Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

The Rundown

 

Grei underholdning med The Rock, som ikke er en altfor talentløs skuespiller. Seann W. Scott, derimot, synes jeg ingenting om. Greit hjernefyll, egentlig. 4/10

 

Battle Royal

 

Kjenner jeg begynner å bli litt lei denne filmen nå, etter å ha sett den 4 ganger, men god underholdning, det er den. 8/10

Lenke til kommentar

Aviator

 

Denne filmen kunne godt ha vært en time kortere etter min mening, men det er vel ett eller annet med Scorsese og lange filmer. Teknisk sett var filmen bra, men fikk ikke helt tak på Leonardo som en voksen og mektig mann.

 

Terningkast: 3

 

 

The Village

 

Denne filmen overrasket meg stort egentlig, kanskje fordi jeg ikke hadde hørt noe av handlingen på forhånd og slutten ble en høydare. Stemningen i filmen er upåklagelig.

 

 

Terningkast: 5

Lenke til kommentar

The Train: 2.VK: Handler om franske jernbanearbeidere som prøver å stoppe et tysk tog som er lastet med franske mallerier. Annerledes "60's krigsfilm" 8/10

 

Donnie Darko (Director Cut): Den har klippa en del scener, men også lagt til et par uvesentlige scener, og lagt inn et par fx-scener. Ble ikke noe klokere på filmen, bare ved å se filmen. Glad jeg har så den org. før jeg så denne. 8/10 (org. får 10/10)

Lenke til kommentar

Napoleon Dynamite

Jeg liker å skrive om en film rett etter jeg har sett den sånn at jeg husker så mye som mulig, men med akkurat denne filmen ventet jeg litt. Grunnen til dette var at jeg ville bruke dagen på å prøve å komme på en film som er morsommere enn Napoleon. Jeg har gitt opp.

Dette er helt klart det morsomste jeg har noensinne opplevd av film, humoren er så sær og perfekt at jeg mistenker at hele filmen er skreddersydd meg. Skal man snakke om originale karakterer må denne filmen nevnes, samtlige er helsprø og uendelig morsom. Stefan recommends.

9/10

Lenke til kommentar

Shattered Glass

 

Handling: En ung journalist fabrikerer en sak, ned til den minste detalj. Redaktøren fatter mistanke, og konfronterer han med det. Stakkaren står på sitt, og mener saken er ekte til tross for at alt er motbevist. Det skal vise seg at dette ikke er den eneste saken han har lagd...

 

Konklusjon: En ganske spennende og tankevekkende film. Ganske godt budskap, da den viser hvor stor makt en journalist kan ha mtp manipulasjon av sannheten. Hayden Christensen spiller hovedrollen noe som er litt ekkelt å se på. Han kommer alltid til å bli forbundet med Star Wars og dårlig skuespill. Han gjør det heldigvis litt bedre her, men har nok mye å gå på. Helt ok film. 7/10

 

Battle of Shaker Heights

 

Handling: En 17-åring som har dilla på andre verdenskrig, og deltar i "wargames". Han oppdager at han ikke kan leve slik han gjør. Han må tenke fremover, og gi slipp på fortiden.

 

Konklusjon: Drama/komedie. Heller kjedelig og tamm, men helt grei. Shiri Appleby er dead-hot i denna filmen. 5/10

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Ladder 49.

Syns det var en nokså god film. Ble litt rørt av den filmen. Var ingen spesielle store og gode skuespiller prestasjoner men god nok. Den var underholdene og interessant.

Gir den 4+/6

Tja.. Phoenix gjør en strålende jobb som vanlig han. Travolta er slettes ikke dårlig han heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...