Frank.N.Steen Skrevet 24. juni 2020 Del Skrevet 24. juni 2020 Har de fleste Pink Floyd skivene på CD men endte med å finne ei komplett album CD boks (alle CDene var pakket inn i noe der så ut som ei LP cover) og kosta meg knappe 80-100 kroner i ei bruktsjappe, og virket fullstendig ubesudlet av menneskehender. Er nok mest glad i Pink Floyd fra tidlig 70-tallet og frem til Animals, men begynner å bli mange, mange år siden man hadde ei lengre gjennomgang av alle skivene, så kanskje en grei liten "utfordring" å sette av litt tid til utover sommer/høsten med. Er glad i bandet, men ikke nok til at jeg betaler mellom 5 og 6000 (eller mer) for ett boks-sett. Mulig jeg ville vurdert det for en 10-15 år siden, men ikke nå lenger. Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 25. juni 2020 Del Skrevet 25. juni 2020 Frank.N.Steen skrev (22 timer siden): Mange dyktige og kjente navn, men dæven så seigt og saktegående det skulle være. Føltes ut som tiden sto stille i flere av scenene, og der Once Upon a Time in the West med sine 3 timer (til og fra) flyr avgårde hver gang jeg ser den, så ble The Big Country en av disse som gjorde det eksakt motsatte. Ja, greide (såvidt) å få karret meg gjennom denne ekstremt langdrøye western filmen, og får bare trøste meg med at en ikke gikk i den klassiske tabben man så ofte gjorde før, der man søkte opp filmen, ble øyeblikkelig "blendet" av de vanvittige ratingene og scoren, og nei, begynner å innse at amerikansk western er kanskje ikke helt min greie. Synd, for mye flott bruk av landskap, bilder osv, kjente navn foran og bak kamera men nesten 3 timer ble ulidelig lenge, og var aldri ei film som lå an til å score noe høyere enn det man endte opp med, nemlig en 6/10 Hidden Obsession (1993) Ei real søppelfilm av de "sjeldne", med tidligere 80-talls tv-stjerna Jan-Michael Vincent og deilige Heather Thomas, hvor sistnevnte spiller ei tv-dame som trenger et mindre avbrekk fra sin heller stressende hverdag, men havner midt i edderkoppnettet til en seriemorder, og nei, klisjeene kommer på rekke og rad, og Thomas var ei fryktelig "skuespiller", pen og deilig men ikke så mye mer, og Vincent var forlengst ferdig som stjerne, og måtte slumme nedi denne type skitfilmer for å få betalt regningene sine. 2/10 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 25. juni 2020 Del Skrevet 25. juni 2020 I går ble det et gjensyn med Deep Blue Sea (1999) - den fungerer enda, helt grei popcorn shark film. Samuel L. Jackson er med igjen, føles nesten ut som han er med i nesten alt jeg ser ? Thomas Janes gjennombruddsfilm vel, han funker bra her. Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 25. juni 2020 Del Skrevet 25. juni 2020 (endret) Mr_Spock skrev (1 time siden): Samuel L. Jackson er med igjen, føles nesten ut som han er med i nesten alt jeg ser Ser han står oppført med nærmere 200 filmer (på IMDb), så kanskje ikke så rart at han har ei tendens til å dukke opp jevnt og trutt, men på den annen siden har man jo "arbeidsnarkomaner" som Eric Roberts, der står oppført med nesten 600! filmer, klart flesteparten av dem er vel mer i DTV/TV-film formatet, og av det man har sett siste ti-femten årene fra Robert i film, er det snakk knappe 5-10 minutter i gjennomsnittet, knapt det, per film, og Samuel er nok helt klart på et litt annet nivå, da med tanke på filmene han har bidratt i, selv de hvor han knapt var lenger med enn, tja, å bli skutt eller "skrevet" ut rimelig kjapt. Deep Blue Sea husker jeg ikke så mye av, men som du nevner, ei popcorn b-film (da med stort budsjett og mange dyktige folk foran og bakom kamera) men ble vel forsøkt hypet opp som 1999s "Jaws" møter "Jurassic Park" og, tja, det var vel å dra strikken litt vel langt. Endret 25. juni 2020 av Frank.N.Steen Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 (endret) Wolfen (1981) av Michael Wadleigh Den tredje av de store eller kjente varulv relaterte skrekk-thrillerne fra 1981, og i likhet med The Howling og An American Werewolf in London, så kommer også Wolfen med sin nokså spesielle og originale historie. Filmen utspiller seg langt mer som ei saktegående og stemningsfull krim-thriller, enn ei skrekkfilm, der Albert Finney får slengt et par grusomme mord rett i fanget, og der etterhvert leder han og sine kolleger fra toppen av kaksene til New York by og rett ned til ruinene av sør-Bronx bydel, der det blir avdekket at noe meget ondskapsfullt og gammelt virker å ta godt for seg av byens mer uheldige innbyggere. For de som forventer fantastiske varulv transformasjoner og mord i hopetalls, vel, de vil nok bli skuffet (og jeg ser jo at man ga den kun ei 5/10 ved de to forrige besøkene) så kan vel greit konkludere med at den ikke blåste meg helt i bakken. Klart, spilletiden på oppom 2 timer (kunne gjerne vært kuttet ned med 20-25 minutter, minst) gjør at ting blir ganske så saktegående, samt at Finney virket litt, tja, han gjorde ei langt sterkere jobb i en annen skrekk-thriller fra samme tid, Looker av Michael Crichton, her virker han stort sett litt av og på, og de virkelige solide og minneverdige prestasjonene er det Edward James Olmos, Gregory Hines og ikke minst Tom Noonan som står for, men nei, stemningen er upåklagelig, jeg har alltid likt dens imponerende bilder av New York by, spesielt innledningen og senere når man får se indianerne jobbe på ei høy og farlig bro, samt bruken av gamle sør-Bronx bydel, der jo på den tiden så mest ut som ei utbomba krigssone fra andre verdenskrig, enn et "vanlig" nabolag. Sør-Bronx har jo blitt renovert med årene, men på 70 og 80-tallet var den ofte å se igjen i post-apokalyptiske filmer og andre vigilante og exploitation titler, og kanskje ikke så rart, for "kulissene" var jo der, de trengte ikke å bygges eller settes i stand. Men likevel et trist kapittel over hvordan et område kan forfalle så fort, og nei, i Wolfen drar de god nytte av dette og innehar et par meget gufne scener, selv på dagtid. Ville så gjerne like den mer enn man gjorde, men igjen, ett eller annet "skurrer" her, og føler den ikke helt er på samme nivå i underholdning som The Howling, så blir med en liten positiv boost i rating fra forrige besøkene og ender så med: 6/10 The Lost Empire (1984) av Jim Wynorski Tja, ei film man har hatt i watchlista i godt over ti år, men der samtlige Blu-ray og DVD utgaver virker å være fullstendig ute av produksjon, det eller sinnsvakt overpriset, og har jo fra tid til annen forsøkt å lete opp filmen på div sider, og fant den jo, men da i dubbet utgave. Men i går dukket den plutselig opp, i ukuttet og udubba versjon, så da var det liksom ikke noe å lure på. Som de fleste av Wynorskis filmer, er fokuset stort sett rettet mot deilige, barmfagre blondiner og babes i hopetalls. Glem "handling" og "skuespill", det nærmeste en får noe slik, må være den lynkjappe cameoen til Angus Scrimm, men nei, fra første stund blir man zoomet rett inn i de store brystene til ei blondine, og det virker som kameraet til Wynorski forblir værende mest opptatt av den kroppsdelen til det motsatte kjønn, store deler av filmen. Her får man ei slags vill Russ Meyer møter Andy Sidaris sci-fi/eventyr film forsøk i å kombinere Charlies Angels og Gwendoline (1984), og for å være helt ærlig, allerede nå har mye av "storyen" havnet rett i glemmeboka. For tar man vekk damene og b-film sjarmen, så sitter man ikke igjen med noen spesielt "stor" film, annet enn de nevnte enorme talentene som hopper, spretter og nærmest dasker kamera mannen rett i bakken, i annenhver scene. Klart, en av favorittene må være de helt "random" trenings/aerobic scenene, hvor det hoppes, løpes og sloss, så puppene virkelig får kjørt seg. Ellers artig å se den alltids skumle Robert Tessier i en noe mer komisk rolle, samt nevne Angus Scrimm som hovedskurk. At jeg vurderte å splæshe ut 400-500 kroner for denne for et par år siden, nei, får trøste meg med at man sparte de pengene, og det var nok det beste. For dette er jo ei skikkelig drittfilm, og milevis unna å være like vel lagd og underholdende som Wynorskis beste film, Chopping Mall (1986). Men som sagt, overdosen med tits and ass, deilige babes osv, er så høy i bruken, at kan ikke bli for streng heller. Et par latterlige scener skjer jo også, der involverer ei bad guy som får familie juvelene sine blåst bort av ei enorm kanon, der ser ut som en enorm penis med rødglødende baller, og nei, cheesy som bare pokker og nei, en film som gjør seg best om en ser den i lag med likesinnede og mengder med alkohol i systemet. På egen hånd blir det, tja, noe små-kjedelig, og innså raskt at forventningene var nok altfor "store". 