Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Shaun of the Dead - En skikkelig, ordentlig, fantastisk homage til skrekkfilmer. Legender som Raimi, Romero og Fulci blir nydelig referert til i denne perlen av en film. Blablabla...KÜNG!

 

Like morsom andre gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Siste filmen jeg så var Ace Ventura " Nature Calls " eller hva den heter. Ganske morsom film men i slutten blir du litt lei av den for det er samme humor i hele filmen.

Skulle de liksom plutselig skifte helt stil ... eller?

Lenke til kommentar
Siste filmen jeg så var Ace Ventura " Nature Calls " eller hva den heter. Ganske morsom film men i slutten blir du litt lei av den for det er samme humor i hele filmen.

Skulle de liksom plutselig skifte helt stil ... eller?

 

Nei men jeg synes bare ikke den hvar så morsom i slutten var bare det jeg mente.

Lenke til kommentar

poster-sawfinal.jpg

 

Regi: James Wan

 

Årstall: 2004

 

Hva handlet den om?

 

To personer våkner opp på et nedslitt toalett der de begge er lenket fast til noen rør med et lik sentralt i rommet. De finner snart ut at de er offer for en sadistisk seriemorder som går under navnet «Jigsaw». Reglene for 'spillet' er: Dr. Gordon (Cary Elwes) skal drepe Adam (Leigh Whannell) innen kl. 18.00 ellers dreper morderen Gordons familie.

 

Hva syntes jeg om den?

 

Potensiell, tidvis godt spilt og fortalt. Likevel feiler den med å engasjere.

 

At 'Se7en' har vært en inspirasjon for filmskapern Wan er det liten tvil om. Problemet med denne, i motsetning til 'Se7en', er at de sadistiske, sykelig perverse handlingene eier verken grense eller eleganse. Da blir det rett og slett for mye å ta imot. Iallfall for min del. Når dette preger absolutt hele filmen, fra ende til annen, forsvinner alt av substans og dybde i både historien og rollefigurene.

 

Er du kun ute etter å bli skremt til vanvidd, derimot, vil den antageligvis falle i smak. Det gjorde den ikke her.

 

Karakter:

 

karakter2.gif

 

-----------------------------

 

entrandonuma.jpg

 

Regi: Jay Roach

 

Årstall: 2004

 

Hva handlet den om?

 

Picking up where we left off…

 

Tross de utallige komplikasjonene som oppstod da Greg Focker (Ben Stiller) ville be Jack Byrnes (Robert De Niro) om å få gifte seg hans datter (Teri Polo), fikk han til slutt tillatelse.

 

Nå er det på tide å møte Greg Fockers foreldre (Dustin Hoffman og Barbra Streisand – henoldsvis 'father & mother Focker')...

 

Hva syntes jeg om den?

 

Rollelisten er nå enda mer stjernespekket enn i den forrige filmen ’Meet The Parents’, men dette hjelper ingenting, da de alle virker lei.

 

Trøtte og slitne skuespillere og forutsigbare oppgulp fra forgjengeren gir en søvndyssende filmopplevelse. Dette er meningsløs sløsing med film og talent. Trist, ettersom den første filmen var fornøyelig.

 

Karakter:

 

karakter2.gif

Lenke til kommentar

Jeg så Aliens på kino i går. Det var dritrått som vanlig. Jeg elsker den filmen.

 

Klart, Cameron er ikke helt min mann, noe han har understreket med filmer som Titanic. Ikke er stilen hans helt til å identifisere med mine preferanser heller, men jeg synes han takler det bra å holde seg forholdsvis anonym. Noen få døde replikker og mindre fornøyelige sekvenser, men alt i alt så er dette godt gjennomført på den amerikanske guttemåten. Ikke noe pusttagende originalt her, men de siste 90 minuttene er vel ganske tradisjonell action rett fra øverste hylle, sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...