Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cold Mountain

 

handler om inman som bor i fjellandsbyen "Cold Mountain", og som melder seg frivillig til borgerkrigstjeneste.. like før han drar ut møter han den vakre Ada.. og de forelsker seg.. vel ute i krigen blir inman såret og tar sjansen på å flykte hjem til Ada.. nå er ikke kjærlighets drama det som står høyest på min liste, men denne filmen var bra.. starten er litt treig, men den tar seg opp etterhvert.. man følger hele tiden Ada og hennes kamp alene på gården(vel, hun får etterhvert hjelp av Ruby Thewes), og Inman sin kamp for å komme hjem,.. ganske spennende til tider.. anbefales!

 

7/10

Lenke til kommentar

Super Size Me

 

Hva handler filmen om?

 

Morgan Spurlock skal kun spise mat fra McDonald's i 30 dager. Han skal spise 3 måltider hver dag og i løpet av de 30 dagene skal han ha spist alt som er å finne på McDonald's menyen. Dokumentaren forteller skremmende fakta om USA sin holdning til fastfood og om hvordan Morgans helse daler nedover.

 

Hva synes jeg om filmen?

 

Super Size Me er en sjokkerende og informerende dokumentar. Det er utrolig hvor utspekulert fastfoodkjedene egentlig er, og hvor mange mennesker som benytter seg av de. Til tider en ubehagelig film, men helt klart et must!

 

Terningkast: 5

Lenke til kommentar

Så nettopp TROY for første gang, og ble temmelig positivt overrasket hvor god den var.

Litt uvanlige vinklinger til å være den type film, men så ser den jo ut til å være forholdsvis tro mot historien.

 

Bratt Pitt dog vil jeg si, fikk en heller usmakelig rolle. Tilpass, og det var han muligens på det rene med selv.

 

Peter O'Toole setter som vanlig sitt preg på enhver film han deltar i, en av de få gjenlevende Britiske skuespillere med aristokrastisk stil, ren nytelse selv om dette langt fra er det beste han har levert

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

1 ubesvart anrop

 

Denne japanske grøsseren handler om noen personer som får ubesvarte anrop på telefonen. Nummeret som ringer dem er deres eget. Når de ringer mobilsvar(eller noe sånt) så får de høre sitt eget dødsskrik.

 

En helt grei film egentlig. Litt guffen stemning til tider, men jeg ble aldri skikkelig redd. Skjønte ikke slutten helt, men men...

 

4/6

Lenke til kommentar

Den som frykter ulven

 

151204_4581.jpg

 

Produksjonsår: 2004

Spilletid: 97 min

Aldersgrense: 15 år

Kategori: Thriller

 

Handling:

Morgan hadde planlagt alt ned til minste detalj. Banken, tidspunktet, fluktbilen, til og med hvilke klær han skulle ha på seg. Men han hadde ikke planlagt at det skulle være en annen kunde i banken. En kunde, som han var tvunget å ta med seg som gissel og senere viser seg å være en mentalpasient, som akkurat har rømt fra sin anstalt og dessuten er etterlyst for et brutalt mord. Erkki. Bare navnet får han til å gyse.

 

Min mening:

En av de bedre norske filmene jeg har sett. Det er visstnok mange som hevder at norske filmer blir overvurdert for tiden, men denne må da absolutt være et av unntakene. Spenning og store spørsmål helt til siste minutt. Mister Joner kommer enda et hakk videre som dyktig skuespiller...

 

5.gif

Lenke til kommentar

Star wars II,

 

hadde ikke sett denne siden den kom på dvd for snart 3 år siden, helt ok men ikke spesielt bra, alt føles så tvunget siden lucas skal ha med alle folka fra de 3 orginale filmene, og han duden som spiller anakin gjør en forferdlig dårlig jobb...

 

svak 3er til denne

----------------------------

 

Sky Captain and the World of Tomorrow

 

litt små morrsom film som var helt kurant underholdning i 90+ min.

syns animasjoen var slitsom men man vente seg til den, storryen var egentlig ikke der, men siden filmen var såpass anderledes en andre filmer, er den ok å se bare for at den er spesiel.

 

3/6 til Sky Captain.

---------------------------

 

siste filmen jeg så var.

