Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Hva mener du er "å være amerikansk"? Med tanke på filmer som Citizen Kane, American Beauty og andre filmer som visstnok er amerikansk.

Meget vanlig at endel sier "amerikansk" og egentlig mener "Hollywood".

Enda vanligere er det at folk sier ting, uten å vite hva de mener.

 

S,

Tror du traff blink der, ja.

co2: Hva med alle de gode filmene som lages i Hollywood? Det er blitt et begrep å kalle en actionfilm for amerikansk (og her er betydningen selvfølgelig negativ), men noen av de aller beste filmene er jo blitt laget i den samme byen, gjerne i samme studio... Så hvorfor er ikke disse godfilmene "amerikansk"?

Ja selvfølgelig er det mange gode filmer som lages, american beauty er en av yndlingene mine.

 

Men det at en film er "veldig amerikansk" har blitt en betegnelse for en dårlig film. Kanskje fordi Hollywood har større prosentandel av dårlige filmer en gode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tør påstå at uansett hvor du går (Bollywood, England, Danmark, osv) så vil du finne at de dårlige filmene er i flertall, forskjellen er at med Hollywoodske filmer så blir de dårlige populære, mens de kjipe danske filmene bare blir glemt. Derfor tenker man at kvaliteten fra Hollywood er lavere enn andre steder, når dette helt klart ikke er tilfellet.

Men greit, jeg skal akseptere hva ordet "amerikansk" er blitt, selv om jeg ikke liker det.

Lenke til kommentar

Sanger fra andre etasje

 

Dette er jammen en spesiell film. Hadde det ikke vært for at jeg ikke har fjernkontroll, hadde jeg nok skiftet kanal, for dette var jammen en kjedelig film uten noe tilsynelatende plot...

 

Det handler om en møbelselger som bestemmer seg for å tenne fyr på møblene, fordi han vil ha forsikringspengene... Imellom dette er det mange små hendelser som virker som små digresjoner, bare for å fylle inn litt tid.

 

Denne filmen var til tider underholdende, men for det meste kjedelig. Jeg må si at filmingen var svært spesiell, og at alle scener var bra lyssatt og minimalistisk. Man kan si at alle detaljene var nøye utvalgt.

 

Konklusjon: Fin film (filmatisk sett), kjedelig historie, noen ganger uforståelig...

 

Terningkast: Tja.. hvor mange sinte damer får jeg plass til? Æh! ...jeg dropper terningkastet!

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar

Gone in Sixty Seconds

Årstal: 2000

Regi: Dominic Sena

Sjanger: Action

 

Kva handler filmen om?

Memphis Raines er ein pensjonert biltjuv, men då han dreiv på gjorde han det raskt , profesjonelt og med stil. Men etter fleire fremgangsrike år går han under jorden for å starte eit nytt og hederlig liv. Han slår seg ned i Pennsylvania og alt går på skinner - i fire år. Da får han beskjed om at hans lillebror Kip, som tok over der han sjølv sluttet, har problemer med den lokale mafiaen etter en mislykket jobb. For å redde brorens liv må han vende tilbake til sitt gamle liv, samle den gamle gjengen og sluttføre jobben. Men oppdraget er farlig - og nærmest umulig. Til å begynne med var oppdraget å stjele 50 luksusbiler på to veker. Nå har han bare 24 timer på seg.

 

Kva synes eg om filmen

Denne filmen passer vel best inn hos dei som digger biler og spesielt "tøffe" biler.

Denne filmen var ikkje noko spesielt bra, det er min meining, men eg er heller ikkje ein ihuga bil entusiast. Dette var kommentaren til ein venn av meg;

 

Venn:"Detta va ein dårlig film"

Meg: Kvifor det? Synes du den er kjedelig?

Venn: Ja!

 

Enig med kompis den var ikkje så veldig underholdande, men på slutten kom den seg litt. Men er du den personen som liker biler og sånt så kan det godt hende at du synes filmen er bra.

 

Må også tilføye at nokre av action scenene ikkje var så overbevisande.

 

Terninkast: 3. Midt på treet

Lenke til kommentar

Sin City

 

Genre(sjanger, kategori): Action

Årstal: 2005

Regi: Robert Rodriguez

Frank Millers

 

Kva handlar filmen om?

«Sin City» er basert på tegneseriane til Frank Millers som heiter Frank Millers.

Kopiert:

Sin City er myldrer av kriminelle, tvilsomme politimenn, sexy kvinner, enten på jakt etter hevn eller forsoning, eller begge deler for den saks skyld. Filmen forteller en historie basert på tre av av Millers tegneserier, "Sin City", "That Yellow Bastard" og ikke minst "The Big Fat Kill". Rodriguez og Miller omskrev disse til film med en stor trofasthet mot det visuelle, stemningen og dialogen i bøkene.

