Ceaucescu Skrevet 9. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2005 Regi: Akira Kurosawa Årstall: 1985 Hva handlet den om? En omarbeidelse av Shakespears 'King Lear' sammenvevd med en gammel japansk legende. Hva syntes jeg om den? Dette er utvilsomt den største og beste filmen som noensinne er laget. De særdeles brutale og blodige kampscenene preges av en skjønnhet som ikke kan beskrives med ord. Skuespillerprestasjoner fra en annen verden - mer troverdige, vakrere og perfekte prestasjoner har jeg aldri sett. Om ikke det var nok er musikkbruken med på å forsterke den vidunderlige følelsen du sitter med gjennom hele sulamitten. Fabelaktig. Unikt. Karakter: Denne sprenger alle karakterskalaer til himmels. Å bare gi toppkarakter vil være en fornærmelse, da denne er milevis over. IMDb link til filmen. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 10. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2005 Ildens Herskere Min mening: Britisk film, med små tendenser fra 28 dager senere. Den var ikke kjempeinteressant, og jeg sovnet 40-50 minutter uti filmen. Handler om drager og menneskenes fremtid. Konklusjon: Langt fra det beste jeg har sett. Karakter: 4 av 10 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 10. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2005 Ned Kelly Min mening: En såkalt sann historie, men jeg regner med at det var mye som var tilpasset. Filmen var koselig, og man var på Ned Kelly's side helt fra starten av. Jeg fikk se nye sider fra både Orlando Bloom, og en ikke fullt så ny side fra Heath Ledger. Jeg likte filmen, og det gjorde resten av familien også. Konklusjon: Fin underholdning. Karakter: 7 av 10 Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 10. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2005 Bad Boys 2 En av de beste actionfilmene i nyere tid, småmorsom hele tida, aldri pause, passe mye hjernedød underholdning. 9/10 Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 10. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg så nettopp Harold & Kumar Go to White Castle. Filmen var kjedelig. En fredagskveld bestemmer de to for å stikke til White Castle (Hamburger restaurant) og selvfølgelig får de masse problemer underveis. 2/6 Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 10. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2005 Hawaii, Oslo. Hadde ikke enorme forventninger, så jeg ble positivt overrasket. En film som hele tiden tar seg opp og kulminerer i et klimaks helt på slutten. Akkurat som jeg liker det. Liker ikke å gi karakterer, men la oss si 8/10. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 10. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2005 Galaxy Quest på Nrk2 Femte gangen jeg ser filmen, og jeg smiler fortsatt fra øre til øre hele veien. 9/10 Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 10. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2005 Hawaii, Oslo Helt grei film, litt kjedlig her og der. 6/10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2005 Shrek 2 - morsom den, men likte den første bedre. Synes spoofene kommer med for lange mellomrom i en historie som egentlig ikke har noe substans. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2005 Shrek 2 - morsom den, men likte den første bedre. Synes spoofene kommer med for lange mellomrom i en historie som egentlig ikke har noe substans. ...men min sønn på 3 år elsker den uansett... Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 11. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2005 Så Icedude nevnte Bad Boys, og da er jeg på pletten til å si min mening om det "skjitet", som svenskene sier... Bad Boys Noe a la The Last Boyscout-actionfilm. 3/6. Bad Boys 2 Her kan jeg nesten ikke uttale meg for jeg gikk under halve filmen. 2/6. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 11. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2005 Galaxy Quest på Nrk2 Femte gangen jeg ser filmen, og jeg smiler fortsatt fra øre til øre hele veien. 9/10 La du merke til den kule volvo 240'en der ell? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2005 Bad Boys 2 Her kan jeg nesten ikke uttale meg for jeg gikk under halve filmen. 2/6. Riktig, du kan ikke uttale deg. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 11. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2005 Shrek 2 - morsom den, men likte den første bedre. Synes spoofene kommer med for lange mellomrom i en historie som egentlig ikke har noe substans. ...men min sønn på 3 år elsker den uansett... Jeg har egentlig aldri skjønt den greia med voksne som ser barnefilmer, det er jo en grunn til at de kalles nettopp det, nemlig at de som regel er voldsomt platte både i handling og humor? Shrek, Harry Potter, you name it. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2005 Shrek 2 - morsom den, men likte den første bedre. Synes spoofene kommer med for lange mellomrom i en historie som egentlig ikke har noe substans. ...men min sønn på 3 år elsker den uansett... Jeg har egentlig aldri skjønt den greia med voksne som ser barnefilmer, det er jo en grunn til at de kalles nettopp det, nemlig at de som regel er voldsomt platte både i handling og humor? Shrek, Harry Potter, you name it. Joda, regner med at mennene bak Shrek la inn alle referansene til filmer med aldersgrense opp til 15 år slik at småbarn på 3+ kunne le av dem De understreker dyrt og hellig at Shrek 2 er en film for folk i alle aldre på ekstra materialet i alle fall. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2005 Enig med Wh1te. Det er en del "brutale" referanser i Shrek-filmene som voksne får med seg og ler godt av, men som vil være for mye for de minste barna. Det geniale med barna er at de ikke får med seg disse og har utbytte av filmene som rene barnefilmer. Promping, ørevoks, masse farger og morsomme figurer har jo alltid fenget de små. Noen som gidder å dra meg i fingeren...? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2005 I Toy Story nevnes "Laser Envy". Jeg har sett den filmen hundre ganger, og tok den første forrige gang. Pixar er flink til å ha mange artige referanser til gamle filmer. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 11. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2005 Regi: Martin Scorsese Årstall: 1983 Hva handlet den om? Rupert Perkin (Robert De Niro) er en person som desperat vil opptre på TV for å underholde mennesker. Han prøver å få opptre på Jerry Lanfords (Jerry Lewis) show, men blir avvist. Perkin nekter å akseptere dette og begynner å forfølge Langford. Sammen med sin ustabile venn Masha (Sandra Bernhard), bestemmer de seg for å kidnappe Langford i håp om at det vil gi Perkin TV-tid. Hva syntes jeg om den? Meget gode skuespillerprestasjoner levert av både De Niro og de svært saftige birollene - Lewis og Bernhard. Absolutt en god belysning (kanskje også et angrep?) på hvordan samfunnet generelt ser på statusen som berømt. Interessante, fengslende rollefigurer og viktige skildringer gjør dette til en fascinerende og ikke minst veldig god film. Karakter: Lenke til kommentar
royale Skrevet 11. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2005 Shaft Kul action film. 5/6 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Dr. Strangelove or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb Som med alle gamle klassikere er det fare for at filmen ikke skal være like aktuell, at filmteknikken, selv om den var nyskapende for sin tid, skal være utdatert og at seeren ikke kjenner seg igjen i situasjonen, og får derfor ikke det samme inntrykket som kinogåere fikk den gang filmen først kom ut. Det er ikke tilfellet her. Aldri har denne filmens satire vært like slående og aktuell som nå. I klassisk Kubrick-stil klarer filmen å levere et produkt som fortsatt er like nyskapende og fantastisk som den gang den først kom ut. Det er ikke et negativt ord å si om filmen, alt stemmer. Peter Sellers er fantastisk i sine 3 roller (Dr. Strangelove tok virkelig kaken med sine uventede utbrudd av nazisme), Kubrick viser nok en sjanger han mestrer og hele filmen har den herlige svarte humoren som man virkelig husker (Gentlemen, you can't fight in here! This is the war room! og Slim Pickens legendariske siste tur). Ikke den morsomste filmen noensinne, men helt klart den beste komedien verden har sett. 10/10, 6/6, 10.0, osv. Endret 11. februar 2005 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå