Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Super Size Me

 

Det var både interesang og til tider litt underholdene film. Abselutt verdt å sjå. Gjerne ikkje noko ein har lyst å sjå etter at ein har verdt på Mc Donalds då..

 

Vil vel kunne gi den ein sterk firer

Jeg bare fatter det ikke. Jeg stakk på MC-ern rett etter kinoen, jeg, som avtalt med kompisene. Synes bare det smakte ekstra godt.

 

Skjønner ikke hvorfor alle sier "YUK! Det var ekkelt - jeg skal aldri spise fast food igjen". :roll:

 

Mannen spiste SAMME MAT i 30 dager, og attpåtil giga-porsjon. Med mindre dere gjør det, er det helt "ufarlig". Er så lei av hypokondere.

Lenke til kommentar

Bad santa

Til tider hysterisk morsom film, men historen er syltynn. En meget "typisk" film du har settt hundre ganger før, men jeg vil likevel anbefale den. Veldig morsom.

 

 

Der untergang

Endelig en film som "duger". Stemningen i filmen er alltid pirrende og skuespillerene gjør en knakende god jobb. Noe langtrukken, men em kjeder seg ikke. Dristige nærbilder av folk som blåser av seg skallen. Må ses.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Naboer:

 

NaboerPlakat1_th_31713f.jpg

 

Har ikke skrevet noen filmandmeldelse før, men dumpa over denne posten og tenkte jeg kunna gi et terningkast til filmen jeg så i går.

 

Naboer:

Jeg ante ikke hva jeg gikk til da jeg dro på denne filmen,og jeg må si jeg ble vell ikke så mye klokere på hva jeg egentlig fikk se når jeg gikk ut der i fra. Filmen er etter min mening en meget spektakulær tolkning av en syk manns verden, og den gjør det faktisk bra i sin sjanger. Joner gjør etter min mening en bedre jobb i andre filmer han har spilt, men det er alikvell noe ved denne filmen som gjør den verdt å se.

 

+ En film som får en til å tenke

+ Spennede

+ Overraskende vinklinger i filmen

 

-Litt sær film som garantert har fått gode karakterer på grunn av at den er det.

 

Jeg gir den 4.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hitch

 

Forstod ikke hvorfor Will Smith tok en slik rolle etter at han hadde gått ut med noe som "jeg har blitt en seriøs skuespiller". Det var faktisk helt grei underholdning. Så den med en skikkelig vestkantstype som tar "playeryrket" dønn seriøst... nesten. Will Smith er alltid bra, synes jeg, og Kevin James er kongen. 7/10

Lenke til kommentar

Der Untergang:

 

Få filmer har gitt meg et så sterkt inntrykk som denne. En fantastisk tolkning av slutten på andre verdenskrig. Og så troverdig at man føler man sitter midt oppi det. Filmen er en stor tankevekker og har et lydspor som er så dynamisk og intenst at det kan ta livet sarte sjeler.

Gå og se den på kino!

Jeg så den på Kino-Z i Sandnes, hvor lyden var så kraftig at man fikk fysisk vondt i hele kroppen i de heftigste bombescenene. En heftig opplevelse...

 

Den får ikke full karakter fordi noen kanskje vil finne den langtrekkende.

 

5.gif

Endret av anth
Lenke til kommentar

Ronin

 

synes ikke denne filmen var noe særlig bra skal jeg være ærlig.. dårlig handling og rotete! biljaktscenene var jo litt bra, men det var egentli det eneste å.. hvis du vil sjå en bra actionfilm se heller Heat

 

4/10

 

Equilibrium

 

denne filmen likte jeg bedre, mye bedre! bra historie, bra handling.. ja en utrolig bra og spennende film.. skyte scenene var litt "matrix" ...tøft!! hvis du liker matrix, så tror jeg du liker denne også, handler om att menneskeheten har vært gjennom tredje verdenskrig, og hvis den fjerde kommer så kommer menneskeheten til og bli utryddet, derfor er alle følelser forbudt, alle som blir "tatt" men noe som kan "forbindes" men følelser blir brent levende, og alle må ta en dose prozium daglig for og ikke kjenne følelser.. en høyt rangert soldat/politimann glemmer å ta disse dosene og begynner snart og føle igjen og skjønner att det samfunnet han lever i er galt.. hva som skjer videre for du finne ut selv.. anbefales!!

 

9/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
De må jo ha vært mer enn en positiv ting når filmen får 4/6? :dontgetit:

Erm...skulle være 4/10 :\

 

 

National Treasure: Så basic hollywood som det går ann til å få det egentlig.

Nicolas Cage tar på seg rollen og redder verden og utfallet er så forutsigbart at man kan hvis man er i godt selvskap av et kvinnfolk ta seg en knull og la filmen spille og man har ikke gått glipp av noe. (Nei snakker ikke av erfaring.)

3/10

Endret av B|Real
Lenke til kommentar

The butterfly effect

 

Denne filmen elsket jeg rett og slett, spesielt måten den lar deg få vite litt og litt. Man sitter virkelig og lurer på hva som skjer, og man blir sugd inn i filmen fra første flashback. Jeg sliter med å finne på noe smart å skrive annet enn at den må ses!