 

 

Kva synes eg om filmen?

Eg var på imdb og der stod det på User Rating 8.3/10, plus at den låg på topp på USAs kinotopp så då bestemte eg meg for å sjå denne filmen. Kanskje filmen ligg på toppen endå, det er eg ikkje heilt sikker på. Kritikerne har også sagt at filmen nok appellerer mest til menn mellom 13 og 30. Det er vel kanskje derfor eg likte den godt. :love:

 

Nesten alt er svart kvit, det er litt uvant med det er bra med litt nytt og varierande. Det er kun personane i filmen som er ekte alt det andre er dataskapt. Heilt likt blir det ikkje, men det ser bra ut uansett om det er dataskapt. Jaja det seier vel kanskje seg sjølv da men. Over til damene. Hadde ikkje damene vert med i denne filmen så hadde den nok ikkje vert så, ja kva skal eg seie. Vis ikkje filmen hadde hatt dei lekre damene med så hadde eg sikkert ikkje likt den så godt :p. Veldig lekre damer med altså.

 

Liker du Hellboy og Underworld så liker du sikkert denne og.

www.sincitythemovie.com

Lenke til kommentar

Sin City

 

Filmen minner veldig om Max Payne spillene. Jeg sitter ikke igjen med noen spessiell følelse etter filmen, så jeg vil ikke si den er genial. Men det er absolutt en bra film, og den har mange elementer som hvertfall ikke jeg har sett på film før. Alt i alt likte jeg filmen godt, tror jeg vil gi den 5 på terningen.

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Master and commander

 

Filmen har fått god omtale, så jeg hadde noen forventninger når jeg satt meg ned for å se denne. Noe av det første som slo meg, var at alt det visuelle virket meget "troverdig" og realistisk. Fargebruken i filmen var bra og det hele viste seg å være behagelig å se på. Skuespillet var bra og historien var helt grei. At publikum ble introdusert for en del karakterer og noe av bakgrunnen deres trakk opp.

 

4/6

Endret av Gamer-guru
Lenke til kommentar

Thirteen tar en kontroversiell og uredd kikk inn i det opprørske tenåringslivet.

Tretten år gamle Tracy er en flink og pliktoppfyllende skolejente, men alt forandrer seg når den mest populære og vakre jenta på skolen, bestemmer seg for å bli venn med henne. Tracy blir dermed dratt inn i en verden full av opposisjon, sex, kriminalitet og dop...

 

Syns filmen får frem budskapet bra, og dette er nok alle foreldrers skrekk.

Mange som går igjennom dette, dessverre.

 

 

4/6

Lenke til kommentar

Antitrust

 

Antitrust er en film om en gjeng unge, idealistiske programmerere som river ned et monopolistisk selskap som bærer alle tegn av å symbolisere den virkelige verdens Microsoft.

Jeg hadde ikke de helt store forventingene til filmen - den var ment for å slå ihjel 90 minutter. Med disse forutsetningene, ble jeg kraftig overrasket! Dette er faktisk en god film som får frem hovedbudskapet til fri programvare-bevegelsen.

Litt (unødvendig) tynn historie og middelmådig skuespill trekker ned, men alt i alt en positiv opplevelse.

 

4/6

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Sin City

 

Filmen minner veldig om Max Payne spillene. Jeg sitter ikke igjen med noen spessiell følelse etter filmen, så jeg vil ikke si den er genial. Men det er absolutt en bra film, og den har mange elementer som hvertfall ikke jeg har sett på film før. Alt i alt likte jeg filmen godt, tror jeg vil gi den 5 på terningen.

Enig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Requim for a dream

 

Dette er en av de beste filmene jeg har sett. Den handler kort fortalt om noen ungdommer som begyner å eksperimentere med narkotika, så utvikler alt seg videre derfra. Filmen har meget flinke skuespillere og "hoved-melodien" er meget fin. Historien er pent bygget opp og inneholder meget bra virkemiddler.Dette er en film jeg anbefaller alle å se!

 

6/6

Lenke til kommentar

Million Dollar Baby

 

Million Dollar Baby hopper rett inn på listen over de ti beste filmene jeg vet om. Skuespillet til både Clint Eastwood og Morgan Freeman er helt fantastisk bra, og jeg kan absolutt anbefale denne filmen. Den er kanskje litt for lang, men bortsett fra den ser jeg ingen ting som kunne vært gjort annerledes.

 

6/6.

Lenke til kommentar

Oceans Twelve

 

For å være ærlig så er dette en av de dårligste filmene jeg noensinne har sett.

Mye dårlig skuespill og et dødt manus gjør dette til den rene søvntabletten. Med andre ord anbefaler jeg denne filmen til alle som sliter med søvnproblemer, men dere andre: Hold dere unna!

 

1/6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...