Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Resident Evil 2: Apocalypse

 

Fortsettelsen fra nr.1. Hvor Umbrella er dumme nok til å åpne porten til "The Hive", slik at viruset og Zombiene slipper ut I Racoon City. Jeg synes filmen er en verdig oppfølger som er mye bedre enn nr.1. Historien er ok, men når det kommer til action er det helt fantastisk. Det er også noen scener som jeg kjente igjen fra bla. Resident Evil 3 spillet. Også det berytktede Nemesis monsteret fra RE3 spillet er også med i filmen.

 

5/6

Lenke til kommentar

lcl_alienvspredatorposter.jpg

Alien Vs. Predator

 

 

Handling

En satellitt oppdager en varmekilde på Bouvedøya(!) og eieren av satellitten samler en gruppe forskere for å se hva dette dreier seg om. Kilden kommer fra en pyramide hvor Aliens har blitt vekker til live og Predator må stoppe dem. Forskerene havner midt oppi hele dritten.

 

Min mening

Liker du ikke Aliens eller Predator, ikke se denne. Dette er en film som egentlig ikke har noe særlig bra handling eller dialog men denne filmen er dødskul for enhver Alien/Predator entusiast. Vi som digger Aliens og Predator filmene driter egentlig i selve dialogene osv. Vi liker å se disse rasene i action og det får du med denne filmen, absolutt. Ikke sats på denne filmen hvis du skal ha kvalitetsfilm. Sats på denne hvis du vil ha skikkelig action og gode effekter.

 

7/10 (basert på en Alien/Predator entusiast så det er sagt)

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar
Ta nå iallefall å referer til den originale versjonen av The ring da, og ikke den amerikanske versjonen..

 

Ringu, forøvrig regissert av Hideo Nakata, så poenget ditt om forskjellige opphavsmenn stemmer.

Gjorde det først... Men så ombestemte jeg meg. Tror jeg bare ville prøve å holde posten nøyaktig. Istedet for å forklare om hvem som har laget Ringu, og hvordan The Grudge ble Hollywoodisert selv om Takashi Shimizu stod for regien.

Lenke til kommentar

Meet The Fockers

 

En noe laber komedie med svært mye Hollywood-preg. Det spørs vel om DeNiro begynner å legge inn årene..? Denne filmen er oppfølgeren til Meet The Parents (kar.4/6), hvilket var noe mer underholdene og tidvis hysterisk morsom.

 

3/6

 

Shrek 2

 

En særdeles god oppfølger. Full fart hele tiden så og si. Her er det også litt flere steder hvor voksen humoren skjærer igjennom, sett i forhold til eneren (kar.3/6).

 

4/6

Lenke til kommentar

Master and Commander

 

Sjøkrig på 1800 tallet - engelskmennene kjemper under Lucky Jack (Russel Crowe) mot de overlegne franskmennene.

 

Utrolig spennende film, du kjeder deg ikke et sekund og du bare MÅ se filmen gjerne noen par ganger.

 

Glimrende spilt, velregissert og spennende plott.

 

8/10

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar

Alien Vs Predator

 

Monstrene i to av de mest skremmende science fiction- filmene noensinne, møter hverandre i strid på jorden for første gang. Da det blir opppdagte en pyramide fra oldtiden under isen på Antarktis, sendes et team med forskere og eventyrer til det frosne kontinentet. Der gjør de en atskilllig mer skremmende oppdagelse. To utenomjordiske vesener kjemper mot hverandre i den ultimate striden.

 

Som Alien og Predator fan så liker jeg denne filmen meget godt. Historien er ok, men action delen hvor Alien og Predator slåss er helt uglemmelige. Liker du også Alien og Predator filmene, så må du få med deg denne. Men om du ikke liker Alien og Predator, så kommer du sikkert ikke til å like AVP noe særlig.

 

5/6

Lenke til kommentar

Saw:

Enda en film som surfer pa "thriller/horror"-bolgen som har vaert den siste tiden (les: Boogeyman, The Grudge, White Noise, Hide and Seek etc).