Lenke til kommentar

American Psycho:

 

Christian Bale spiller psykopaten Patrick Bateman i en liten perle av en film. Filmen tar for seg et par døgn i Batemans nogenlunde skrudde tilværelse. Bale spiller perfeksjonisten og psykopaten Bateman med en herlig ro og eleganse. Og musikken dere, musikken. Her kommer gullkornene på rekke og rad; Huey Lewis and the News og Phil Collins for bare å nevne et par. Og hvem kan vel glemme legendariske scener som "utvekslingen av visitkort" og Batemans eget lille dusjrituale. Det eneste som gjør at denne filmen ikke når helt opp er at man ikke føler at man kommer -skikkelig- inn i hodet på denne moderne Marquis De Sade.

 

Status: 8/10

Lenke til kommentar

Lemony Snicket

 

Først og fremst: STYR UNNA!

 

Jeg har i løpet av mine 16 år på denne planeten ALDRI sovnet under en film før, men i dag brøt jeg en barriere. Filmen er så platt, så kjedelig, at jeg etter en 50 minutter sovnet, og våknet opp 15 minutter før slutt. Jeg så filmen med klassen, og ble fortalt det jeg gikk glipp av. Dette er uten tvil den kjedeligste filmen jeg har sett, men siden Jim Carrey er med, får filmen en udiskutabel 2/10.

Lenke til kommentar
Den får ikke full karakter fordi noen kanskje vil finne den langtrekkende.

Jeg skal gledelig ta mitt liv når anmeldere begynner å sette karakterer etter hva andre synes. :)

 

I dag så jeg Ivans barndom. Ja, pusttagende. Guddomelig eller noe sånt.

 

Tidligere i uka så jeg dessuten Star Wars Episode IV og V for første gang i mitt liv. Filmene er ikke lenger siste skrik; dessuten er jeg langt mindre naiv enn jeg var som barn. Ei er jeg heller verdens største fan av amerikanske blockbustere. Sliktno bidrar vel til å sette opp en sperre mot å bli frelst, men jeg likte dem overraskende nok bra, spesielt femmeren. Flott underholdning.

 

Jeg har fått så mye filmer i hus i det siste at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne. Ta en til før jeg legger meg tenker jeg. SW Ep. VI hvis jeg får tid...

Lenke til kommentar

Da jeg så denne tråden fikk jeg et plutselig flashback fra da jeg så den orginale "War of the Worlds". Jeg tenkte jeg skulle fortelle litt om orginalen :D

 

War of the Worlds ble laget i 1953. Det er en gigantisk hollywoodfilm som slår vildt rundt seg med "moderne" teknologi. Den var sikkert skremmende da den kom, men nå er den hysterisk morsom.

 

Flyvende tallerkener fylt med marsboere kommer til jorda, mobiliserer jordas (les: amerikas) befolkning til krig, siden det viser seg at disse marsboerne er fientlige. Det mest fascinerende med disse marsboerne er at de kunne vert designet av bildesignere, da de har et klassisk 50-talls look, med et snev av jukebox-touch (da tenker jeg på øynene).

 

Amerikanerne gjør alt for å stoppe dem. Man får se flyvende vinger som dumper atombomber på marboerne, men ingenting biter på. Det morsomme er at amerikanerne står og ser på en atombombedetonering med kikkert! En atombombeeksplosjon har samme lysstyrke som sola, så det er neppe lurt. :!:

 

Uansett hva amerikanerne gjør, så klarer de ikke å overvinne marsboerne. Det er ikke å legge skjul på at jorda til slutt vinner, men hva som skjer skal jeg ikke si... det må dere få se med egne øyne!

 

Terningkast:

Som skrekkfilm: 1/10

Som komedie: 7/10

Lenke til kommentar
Den får ikke full karakter fordi noen kanskje vil finne den langtrekkende.

Jeg skal gledelig ta mitt liv når anmeldere begynner å sette karakterer etter hva andre synes. :)

Det vil si at jeg ikke anbefaler filmen til utålmodige mennesker som ikke orker lange filmer. Dette er forresten ikke stedet for å plukke ned innlegg...

Lenke til kommentar
Den får ikke full karakter fordi noen kanskje vil finne den langtrekkende.

Jeg skal gledelig ta mitt liv når anmeldere begynner å sette karakterer etter hva andre synes. :)

Det vil si at jeg ikke anbefaler filmen til utålmodige mennesker som ikke orker lange filmer. Dette er forresten ikke stedet for å plukke ned innlegg...

Typisk meg. :roll:

 

For meg blir det som å gi Don't Be a Menace en minuskarakter fordi Tore Tvedt med tilhengere kan finne mengden negere i tykkeste laget, for å sette det litt på spissen. Eller å gi Ringenes herre to minuskarakterer fordi ikke alle liker fantasy. Subjektiviteten er sannheten; Der Untergang er ikke langdryg. Hvorfor la andre trekke ned karakteren din?

Lenke til kommentar

Dette gidder jeg ikke diskutere med deg. Jeg trekker den et hakk fordi den varer litt for lenge... Punktum!

 

Edit: Kunsten er å være objektiv og subjektiv samtidig.

Noen kan ha en ekstrem filmfetisj og like filmer som i utgangspunktet er elendige. Man kan ikke sitte og gi slike filmer toppkarakter av den grunn.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...