Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Tae Guk Gi: Sør koreansk film om korea krigen. Beste krigsfilm jeg har sett! Slår tilogmed Platoon som var favoritten før Tae Guk Gi. Sinnsykt bra lydspor dts-es

6/6

Kor kan eg få tak i denne, har så sinnsykt lyst å få fingrene i denne. Har sett traileren, og filmen såg nydlig ut :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Das Boot:

DVD-utgaven. Tenk at jeg ikke har sett denne før. Det er en av de filmene jeg alltid har planlagt å se, men ikke fått tid til.

Denne klassikkeren er rett og slett et must. Nervepirrende hele veien og med et fantastisk lydbilde. På det rette surround-anlegg får du fort følelsen av å være nedi dypet der sammen med dem. Anbefales til alle andre som av en eller annen grunn ikke har hatt anledning til å se den.

 

Full pott!

 

6.gif

Endret av anth
Lenke til kommentar

The Commitments

 

Handling:

Det eneste jeg hadde hørt angående filmen var coverversjonen av Mustang Sally. Filmen handler om et nystartet irsk band, som spiller soul/r&b. Den viser hvordan bandet kom opp i hop, og hvordan det ender.

 

Konklusjon:

En masse wacky folk (irer). Fin musikk (Procol Harum - A whiter shade of pale). God underholdning og en herlig atmosfære gjennom filmen.

8/10

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Starship Troopers 2

 

Et nytt insekt har kommet denne gangen uten at jeg skal utdype det mer. Så blir det litt skyting etterfulgt av noen skikkelige heltescener. En helt fabelaktig dårlig film spør du meg.

 

Terningkast:

Fortjener ikke terningkast engang...Terningkast 1

Lenke til kommentar
Tae Guk Gi: Sør koreansk film om korea krigen. Beste krigsfilm jeg har sett! Slår tilogmed Platoon som var favoritten før Tae Guk Gi. Sinnsykt bra lydspor dts-es

6/6

Kor kan eg få tak i denne, har så sinnsykt lyst å få fingrene i denne. Har sett traileren, og filmen såg nydlig ut :love:

Hvis du syns DTS lyspor er veldig viktig, så bør du skaffe deg Hong Kong utgaven. Hvis ekstra materiale er mer viktig, så er R1 den beste. Den butikken som selger den billigst etter hva jeg kjenner til, er www.dvdpacific.com for $21,15 + $3.

 

DVDPacific krangler litt med den norske tollen nå for tiden, så du må kanskje sende inn kontoutskrift til tollerne før du får pakken. Hvis du ikke har lyst til det så kan du bruke www.dvdpricesearch.com til å finne flere butikker som selger den billig. Hvis du ikke liker noen av dem heller, så har nok de fleste online butikker med R1 DVD'er den.

Lenke til kommentar
Tae Guk Gi: Sør koreansk film om korea krigen. Beste krigsfilm jeg har sett! Slår tilogmed Platoon som var favoritten før Tae Guk Gi. Sinnsykt bra lydspor dts-es

6/6

Kor kan eg få tak i denne, har så sinnsykt lyst å få fingrene i denne. Har sett traileren, og filmen såg nydlig ut :love:

Hvis du syns DTS lyspor er veldig viktig, så bør du skaffe deg Hong Kong utgaven. Hvis ekstra materiale er mer viktig, så er R1 den beste. Den butikken som selger den billigst etter hva jeg kjenner til, er www.dvdpacific.com for $21,15 + $3.

 

DVDPacific krangler litt med den norske tollen nå for tiden, så du må kanskje sende inn kontoutskrift til tollerne før du får pakken. Hvis du ikke har lyst til det så kan du bruke www.dvdpricesearch.com til å finne flere butikker som selger den billig. Hvis du ikke liker noen av dem heller, så har nok de fleste online butikker med R1 DVD'er den.

Tusen takk! :thumbup:

Lenke til kommentar

Gi det videre/Pay it Forward

 

Hva handler den om:

 

En 11 år gammel gutt som heter Trevor får en oppgave på skolen som går ut på at han skal finne noe han ikke liker ved verden, og prøve å forandre på det. Han kommer da på ideen om å "gi det videre", dvs at han gjør en god gjærning til 3 stykker, og forteller dem om tankegangen hans, og da vil de 3 gi den gode gjærningen videre til 3 nye, osv.

 

Læreren hans, Mr. Simmonet, og moren til Trevor utvikler etterhvert et forhold, men det blir forviklinger når eksmannen til moren kommer tilbake.

