Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Såg The Punisher. Det var en helt grei film, noe morsomt, noe trist og noe action.

Men slutten likte jeg ikke så godt, eller rett før slutten. Det burde hendt på en annen måte. Jaja, min mening.

Jeg gir den en 7/10.

Anbefaler den for dei som liker at dei onde får svi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Shrek 2

 

Artig film med mye moro, men dessverre ikke like bra som den første Shrekfilmen. Men helt klart en morsom film.

 

7/10

Jeg må si meg uenig i at den første shrekfilmen var bedre... Jeg synes at Shrek 2 tok helt av, og tok i bruk referanser til moderne tid på en genial måte. Dette er en av de få oppfølgerne som er bedre enn orginalen! ...det syns hvertfall lille meg :D

Det synes jeg også.

Absolutt helt enig! 2'ern var faktisk bedre. 1'eren bar mye mer preg av barnlig humor. Greit nok det, for de yngre ja...

2'eren er helt klart en morsom film, men jeg synes den mangler noe i forhold til den første filmen ;)

Lenke til kommentar

Resident Evil 2: Apocolypse

 

Fortsetter der 1'ern slutta. Bokstavelig talt... Men det burde den ikke gjort. Det burde faktisk ikke begynt i hele tatt. Resident Evil 2 var veldig dårlig etter min mening. Ok, du får en del informasjon og slikt som du ikke fikk i 1'ern, men that's that...

 

Handling

Zombiene har nå komt seg ut i byen og det kan jo selvfølgelig by på en del problemer. Umbrella Corporation stenger ned hele Racoon City og skal sprenge den til støv ved soloppgang, for å utslette alt bevis etter T-viruset. Filmen er litt spennende noen ganger og man skvetter litt av og til (i alle fall når man bruker headset, som jeg gjorde).

Lenke til kommentar

Så "The Grudge"

 

The Grudge

 

Var hjemme alene en kveld, jeg kjedet meg og lurte på hva jeg skulle gjøre. Plutselig kom en ide: "Jeg kan nå se filmen som søsteren min tok med seg hjem til helga." Klokken var 01:00, jeg slukket lysa, stappa filmen i DVD spilleren og satte på full lyd på Hjemmekinon, satte frem brus og potetgull og trykte på "Play"! I de neste timene ble ikke brusen og potetgullet sett på engang! jeg torte så vitt og legge meg :cry:

 

Hvis du vil bli skikkelig skremt så se "The Grudge" Når du er alene hjemme i et mørkt rom med mye lyd (og cola og potetgull hvis nøsvendig)!!!

post-199-1110316464_thumb.jpg

Endret av LockNess
Lenke til kommentar
Så "The Grudge"

 

The Grudge

 

Var hjemme alene en kveld, jeg kjedet meg og lurte på hva jeg skulle gjøre. Plutselig kom en ide: "Jeg kan nå se filmen som søsteren min tok med seg hjem til helga." Klokken var 01:00, jeg slukket lysa, stappa filmen i DVD spilleren og satte på full lyd på Hjemmekinon, satte frem brus og potetgull og trykte på "Play"! I de neste timene ble ikke brusen og potetgullet sett på engang! jeg torte så vitt og legge meg :cry:

 

Hvis du vil bli skikkelig skremt så se "The Grudge" Når du er alene hjemme i et mørkt rom med mye lyd (og cola og potetgull hvis nøsvendig)!!!

Du kunne vel spart deg for det store bildet! Jeg brukte ca 30 sekunder på å laste det ned på min 768kbit linje...

Lenke til kommentar

Har hatt en intensiv filmaften i kveld, og nå nettopp har jeg sett den beryktede "Saw". Dette er en genial film som spinner en historie rundt en syk forbryter kalt "the Jigsaw murderer".

 

Handling

Filmen begynner med at 2 karer våkner opp i et nedslitt og skittent rom. Ingen av dem husker hvordan de havnet der, og begge har en lenke rundt ene foten som er festet i rør i veggene. Og midt ute på gulvet ligger det et lik med en bloddam rundt. Gjennom filmen får man se forskjellige flashbacks og lignende. Man får også se politiet som jakter på "Jigsaw". Selv om ca. 70% av filmen viser de 2 karene i rommet, så er dette den mest spennende filmen jeg har sett på lenge. Jeg bet faktisk negler da jeg så denne. Så denne anbefaler jeg på det sterkeste, selv om den kan være ganske brutal. (Hint: han ene av de to karene sager av seg foten...)

 

Terningkast 5 av meg...

 

Må nesten bare sitere en komentar fra filmen:

This is what they do. They kidnap you, they drug you and before you know it your lying in a tub and your kidneys are on eBay.
Endret av fragmaster Jay
Lenke til kommentar

Visitor Q - Miike er like bisarre som alltid. Filmen handler om en svært merkelig og totalt følelsesløs familie. Faren har fått en fiks idè om å lage en dokumentar om sønnen som blir mobbet. Mest bisarre filmen jeg har sett.

"Yes, you're wet! You got wet! You're dead, but you are all wet!

The mysteries of life are amazing! Even corpses can get wet!

