Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Tolken

 

Nicole Kidman spiller en hvit tolk fra Afrika. Hun jobber for i FNs hovedkvarter i New York, der hun tolker flere språk under store og små konferanser. En kveld når det ikke skal være noen i bygget, drar Kidman dit for å hente noe hun glemte i lydrommet. Der overhører hun er samtale. En samtale hun ikke skulle overhørt. Problemet er at de så henne, og de vet hvem hun er.

 

Filmen har en ganske grei historie, men helhetsinntrykket ødelegges av de utrolig lange dialogene. Hadde det vært litt mer action i filmen ville jeg likt filmen mye mer. Som @kd skrev: Man sitter ikke igjen med noe særlig inntrykk av filmen.

 

3\6

--------------------------------------------------

 

Assault On Precinct 13

 

Nyttårsaften 2004\2005: En gammel politistasjon skal legges ned, og et siste skift holder sted. Ut raser en forferdelig snøstorm som tvinger en fangebuss med 4 fanger til å mellomstoppe ved Precinct 13 til stormen har roet seg. En av fangene er den beryktede politimorderen Bishop. Nyttårsfeiringen fortsetter og alle på politistasjonen er lykkelig uvitende om Bishops gjeng som står utenfor, og vil gjøre hva som helst for å få Bishop ut.

 

Filmen har et sinnsykt stort potensiale. Historien er genial, og det er derfor så synd at den skal ødelegges av at filmskaperne har gjort for lite ut av filmen. Det er ikke noe spesielt høydepunkt i filmen, før nesten på slutten, og det er litt sent imo.

 

4\6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Mummy

 

B00000JQSV.01.LZZZZZZZ.jpg

 

Regi: Stephen Sommers

 

Årstall: 1999

 

Hva handler filmen om?

 

I 1923 finner en gruppe arkeologer en grav i Hamunaptra. Inni graven ligger Imhotep's døde kropp. Imhotep ble mumifisert levende fordi han hadde et forold til farao Seti's kone. Imhotep blir vekt til liv ved en feil og han suger livskraften ut av friske mennesker for å forme sin egen kropp. Hvis Imhotep blir fullstendig helet er det ingenting som kan stoppe han og han vil utrydde hele verden.

 

Hva synes jeg om filmen?

 

The Mummy er en ganske underholdende film. Historien er grei, effektene og det visuelle ser bra ut + at skuespillerene gjør en god jobb. Er du fan av oldtidens egypt, mumier og forbannelser er dette helt klart filmen for deg.

 

Terningkast: 3

Lenke til kommentar

The good the bad and the ugly

 

150573m.jpg

 

Regi:Sergio Leone

 

År:1966

 

Hva handlet den om?

fra: www.ruinedendings.com

Joe (The Good) and Tuco (The Ugly) are con artists, trying to steal as much money as possible during the Civil War. Angel Eyes (The Bad) is trying to locate a bank robber going by the name of Bill Carson, in order to collect his stolen gold. After a few scams, Joe cheats Tuco by keeping his share and leaving him in the dust. Tuco eventually finds Joe and drags him off into the desert, torturing him in revenge. Then they run into Bill Carson, who tells Tuco the location of a graveyard where his stolen gold is buried. As Tuco looks for water to keep Carson alive long enough to help more, Carson tells Joe which gravestone marks the buried gold, and dies before he can say more. Angel Eyes soon figures out that they know, and all three want a 50% share of the gold, but only two of them will get it.

 

Hva syntes jeg om den?

For det første, dette er en meget god film som skiller seg ut fra jeg vil kalle typisk møkka western. Musikken er glimrende, kamerabruken er glimrende, historien er glimrende og det hele ender i en sinnsykt klimaks som får hjertet til å pumpe så fort at man nesten ikke klarer å sitte stille i stolen.

Om jeg skal trekke denne filmen for noe så må det bli at den er en smule lang, den har noen unødvendige stopp i handlingen som ødelegger noe av drivet fremover i filmen.

Karakter:

90%

 

IMDB link

Lenke til kommentar

Eyes Wide Shut

 

5376m.jpg

 

Regi:Stanley Kubrick

 

År:1999

 

Hva handlet den om?

