Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så akkurat "Memento"...

 

Filmen handler om en mann som har mistet kona si. (drept) Etter kona's død har han lidd av en eller anna sjukdom/skade som gjør at han kun har kortidshukommelse, altså han kan ikke huske det han gjorde for noen timer siden og alt før der igjen, helt tilbake til kona hans døde. Før det husker han alt.

Mannen (husker ikke hva han het) prøver nå å finne kona's drapsmann (Han skal ha revansj)

 

Jeg synes denne filmen var lite engasjerende og lite spennende. Jeg gadd ikke å se hele filmen engang.

 

2/6

:ohmy:

Så du ikke slutten? Christ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så akkurat "Memento"...

 

Filmen handler om en mann som har mistet kona si. (drept) Etter kona's død har han lidd av en eller anna sjukdom/skade som gjør at han kun har kortidshukommelse, altså han kan ikke huske det han gjorde for noen timer siden og alt før der igjen, helt tilbake til kona hans døde. Før det husker han alt.

Mannen (husker ikke hva han het) prøver nå å finne kona's drapsmann (Han skal ha revansj)

 

Jeg synes denne filmen var lite engasjerende og lite spennende. Jeg gadd ikke å se hele filmen engang.

 

2/6

:ohmy:

Så du ikke slutten? Christ...

Eller skal vi si begynnelsen... hirrhirr

Lenke til kommentar

The Abyss

 

Hva handler filmen om?

 

An American nuclear submarine is attacked (during the cold war) and crashes underwater. The navy asks the workers of a nearby underwater oil rig who are joined by a number of navy SEALS to locate and investigate the cause of the crash. As the crew embark on their mission, they encounter a number of difficulties and discover that they may not be alone. There is something else down there. (Er litt trøtt, så bare qouter fra imdb)

 

Hva synes jeg om filmen?

 

En virkelig uinteressant og bedriten film. Makan til møl skal du lete leeenge etter. Styr unna!

 

Terningkast: 1

Lenke til kommentar
Ikke så dumt, om alle kunne benytte seg av den malen. Da får man i allefall litt mer info. Henger meg på jeg og.

Legger ut malen, som for øvrig Svankmajer har laget. Anerkjennelse til han. Håper flere vil benytte seg av den. Husk at malen lar seg personifisere. :)

[U][B]Navn på filmen[/B][/U]

[IMG=http://]

[b]Regi:[/b]

[b]Årstall[/b]

[b][u]Hva handlet den om?[/u][/b]

[b][u]Hva syntes jeg om den?[/u][/b]

[b][u]Karakter:[/u][/b]

[URL=http://www.imdb.com****]IMDB link[/URL]

Lenke til kommentar

Freddy VS Jason

 

151204_3923.jpg

 

Regi:Ronny Yu

 

Produksjonsår:2003

 

Hva handlet den om?

Den ultimate form for skrekk er i ferd med å slippes løs på nytt. Drømmedemonen Freddy Krueger (Robert Englund) er desperat etter på nytt å terrorisere ungdommene i Elm Street. Men foreldrene i Springwood har funnet en måte å få barna til å glemme ham, ved å dope dem med anti-drømme piller. Så for å gjenskape frykten manipulerer Freddy den hockey-maskerte seriemorderen Jason Voorhees (Ken Kirzinger), gjennom syner av hans mor (Paula Shaw), til å dra til Elm Street og frigi barna slik at byen tror at Freddy er tilbake. Men ingenting går etter planen, for Jason begynner å drepe alle "barna" hans, noe som virkelig setter sinnet i kok hos Freddy. I det samme finner Jason ut at Freddy har brukt ham i sitt spill, og han blir rasende. Så nå er det opp til tenåringene Will Rollins (Jason Ritter), Lori Campbell (Monica Keena), og Kia (Kelly Rowland), sammen med noen andre av de overlevende, å sørge for å få Jason tilbake til Camp Crystal Lake og Freddy ut av drømmene, slik at de to kan drepe hverandre en gang for alle...

 

 

Hva syntes jeg om den?

