Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blade Trinity

 

Nå må Blade og hans nye medhjelpere drepe Dracula. Filmen er forsåvidt grei nok. Det er underholdende slåssescener, men Blade kan bli litt irriterende macho til tider. Blir liksom litt teit når man sier "I was born ready motherfucker" på en latterlig måte(ble nesten litt flaut for min del). Berg i pizzagjengen er også med i filmen, og jeg klarte ikke helt se på han som en vampyrjeger. Jessica Biel spiller også som vampyrdreper og 3x hurra for henne :D

 

En nøytral film for min del, ikke noe spesielt bra, men heller ikke noe spesielt dårlig. Så da havner den midt på treet: 5/10

Lenke til kommentar
Så forresten George Clooneys regi-debut også i morges. Ble positivt overrasket og fikk et mye bedre inntrykk av Sam Rockwell. Dessuten ble filmen laget på en kul måte og historien, som forøvrig er sann, er dødsfet.

 

Edit: Confessions of a Dangerous Mind var det, for de som ikke vet.

Det er game show host/CIA hitman-filmen det er snakk om? Jeg har alltid hørt at det var uvisst om det hele var sant eller ikke...

Men det er en sann historie, altså?

Barris selv hevder at det er sant, CIA er det nytteløst å spørre, så jeg velger å la tvilen komme ham til gode. Han virker ikke sinnsyk...

Sinnsyk er han nok ikke, jeg har bare alltid mistenkt at han dro en Andy Kaufman. Han påstår noe som ikke kan bevises eller motbevises, og storkoser seg mens folk kommer med diverse teorier.

Jeg velger å forbli skeptisk.

Lenke til kommentar

Hide and Seek imbd

 

Hide_and_Seek_poster.jpg

 

Hva handlet filmen om?

En psykiater, David, (Robert DeNiro) og datteren Emily (Dakota Fanning) flytter ut på landet etter at moren/kona tok sitt eget liv i badekaret i huset i New York. Emily skaffer seg noe som virker på faren som en oppfunnet venn, ved navn Charlie. Hun vil ikke ha andre venner. Hun liker heller ikke å snakke om ham. Da kan han bli sint. Faren får etterhvert en venn som heter Elizabeth (Elisabeth Shue), dette liker ikke Charlie, dermed prøver Emily å sabotere for dem. Det skjer underlige ting, og når David spør Emily hvem som har gjort det sier hun Charlie, men David tror ikke på henne.

 

Hva syntes jeg om filmen?

Den begynner litt slapt, men får etterhvert bygd opp en veldig god stemning (les: god=creepy). Stemingen blir enda mer creepy når Charlie begynner å gjøre underlige (og ekle) ting. Denne filmen er (hva jeg vil kalle) _skummel_. Det er herlig å bli skremt på denne måten. Dette er den beste skrekkfilmen siden The Ring, hvis den ikke er bedre. (Jeg syntes The Ring var _skummel_). Bra twist på storyen.

 

Anbefales! 6/6!

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar

Halloween H20: 20 Years Later

 

Regi: Steve Miner

 

Årstal: 1998

 

Sjanger: Thriller, Horror

 

Kva handla filmen om?

Henta frå coveret: Det er Allehelgensaften. Det feires overalt. Men hos Laurie er nervene på høgkant. Det er nøyaktig 20 år sidan hun med nød og neppe overlevde sin brors, Michael Myers, morderiske angrep. Nå plagast ho igjen av marerittet, og hun ser for seg Michael overalt. Med alkohol og beroligende piller forsøker hun å overbevise seg sjølv om at hun bare ser syner. Men psykopaten Michael er på vei. Han vil "samle" familien en siste gang. Og det kommer til å bli en Halloween natt ingen kommer til å glemme. For ingen bånd er sterkere enn blodets bånd. Ja filmen handlar om at Mickael Myers ein psykopat har stukket frå fengselet han satt i og skal samle familien for siste gang. Laurie er søster til psykopaten Mikael, som også har drept den andre søstera deiras då ho var 17 år gammal. No er han på jakt etter Laurie. Han dukker opp kvar enn ho er, men sjølv om han er på jakt etter Laurie så dreper han fullt av andre uskyldige folk.

 

Kva synes eg om filmen?

Filmen var ikkje noko å hoppe i taket for. Sjølv synes eg den ikkje var så skummel, men når eg sitter med 10 jenter og ser på filmen i lag og dei skriker så huset ristar kvar gang dei ser Mikael då blir eg ganske skvetten sjølv. Det var heller ikkje noko særleg når Mikael tåler 5 knivstikk i magen, blir køyrd på ein bil og kasta ned eit stup og allikevel overlever synes eg er ganske dumt. Men det er vel slik desse filmane skal vera. Eg veit ikkje.

 

5/10

 

Edit: Litt skrivefeil

Endret av zefler
Lenke til kommentar

Stargate

 

Regi: Roland Emmerich

 

Årstall: 1994

 

Hva handler filmen om?

 

A small group of US troups and an Egyptologist use an ancient device found in 1920s Egypt to transport themselves to a distant planet. There they discover .. err, well any more plot would be considered a spoiler.

 

Hva synes jeg om filmen?

 

Selv om filmen ble laget i 1994, inneholder den en del imponerende effekter. Historien i filmen er OK og har en fin flyt, men selve filmen er lagt opp litt kronglete. Jeg kjedet meg igjennom store deler av filmen og ba om at det hele snart måtte ta slutt. Serien, med blant annet Richard Dean Andreson i hovedrollene, var så mye bedre. Styr unna med mkindre du er en helfrelst Stargate fan.

 

Terningkast: 2

Lenke til kommentar

*host* Sin City */host*

 

Årstall: 2005

 

Regi: Robert Rodriguez og Frank Miller

 

Handling (fra imdb):

A collection of interweaving stories all based in the corrupt, crime infested hell-hole that is Basin City. Heavily influenced by film-noir, the main storylines concern a hulking brute called Marv (Mickey Rourke), who is seeking the murderer of a beautiful woman who was killed while asleep in bed with him; an ex-photographer called Dwight (Clive Owen) who accidentally kills a hero cop and has to cover it up; and a soon-to-be-retiring policeman called Hartigan (Bruce Willis) who is incarcerated for a crime he didn't commit. All based on the brilliant graphic novels "Sin City", "The Big Fat Kill" and "That Yellow Bastard", written and illustrated by Frank Miller.

 

Min mening:

Sin City var en ganske morsom film, men jeg følte at noen av karakterene fikk for lite skjermtid, Rodriguez skulle kanskje ha fokusert på Hartigan & Marv og heller ha tatt med TBFK i SC2 elns.

 

Terningkast: 5

Lenke til kommentar

miss undercover

 

 

den handler om

 

ei stygg politi dame som heiter Gracie Hart(Sandra Bullock) som jobber i CIA (trur eg) og ho arbeuider som ein gut,men ein kveld skjer det noko .ho får ein kollega skad,så ho må finne seg i papir arbeid.imens arrganerer eit nytt miss usa og den plassen ho jobber på får ein merkelg brev som seier at det skal sjæ nok kriminelt på miss USA,Så da den einaste jenta må gracie hart steppe inn som miss louisana på miss usa ,noko som ho liker dårleg,men etter litt mixing med utsenne blir ho kjemep fin :love::love:

 

http://www.celebrity-exchange.com/celebs/p...a-bullock-2.jpg

 

ho hater det til å begyne med men til slutt blir ho så knytta til miss usa jentene at ho gløym,er heile saken..........

 

det eg synest

bra morsomt og spennede på samma tid anbefalest får jenter og guter over 10 år

 

terringkast 4

Lenke til kommentar

The Day of The Jackal

 

0783226853.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

 

Regi: Fred Zinnemann

År: 1973

 

Hva handler den om?

Vi befinner oss i Frankrike, nærmere sagt Paris hvor OAS for år har prøvd å drepe den franske presidenten. Organisasjonen er en gjeng patrioter som mener presidenten er en landssviker siden han trakk sine styrker ut av Vietnam og Algerie. Etter flere års forsøk blir det bestemt å leie inn en leiemorder av utenlandsk opprinnelse... sjakalen.

 

Hva synes jeg?

Herlig spennende film. Filmen er delt opp i to. På den ene siden følger vi "sjakalen" som rolig og kontrollert forbereder mordet. Samtidig så starter jakten på han, hvor politiet stadig kommer nærmere. Bygger opp spenningen skikkelig. Edward Fox gjør en knallgod jobb som den karismatiske morderen. Også utrolig artig å se hvordan han smugler gjennom våpen, og hvordan han kommer seg unna politiet gang for gang.

 

Karakter: 9/10

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Princess mononoke.

Helt grei, eventyraktig tegnefilm, men jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å se det hele store i denne filmen. Minner meg egentlig litt om disney, bare litt blodigere. Egentlig likte jeg også spirited away ett hakk bedre.

 

4/6

Lenke til kommentar

Gandhi

 

31m.jpg

 

Regi: Richard Attenborough

 

1982

 

Hva handlet filmen om?

Dette er historien om advokaten som ble den berømte lederen for det indiske opprøret mot britene med hans ikke-vold filosofi.

 

Hva syntes jeg om den?

Ben Kingsley tolker rollen utrolig bra og filmen er absolutt interessant. Likevel føler jeg til tider at den blir litt tynn. Uansett er filmen vel verd å se og jeg kjedet meg ikke.

 

Karakter: 7,5/10

Lenke til kommentar

Sky Captain And The World Of Tomorrow

 

Var spendt på hva denne filmen hadde å by på, og den levde så absolutt opp til forventningene. I tillegg til att alle kulissene er data animert er filmen også tydlig inspirert av forskjellige film sjangere/perioder. Jeg satt med et smil gjennom hele filmen. Selv om historien er fortalt slik man har sett mange ganger før og den kan forutsees temmelig lett så er det en fantastisk underholdende film. Hvis ikke du har sett denne filmen så har du absolutt gått glipp av noe.

 

Terningkast: 5

Lenke til kommentar
Identity

 

Tja, synes denne var rotete og veldig rar! .. så den uten tekst og på en dårlig divx kvalitet(screener).. ble ikke noe spesielt skremt heller.. men en OK film.. midt på treet..

 

5/10

hadde nok kommet seg om du hadde sett den i dvd kvalitet ja :w00t::tease:

skal prøve og få sett den på dvd en gang.. ;)

Lenke til kommentar

Collateral

 

28m.jpg

 

Regi: Michael Mann

 

2004

 

Hva handlet filmen om?

Filmen handler om taxisjåføren Max som er uheldig nok til å få en passasjer som har en litt voldsom agenda.

 

Hva syntes jeg om den?

Jeg likte denne filmen svært godt. Det er ingen hyperaction eller ultravoldsfilm, men den har et rolig tempo uten å miste spenning. LA by night er vakker og sammen med bra musikk, meget godt skuespill og svært gode dialoger, syns jeg dette er en film som er svært severdig.

 

Karakter: 8/10

Lenke til kommentar

Smaken er som baken. ;) Men Flåklypa var jo ein god norsk film, den er jo blitt sendt fast på Julaften så lenge eg kan hugse. Nokon som har gløymt Elling her eller? Den var jo god, då meinar eg den "første", det er to ellingfilmar. Uno har eg faktisk ikkje sett det er i seg sjølv ganske flaut, men det er vel ikkje uten grunn at den har fått gode anmeldelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...