Og denne var overraskende god faktisk. Hadde hort mye darlig om den, og hadde egentlig ikke tenkt a se den, men det ble da til at den ble leid i helgen, og jeg angrer ikke. En av de bedre filmene jeg har sett fra denne sjangeren.

Karakter: 6.3/10

Likte twisten pa slutten. Mener selv at den var ganske original. Literally front-row seats. Jeg sa ikke den komme.

 

Shall We Dance:

Enda en chick-flick. Men sann gar det nar man ikke leier filmer selv. :roll:

 

Kan ikke si at jeg likte denne like godt som jeg likte The Notebook fra forrige helg.

Likte ikke dansingen her sa godt. Nar det kommer til "danse-filmer" sa liker jeg bedre musikal-filmene (Grease, Chicago etc.)

Karakter: 4.99/10

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar

The Shawshank Redemption

 

TSR.jpg

 

Regi: Frank Darabont

 

Årstall: 1994

 

Hva handlet den om?

 

Året er 1946, Andy Dufresne (Tim Robbins) blir dømt for drapet på sin kone og hennes elsker. Straffen skal sones i fengselet Shawshank. I løpet av sin soningstid bygger han opp vennskap og respekt med andre innsatte (derblant Morgan Freeman), samt ’utnytter’ fengselssystemet med sine økonomiske kunnskaper.

 

Hva syntes jeg om den?

 

Særdeles rørende historie som klarer å styre unna dype klisjépreg. Den klarer også å holde seg interessant og gripende fra ende til annen. Gode skuespillerprestasjoner, velregisserte, nydelige scenografier er elementer som trekker opp filmopplevelsen enda et par hakk. Deilig å se nok en filmatisering av Stephen Kings arbeid som faktisk er vellykket.

 

Karakter:

 

karakter6.gif

Lenke til kommentar

Thunderball: Trodde jeg hadde sett alle Bond-filmene før, men det hadde jeg tydeligvis ikke. En av de bedre filmene med Connery. Generelt spennende, med raske one-liners fra Bond. 8/10.

 

Goldeneye: Den filmen jeg liker best med Brosnan i hovedrollen. Starten på en langt mer moderne Bond, og jeg vet dessverre ikke om jeg liker det. 6/10.

Lenke til kommentar
Livet er Herlig

 

Flott italiensk romantisk drama (eller noe sånt). En rørende kjærlighetshistorie og tragedie i ett.

 

8,5/10

Den husker jeg at jeg så på kino for flere år siden. Nydelig film jeg gjerne skulle sett om igjen. Hva heter den på Italiensk igjen ? Var det Evita Bella ?

 

Requiem for a dream. Dette var tredje gang jeg så denne og den er blandt mine favorittfilmer. God skuespillerkunst og fin historie. 6/6.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Requiem for a dream

 

utrolig bra filmatisering, over en god historie. Imponerende Effektbruk, og virkemiddlene er genialt bra!

 

Karakter:

 

5.8/6

å, skal ikke du være spesiell! hva er forskjell mellom 5.8 og 5.3 for en film da?

Ikke begynn å kommentere karakterer med desimaler her, det får du mye dritt for. Det fikk jeg erfare.

 

 

Siste jeg så var Jorden rundt på 80 dager med Jackie Chan.

Nok en helt grei Chan-film, med flere obligatoriske kampscener og noen festlige små høydepunkter innimellom.

 

Jeg gir den 5/10.

Lenke til kommentar
Shall We Dance:

Enda en chick-flick. Men sann gar det nar man ikke leier filmer selv. :roll:

 

Kan ikke si at jeg likte denne like godt som jeg likte The Notebook fra forrige helg.

Likte ikke dansingen her sa godt. Nar det kommer til "danse-filmer" sa liker jeg bedre musikal-filmene (Grease, Chicago etc.)

Karakter: 4.99/10

 

Se heller den orginale japanske filmen. Jeg har ikke fått sett remaken, men er 99% sikker på at den japanske er mye mye bedre. Spesielt siden den orignale faktisk er utrolig god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...