Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Det er Halloween tider, da er det skrekkfilmer på gang, har plukket frem en del usette og andre som trenger et gjensyn, ble noen repsektable stabler, får se hvor mange jeg får sett.

 

Ble et par i dag.

 

Først The Loved Ones (2009) australsk produksjon, herlig sprø fæl film  :D , den fortjener 7 av 10 batteridriller.

 

Så en mer typisk amerikansk skrekk - Urban Legend (1998) helt grei, god stemning og gode skuespillere. Artig å se Jared Leto i en tidlig rolle. Så er selveste Robert Englund med - det får den pluss for - 5/10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I går ble det jammen 3 stk skrekk  :ohmy:

 

Revenge of the Creature (1955) - oppfølgeren til Creature form the Black Lagoon. Ikke noen klassiker som den første, men denne så jeg i 3D som er veldig kult - og man får se Clint Eastwood som 25 åring i sin første veldig korte rolle.

 

Psycho II (1983) - også en oppfølger - men denne gangen foretrekker jeg oppfølgeren. Synes Anthony Perkins er fenomenal her.

 

The Cabin in the Woods (2011) - jeg liker denne filmen, skikkelig sprø historie som "funker". Brukbart lydspor på blu rayen.

Lenke til kommentar

Hugo (2011) - en film jeg nok ikke ville sett hvis det ikke var for at den var i 3D. Fikk ikke med meg hypen om denne under Oscar den gangen, den vant en haug. Regissert av Scorsese og greier.

 

Herlig film, masse feelgood og en kjærlighetserklæring til film i gamle dager. Men 3D i filmen er fullstendig perfekt. Må være beste live action 3D jeg har sett. Dybden er off the scale, masse pop outs osv. 

 

Introen:

 

 

 

The opening track shot of the city, ending at the train station, was the first shot designed. Each frame required one thousand computers to render, and completion took one year.

 

Man blir bare sittende å glise, og det bare fortsetter. En veldig positiv overraskelse av en film jeg verken hadde hørt noe særlig om eller hadde noen forhåpninger til. Slikt er moro  :D

Lenke til kommentar

Hadde en liten DC 3D aften i kveld:

 

Man of Steel (2013) - et gjensyn med denne filmen, men første gang i 3D. Det er egentlig en skikkelig bra film, bra skuespillere, story, bra enemy osv alt er på plass. Men regissøren bruker en full kameramann, som aldri klarer å holde kameraet støtt eller å unngå tåpelige close ups osv. Filmen er slitsom å se på - den er i tillegg lang, jeg var veldig glad når den var ferdig! Hat og elsk på samme gang  :confused:  3D var kun ok, men bra nok til å helt klart foretrekke fremfor 2D.

 

Så var det på med Justice League (2017)  (ikke sett før) - noe av det første jeg ser - er at det er samme regissør som Man of Steel, nemlig Zack Snyder. FAEN, ropte jeg ganske høyt, lurte på om jeg orket et par timer til med kameraveiving....  :hm:

 

Men hva er det jeg ser - perfekt kameraføring og en haug med ganske så imponerende scener  :ohmy:  Hva i all verden har skjedd med fyren. Ikke et feilskjær, filmen er rett og slett lekker å se på, imponerende  :)  Filmen er ikke helt i samme klasse som Man of Steel, men grei nok. 3D var også mye bedre for denne filmen. 

 

Man of Steel var i "smalt" format (2.35:1) - mens Justice League var i full 16x9 (1.85:1) - og 16x9 er en stor fordel for 3D.

 

For egen del er det omvendt i 2D - hvor smalt format er veldig mye bedre - og 16x9 blir "tv" på en måte - "ikke kino" liksom. - rart det der...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så en mer typisk amerikansk skrekk - Urban Legend (1998) helt grei, god stemning og gode skuespillere. Artig å se Jared Leto i en tidlig rolle. Så er selveste Robert Englund med - det får den pluss for - 5/10.

 

5/10 altså? :)

 

Tror jeg hadde gitt denne 11/10 når jeg så den som tenåring. Husker så godt som ingenting av denne foruten settingen, men dette var tiden hvor filmer generelt var magisk og hvor vi faktisk leide filmer fysisk (VHS). 

 

Mulig jeg må se denne igjen.

Lenke til kommentar

5/10 altså? :)

 

Tror jeg hadde gitt denne 11/10 når jeg så den som tenåring. Husker så godt som ingenting av denne foruten settingen, men dette var tiden hvor filmer generelt var magisk og hvor vi faktisk leide filmer fysisk (VHS). 

 

Mulig jeg må se denne igjen.

 

Det har du rett i, dette var helt på tampen av en lang tid med vhs - før dvden kom og tok over.

 

Så nok den selv først på vhs, kan ikke huske å ha sett den kino.

Lenke til kommentar

Hadde en liten DC 3D aften i kveld:

 

Man of Steel (2013) - et gjensyn med denne filmen, men første gang i 3D. Det er egentlig en skikkelig bra film, bra skuespillere, story, bra enemy osv alt er på plass. Men regissøren bruker en full kameramann, som aldri klarer å holde kameraet støtt eller å unngå tåpelige close ups osv. Filmen er slitsom å se på - den er i tillegg lang, jeg var veldig glad når den var ferdig! Hat og elsk på samme gang  :confused:  3D var kun ok, men bra nok til å helt klart foretrekke fremfor 2D.

