Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shrek

 

 

 

Andrew Adamson

 

2001

 

Hva handlet den om?

 

shrek en ikke slå liten grønn ting.

må ut og redde en prinsesse for å få en del eventyr figurer vekk fra sumpen sin.

 

Hva syntes jeg om den?

dette er en film som med de fleste andre animasions filmer at man må se den på orginal språket, på norsk blir den for barne film.

men på engelsk er den sykt morrsom. men utrolig kult soundtrack

Karakter:

karakter6.gif

 

IMDB link

Lenke til kommentar

Cellular

 

cellular_tn.jpg

 

Regi:David R. Ellis

 

Årstall 2004

 

Hva handlet den om?

Dame kidnappet_dame fikser ødelagt telefon_dame ringer tilfeldig mann,på mobilen,_mann har kontakt med kidnappet dame,på mobil nesten hele filmen(Derfor den geniale tittelen "Cellular") :roll: _mann prøver å finne kidnappet dame_resten får du tenke ut selv,eller pine deg gjennom filmen selv.

 

Hva syntes jeg om den?

At signal og batterinivå på en mobil,ikke må bli borte,ellers dør tuppa liksom,finner jeg ikke spennende.

Se heller maling tørke!

 

Karakter:

 

karakter1.gif

Lenke til kommentar

Shrek 2

 

Årstall: 2004

 

Hva handler filmen om?

 

Prinsesse Fiona's foreldre inviterer henne og Shrek på middag for å feire hennes bryllup. Men det de foreldrene ikke vet er at de begge er troll.

 

Hva synes jeg om filmen?

 

Akkurat som den første filmen, inneholder Shrek 2 parodier av forskjellige eventyr. Shrek 2 er en humoristisk, sprudlende og underholdende film. Jeg fikk meg en god latter opptil flere ganger. Anbefales hvis du likte den første filmen!

 

Terningkast: 5

Endret av Grundig
Lenke til kommentar

Monoke-Hime

 

97962m.jpg

 

Regi: Hayao Miyazaki

 

År: 1997

 

Hva handlet den om?

Prinsen i en liten landsby får en forbannelse over seg når en demon angriper landsbyen. Får å få vekk denne forbannelsen så drar han av gårde. På sin vi så finner han en skog som er full av sjeler. Ved denne skogen er det en by som konstant prøver å utrydde skogen. Dette liker ikke sjelene og dyrene i skogen og dette skaper konflikt.

Midt inne i denne suppa så finner prinsen vår en prinsesse som heter Monoke. Hun er blitt oppfostrer av ulvene selvom hun er et menneske barn. Dette gjør konflikten enda værre.

 

Hva syntes jeg om den?

Filmen er vakkert tegnet. Kan minne mye om Spirited Away. Historien er klissete, men full av gode poenger. Selve kjernen om at menneskene og dyrene burde leve i fred sammen er kanskje et hint om miljøvern. Men selv om det er klissete og god moral så er det faktisk engasjerende og det blir ikke fullt så mye av Disney klisjeer som man kanskje tror når man leser om den.

Personlig så syntes jeg Spirited Away er en bedre film fordi der får man mye mer eventyr følelse.

Karakter:

73%

 

IMDB link

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Cube

 

 

cube.jpg

 

 

Regi: Vincenzo Natali

 

 

1997

 

 

Hva handlet den om?

7 tilfeldige mennesker våkner i en labyrint av kuber og må jobbe sammen for å komme seg ut. Det er ingen tilfeldigheter og hver person spiller en viktig rolle i kampen om å overleve.

 

Hva syntes jeg om den?

 

Konseptet fascinerte meg nok til å se den, uten at jeg hadde hørt noe særlig om den. Lavbudsjettsfilmer er alltid interessant fordi publikum må underholdes av noe annet enn spesialeffekter og store stjerner, enten med original historie, bra dialog eller noe annet. Denne filmen bygger på et, som nevnt tidligere, fascinerende konsept, og filmen er spennende fra start til slutt. Ikke bare skremmer den med den intense stemningen (spesiellt i de røde rommene), men også med skildringen av mennesker under ekstrem stress. Den stygge siden av menneskeheten kommer fram i det vi alle andre tanker blir slettet og det eneste målet er å overleve. Jeg er fortsatt usikker på hva som skremte meg mest.

Dialogen var heller uinteressant og de fleste karakterene svært irriterende til tider (her kan jeg nevne spesiellt den ultraliberale konspirasjonsfriken Holloway). Heldigvis gjør Worth opp for disse med sin svært underholdende nihilisme og likegyldighet.