This is amazing! Amazing!

Hey, this is shit!

It's not a mystery of life, it's shit!!" :!:

Endret av Beistet
Lenke til kommentar

Swingers

 

Samma fyrn som lagde Bourne Identity og den knallgode Go! står bak denne filmen. En gjeng kamerater drar til Vegas for å sjekke babesa og ha det artig. Mike som er hovedpersonen i historien har akkurat forlatt dama, etter et 6-årig forhold. Vennene hans prøver å få han på andre tanker.

 

Konklusjon: En fresh komedie, uten de typiske klisjeene. En komedie som faktisk gir deg noe annet enn et par latterkuler i ny og ne. Filmen kan til tider være som en "dejte-håndbok". Hvordan man (ikke) skal oppføre seg. Likte den veldig godt, så 8/10.

 

Platoon

 

Taylor er en "cherry" i Vietnam. En nykommer mao. Krigen er i full gang, og vi får et innblikk i hvordan krigen utarter seg. Grusomhetene kommer på rekke og rad. Ikke nok med at soldatene frykter fienden, så foregår det en kamp innad i troppen, og i hjernene på soldatene.

 

Konklusjon: Dette var den første Vietnam-filmen som virkelig viste hvor grusom den var. Stemningen er mørk og dyster. Helt utrolige skuespillere, ikke rart da de måtte gjennomgå en 2-ukers helvetesuke før filmingen. Man føler at frykten er ekte. 10/10.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Monty Pyhon And The Holy Grail

 

De fleste vet vel hva filmen handler om og har vel sett den, og vet at det kort fortalt er en helt genial komedie laget av Monty Python gjengen, og de som ikke vet det har å få sett filmen med seg!

 

Har fått en stygg uvane med å si 'ni'' ganske ofte :dontgetit:

 

10/10

Lenke til kommentar

Football Factory

 

En film som jeg likte godt. Handler om Tommy Johnson (Danny Dyer), en fotball-hooligan i 30-årsalderen, og gjengen han er med i. Vi får et lite innblikk i hvordan denne gjengen brutalt banker opp fansen til motstanderne av favorittlaget Chelsea, med Tommy som en av hovedaktørene.

 

En film ulik noe jeg har sett før.

Dessverre for Tommy & co. er jeg ikke Chelsea-fan,derav 7/10 :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Reservoir Dogs

 

Helt okey film. Hadde hørt så mye bra om filmen, men filmen falt ikke helt i smak hos meg. :whistle:

 

3/6 :innocent:

:ohmy:

 

Nå satt jeg tungen i halsen.

 

Hver sin smak.

Lenke til kommentar

Ichi The Killer

 

ITK.jpg

 

Regi: Takashi Miike

 

Årstall: 2001

 

Hva handlet den om?

 

Anjo, sjefen for en Yakuza-gjeng, forsvinner med flere millioner yens. Kakihara (Tadanobu Asano), en ultimat masochist, og resten av den lojale gjengen setter i gang en leteaksjon. Metodene de bruker blir sett svært negativt på av andre gjenger. På samme tid slakter Ichi (Nao Omori), en psykopatisk sadist, ned alt av Yakuza-medlemmer, grunnet sin traumatiske fortid...

 

Hva syntes jeg om den?

 

Ekstremt morbid filmskaping på kanskje sitt aller beste. En særdeles dyster stemning preger filmen, noe som fører til at intensiteten blir svært høy og humoren som stadig dukker opp blir herlig svart. Grusomt nydelige, perverse handlinger fra manga-serien, med samme navn, blir sant portrettert uten hemninger. Filmbarrierene av hva som kan vises er relativt ikke-eksisterende, med andre ord. Sterkt, dristig og knalltøft av den kontroversielle Miike.

 

Karakter:

 

karakter6.gif

Lenke til kommentar

Bunshinsaba

 

Fengende og original historie. Helt greie skuespillerprestasjoner. Mange spennende scener. Hovedpersonen i filmen klarer veldig effektiv å spille "slem". Ett ganske stort minus er at filmen ikke er skremmende i det hele tatt, og det burde en skrekkfilm absolutt være.

 

4/6

Lenke til kommentar

Glen or Glenda

Plane 9 from Outer Space var dårlig, ikke misforstå. Men den var underholdende, den var litt søt. Denne filmen, derimot, er ikke gøy en gang. Man går lei skuespillet etter 2 minutter, den er bizarr og uten mening. Helt uten tvil den absolutt verste filmen jeg noengang har sett.

Dette er som en propagandafilm IMOT akseptering av transvestitter.

0/6

Lenke til kommentar

Såg Beneath the Planet of the Apes, som er toern av Planet of the apes.

Har sett dem begge, men skal snakke om Beneath the Planet of the Apes nå.

Likte den filmen ganske godt. Var nesten spennende hele tiden. Begynnelsen var slutten på den første filmen, som jeg likte veldig bra. Men, slutten var helt på jorde nesten, det passet liksom ikke. Jaja, selve filmen var nå vertfall bra. Gir den en

8/10.

 

Min mening. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...