Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meet The Parents

 

handler om en som møter foreldrene til dama for første gang, og etterhvert så blir alt bare tull, faren er skeptisk til mannen hun har funnet(spilt av Ben Stiller), og det blir ikke bedre av han er en eks-CIA Agent(som blir spilt av Robert de Nero).. hehe..en bra og morsom komedie som er verdt og se!

 

7/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Wild Roomies (2004)

 

wildroomies.jpg

 

Ved første øyekast ser det ut som nok en "teenmovie" der alt går galt og forviklinger skjer uten grenser. Bakpå coveret står det at det er en komedie og firkant drama der romkameraten din ikke vil være til å stole på etter å ha sett denne filmen. Det stod også "filmen som tar over der American Pie slutter..." så mine forventninger var ganske høye da American Pie var en av de beste teenmovie's jeg har sett.

 

Jeg setter DVD'en i DVD spilleren min og setter meg godt tilbake i godstolen med godteri og brus i forventning om at denne kvelden var reddet. Men der tok jeg feil... Filmen starter greit med en enkel innledning der vi blir kjent med skuespillerene, som ikke spiller så aller værst. Men etter forhåpninger om at en morsom typisk "teenmovie" scene skal skje, blir jeg bare mer og mer skuffet! Hvorfor i all verden leverer den ikke noe som helst morsomt den første halvtimen?

Greit det med at sjefen til Reno, som er hovedpersonen er en typisk geek som liker å bosse rundt med alle andre burde vært morsom, men der tok jeg feil igjen... Jeg humret litt da Reno smeller kopimaskinen i hodet på sjefen, men det var visst alt jeg klarte å le av! Minuttene går og jeg begynner å lure på om dette ikke er en komedie i det hele tatt? Den beveger seg over i drama, såpe og dokumentar kan det virke som! Jeg blir forvirret og mer og mer skuffet hvor lengre ut i filmen man kommer... Når en film skryter av å ta over der American Pie slutter, så burde den levere såpass at jeg i det minste klarer å få trimmet lattermusklene minst 2-3 ganger!

 

Slutten av filmen var bare tragisk! Jeg som begynte å like Holly, men hun blir en helt annen person på slutten og ødelegger hele filmen! Jeg sitter der med brusen i den ene hånden og potetgullet i den andre hånden som er på vei til munnen min, så sitter jeg igjen som ett stort spørsmålstegn... Hva f**n skjer nå a??

 

Skuespillerene leverer godt skuespill noe de skal ha for, men handlingen leverer ikke i det hele tatt!! Når en ikke klarer å små le mer enn en eneste gang, kan ikke denne filmen fortjene å kalle seg for en komedie! Skuffendes...

 

HBAAA0hHpC_.gif

Endret av Alderon
Lenke til kommentar

Alien Resurection

 

obcy4_przebudzenie.jpg

 

En veldig god film, men inneholder mindre av "magien" som jeg føler ble formidlet i de tre andre Alien filmene.

En av grunnene til dette er kansje at jeg syns slutten på Alien 3 var både logisk og gripende, samt veldig passende.

Men alikevel, la det ikke være noen tvil:

Alien Resurection er både spennende, får tankene i sving, og gir enda et gjensyn med de kuleste skapningene ever.

Et must for fansen, men ikke like viktig for dere som syns de andre Alien filmene kun var "ok".

Jeg vet ikke om filmen hadde scoret like høyt hos noen som ikke var spesielt fan av Alien serien, men jeg er utvilsomt en fan, så filmen får:

 

5/6

Lenke til kommentar

Donnie Darko(directors cut)

DonnieDarko.jpg

 

SPOILER

Meget bra film synes jeg. Veldig merkelig, men om jeg forstod den rett så var alt det som skjedde etter at han la seg i begynnelsen av filmen til slutten bare en drøm?

Nå har ikke jeg sett originalen og kan ikke sammenligne den med directors cut, men jeg renger med den er relativt lik. Så om jeg skal gi denne et terningkast så må det nesten bli 6 :cool:

Lenke til kommentar
Veldig merkelig, men om jeg forstod den rett så var alt det som skjedde etter at han la seg i begynnelsen av filmen til slutten bare en drøm?

