Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hero

Så nok engang Hero. Dette er en av de aller aller beste filmene jeg har sett. Filmen er et mesterstykke. Det er ekstremt mye å si om filmen. Fargebruken er nydelig, det er så mye følelser i filmen, handlingen er perfekt, musikken er også nydelig og er en viktig del i filmen. Romantikk, action, kampscener.

10av10 :love:

Lenke til kommentar

Istid

artig og bra animasjonsfilm.. ikke helt min type film, men anbefaler å se den hvis du ikke har sett den!

7/10

Constantine

tja, er vel egentli ikke så begeistra for demoner og slike ting, synes det blir så dumt, men denne filmen går ann, RÅe effekter!! men litt rotete film.. handler om en som driver og får ut demoner av folk, (Keanu Reeves, eller hvordan det skrives) og han skal da prøve å redde ei jente fra helvette.. samtidig som han skal prøve og "kjøpe" seg en plass i himmelen.. var noe slikt.. men filmen var bra den.. anbefales

7/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

The Woodsman

Regi ved Nicole Kasell.

Slik som flere ved IMDBs forum skrev, jeg hadde håpet på å se denne filmen ved den siste Oscar utdelingen, men den gang ei. Filmen portreterer Kevin Bacon som den pedofilidømte Walter som slippes ut på overvåket prøvetid etter 12 år i fengsel. Glimrende tolkning av en syk type seksualitet som overhodet ikke romantiseres. Snarere tvert i mot. En tydeligvis for tung og kontroversiell film som ikke fikk lov til å røre det store Hollywood systemet. Følsomt tema som sagt, og derav verdt å få med seg.

4/6

Lenke til kommentar

Lone Wolf and Cub 3 - Babycart to Hades

God gammeldags japansk samurai-splatter. Her er det mye blod og avkappede kroppslemmer. Karakter 7/10.

Så nr.1 og 2 før det. De som ikke har sett disse, men kanskje har sett Shogun Assassin, kan jeg si at SA er scener fra Lone Wolf and Cub 1&2 klippet sammen til en film og dubbet til engelsk.

Skal få med meg film 4,5 og 6 i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

The Village

Overraskende bra, i forhold til det jeg fikk høre i forveien. Ting kunne blitt gjort så mye bedre, men M. Night klarer å skremme meg, uansett. Fargekorrigeringen på filmen var horribel, men musikken veide litt opp. Fikk litt Cube-feeling i slutten og synes godt at regissøren kunne utdypet diverse ting litt.

The Big Lebowski

Selv om jeg har sett den mange ganger, la jeg merke til et par nye, morsomme detaljer også denne gangen. Sykelig morsom film.

Lenke til kommentar
The Village

Overraskende bra, i forhold til det jeg fikk høre i forveien. Ting kunne blitt gjort så mye bedre, men M. Night klarer å skremme meg, uansett. Fargekorrigeringen på filmen var horribel, men musikken veide litt opp. Fikk litt Cube-feeling i slutten og synes godt at regissøren kunne utdypet diverse ting litt.

Jeg visste jeg ikke var alene om å like den filmen.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Basic med John Travolta & Samuel L. Jackson

Utrolig kjedelig film, men alltid gøy å se Travolta og Jackson spille i samme film

Syns du den var kjedelig? Syns den var genial, litt komplisert men veldig fengende og fikk meg oppslukt. Men det er kanskje ikke den letteste filmen å skjønne og mesteparten av filmen består av snakking, har kanskje noe med det å gjøre? er du actionjunkie?

Lenke til kommentar
Shrek 2

Artig film med mye moro, men dessverre ikke like bra som den første Shrekfilmen. Men helt klart en morsom film.

7/10

Jeg må si meg uenig i at den første shrekfilmen var bedre... Jeg synes at Shrek 2 tok helt av, og tok i bruk referanser til moderne tid på en genial måte. Dette er en av de få oppfølgerne som er bedre enn orginalen! ...det syns hvertfall lille meg :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Shrek 2

Artig film med mye moro, men dessverre ikke like bra som den første Shrekfilmen. Men helt klart en morsom film.

7/10

Jeg må si meg uenig i at den første shrekfilmen var bedre... Jeg synes at Shrek 2 tok helt av, og tok i bruk referanser til moderne tid på en genial måte. Dette er en av de få oppfølgerne som er bedre enn orginalen! ...det syns hvertfall lille meg :D

Det synes jeg også.

Lenke til kommentar

Filmkveld på skolen:

You Get Served - Dette er den dårligste filmen jeg, i løpet av mine 16 år på Jorden, noen sinne har sett. Den eneste skuespilleren som faktisk kunne spille var en 11-åring som spiller Walter i TV-serien Lost. dessverre blir han skutt og drept mot slutten av filmen, og da sitter vi igjen med en masse gode dansere som skulle holdt seg i dansestudioene, LANGT uanna noen form for kamerar. Filmen er fylt med C-kjendiser og en latterlig klisje med 2 "homies" som begge står og danser halvnakne i regnet. Karakter på en skala fra 1 til 1000: Jeg bruker alle regler og gir den karakter 0.1.

Bad Santa - Genialt ond film som ikke anbefales for unger som tror på julenissen, eller folk som ikke tåler ordet "fuck" i hver setning. Fikk ikke sett hele filmen, men den anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Filmkveld på skolen:

You Get Served - Dette er den dårligste filmen jeg, i løpet av mine 16 år på Jorden, noen sinne har sett. Den eneste skuespilleren som faktisk kunne spille var en 11-åring som spiller Walter i TV-serien Lost. dessverre blir han skutt og drept mot slutten av filmen...

Omg, redigér vekk spoi-

Forresten, glem det. Jeg tror ikke et eneste medlem her på forumet vil bry seg.

Patetisk film.

Lenke til kommentar
Shrek 2

7/10

Det synes jeg også.

Absolutt helt enig! 2'ern var faktisk bedre. 1'eren bar mye mer preg av barnlig humor. Greit nok det, for de yngre ja...

Lenke til kommentar

Sky Captain and the world of tomorrow.

Dritt film, hele filmen er laget i blue-screen som gjør at det ikke er noen kulisser. Dårlig story og så absolutt ingen gode skuespillerprestasjoner.

Det var mye action i den, det skal være sant men særlig spennende var den ikke.

Gir den en gavmild 1/6.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

21 Grams

Prøvende liten sak som lar en del være opp til seeren. Trettende cinematographi, og det alt for overdøvende grainy-looket blir for mye for meg. Greit nok at det er "kult" å være annerledes, men trenger ikke skitne til hele filmen for det. Oppskrytt, men grei nok. Liker ikke underholdning som prøver på noe mer, men den får en 6/10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...