Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

One Night at McCool's

 

Måtte se denne om igjen med tanke på særemnet og ble faktisk positivt overrasket. Mulig det er fordi jeg sammenligner den med Hamilton og Agent Cody Banks, men dette er, etter min mening, den eneste filmen Zwart har klart å sette noe form for særpreg på. Dessuten har han fått med seg en konge cinematographer, som helt sikkert hjalp ham litt. Rolletolkningene av Paul Reiser og John Goodman er spesielt bra, men jeg liker ikke Liv Tyler i rollen som en skjønnhet uten grenser - for det er hun ikke. Søt, ja, men ikke nok til å knekke samtlige menn ned på knær.

 

6/10

Lenke til kommentar

Så "My Boss's Daugther" med Ashton Kutcher og Tara Reid. Hadde noen morsomme scener, men var egentlig ganske dum for det meste. Ikke akkurat Oscar-nominasjons materiale. Men skal du ha en helt grei komedie, funker denne...

 

Handling

Tom Standsfield (Ashton Kutcher) skal passe på huset til sjefen sin Jack Taylor (Terence Stamp) mens han er vekkreist. Jack har egentlig ikke øye for noe annet en kjeledyret sitt, en ugle. Alt som kan gå galt, går faktisk galt.

 

EDIT: IMDb

Endret av fragmaster Jay
Lenke til kommentar

Planeta Bur (1962), russisk sci-fi.

 

Kopien jeg så var dårlig, men den hadde definitivt sin sjarm. Mye skyldes sikkert at filmens fremdrift nesten ikke er av dramatisk art, blir f.eks nevnt at man bare har en viss mengde med oksygen igjen, men så er det faktumet glemt, befriende at man ikke melker slike ting for hva det er verdt.

 

7/10 (for spesielt interesserte).

 

Bilde fra filmen, hvor de blir angrepet av en Venuskreatur:

post-199-1109711834_thumb.jpg

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Åja, da beklager jeg mitt tidligere forhåndsdømmende innlegg. ;)

 

UNO

 

For var det noe det ikke var mangel på, så var det norske filmer i fjor høst. Når det gjelder kvantitet er fjoråret et spesielt år, når det gjelder kvalitet er det få som står igjen. Men er Uno en god film, eller er det ”typisk norsk”?

 

Historien foregår i Oslo hvor David (Aksel Hennie) henger rundt på et treningsstudio sammen med andre småkriminelle kompiser. Under en politirazzia blir det funnet anabole steroider i treningsstudioet, og med faren på dødsleiet ser David ingen annen grunn enn å tyste på sine kompiser. Han kommer imidlertid for sent, og med illsinte treningskamerater etter ham ute etter hevn, skildres det en lang og tøff historie om symbolikk, besvikelse og håndgemenger.

 

Med ikke uerfarne John Andreas Andersen (tidligere Buddy-fotograf) utleverer trioen (Hennie, Cleve Broch, Andersen) en flott, dyster stemning hos seeren som virkelig får publikum engasjerte. Filmen virker nesten farlig realistisk, og slagene, stikkene og sparkene setter sitt preg på atmosfæren.

 

Historien bygges opp av et kortspill. Et kortspill som i svært korte trekk handler om å kunne si ”Uno” når man bare har ett kort igjen. Om man påfølgende kan legge på kortet, har man vunnet. Da er man fri. Ferdig. Kortspillet er riktignok godt gjemt i filmen. Først i slutten skjønner man hvorfor dette kortspillet, derav navnet Uno, er så viktig. For først når man har mistet alt, har man noe å leve for. Denne symbolikken i filmen gjør at den kan finnes vanskelig for de som forventer vanlige Hollywood-produksjoner. For å forstå filmen må man tenke.

 

For grunnen til at Uno nettopp lykkes er fordi nettopp er en filosofi bak filmen som er overlegen andre filmer. Dette er pur, norsk kunst – på sitt aller, aller beste.

 

Terningkast 5:)

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar

Izo

Den handler hovedsaklig om Izo, som er på jakt etter en gruppe mektige menn. På veien mot dem, så treffer han på horder av fiender som er sendt av de mektige. Han reiser gjennom tid og dimensjoner hvor han treffer på samuraier, et swat-team, yakuzaer og ungdomsbøller. Når Izos samuraisverd ikke maler veggene med blod, så ser vi noen folk snakke om filosofiske greier ellers er det gamle arkivklipp fra 2. verdenskrig.

 

Regien er flott, looken er herlig og kampscenene er bra (problemet er at man blir lei etter 15min av denne 2 timer lange filmen). Spenning og humor eksisterer ikke. Jeg blir verken glad i eller sint på noen av karakterene. Og musikken består enten av rythmiske tromme greier, eller så dukker det bare opp en fyr med gitar som spiller en liten vise i 5 min. Veldig rare og kjedelige greier.

 

6/10

 

 

Envy - Den er ikke så veldig annerledes fra andre Ben Stiller filmer, det er lett og kjekt å se på, men ikke særlig bra ellers - 6/10

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Harold And Kumar Go White Castle

 

Handling: To druggies er på en av sine tripper, og bestemmer seg for å få no godt å spise. De bestemmer seg for å dra til en fastfood-restaurant ved navnet White Castle. Men underveis så skjer det mye rart....

 

Konklusjon: Kan minne litt om Eurotrip og Roadtrip. Den har noen av de typiske klisjeene som ovenfornevnte filmer har, men sånn overall, så er den bedre. Bedre enn den gjennomsnittlige komedien. 7/10

Lenke til kommentar
Harold And Kumar Go White Castle

 

Handling: To druggies er på en av sine tripper, og bestemmer seg for å få no godt å spise. De bestemmer seg for å dra til en fastfood-restaurant ved navnet White Castle. Men underveis så skjer det mye rart....

 

Konklusjon: Kan minne litt om Eurotrip og Roadtrip. Den har noen av de typiske klisjeene som ovenfornevnte filmer har, men sånn overall, så er den bedre. Bedre enn den gjennomsnittlige komedien. 7/10

Det var en drit tøff film ja :)

Veldig grei underholdning...

 

Siste jeg så var White chicks og UNO

 

Uno var sinnsykt tøff.

Det var "real" sloss sener ikke sånne sloss i 15 minutter lange sloss kamper :p

Et slag i stryne og de er ganske smadra akkuratt som i virkelig heten.

Altt fåregår i et "bole miljø" på et trenings studio osv , som selger noe ulovlige

stoffer (steroider) til en pakistaner som ikke får alle penga sine fordi the mainchar. tysta på han som solgte og da ble han putta i vare tekt og det førte til at den lille gjelda på 40.000 ble "overført til han som tysta.

 

Ikke det at jeg er noe god til og skrive mini anmeldelse av noen filmer.

Jeg vil gi den 7 av 10 for jeg ble så utrolig skuffa over slutten

 

Gidder ikke #spoile# noe for andre så de kan se den selv

Lenke til kommentar

Constantine. Underholdende historie, hvis man liker denslags. Mange flotte effekter, et par gode "hoppe-i-stolen"-øyeblikk. Er tidvis bevisst sin egen coole attitude og estetikk, med litt passe humor om Helvete/Himmelen. Er dessverre også litt ufrivillig morsom. Filmen bæres av enkelte gode skuespillere, som Rachel Weisz, og selvsagt av effektene. Til tross for at Keanu Reeves gjør sitt beste for å lage sin karakter av papp, greier han ikke å ødelegge en helt ok filmopplevelse.

 

5,5/10.

 

edit: hadde ønsket meg Hugh Jackman eller Christian Bale i hovedrollen her.

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...