Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endgame.

Jeg ser film for å få vekket følelser i meg, og denne gjorde det på så mange måter. Opplevelsen var preget av latter, tårer, overraskelse og mye mer.

De tre timene fløy forbi, og da filmen var ferdig måtte jeg bli sittende en liten stund i stolen for å prosessere det jeg hadde vært gjennom.

Et fantastisk stykke film. Fem av fem mulige for min del.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er så fint med Endgame er at det ikke bare er mer av det samme. Mens Infinity War hadde masse action hele veien fokuserer denne mye mer på drama. På den måten utfyller filmene hverandre ganske godt og jeg gleder meg til å se begge på rad om et halvt års tid.

Lenke til kommentar

Så dere tenker at det ikke kommer flere avengers filmer?

Både og. På slutten sto det jo "Avengers... will return", og med tanke på hvor vanvittig mye disse filmene tjener, er det jo totalt idiotisk å ikke lage flere. Men ikke glem at Marvel-filmene har gått i faser. Den første ble avsluttet med Avengers, den andre med Age of Ultron, og tredje med Infinity War og Endgame (som opprinnelig var Infinity War: Part 1 og 2.) Alt har bygd opp mot Thanos, og nå er den sagaen over. Men det blir selvsagt flere filmer, med Spider-man: Far From Home som første film i neste fase.  Den vil nok garantert hinte til veien videre, og bygge opp til Avengers 5. Men hvem som fortsatt er med, er en helt annen sak. MCU hadde alt for mange karakterer fra før, og nå fikk vi Captain Marvel i tillegg.

Husk også at Disney har den streaming tjenesten sin, og de har bekreftet enkelte serier der, basert på MCU (som Agents of Shield var/er.) Scarlet Witch, Vision, Loki, Falcon og Winter Soldier vil alle ha serier gående, så jeg tviler på at de vil dukke opp i filmene, kanskje med unntak av neste Avengers. Selv det er heller tvilsomt. Dermed vil det garantert bli flere filmer med Avengers, men med en ny line-up. Det er kanskje like greit. Historien til de gamle er så godt som over nå uansett, og det er på tide å la nye folk få leke litt. Uten at jeg skal spoile mer enn det.

Har for øvrig fått sett Endgame nå, og den var vel som forventet. Mye action, mye humor, og en del oppturer og nedturer. Eneste jeg kan klage litt på er Hulk, og historien ble alt for forutsigbar. Skal ikke spoile noe der, så kan bare si at siden de først la ut om hele planen sin, ble det ganske kjedelig at de fulgte planen så nøye så lenge. Det ble ikke mange overraskelser, akkurat. Selve sluttkampen var også skuffende. Hele gjengen samler seg og denger sluttbossen i noen sekunder, før vi hopper til noe helt annet og totalt urelevant. Fikk en Godzilla-følelse der, for å si det sånn. Godzilla og monstrene braker endelig sammen... men det får vi ikke se. FFS... :p (mikrospoileralert: I traileren til Godzilla 2 får vi se Godzilla og et monster sloss. Meget morsomt, og tyder på at de har lært.)

Anyway, Endgame var nok som forventet, og absolutt å anbefale for fansen. Har du fulgt med så langt er det i aller høyeste grad verdt å se denne også. Men likte du ikke de andre filmen, vil du ikke like denne heller. Det er bare mer av det samme, og mye mer forutsigbart enn før.

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke Endgame noe særlig. Forrige film i serien var mye bedre. Hadde det vært den siste filmen hadde jeg vært veldig fornøyd.

Plottet i Endgame var helt på trynet. De satt nok i writers room for å skrive seg ut av slutten av Infinity War, men ingen kom med noen gode idéer så de gikk for "the easy way out". Rett og slett LATSKAP.

Ikke var action-scenene noe engasjerende heller. Jeg sonet helt ut mot slutten, og satt bare å tenkte på hva jeg skulle gjøre når jeg kom hjem.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Men det blir selvsagt flere filmer, med Spider-man: Far From Home som første film i neste fase. 

Far from home er siste film i fase3, ikke første film i fase 4 har marvel sagt.

End game avslutter infintiy sagaen, mens far grom home avslutter fase 3. 

Endret av Oriuss
Lenke til kommentar

Avengers: Endgame

Fikk se det jeg forventa å se.

Det er Marvel, ikke rare plot-twistene og sjokk-handlinger å snakke om, og det er helt greit. Dem har ikke hatt det før, ville ødelagt formularet om dem hadde gjort et sånt stunt nå. At filmen var forutsigbar ser jeg egentlig bare på som positivt.

Verdig avslutning på et langt kapittel synes jeg.

7/10.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mississippi Burning (1988), glimrende film, bygget på en sann historie om noen FBI agenter som etterforsker 3 unge menn som har forsvunnet i 1964. Vi får se litt av rasismen i sørstatene på denne tiden. Veldig syke saker.

Historien er interessant i seg selv, men det er i tillegg en veldig godt laget film, regissert av Alan Parker, flott kamera og glimrende skuespillerprestasjoner. Synes Gene Hackman er fantastisk her.  

Bilde og lyd på blu rayen er helt ok.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mississippi Burning (1988), glimrende film, bygget på en sann historie om noen FBI agenter som etterforsker 3 unge menn som har forsvunnet i 1964. Vi får se litt av rasismen i sørstatene på denne tiden. Veldig syke saker.

Historien er interessant i seg selv, men det er i tillegg en veldig godt laget film, regissert av Alan Parker, flott kamera og glimrende skuespillerprestasjoner. Synes Gene Hackman er fantastisk her.  

Bilde og lyd på blu rayen er helt ok.

Takk for tipset, ser meget interessang ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...