Det finnes ingen fasit til Donnie Darko. Det er kanskje noe av grunnen til at den så ofte blir kalt kvasifilosofisk. Men du må da ha blitt skuffet om du trodde 98% av filmen var en drøm? Ingen frisk regissør kunne ønsket publikum til å tro det, håper jeg. Å få det proklamert at to timers engasjement har vært over en idiotisk drøm, er for meg den største nedturen tenkelig. Nei, det er mulig noe av det var en drøm, men jeg håper og tror at størsteparten var en ganske fiktiv virkelighet. Jeg orker dog ikke å grave så dypt i Donnie Darko. Det er flere tolkninger rundt omkring, og Kelly sjøl har ikke peiling på hvilken som er riktig. Filmen ble visstnok ikke skrevet for fasit-tolkninger.

 

Og husk at det var bare en drøm fungerer som et svar på alt vi ikke forstår. En bør derfor tenke utenom den først. Den er upopulær.

Lenke til kommentar

I forigårs fikk jeg omsider sett Ivans barndom. I likhet med de andre fem gangene (mangler Nostalgi), tok Tarkovskij pusten fra meg. Jeg tvang megselv til å presse forventningene til bånns på forhånd – det var jo tross alt hans langfilmdebut. Men, akk, så herlig.

 

I går så jeg La Haine på formiddagen. I løpet av de omlag nitti minuttene følte jeg aldri at jeg ble helt kjent med karakterene, enda jeg ikke kan ønske meg mer av ærlighet. Flott at den gjorde som den gjorde: lot ting forgå på naturlig vis. Ingen syntetiske klimaks... men det gikk på bekostning av engasjementet i tillegg. Som fiksjonsfilm tok den seg derimot sterkt opp den siste halvtimen. Jeg gaper innimellom. Avslutningen var jeg rimelig fornøyd med, men jeg var dobbelt så fornøyd med helheten. Modig film, og den lykkes i alt utenom å faktisk binde meg fast. Dog rimelig fornøyelige saker.

 

Senere på dagen kapret søstra mi og ei venninne TV-stua i det jeg skulle avspille siste del i Star Wars-trilogien. (Jeg så de to første forleden. Skriver noe om alle tre når jeg er ferdig... i morgen antakelig.) Gjesten hadde naturligvis med seg en hel haug med Johnny Depp-filmer, blant dem Sleepy Hollow. Jeg har sett så mye Burton i det siste at det like godt kunne bli en til; så jeg fikk overtalt dem. Og det gikk greit for seg. Kun 1/3 sovna. Og det var faktisk ikke meg. Jevnt over underholdende film, men den siste halvtimen ble for mye. Et ustyrlig kaos. Dog grei på fredagskvelder... eller én fredagskveld helst. Jeg skal ikke la det bli flere.

 

El Espíritu de la colmena (Spirit of the Beehive; norsk tittel da?) tok jeg meg mot til å se i dag. Jeg baserte kjøpet på en persons glodvarme anbefaling, og det første kvarteret satt jeg litt i tvil. Men for en film! Aldri før – nesten – har en film forgått så fort. Aldri før har jeg sett barn skildret så pent... så grøssende gode skuespillerprestasjoner... så pusttagende interessante karakterer. Jeg forelsket meg i denne filmen... simpelthen. Mye nydelig bruk av statiske kameraer og eviglange stillheter. Av og til sitter man bare og ser på hva disse to pikene gjør, på ansiktsuttrykkene deres. Noen av scenene er helt formidable – de vekket tusener på tusener på nostalgiske følelser i meg. Ja, denne filmen ble jeg glad av og i. En av de beste jeg har sett. Anbefales på det varmeste for dem som savner barndommen.

 

Leonarduv denik (Leonardo's Diary) fikk jeg lastet ned (sorry) i dag. Jeg fikk svært lite ut av den! Beklager!