 

Så var det på med Justice League (2017)  (ikke sett før) - noe av det første jeg ser - er at det er samme regissør som Man of Steel, nemlig Zack Snyder. FAEN, ropte jeg ganske høyt, lurte på om jeg orket et par timer til med kameraveiving....  :hm:

 

Men hva er det jeg ser - perfekt kameraføring og en haug med ganske så imponerende scener  :ohmy:  Hva i all verden har skjedd med fyren. Ikke et feilskjær, filmen er rett og slett lekker å se på, imponerende  :)  Filmen er ikke helt i samme klasse som Man of Steel, men grei nok. 3D var også mye bedre for denne filmen. 

 

Man of Steel var i "smalt" format (2.35:1) - mens Justice League var i full 16x9 (1.85:1) - og 16x9 er en stor fordel for 3D.

 

For egen del er det omvendt i 2D - hvor smalt format er veldig mye bedre - og 16x9 blir "tv" på en måte - "ikke kino" liksom. - rart det der...

Det som skjedde var at Snyder fikk personlige problemer og trakk seg, Joss Whedon tok over og fullførte Justice League. Han la til nye scener, og endret noen. Det merkes. :-)
Lenke til kommentar

Av alle filmene på kinofestival maraton.

 

Så rangerer jeg Joker høyest.

 

Genialt, og for en bra casting av selveste Phoenix som Joker..

 

Beste rollen ved siden av Ledger.

 

Ledger var mer aggressiv og kynisk.

 

Phoenix gir mer dybde og følelse og forståelse...

 

Lurer på dette med slekt, men det stemmer så bra i hele storyen.

 

 

Min drøm er at de lager en Harley Quinn og Joker film med Phoenix...

Lenke til kommentar

Det som skjedde var at Snyder fikk personlige problemer og trakk seg, Joss Whedon tok over og fullførte Justice League. Han la til nye scener, og endret noen. Det merkes. :-)

 

Ja, leste om det. Det ble også brukt 2 forskjellige kameramenn. Men det er allikevel regissøren som bestemmer filmingen. Og disse to er til de grader forskjellig filmet. Den ene elendig - og den andre fantastisk. 

 

Skulle ønske det var omvendt - fordi Man of Steel er så mye "bedre". Men slik det er nå har jeg gjerne et gjensyn eller to med Justice League om ikke så lenge - men Man of Steel blir det veldig, veldig lenge til...

Lenke til kommentar

Ser du filmer med øynene lukket? Begge filmene er jo helt jævlig. Grusomt!

 

Kan være greit å se begge filmene etter hverandre - slik jeg gjorde - for å få et skikkelig inntrykk.

 

Men se gjerne på trailerne:

 

https://www.youtube.com/watch?v=T6DJcgm3wNY

 

Kameraet holdes aldri støtt.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=r9-DM9uBtVI

 

Mange lekre scenere (framing og panning) og fjellstøtt kamera.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble en dobbel "grønn" 3D kveld. Et gjensyn med et par filmer - som vel egentlig druknet fullstendig i Marvel hypen den gangen. 

 

Green Lantern (2011) med et budsjett og mer - enn Marvel filmene på denne tiden - men en fiasko sammenlignet. For egen del gjorde denne ikke noe inntrykk når jeg så den - når den kom. Ryan Reynolds var for meg den gangen fremdeles "dusten" fra Pizzagjengen.

 

Men dette gjensynet var noe helt annet, har fått stor respekt for RR etter Deadpool og det gjorde stor forskjell, filmen er helt klart på høyde med Marvel fra den tiden. Samtidig har den - en god del Scifi space-aktige elementer som går rett hjem hos meg.

 

Kul film, fin 3D, flott filmet og Blake og Ryan fungerer glimrende. Klart undervurdert etter imdb karakter imo.

 

 

Green Hornet (2011) med et budsjett av nesten halvparten av Green Lantern - men omtrent samme Total Gross.

 

Litt det samme her- jeg var ordentlig lei av Seth Rogen første gang jeg så filmen. Men nå er det noen år siden jeg har sett han i en film. Likte han hele veien denne gangen. Herlig humor og veldig morsom film, spektakulær. Christopher Waltz er en fin banditt her.

 

Flott filmet, bra 3D og Kato er rå - det er Cameron Diaz også  :D

Lenke til kommentar

post-368088-0-66037600-1573340173_thumb.jpg

 

HJEMSØKT (Carl Christian Raabe)

 

En nonsensical billig grøsser i vaskeekte amerikansk stil, og det er ikke et komplement.

Et lite gjennomtenkt "manus" som fungerer som en unnskyldning for å ha skrekkscener.
Konklusjonen er at Hjemsøkt er et pretensiøst og amatørlig prosjekt skapt uten
kritisk tenking og null respekt for publikums tid og penger

 

SCORE: 4/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...