5/10 Endret 27. juni 2020 av Frank.N.Steen 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Ble en skikkelig filmkveld i går - 3 filmer. Startet med en US import blu ray av Marrowbone (2017), en fin liten gammeldags skrekkhistorie. Gode skuespillere og flott filmet. George MacKay fra 1917 er med her. Atmos lyd og greier. Litt mer skummelfilm - Candyman (1992), har bestandig likt denne filmen. Virgina Madsen er god her - også det fantastiske lydsporet til Philip Glass. Jeg har de to oppfølgerne på dvd og husker vel de som noenlunde ok, men har valgt å bare oppgradere den første til blu ray. Så ble det litt mer mimring - Memoirs of an Invisible Man (1992), småmorsom film om problemene med å være usynlig og ha noen som jager etter deg. Synes Chevy Chase og Daryl Hanna er fine sammen. Er faktisk John Carpenter som har regissert - men det er ikke mye Carpenter over dette - greit filmet da. Så filmen på Amazon Prime Video. 3 Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Mr_Spock skrev (Akkurat nå): Ble en skikkelig filmkveld i går - 3 filmer. Hadde 3-4 filmer liggende på vent i går, men grunnet varmen og at man måtte legge ei lengre løpetur til seinere på kvelden, og fikk ikke startet før rundt klokka ti, og allerede halvveis ut i første film var man så tappa for krefter, at lysten til å se særlig med film utover natten, var jo nesten borte vekk. Mr_Spock skrev (3 minutter siden): Candyman (1992), har bestandig likt denne filmen. Virgina Madsen er god her - også det fantastiske lydsporet til Philip Glass. Jeg har de to oppfølgerne på dvd og husker vel de som noenlunde ok, men har valgt å bare oppgradere den første til blu ray. En av de bedre og kanskje beste "slasher" (er vel egentlig mer ei dyktig krim-thriller med skrekk innslag) fra 90-tallet, og huskes godt for dens gufne stemning, effekter og ikke minst intense skuespill. Ikke sett noen av oppfølgerne, men den første er helt klart ei spesiell film ja. Mr_Spock skrev (5 minutter siden): Memoirs of an Invisible Man (1992), småmorsom film om problemene med å være usynlig og ha noen som jager etter deg. Synes Chevy Chase og Daryl Hanna er fine sammen. Er faktisk John Carpenter som har regissert - men det er ikke mye Carpenter over dette - greit filmet da Husker jeg ble meget skuffet over denne, håpet på det beste men virket som ei sånn "halvveis utført" type produkt, talentene var der, men noe manglet likevel. Og kanskje nettopp noe av grunnen er jo som du nevner, John Carpenter film, men ville aldri trodd det om man ikke på forhånd visste at han sto bakom. Tror jeg ga den ei 5/10 i sin tid, kanskje sammen med Dark Star og Prince of Darkness de to minst like filmene jeg har sett av ham fra 70, 80 og 90-tallet, resten er stort sett solid kvalitet i 7/10 og oppover på ratingstigen type underholdning. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Du får utsette løpeturene til det blir litt kjøligere. Her er det mer mørkleggingen som er problematisk på denne tiden på året. Jeg har mørkleggingsgardiner, men må til med litt lapping her og der. Samtidig er det noe med å se film på sene sommernetter - som er litt spesielt - på en positiv måte. Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Mr_Spock skrev (1 minutt siden): Du får utsette løpeturene til det blir litt kjøligere. Alltid likt å løpe utendørs på kveldstid (19:00-22:00) og mye av grunner er jo at man sover så utrolig mye bedre i ettertid. Men kjenner at det kan være lurt med litt forandring, og kanskje legge turene til tidligst på morgenkvisten, men så har man nå aldri vært noen morgenfugl, så, nei, jeg får bare ta det litt roligere og se an. Mr_Spock skrev (3 minutter siden): Samtidig er det noe med å se film på sene sommernetter - som er litt spesielt - på en positiv måte. Selv, ser jeg frem til de litt mer kjøligere sommerkveldene, gjerne de med litt god vind og at det begynner å mørkne på igjen. Savner tiden som guttunge, når vi satt med familien i hagen på