Interessant "budskap" som får deg til å tenke, men selve utførelsen hadde tjent på skikkelige skuespillere og spennende dialog.

Karakter: 4+/6

 

Cube

 

edit: Nå som jeg har fått svelge filmen har jeg innsett hvor viktig hvert element og hver karakter virkelig er i filmen. Det er en slags matematisk presisjon; alt har sin plass, ingenting er tilfeldig... Til tross for mangelen på helter (hver for seg er karakterene ganske kjedelige og uinteressante (og til tider svært irriterende)) heier man fortsatt på at de skal klare seg, og at man får svaret på gåten.

En akseptabel slutt, og jeg gleder meg (til tross av kritikken av filmen fra andre forumbrukere) til å se Hypercube, selv om jeg mistenker at den ikke kommer til å svare på noen av spørsmålene mine.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Man on Fire

 

151204_4392.jpg

 

Produksjonsår: 2004

Spilletid: 146 min

Aldersgrense: 15 år

Kategori: Action,Thriller

 

Hva handlet den om?

En bølge av kidnappinger har feiet gjennom Mexico, og en stigende panikk preger den rike delen av landets befolkning, særlig dem som er foreldre. I løpet av en seksdagers periode har det vært hele 24 bortførelser, noe som fører til at mange leier inn livvakter for å følge barna sine.

 

Til denne dramatiske virkeligheten kommer John Creasy (Denzel Washington), en utbrent og livstrett amerikansk etterretningsagent og snikmorder. Creasys venn Rayburn (Christopher Walken) bringer ham til Mexico City og en jobb som livvakt for ni år gamle Pita Ramos (Dakota Fanning), datteren til industrimagnaten Samuel Ramos (Marc Anthony) og hans kone Lisa (Radha Mitchell). Creasy er ikke særlig interessert i å være livvakt, spesielt ikke for et lite barn, men siden han ikke har noe bedre å foreta seg takker han ja til jobben.

 

Det er bare så vidt han tolererer den bortskjemte lille jentungen og hennes stadige spørsmål om livet hans

 

Hva syntes jeg om den?

Dette må være fjorårets beste actionfilm. Her beskrives en rå og brutal hverdag med knivskarp realisme. Filmen er til tider noe forutsigbar, men kan andre ganger være ganske så overraskende. Helt i begynnelsen må man slite for å holde oversikten over hva som egentlig skjer, og flere teorier kan dukke opp før du endelig vet hvem som har gjort hva. Dette er med andre ord en tenkefilm, men ikke av den rolige typen. Denzel Washington er rette mannen for rollen, og sammen med de andre talentfulle skuespillerne er dette god underholdning med masse action hele veien.

 

6.gif

Lenke til kommentar
Dårlig gjort av deg å avsløre hele handlingen her, til noen som kanskje ikke har sett filmen. Det er ikke slik en omtale skal være...

Vi så kanskje ikke spoiler advarslen :ermm:

Siden jeg har sett filmen, så overså jeg den advarselen... (Altså, jeg _såg_ ikke advarselen)

Endret av anth
Lenke til kommentar

Catch Me If You Can

 

151204_3083.jpg

 

Regi: Steven Spielberg

 

2002

 

Handling (@ SnurrFilm.no)

 

Leonardo DiCaprio og Tom Hanks spiller hovedrollene i en katt og mus lek i historien om Frank Abagnale Jr., den yngste noensinne på FBI's "Most Wanted List". Steven Spielberg regisserer.

 

Frank W. Abagnale (Leonardo DiCaprio) jobbet som lege, advokat, co-pilot og professor - alt før sin 21. fødselsdag. Han er en mester i illusjon og en begavet bedrager som lurer seg 2,5

millioner dollar med falske sjekker. Og Frank er ennå i high-school!

 

FBI-agenten Carl Hanratty (Tom Hanks) har gjort det til sin hovedoppgave å arrestere den unge forbryteren og stille ham for retten, men Frank ligger alltid et skritt foran og lokker ham til å fortsette jakten.

 

Min mening: Dæven, en av de bedre filmene jeg har sett på lenge! En skikkelig "må se"-film imo. Leo. spiller utrolig godt, og Tom Hanks leverer som vanlig varene. Koste meg skikkelig igjennom hele filmen. Ja, har egentlig ikke mer å si, les ovenfor ;).

 

Min karakter: 8/10

 

iMDb-link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...