Resident Evil: Apocalypse

 

jeg ble positivt overasket over denne, den har vel bare fått 1ere og 2ere fra alle blader og aviser,

syns 1eren var ekstremt dårlig, veldig feil slått skrekk film, men 2eren var egentlig en ren action film og det gjorde alt bedre, ekstrem bodycount som slår selv hotshots 2.

filmen handler om 2 veldig lett kledde damer som dreper alt de kommer over, noe som egentlig var akurrat passe for humøret mitt, men ser ut som filmen gikk tom for ider ganske fort for filmen varer ikke mer en 1t20m eller akurat 90min med rulleteksten

 

men filmen gjør egentlig det den skal, og den er minst 4 ganger bedre en 1eren så da blir det 4/6 på denne

Lenke til kommentar

Versus:

 

versus1.gif

 

Regi: Ryuhei Kitamura

 

Årstall: 2000

 

Hva handler den om?

I verden finnes det 666 portaler som leder til en annen dimensjon. I Japan ligger det 444. portalet, nemlig en skog som innehar den egenskapen at alle som dør i den vekkes til live som skrekkinngytende zombier. Og det er i nettopp denne skogen at handlingen finner sted. En gjeng Yakuzaer har nemlig funnet det for godt å bruke skogen som søppeldynge for sine offer. Og når de tar med seg 2 nye uheldige sjeler så åpnes det 444. portalet. Vi befinner oss raskt i en krigssone som huser Yakuzaer, uskyldige sjeler, zombier og "noe annet". (Nei, ikke DesertGlow)

 

Hva synes jeg om filmen?

 

"Versus" er en mesterlig film som deler kjennetegn med en rekke mer kjente filmer som f.eks The Matrix, Kill Bill, The Killer og Dead Alive (Braindead). Koreografien er spektakulær, musikken er GENIAL, skuespillerne leverer så det suser og ikke minst; filmen er en orgie av blod, brusk og innvoller! Alt i alt så har jeg intet annet valg enn å gi denne filmen FULL POTT.

 

Og ja, den skal inn på ymbd-lista mi.

 

 

Karakter:

 

HalTan6.jpg

Lenke til kommentar

Good Morning, Vietnam

En radio-DJ ankommer Vietnam, for å å piske opp stemningen blant soldatene. Han blir umiddelbart en hit, men får problemer med sine overordnede, nettopp pga måten han snakker i radio.

 

Konklusjon: R.Williams morsomste rolle noensinne. Her får man virkelig se hvor mye sprøtt som er i huet på denna karn. Nesten alt det som sies kommer spontant frem. En god komedie. Musikken er heller ikke å forakte 60's, hell yeah! 7,5/10

 

 

Silence of the Lambs

Ei nybegynner innafor FBI, får som oppgave å intervjue en massemorder (Dr.Hannibal Lector) som sitter i et høysikkerhetsfengsel. Han blir spørt om å hjelpe FBI med å få fatt i en annen morder.

 

Konklusjon: Faktisk første gangen jeg så hele filmen i dag. Ekkel atmosfære når H.L var innen kameras rekkevidde. Spennende og engasjerende fra start til slutt. Ikke et eneste kjedelig minutt. Den hadde også en av de tøffeste scenene jeg har sett på lenge, og jeg tenker seff på "nightvision-scenen". 9/10.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Håper du (Zaeira) ikke har noe imot at jeg tjuvlåner den fantastiske malen din?

Jeg har tjuvlånt den selv, så jeg har null og niks imot at du bruker den. Bare fint med litt flere utfyllende anmeldelser i tråden.

Slenger meg på bølgen og kopierer fra Zaeira, som vanlig. :p

 

Taxi Driver:

 

Taxid.jpg

 

Regi: Martin Scorsese

 

Årstall: 1976

 

Hva handlet den om?

 

Taxisjåføren Travis Bickle, spilt av Rober De Niro, er kommet hjem fra Vietnam med søvnproblemer i bagasjen.

Gjennom Travis sin øyne får vi se all urettferdigheten, skitten og jævelskapen som flyter gjennom New York City sine gater på 70-tallet.

Travis bestemmer seg så for å gjøre noe med det hele; ”Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets.”

Han skaffer seg blant annet fire pistoler og en kniv, som alle inngår i hans planer om å drepe senator, og presidentkandit, Palantine.

 

Hva syntes jeg om filmen?

 

Et herlig mesterverk fra Martin Scorsese. Det hele er skildret så realistisk og skittent at man virkelig får medfølelse for den noe underlige og missforståtte Travis Bickle.

De andre skuespillerne gjør også en formidable innsats.

Selve det skitne miljøet i byen, og måten det skildres på, er så mesterlig gjort at det aldri blir kjedelig, men derimot umåtelig interessant.

Dette er en film som kan sees om og om igjen.

 

Karakter: 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Lenke til kommentar

Be Cool på kino her borte. Litt skuffet over filmen. Synes Travolta og De Vito slipper litt for lite til i filmen. Vi kjenner vel alle til disse to personenes humor. De kunne med fordel brukt dem bedre. Grei nok tidsfordriv. Men, jeg kjøper IKKE dvd'en.

 

Terningkast 3

Endret av butare
Lenke til kommentar

Så nettopp "Skyggen fra fortiden" på Tv3. Var jo slett ikke borte den, har aldri sett den derre før

 

Obs, trodde det var tråden som het bare "siste film du så.."

 

Men hvis jeg skal si noe om denne filmen, så var det temmelig bra spill av Michelle Pfeiffer. Og det er sjelden at jeg blir grøsset av grøssere, men denne var faktisk ganske nifs syns jeg :hm: Bra stemning..god film :thumbup:

Endret av groenn
Lenke til kommentar

En liten forandring på malen ;)

 

Identity

 

l_1712444.jpg

 

Regi: James Mangold

 

Medvirkende: John Cusack, Ray Liotta, Jake Busey, Amanda Peet, Clea DuVall m.fl

 

Årstall: 2003

 

 

Hva Handlet den om?

 

Et fryktelig uvær tvinger ti personer til å søke ly i et avsidesliggende motell et eller annet sted i Nevada. Politimannen Rhodes(Ray Liotta) har med seg fangen Robert Maine.(den fantastiske Jake Busey) Det tar ikke lang tid før Maine rømmer og at folk begynner å dø.

 

Hva synes jeg om filmen?

 

Dette er rett og slett en sinnsyk film. Om man synes at Fight Club og Butterfly Effect hadde forvirrende og gode tvister i historien så bør man se denne filmen. Den startet så fint og rolig ut som en helt vanlig sjokkfilm, (jmfr: "I know what you did last summer") men endrer fort karakter og ender opp som en psykologisk thriller. Og jeg som trodde dette kun var en enkel grøsser med kjente fjes. Nei, du - så feil kan man ta. En ekstremt gledelig overaskelse.

 

Karakter:

 

HalTan45.jpg

Lenke til kommentar

Ikke så dumt, om alle kunne benytte seg av den malen. Da får man i allefall litt mer info. Henger meg på jeg og.

 

Hair

 

B00016JDD8.03.LZZZZZZZ.jpg

 

Regi: Milos Forman

 

Medvirkende: John Savage, Treat Williams, Beverly D'Angelo

 

Årstall: 1979

 

 

Hva handlet den om?

 

En ung mann forlater familien sin i Oklahoma for å verve seg inn i militæret. Han får dog noen dager i NY, hvor han tilfeldigvis treffer en gjeng hippies, og dette vil muligens forandre livet hans

 

Hva synes jeg om filmen?

 

Dette er en film som vekker minner. Husker jeg så den på barneskolen for 10 år siden. Overraskende nok, så husket jeg mesteparten av innholdet. Noe jeg satte mer pris på denne gangen var musikken. Den er til å grøsse av.

 

Karakter: 5/6

Lenke til kommentar

Så akkurat "Memento"...

 

Filmen handler om en mann som har mistet kona si. (drept) Etter kona's død har han lidd av en eller anna sjukdom/skade som gjør at han kun har kortidshukommelse, altså han kan ikke huske det han gjorde for noen timer siden og alt før der igjen, helt tilbake til kona hans døde. Før det husker han alt.

Mannen (husker ikke hva han het) prøver nå å finne kona's drapsmann (Han skal ha revansj)

 

Jeg synes denne filmen var lite engasjerende og lite spennende. Jeg gadd ikke å se hele filmen engang.

 

2/6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...