sommerkveldene og kikket på film, hørte på musikk og spiste grillmat, det var gode tider. Pleide å avsluttet dagene med et natt bad i bassenget for å kjøle seg godt ned. Deretter bar det ned i ei kjølig og behagelig kjellerstue for å se skumle filmer i mørket, og det var den nattesøvnen rett i dass. 2 Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Around the world: Burning (2018) Sør Korea Asiatene er gode på å lage litt spesielle filmer med kvalitet 4/5 Theeb (2014) Jordan Vil nesten kategorisere denne som en westernfilm. Riktignok arabere med kameler, men ellers stemmer det..finfin film dette 4/5 Ajami (2009) Israel Konflikter! men ikke de man ser på dagsrevyen. 3.5/5 Belle epoque (1992) Spania En ung soldat deserterer fra hæren i 1930 og får etterhvert losji hos en mann med 4 unge døtre..Penelope Cruz spiller yngste datter i en av hennes første filmroller. 3.5/5 Witchfinder general (1968) Storbritannia Heksejakt! Denne falt virkelig i god smak. 4/5 Blir ikke så mange filmer/land som jeg hadde håpet på, men skal klare de 30 som var målet. Filmformen er ikke helt på topp og varmen spiller også inn. 1 Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Roger Gunvaldsen skrev (7 minutter siden): Filmformen er ikke helt på topp og varmen spiller også inn. Du er definitivt ikke alene om det, og ja, varmen gjør sitt til at ting blir litt, "roligere" om dagene. Klart, er jo også andre ting, fotballen er i gang igjen, og rekker ikke å få tid til alt sammen, så kanskje like greit og heller forsøke å ta opp igjen litt mer filmkikking utover sen-sommer og tidlig høst, for min del altså. Roger Gunvaldsen skrev (9 minutter siden): Witchfinder general (1968) Storbritannia Heksejakt! Denne falt virkelig i god smak. 4/5 Denne har jeg hatt i filmhylla i minst 10-12 år (eller lengre), aldri sett, men skal taes frem til høsten, kanskje gjør seg best i Halloween Oktober utfordringen, men er vel Vincent Price som har hovedrollen her, og, nei, virker som en interessant film. 1 Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Frank.N.Steen skrev (12 minutter siden): Du er definitivt ikke alene om det, og ja, varmen gjør sitt til at ting blir litt, "roligere" om dagene. Klart, er jo også andre ting, fotballen er i gang igjen, og rekker ikke å få tid til alt sammen, så kanskje like greit og heller forsøke å ta opp igjen litt mer filmkikking utover sen-sommer og tidlig høst, for min del altså. Denne har jeg hatt i filmhylla i minst 10-12 år (eller lengre), aldri sett, men skal taes frem til høsten, kanskje gjør seg best i Halloween Oktober utfordringen, men er vel Vincent Price som har hovedrollen her, og, nei, virker som en interessant film. Jeg jobber fulltid og trenger noen timer søvn..Så det begrenser også litt på filmtittinga. Witchfinder general var på you tube så jeg, men valgte å leie den. God bildekvalitet og norsk tekst var verdt noen kroner i leie. Nå er det ei uke med jobbing, så er det 5 uker med ferie, Bare å håpe på litt kjøligere vær.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga Trodde aldri jeg skulle se Pierce Brosnan som gretten sur islandsk fisker. Men nå har jeg det og kan dø lykkelig. Dette er den Første Will Ferrel filmen jeg noen gang har sett, finner han ikke morsom, men selve filmen er artig og godt gjort å lage så mange forskjellige sanger som like vel fanger Eurovision stilen. Bonus for camio fra Legolas. Minus for å ikke slutte filmen med en gjenforening av ABBA. 8 fordi den var veldig underholdene med kul musikk. Lenke til kommentar
""" Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Frank.N.Steen skrev (5 timer siden): Denne har jeg hatt i filmhylla i minst 10-12 år (eller lengre), aldri sett, men skal taes frem til høsten, kanskje gjør seg best i Halloween Oktober utfordringen, men er vel Vincent Price som har hovedrollen her, og, nei, virker som en interessant film. En av tidenes aller, aller beste horrorfilmer, og en av de virkelig gigantiske folk horror-filmene etter The Wicker Man. Et must for enhver fan av horror. 