Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Cube Zero (Cube 3)

 

den tredje filmen i cube serien.. for dere som ikke har sett noen av de, så handler disse filmene om en gruppe mennesker som våkner opp inne i små firkantete rom. Hvert rom har seks åpninger, en for hver kant der mange av rommene har forskjellige feller, og hver åpning har en bokstavkode, så da kan man finne ut hvor i cube'en man befinner seg(hvis man er god i matte da vel og merke), og prøve og finne veien ut.. noe som er så og si umulig, i den første filmen var det kun kniver, syre, gass osv.. men i den andre så ble det mer komplisert, og i denne er det også komplisert, men ikke så "rare" feller som i 2'ern..men de blir utsatt for temmelige syke ting!! og vi får vite litt mer om hvorfor de havner her.. vi følger nå 2 stk som overvåker datasystemet som styrer "Cube", men de får bare ordre fra "der oppe", så det er ikke de som står bak det hele, samtidig som vi følger enda en ny gruppe mennesker bli utsatt for diverse feller.. den ene av de som overvåker systemet bestemmer seg for å hjelpe de som er fanget inni "Cube".. vel en kanske komplisert film, så det er litt vanskelig og forklare, men dette er en utrolig bra "film serie", liker den utrolig godt, og denne var like bra som de 2 forrige.. så jeg anbefaler alle tre filmene sterkt!! hvis du liker sånn typer filmer da ;)

 

9/10

 

håper det kommer en 4'er, vi vet jo ennå ikke hvem som står bak "Cube"

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
finnes det flere cube filmer  :dribble: . de må jeg få sett!

Cube filmene er jo skikkelig dårlige da. Er jo ingen filmer som handler om mindre enn cube filmene. Den første har jo ingen begynnelse og ingen slutt. Får aldri vite hva for en bygning de er inne i. Den andre tar jo helt av. Da har de plutselig byttet ut alle fellene med noe syke greier som bare ser for dumt ut. Og på toppen av det så er det vist flere dimensjoner der inne, og folk møter seg selv igjen og greier.

 

Får bruke den geniale "sinte-dame-anmeldingmetoden"

 

Sinte-damer er jo såklart negativt, og dess flere av de, dess dårligere er filmen, bare en sint dame er jo også negativt. gla-damer er derimot en bra ting å få.

 

Cube 1 gir jeg

 

angry_old_woman.jpgangry_old_woman.jpgangry_old_woman.jpgangry_old_woman.jpg

angry_old_woman.jpgangry_old_woman.jpgangry_old_woman.jpgangry_old_woman.jpg

8 av 10 sinte damer.

 

Cube 2 får

 

angry_old_woman.jpgangry_old_woman.jpgangry_old_woman.jpgangry_old_woman.jpg

angry_old_woman.jpgangry_old_woman.jpgangry_old_woman.jpgangry_old_woman.jpg

angry_old_woman.jpg

 

9 av 10 sinte damer.

 

.::Chief::.

Lenke til kommentar

Siste filmen jeg såg var forresten Million Dollar Baby. Den var ganske bra. Folk vil vel si at den burde ikke tatt den slutten, men om den ikke hadde gjort det hadde det vært en helt annen type film, og havnet i en rekke med gjennomsiktige filmer.

 

Jeg gir Million Dollar Baby:

 

very%20happy%20woman.jpgvery%20happy%20woman.jpgvery%20happy%20woman.jpgvery%20happy%20woman.jpg

very%20happy%20woman.jpgvery%20happy%20woman.jpgvery%20happy%20woman.jpg

 

7 av 10 glade damer

 

.::Chief::.

Endret av wh1te
Lenke til kommentar
Du skal ikke likegodt fortelle hele handlinga om hva som skjer på slutten da Chief ???? Sånn for å spoile filmen ????

 

Rediger den siste kommentaren bort.

?

 

Den siste setningen var jo på ingen måte ein spoiler.

Den er definitivt en spoiler. :thumbdown:

 

(Jeg vil ikke diskutere hvorfor, i tilfelle den blir redigert vekk.)

Lenke til kommentar

Un chien andalou

 

unchienandalou.jpg

 

Regi: Luis Buñuel

 

Årstall: 1929

 

Hva handlet den om?

 

En 16 minutters kortfilm som tar oss med på en reise gjennom dypt sjokkpirrende bilder. Noe dypere vil jeg ikke gå i historien, med fare for å gjøre en 'feil'.

 

Hva syntes jeg om den?

 

Salvador Dalí og Luis Buñuels fabelaktige filmdebut skapte ikke ufortjent oppmerksomhet. Dens svært urovekkende stemning, som jeg kun har følt lignende i Eraserhead, lamslår seeren med frykt og det som hører til. Også i likhet med Eraserhead, vekker denne filmen et omdiskutert spørsmål; ”hva i alle dager handler dette om?”.

 

For meg er det et spørsmålet som blir helt feil å svare på, da tolkningsmulighetene er mangfoldige. Jeg føler det er en film som enhver må gjøre opp sin egen tolkning, uten å bastant påstå at slik er det. En fellesnevner om at det er samfunnsrelatert kan dog muligens trekkes, med fare for å gå imot mine egne ord. Hvilken frekkhet jeg viser...

 

At filmens dysterhet og fryktfremkallende elementer fortsatt har en så sterk innvirkning på seerene i dag, som for vel over 70 år siden, er bemerkelsesverdig. Un chien andalou har også vært en unektelig inpirasjonskilde for haugevis av andre filmskapere. Det forundrer meg ikke ett sekund. En fantastisk herlig og unik opplevelse.

 

Dette er to filmskapere jeg absolutt vil utforske videre.

 

Karakter:

 

karakter6.gif

Lenke til kommentar
Den "øyescenen" er grufull.

Nydelig grufull, vel og merke. For de som ikke vet hva vi snakker om, ta en titt her.

:ohmy:

 

den scenen der ser jeg ikke en gang til :ermm:

Så ikke noe særlig ekte ut, dessuten påvirker ikke slikt meg selv det skulle vært noe ekte.

 

EDIT: Innlegg 700, gratuler meg :D

Endret av co2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...