 

Nå nettopp så jeg Oldboy. Noen sekvenser mot slutten føtes bare teite; slutten var for lang – men sånn foruten det var det nydelig underholdnig. Jeg ble mildt sagt imponert over den veldig velkjente korridorscenen. Den O store løsningen på det O store mysteriet funket dessuten bra nok. Men jeg fatter ikke hva mer det er å si... jeg kan sikkert se denne om igjen en gang, men foreløpig er det bare en slik film som holder humøret gående for et par timer. Jeg foretrekker noe litt mer livsberikende, men OK. En hype jeg faktisk forstår meg på! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jeg så "Robots" igår, originalutgaven selvfølgelig, og stemmene passet meget godt til karakterene. Godt animert, og god handling, om enn ikke revolusjonerende.

 

"Evil bag o` bolts", ond robot, bestemmer seg for ikke å lage reservedeler, og da blir det bråk. Oppdateringer er det eneste som gjelder - ikke helt ukjent for oss spillere og hardwaren vi har :)

 

God underholdning, technicolor happiness som gjør hån av Britney Spears og som har mange bra punchlines. Ikke minst bygger noen av scenene opp til et skikkelig bra spill, dersom noen skulle finne på å lage det.

 

Terningkast 4.

Lenke til kommentar

Svigers er aller verst - Meet the Fockers

 

På fredag ble jeg med noen kamerater for å se "Svigers er aller verst - Meet the Fockers" på kino. Ettersom jeg ikke har sett "Meet The Parents" (den første filmen) så var det kanskje dumt av meg å se denne. Uansett filmen handler om at Greg og Pam skal gifte seg. Før de kan gi hverandre sitt "ja" må de kommende svigerforeldrene bli kjent med hverandre. Dette byr på mange problemer, og til tider er filmen ganske slitsom. I løpet av filmen flirer man kanskje 4 eller 5 ganger, deretter er det slutt. Dette synes jeg personlig var en dårlig film, og anbefaler dere til å styre langt unna.

 

Terninkast: 2

Lenke til kommentar

GOTTI

 

En mafiafilm som har gått meg hus forbi. Armand Assante spiller John Gotti, tidenes mest elskede mafiaboss. Vi følger han helt fra begynnelsen til slutt. En fin-fin film med en mengde kjente skuespillere som blant annet: William Forsythe, Tony Sirico, Vincent Pastore, Anthony Quinn og Al Waxman.

 

6,8/10

Lenke til kommentar

The Incredibles

 

TI.jpg

 

Regi: Brad Bird

 

Årstall: 2004

 

Hva handlet den om?

 

En gjeng med superhelter blir tvunget til å leve anonyme liv etter at flere av ’ofrene’ saksøker superheltene av 'amerikanske årsaker'. Myndighetene plasserer dem i vitnebeskyttelsesprogrammet, der de får utgitt vanlige jobber. Denne livsstilen funker dårlig, spesielt for ’Mr. Incredible’. Da han får et tilbud om å oppta sin karrière som superhelt, i all hemlighet, nøler han ikke. Her oppstår komplikasjonene.

 

Hva syntes jeg om den?

 

Med filmer som Toy Story, Monsters Inc. og Finding Nemo på samvittigheten, ble forventningene satt skyhøye til Pixars nyeste film – The Incredibles. Tross de ubarmhjertige forventningene blir man ikke skuffet, iallfall ble ikke jeg det. Elegante og glatte animasjoner med herlige, sprudlende farger. Fantasifullt og vittig eventyr. Ja, ganske så utrolig (beklager det dårlige ordspillet).

 

Karakter:

 

karakter5.gif

Lenke til kommentar

Under Siege

 

Casey Rybakc (Steven Seagal), tidligere navy seal, jobber som kokk på et hangarskip. Skipets kaptein har bursdag og i den anledning kommer et helikopter med "Miss July 1989" og et band. Dette bandet viser seg å være en gjeng med slemme, slemme mennesker og kaprer skipet. Deres største interesse er å få stjålet Tomahawk-rakettene ombord. Dette setter imidlertid Casey en stopper for...

 

Jeg synes filmen er en grei film. Skuespillerene svikter til tider, spenningen når aldri helt opp, men allikevel inneholder den en viss underholdningsverdi. "Under Siege" passer nok best for hardbarka Seagal fans.

 

Terningkast: 4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...