Ut i fra tittelen på filmen, slaktet eg filmen på forhånd, og lot den vere i hylla på butikken.Så en dag fikk eg lånt heile A Nightmare on Elmstreet serien ev en venn.Og eg fallt for Freddy Kruegers sjarme og humor(ja det går fatisk ann).Så etter å ha sett denne sinnsyke serien, noen som eg ikkje angrer på i ettertid,måtte eg seff. se denne filmen.Og jesus så positivt overaska en kan bli altså.Filmen begynner som en typisk amerikansk ungdom/splatter, men tar seg raskt opp til Freddy style i løpet av kort tid.Mengder med flotte mord,litt skremsels momenter og en kanon Jason og Krueger fremtreden løfter filmen. Det eg likte spess. godt var konflikten som oppstår mellom Freddy og Jason,og den endelige kampen mellom disse 2. Eg vil anbefale folk og se A nightmare on Elmstreet serien på forhånd,og kansje noen Jason filmer slik at man ikje sitter heilt ute i det blå under filmens gang.men får i starten av filmen ett tilbakeblikk på Freddys tidligere "virksomhet" noen som er positivt.I tilleg for man vite litt om Jasons Bakgrunn. Spørsmålet man vil stille seg sjøl i slutten; Kem av disse 2 heier eg på?

 

 

Karakter:5/6

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Equilibrium :

 

Nå hadde jeg ikke norsk tekst på filmen så var litt vansklig å forstå alt men hovedsaklig handler denne filmen om ett nytt samfunn som er bygget opp uten mennesklige følelser for å hindre motstand og problemer i det nye "perfekte" samfunnet. Alle som er i dette samfunnet tar form for piller for at de ikke skal kjenne følelser som kjærlighet, lidenskap, sorg osv osv. Hovedpersonen i filmen, som er en høyt rangert soldat, begynner etterhvert å falle for fristen til å ikke ta disse pillene som hindrer folk i føle. Etterhvert som tiden går slåss han får menneskets følelser istedenfor samfunnet. Og selvfølgelig ender alt som det skal, og happy ending.

 

Filmen har en veldig rørende scene synes jeg, hvor noen hunder blir avlivd. Mer skal jeg ikke si. Ellers er ikke filmen noe spesielt bra, og særs usaklig. Uansett, fin underholdning og til tider gripende.

 

4/6

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
The Abyss

 

Hva handler filmen om?

 

An American nuclear submarine is attacked (during the cold war) and crashes underwater. The navy asks the workers of a nearby underwater oil rig who are joined by a number of navy SEALS to locate and investigate the cause of the crash. As the crew embark on their mission, they encounter a number of difficulties and discover that they may not be alone. There is something else down there. (Er litt trøtt, så bare qouter fra imdb)

 

Hva synes jeg om filmen?

 

En virkelig uinteressant og bedriten film. Makan til møl skal du lete leeenge etter. Styr unna!

 

Terningkast: 1

Kunne ikke vært mer enig. Såg litt av filmen i går, igjen. Har prøvd å se hele mange ganger før, men den suger så utrolig at det ikke er vits å kaste vekk tiden på den.

Lenke til kommentar

Heat

 

HRA.jpg

 

Regi: Michael Mann

 

Årstall: 1995

 

Hva handlet den om?

 

Vincent Hanna (Al Pacino) er en politimann som er oppslukt i sitt arbeid – fange skurkene. På den andre siden av loven finner vi Neil McCauley (Robert De Niro) og hans ’gjeng’. De begår brekk, eksepsjonelle brekk. Begge gjør hva de kan best. Hvem trekker det lengste strået?

 

Hva syntes jeg om den?

 

Jeg vil påstå at Michael Mann er svært fascinert av lukkede mannssinn, samt disiplinen disse mennene har for sine livsstiler. Dette blir nemlig nydelig portrettert til lerretet på kun én forventet måte fra Mann, nemlig særdeles stilfullt. Fargebruken Mann konsekvent bruker gjennom hele sulamitten skaper en nydelig stemning for denne dystre og triste krimhistorien.

 

Symbiosen mellom Hanna og MacCauley er ganske så fabelaktig gjennomført, takket være de glitrende skuespillerene så vel som regien og det solide manuset. Karakterskildringene av resten av besetningen skal heller ikke gå i glemmeboken.

 

Intensiteten er meget høy og nervepirrende. Spesielt i skytesekvensen som utspiller seg på gaten og ved klimakset – det siste møtet mellom Hanna og MacCauley. Superbt.

 

Karakter:

 

karakter6.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...