 

Hva synes jeg om filmen:

 

Startet litt kjedelig, jeg trodde det skulle bli et ork å se ferdig filmen, men det ble det absolutt ikke. Den var litt rotete i begynnelsen, men mot slutten fikk man greie på alt. Denne filmen tar seg virkelig opp mot slutten. En trist, men varm film.

 

I rollene:

Kevin Spacey, Helen Hunt, gutten fra "Den Sjette Sansen" (husker ikke hva han heter) og Jon Bon Jovi.

 

8/10

 

Edit: feil filmtittel :blush:

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar

Quiz Show (Robert Redford)

Jeg så denne filmen for leenge siden (på den tiden jeg bodde i statene, nærmere 10 år siden) og det eneste jeg husket fra filmen var at det var en intens og nervepirrende film, nærmest definisjonen på spennende. Forventningen var altså skyhøye da jeg fant denne på Spaceworld til lusne 65kr.

Turturro og Morrow er mer enn kurante og hele filmen er nervepirrende fra start til slutt.

5/6

Lenke til kommentar

Scarface (1983)

 

Genial film med Al Pacino som Tony Montana i hovedrollen. At jeg ikke har sett denne før nå er en skam :blush:

Har 2 disc "Special Edition"-DVD-en, så skal sjekke ut snacks'et på disc 2 nå.

 

iMDb-link: http://www.imdb.com/title/tt0086250/

iMDb-rating: 7.9/10 (26,610 votes)

pain's rating: 8.5/10

 

Koset meg i 2t. 44min.

For de som (for some reason) ikke har sett den ennå, gjør det nå!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Dick Tracy

 

Sikret meg denne filmen for en billig penge på Play for en stund siden. Fant ut at jeg skulle se den i dag, jeg måtte se hva de fete coveret skjulte. Et av de første kameraskuddene i filmen er overraskende bra og hele universet som Warren Beatty har skapt var sinnsykt kult. Musikken, som forøvrig er fra en av mine favoritter, Danny Elfman, ga filmen et preg av klisjè og lite moderne filmskaping. Den spiser opp all oppmerksomhet flere plasser i filmen og ødelegger litt for sånne som meg, som ikke er den største fan av overveldende strykemusikk. Filmen er på ingen måter uforutsigbar, men alle de merksnodige karakterene som preger filmen, gjør opp for alt. Fikk litt noir-feeling av denne undervurderte saken her. 7.5/10

Lenke til kommentar

The Chase [1966]

 

En mann rømmer fra fengslet. I hjembyen, så har en rekke personer gjort noe negativt mot han. De prøver å drepe han, samtidig som at det lokale politiet prøver å få fatt på han.

 

Virkelig en gjesper. Forutsigbar. Marlon Brando er tøff som sheriff. 4/10

Lenke til kommentar

Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid

 

Hva handler filmen om?

 

En gruppe forskere drar til Borneo i håp om å finne "The Blood Orchid". Denne blomsten forlenger visstnok livet til mennesker/dyr. Klarer de å få med seg eksemplarer av denne blomsten hjem vil det være revulusjonerende for vitenskapen. Problemet er i midlertid at Anacondaer har spist av denne blomsten. Anacondaer er kjent for å vokse hele livet. Du kan selv tenke deg til hva som skjer...

 

Hva synes jeg om filmen?

 

Ettersom jeg liker denne typen filmer falt også denne i smak. Filmen er uforutsigbar, spennende og underholdende. Skuespillerne spiller greit nok og effektene er kule. Allikevel får man ikke den velkjente "Wow" opplevelsen.

 

Terningkast: 4

Endret av Grundig
Lenke til kommentar

Ocean's Twelve - IMDB

 

Syntes dette var en veldig bra film. En typisk film hvor man må tenke hele tiden får å få med seg handlignen. Til de som ikke har sett den så vil jeg annbefale dere å se den. Det er også noen elementer i denne filmen (tenker på klipping bla) som jeg ikke har sett i noen filmer tidligere (sier ikke at ikke det har blitt brukt) som kan være intressant å få med seg.

 

Annbefales

Lenke til kommentar

Finding Neverland

 

Dette var en film jeg i utgangspunktet ikke hadde veldig lyst å se. Jeg hadde ikke hørt noe om den og visste ikke annet enn hvem som spilte hovedrollene.

 

Helt fra begynnelsen preges den av ganske godt skuespill, spesielt fra barna i filmen og etterhvert følte jeg at dette var noe ganske spesielt. Filmen er varm og sentimental og historien om Peter Pan's skaper vil nok ikke appelere til alle men den satt bra hos meg.

 

 

Karakter 7,5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...