Fra www.movie-page.com

Tom Cruise plays Dr. Bill Harford. A man with a good practice, a good family/marriage, and a good social life. We enter the life of him and his wife Alice (Nicole Kidman). We see them attend a well-to-do party and are both propositioned by the opposite sex. We see them both, perhaps by fate or perhaps by choice, decline their offers and happily go home. It is here where after a pot smoking session, that Alice reveals a secret of fantasy dream she had of a sailor she saw on one of their family vacations. Bill, confused on how to deal with it, is called away into what leads him into the New York night with a lot on his mind and a lot of temptation

 

Hva syntes jeg om den?

Dette er en velspilt og ikke minst meget godt ressigert film. Filmen tar for seg som dere kan se i teksten over det seksuelle forholdet til to gifte personer. Dette er et tema som ikke ulikt Kubrick er samfunns engasjerende, men alikevel klarer han å leke med temaet og får filmen til å slutte uventet med en morsom, men alikevel tankevekkende avsluttning.

Om jeg skal trekke noe ned på denne filmen må det kanskje være at temaet ikke føles så aktuelt for meg. Om jeg ser den om 10år så kanskje temaet faller mye mer i smak.

Dette er også første gangen jeg ser filmen så det kan godt hende at jeg har gått glipp av "Den store dype meningen".

Karakter:

87%

 

IMDB link

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Riding the Bullet (basert på Stephen Kings Riding the Bullet)

Utrolig teit film. Hvordan denne filmen ble laget skjønner jeg ikke. Hvordan kan så mange mennesker lest manuset og tenkt: YES, dette blir bra.

For det første er det ingen sjangerdefinisjon, musikken ødelegger alle forsøk på å skape stemning, den går fra "morsom" til "skummel" uten pause, noe som gjør at den verken er morsom eller skummel.

Diverse kveppeøyeblikk kommer så uventet, og passer så dårlig at man bare ler av de.

Svak svak 2/6.

Lenke til kommentar
Du beskriver den derimot litt som du satt å kikket ut av vinduet store deler av tiden den snurret, og kanskje fikk skrevet handleliste, raket plenen, gått tur med hunden og litt forskjellig i samme slengen.

 

Må si at du har noen av de mest usaklige kommentarene jeg har sett på dette forumet.

Lenke til kommentar

Be Cool

 

Hva den handlet om:

 

Den handler om Chilli Palmer som prøver seg i musikkbransjen. Plateselskapet han har satt seg inn i skylder gangsta poppa'en penger, og som om ikke det var nok har han konkurentene i nakken pga. en kontrakt han har tatt over på kjent Chilli Palmer vis.

 

Filmen er helt klart mer underholdene en den første i serien. The Rock som homofil var også noe av det rareste jeg har sett. Høydepunktet av humor i filmen var selfølgelig russeren med tupÈ, noe så rart og komisk skal en lete lenge etter.

 

Shait.. Forgot the terningkast.

Well here it comes: 4/-5

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

Alone in the Dark

 

Regi: Uwe Boll

 

Årstall: 2005

 

Hva handler filmen om?

 

(IMDb)

 

Slater, detective of the paranormal, investigates a mystery with clues leading to "Shadow Island" that brings him face to face with bizarre horrors that prove both psychologically disturbing and lethal, as he discovers that evil demons worshiped by an ancient culture called the Abskani are planning on coming back to life in the 21st century to once again take over the world... and only he and a young genius anthropologist with an incredible memory (and his ex-girlfriend), Aline Cedrac (Reid), stand in their way, at a gateway to hell. Standing in Carnby's way, however, is the impact that a brief encounter with an evil spirit called the Queen had upon his mind, as he slowly finds himself overpowered by the forces of darkness as they eat away at his very sanity...

 

Hva synes jeg om filmen?

 

Filmen startet lovende, men etterhvert forstod jeg at det ikke fantes håp. Filmen ble bare mer og mer elendig ettersom minuttene gikk. Alone in the Dark er en forutsigbar, kjedelig og klossete film som ikke gjorde annet enn å irritere meg. Styr unna folkens, styr unna!

 

Terningkast: 2

Lenke til kommentar
Du beskriver den derimot litt som du satt å kikket ut av vinduet store deler av tiden den snurret, og kanskje fikk skrevet handleliste, raket plenen, gått tur med hunden og litt forskjellig i samme slengen.

 

Må si at du har noen av de mest usaklige kommentarene jeg har sett på dette forumet.

