg Endret 10. mai 2005 av Litejk Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Mulholland Dr. er konstruert nøyaktig som en drøm. Jeg kan vagt huske å ha hatt drømmer med sånne mønstre og (drømme)logikker. Herlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå