Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva synst jeg om den?

Jeg likte denne filmen veldig godt. Synst den var spennende og interessant. Må nesten også si at dette er den tristeste filmen jeg har sett :cry:

På slutten når kjæresten til Donnie blir drept. Men på merkelig vis ordner alt seg til slutt.

Haha! I granskaugen, hvilken film er det du har sett?! Det er da for faen søstra til Donnie som dør... haha, dama? :!:

Lenke til kommentar
Mean Girls

 

Masse pene mennesker.

 

1/6

Hallo!

Terningkast 1. Det kjem jo ann på kor gammel du er da. F.eks ein på 40 ville nok ikkje syns det samme som ein 15 åring. ;)

Ja masse fine damer ikkje mennesker :p Spesielt ho rike brunetten og Cady. :love:

Helt enig med deg Skurupu. En elendig film. Terningkast 1. Hele historia er rotten.

Bruk heller 1 1/2 time på å se grasset gro enn å se denne filmen

Lenke til kommentar

Hva er viktigst i en film, handlinga og skuespillerene. Og når begge deler feiler blir det terningkast 1. Handlinga er lavmål til for den mest banale ungdom. Skuespiller prestasjonene kunne jeg klart til og med.

Endret av Pyro
Lenke til kommentar

Meet the Fockers

 

Mange vil synes dette er latterlig, mange vil synes dette er knall humor ..

 

Godt mulig jeg ikke har "voksen" humor, men jeg synes ihvertfall dette var kjempeunderholdning. Kort sett handler den om Gaylord Focker (Ben Stiller) som skal gifte seg med sin elskede. I den forrige filmen (Meet the Parents) møtte Gaylord familien til forloveden sin. Nå er tid for at de skal møte Gaylord sin familie.

Og det sier seg selv, at dette blir ingen vanlig, enkel og problemfri weekend..

 

Likte du Meet the Parents, er det ingenting å spare på, Se denne !!

 

Terningkast - 5

Lenke til kommentar
Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid

 

noen forskere har funnet ut att livet til cellene i oss mennesker kan forlenges, altså vi kan leve lenger,ved hjelp av stoffer i en blomst(orkide av noe slag).. denne blomsten blomstrer kun 6mnd hvert 7år og finnes i jungelen.. så da går turen dit for å finne mer av blomsten.. men det de ikke vet er att anacondaer har spist av de samme blomstene og har fått forlenget levetiden og blitt store!! filmen er sånn midt på treet.. den er tøff noen steder, men noen ganger blir den litt dum.. men scenene med anacondaene var tøffe!  en helt grei film egentli..

 

5/10

Worst... film... ever! Den hadde et potensiale til tankeløs action-underholdning, noe som må sies ikke å være et særlig høytsvevende mål, men den klarer ikke engang å leve opp til dette.

Et eneste stort gjesp. Jeg har kun sett én verre film før, nemlig "The Gate".

 

0/10

joda, en "crappy" film.. 5/10 var kanskje litt høy karakter, men den var ikke SÅ dårlig att den fortjener 0/10.. det er bare piss å si.. å hvis det er den dårligste filmen du har sett, så har du vel sikkert ikke sett så voldsomt mye filmer.. eller?

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Hotel Rwanda

 

Direkte og reflektert film om hvordan en vikarierende bestyrer ved et internasjonalt hotell i Rwandas hovedstad opplever vår tids verste folkemord i moderne etterkrigs tid.

 

Godt drama med til dels gode skuespiller prestasjoner. Greit å få med seg.

 

4/6

 

 

Uno

 

Overraskende kunstnerisk oppbygning på en film som omfatter et miljø som svært få er kjent med. Gøyalt at det ble brukt korrekt slang på gjeldende steroider i filmen. God story, men tidvis noe platt. Slutten var nok mest skuffende.

 

3/6

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Assault on Precinct 13

 

In the meantime, I got this plan. It's called "Save Ass". And the way it works is this - I slip outta one of these windows and I run like a bastard!

 

assault%20on%20precinct%2013.jpg

 

Regi og manus: John Carpenter

 

Skuespillere: Austin Stoker, Darwin Joston, Laurie Zimmer m.fl.

 

Årstall: 1976

 

Hva handlet den om?

 

En gjeng herjer i L.A. og skyter ned alt de ser på uten å blunke. Av en eller annen grunn jakter de på en is-bil, føreren skyldte dem penger var det vel, og plaffer ned både ham og en jente som står glisende med en is i hånden. Faren til jenten lar henne ligge og henter heller pistolen som naturligvis ligger i hanskerommet til is-bilføreren, risikoyrke vet dere, og følger etter denne flerkulturelle gjengen. På samme tid har politimannen Ethan Bishop tatt over en forlatt politistasjon, for å "passe på den" over natten. Faren til jenten finner ut at han skal søke ly her og får på denne måten hele gjengen til å plaffe ned hele stasjonen, i en time eller så.

 

Hva syntes jeg om den?

 

Jeg har for det meste satt pris på stemningen filmer fra 70-taller bringer med seg. Det gjorde jeg her også. Dette, sammen med gode skuespillerprestasjoner pleier som regel å bli ganske bra. Bare synd at denne filmen lider under en totalt mangel av det sistnevnte. Dessuten er filmen så oppskrytt at jeg blir forbannet. Kan være den var bra i -76, men nå holder den ikke stand i det hele tatt. En virkelig crappy samling av replikker og teite, stereotypiske karakterer. Historien er elendig og rett og slett lite troverdig. Filmen ble likevel ikke fryktelig kjedelig og det gikk ganske kort tid før den var ferdig, til tross for at den varer i 87 minutt, eller noe der omkring. Jeg fant heller aldri ut hvorfor filmen heter "Assault on Precinct 13", når det faktisk er precinct 9 som blir angrepet.

 

Karakter:

 

karakter3.gif

 

IMDb

Lenke til kommentar
Hva synst jeg om den?

Jeg likte denne filmen veldig godt. Synst den var spennende og interessant. Må nesten også si at dette er den tristeste filmen jeg har sett :cry:

På slutten når kjæresten til Donnie blir drept. Men på merkelig vis ordner alt seg til slutt.

Haha! I granskaugen, hvilken film er det du har sett?! Det er da for faen søstra til Donnie som dør... haha, dama? :!:

Ja faktisk så gjorde hun det, men det var ikke populært å snakke om :blush:

Lenke til kommentar

Requiem for a Dream

 

 

B00003CXP1.01.LZZZZZZZ.jpg

 

 

Regi: Darren Aronofsky

 

 

2000

 

 

Hva handlet den om?

Vi følger livet til 4 mennesker og deres "addictions". Den ensomme enka Sara Goldfarb får beskjed om at hun skal komme på tv og begynner å spise piller for å bli slank nok til å ta på seg en rød kjole. Hennes sønn Harry selger dop med kompisen Tyrone for å finansiere klesbutikkdrømmen til kjæresten Marion.

 

Hva syntes jeg om den?

*snev av spoiler*

Det er 5 år siden denne kom ut, og på den tid har alle utenom meg sett den. Derfor har jeg fått høre ørten meninger om filmen; alt fra "den beste visuelle opplevelsen på mange år" til "teit og overkomplisert drittfilm". Jeg må si meg enig med de første.

En fantastisk film som ikke bare skildrer den sinnsyke tilstanden til heroinavhengige, men også viser oss at det er ikke bare narkotika som man kan bli avhengig av. Saras drøm om å komme på TV (ved hjelp av slankepiller) ødelegger henne akkurat som drømmen om en generell god tilstand (ved hjelp av heroin) ødelegger Harry. De går fra å nyte rusen til å være miserabel uten, og filmen skildrer det på en fantastisk måte.

Skuespillersprestasjonene er over gjennomsnittet, men det var Ellen Burstyn som virkelig gjorde inntrykk. Virkelig fantastisk, dialogen ved middagsbordet satt virkelig sine spor.

Visuellt er den enestående; spennende klipping (var det snakk om 2000 klipp?) og herlig bruk av time-lapse til å vise effekten av speed.

Alt i alt en meget underholdende og sterk film som absolutt må sees igjen. Jeg takker alle som anbefalte den.

 

Karakter: 6/6

 

Purple in the morning, blue in the afternoon, and orange in the evening. Just like that, one, two, three, four.

Lenke til kommentar

Så ikveld et slags minimaraton med Mulholland Drive og Lost Highway. (i den rekkefølgen)

 

Lost highway var mer i min gate, kun fordi jeg tror jeg skjønte den.

 

Jeg kan kun annta at disse filmene er geniale men siden jeg ikke har klart eller abstrakt nok vett til å forstå dem ville det blitt helt feil for meg å gi et terningkast.

 

Den dagen jeg ser dem på nytt og kanksje skjønner en dritt, skal jeg slenge opp et terningkast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...