Takk takk. Akkurat den setningen var ikke ment som kritikk da, om du måtte tro det. Du sa jo selv at du syntes deler av filmen var langtekkelig og generelt halvkjedelig. Var ikke ment som at en antydning til at du ikke fulgte med eller noe slikt.

 

S,

Lenke til kommentar
Du beskriver den derimot litt som du satt å kikket ut av vinduet store deler av tiden den snurret, og kanskje fikk skrevet handleliste, raket plenen, gått tur med hunden og litt forskjellig i samme slengen.

 

Dette antyder altså ikke at jeg ikke fulgte med i løpet av filmen, men derimot at vi har ulike oppfatninger av filmen? Det har jeg vanskeligheter for å forstå. Hvordan kan dette antyde det faktum at vi har ulike oppfatninger av filmen? Det er jo svært åpenbart at antydningen her går på at jeg ikke fulgte med og dermed missa hele pointet med filmen. Jeg begynner å undre på om du skriver med en lynchisk fortellermåte :p

Endret av cun
Lenke til kommentar

Doing Hard time

 

Kategori: Drama

Spilletid: ca 1t og 37min

innspilt: 2004

Aldersgrense: 15år

 

Filmen handler om Micheal som var en snill og frefull man. En dag ble sønnen hans skutt av en neger. Negeren ble tatt. Men han fikk for mild straff mener Micheal, han slår en poletiman bevistløs og lar seg bli tatt for å komme i fengsel. Han var ute etter å drepe Negeren som drepte sønnen hans, han misslykkes. Filmen var velldig rørende for meg. Og jeg anbefaler alle å se denne filmen.

 

Terninkast: 10/10 :love:

Eller altså 100% hehe

Endret av siemensboy
Lenke til kommentar
Doing Hard time

 

Kategori: Drama

Spilletid: ca 1t og 37min

innspilt: 2004

Aldersgrense: 15år

 

Filmen handler om Micheal som var en snill og frefull man. En dag ble sønnen hans skutt av en neger. Negeren ble tatt. Men han fikk for mild straff mener Micheal, han slår en poletiman bevistløs og lar seg bli tatt for å komme i fengsel. Han var ute etter å drepe Negeren som drepte sønnen hans, han misslykkes. Filmen var velldig rørende for meg. Og jeg anbefaler alle å se denne filmen.

 

Terninkast: 10/10 :love:

Eller altså 100% hehe

Høres ut som en knallfilm.

 

 

 

 

:!:

Lenke til kommentar
Du beskriver den derimot litt som du satt å kikket ut av vinduet store deler av tiden den snurret, og kanskje fikk skrevet handleliste, raket plenen, gått tur med hunden og litt forskjellig i samme slengen.

 

Dette antyder altså ikke at jeg ikke fulgte med i løpet av filmen, men derimot at vi har ulike oppfatninger av filmen? Det har jeg vanskeligheter for å forstå. Hvordan kan dette antyde det faktum at vi har ulike oppfatninger av filmen? Det er jo svært åpenbart at antydningen her går på at jeg ikke fulgte med og dermed missa hele pointet med filmen. Jeg begynner å undre på om du skriver med en lynchisk fortellermåte :p

Umf. Hehe, nei. Den ble kanskje noe utydelig. Jeg tenkte mer i retning av at du sa at du syntes filmen var halvkjedelig. Hvis en film er halvkjedelig og langtekkelig så begynner kanskje aktivitetene utenfor vinduet mer interessant og slikt. At stemningen ikke fanget deg. Ikke at du ikke fulgte med. Synes man en film er kjedelig så skjer vel dette nokså automatisk?

Var nok mer ment som et forsøk på å skildre motsetning enn å kritisere. Jeg påstår ikke at du faktisk var ute å raket plenen mens filmen gikk. Så gal er selv ikke jeg.

 

Steffyboy: Trokke det er nødvendig. Beklager uansett.

(Vi diskuterer dog rundt en film nevnt i tråden, så dette er ikke off-topic. )

 

S,

Lenke til kommentar
Hva synes jeg om filmen?

 

The Mummy er en ganske underholdende film. Historien er grei, effektene og det visuelle ser bra ut + at skuespillerene gjør en god jobb. Er du fan av oldtidens egypt, mumier og forbannelser er dette helt klart filmen for deg.

 

Terningkast: 3

 

Blir litt tåpelig når du gir denne karakteren og ikke nevner en negativ side med filmen engang.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...