10/10 Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 (endret) Monolith (1993) av John Eyres Tidlig 90-talls buddy-cop action møter sci-fi/horror, og da av den mer lavbudsjett b-film utgaven. Denne dukket sånn helt "uten videre" opp under en av mine nylige Youtube filmbesøk, og med navn som Bill Paxton, John Hurt, Louis Gossett Jr. samt Linsday Frost, ble en jo smått nysgjerrig, men innså vel tidlig ut at dette kom til å bli, vel, ikke all verdens til film. Klart, det åpner jo lovende, og kjemien mellom de to hovedrolleinnehaverne er jo solide saker, mye heftig bullshit og drittslenging, der vi tidlig ut lærer de "enorme" ulikhetene mellom Paxton og Frost sine karakterer, der matvraket Paxton er i ferd med å innta ei nasty og overdimensjonert pølse i brød, med ALT mulig av ekstra guffe dynka på, da mens den mer helsekost fanatiske Frost "skeier" ut med en bitteliten gulrot til frokost. Oh yeah, her snakker vi ekstreme motpoler som snart vil kræsje i hverandre med full kraft. Dessverre blir det som sagt ei åpenbart b-film aktig affære, både John Hurt og Louis Gossett Jr. er knapt med, men begge gjør seg ikke akkurat ubemerket, da spesielt i deres "avskjed" utover i filmens handling, men lukter tv-film produksjon av hele greia. Soundtracket fremstår som filmens handling, som ei "left-overs" fra tampen av 80-tallet, med høye, brautende og "random" gitarer og saksofoner i bakgrunnen, og ei power-rock ballade til å avslutte det hele. Likevel, det er ei viss underholdning over det hele, og alltids vært fan av Paxton, så kult å se en av filmene hvor han faktisk har hovedrollen, og synd han ikke fikk bryne seg på den slags, langt oftere. 5/10 Endret 28. juni 2020 av Frank.N.Steen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Gunfreak skrev (16 timer siden): Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga Trodde aldri jeg skulle se Pierce Brosnan som gretten sur islandsk fisker. Men nå har jeg det og kan dø lykkelig. Dette er den Første Will Ferrel filmen jeg noen gang har sett, finner han ikke morsom, men selve filmen er artig og godt gjort å lage så mange forskjellige sanger som like vel fanger Eurovision stilen. Bonus for camio fra Legolas. Minus for å ikke slutte filmen med en gjenforening av ABBA. 8 fordi den var veldig underholdene med kul musikk. Så ingen legolas, men nordmann var jo med ^^ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 2 hours ago, Slettet-D7I5Gr2 said: Så ingen legolas, men nordmann var jo med ^^ Hvem tror du kasta kniven. Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Around the world: The protector (1985) Hong Kong Kanskje litt tvilsomt med Hong Kong, men det blåser jeg i. Husker jeg så en Jackie Chan film på kino ca midten av 80 tallet og håpte at det var denne, da det eneste jeg husket fra filmen var en helikoptersekvens. Filmen lokket med 17 klipp som ikke var i kinofilmen, men lengden på denne filmen var halvannen time så de klippene kan ikke ha vært lange..Og ja, det var riktig film! 3.5/5 Tabu (2012) Portugal Sort hvitt film i to deler hvorav del 2 er det ingen hørbar dialog, kun fortellerstemme. Jeg synes denne filmen var veldig god, spesielt del 2 som foregikk i afrika. 4/5 1 Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Roger Gunvaldsen skrev (1 time siden): The protector (1985) Hong Kong Kanskje litt tvilsomt med Hong Kong, men det blåser jeg i. Husker jeg så en Jackie Chan film på kino ca midten av 80 tallet og håpte at det var denne, da det eneste jeg husket fra filmen var en helikoptersekvens. Filmen lokket med 17 klipp som ikke var i kinofilmen, men lengden på denne filmen var halvannen time så de klippene kan ikke ha vært lange..Og ja, det var riktig film! 3.5/5 Husker jeg så denne for et par år siden, likte den godt, og var vel ei James Glickenhaus produksjon (samme fyr gjorde vigilante favoritten The Exterminator) hvor også Danny Aiello bidro som "komisk" sidekick. Usikker på hvilken utgave/versjon jeg endte opp med, men alle disse klippene som ble "kuttet" bort, virker kjent, hvert fall fra min DVD utgave. Men tror Jackie Chan var ganske så uenig med Glickenhaus, eller hvordan filmen til slutt endte opp. Sett veldig lite av hans Hong-Kong filmer, men vurderer et gjensyn med Rush Hour filmene, som ikke har vært sett siden, veldig lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå