Delvis Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Stan & Ollie ( 2018) Hvis man ikke er spesielt fen av komikerne, kan dette være kjedelige saker.Det handler om den siste tiden de opptredte sammen på 50-tallet, lenge etter at de var på høyden.Mye dialog og fokus på utfordringene de møtte på, når populariteten hadde dalt voldsomt.Aktørene var veldig gode vil jeg si, og lignet og hørtes så like ut orginalene at man av og til glemte at det ikke var dem.Ok men litt for depressiv film om dem etter min smak.6/10 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Captain Marvel Etter utallige superheltfilmer og tv-serier har jeg ikke akkurat begynt å gå lei, men jeg har for lengst begynt å undre på hva det er man faktisk vil ha. Jeg er for eksempel en stor fan av både Hulk og Black Panther i MCU, men jeg trenger ikke en solofilm med noen av dem. Jeg synes de gjør seg mye bedre som del av et team. Black Widow er jo råtøff hun, men trenger vi en solofilm med henne? Det samme gjelder Captain Marvel. Hun er tøff nok, og jeg gleder meg til å se henne I Avengers: Endgame. Men en solofilm var strengt tatt unødvendig. Er så lite her vi ikke har sett før. Jeg husker godt da alle kranglet i Avengers, helt til Thor dukket opp. Da ble det plutselig stille, fordi han er så sykt mye sterkere enn alle andre. Men med han på laget, trenger vi strengt tatt Captain Marvel? Hva gjør hun som Thor ikke gjør allerede? For all del, filmen er ikke dårlig. Den er til tider riktig så underholdende, men føles bare unødvendig. Iron Man, Spider-man, Captain America, Dr Strange og Ant-man er alle svært unike folk, og solofilmer med dem blir som regel bra på grunn av det. Cap America er strengt tatt ikke solo som de andre, men han har et lite lag med seg. Det gjør de filmene meget underholdende. Thor har hatt to ganske ok filmer, men team-up filmen med Hulk var ren nytelse, nettopp fordi Hulk her med. Men fjern Hulk, gjør Thor til en dame, og vi har Captain Marvel. Hva er vitsen? Det er så mange andre helter jeg heller ville hatt. Hva med Spider-woman, for eksempel? Hun har en del interessante krefter, men jobber som detektiv. Det alene kunne ha gjort det til en mye mer unik film enn de andre i MCU. I de nyere tegneseriene har Jenn Walters slitt med She-Hulk lenge. Men til forskjell fra Bruce Banner er She-Hulk en forbannelse hun ikke kan kontrollere. Da er vi på mange måter tilbake til gode, gamle varulv filmer, der hele greia dreier seg om å unngå å bli varulv og drepe uskyldige. At hun i tillegg jobber som detektiv og etterforsker overnaturlige saker gjør jo ikke ting verre, akkurat. Husker for eksempel en tegneserie der hun ble leid inn av et spøkelse av en mann som mente kona hadde drept ham. Det kunne blitt mye mer interessant enn Captain Marvel. For den saks skyld har Lady Sif ikke vært med i MCU på veldig lenge (pga Blindspot, men dog), så hva med en film med henne? Men igjen, Captain Marvel er ikke en dårlig film på noe vis. Den føles bare så unødvendig. Vurdering: 7/10 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) "She-hulk", seriøst? Kunne de ikke vært litt mer oppfinnsomme? Ja vet vi fikk Superwoman i 1943 og senere Supegirl men "she-hulk"? Really?. Får vi snart en "She-Thor" også, med hammer? Bare bittelitt mindre hammer selvsagt med rosa sløyfe på. Endret 20. mars 2019 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 The Ballad of Buster Shruggs (2018) på Netflix. Digger mange av filmene til Coen brødrene, denne var også veldig bra, 6 western historier satt sammen til en over 2 timer lang film. Småsprø saker som vanlig, veldig flott filmet. Bestandig en liten - som regel uventet vri på ting. Masse kjentfolk i rollene, moro for en Tom Waits fan å se han som gullgraver! 3 Lenke til kommentar
Anonymous821 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Captain Marvel Hva gjør hun som Thor ikke gjør allerede? Vel, hun har helt andre superkrefter, da. Captain Marvel absorberer energi, Thor gjør ikke det. Dette innebærer at hun blir sterkere jo mer hun bank hun får (med mindre hun dør, da). Deretter kan hun release denne energien som energy blasts. I en fight med Thanos vil hun potensielt kunne bli sterkere enn Thor. Lenke til kommentar
Anonymous821 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 "She-hulk", seriøst? Kunne de ikke vært litt mer oppfinnsomme? Ja vet vi fikk Superwoman i 1943 og senere Supegirl men "she-hulk"? Really?. Får vi snart en "She-Thor" også, med hammer? Bare bittelitt mindre hammer selvsagt med rosa sløyfe på.Det er snart 40 år siden She-Hulk først ble introdusert. Kommer dette som en overraskelse på deg nå? Hadde hun blitt lansert i dag hadde de kanskje valgt et annet navn. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 "She-hulk", seriøst? Kunne de ikke vært litt mer oppfinnsomme? Ja vet vi fikk Superwoman i 1943 og senere Supegirl men "she-hulk"? Really?. Får vi snart en "She-Thor" også, med hammer? Bare bittelitt mindre hammer selvsagt med rosa sløyfe på. Nick Fury sa noen ord til Thor, og dermed var han ikke lenger verdig til å bruke hammeren. Det var derimot Jane Foster, som var den nye Thor ganske lenge. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Det er snart 40 år siden She-Hulk først ble introdusert. Kommer dette som en overraskelse på deg nå? Hadde hun blitt lansert i dag hadde de kanskje valgt et annet navn. Jepp faktisk. Jeg så hele The Incredible Hulk (1978 to 1982) og leste en del av bladene hvor han var involvert i oppveksten. Men det så jeg aldri Likevel, gjør det ikke mindre kleint. Kan heller ikke huske å ha sett henne i Fantastic Four magasinene jeg leste den gang. Men men, har bare ikke fått det med meg da. Endret 20. mars 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Nick Fury sa noen ord til Thor, og dermed var han ikke lenger verdig til å bruke hammeren. Det var derimot Jane Foster, som var den nye Thor ganske lenge. *facepalm* Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Tror ikke helt superhelter er for deg, gutt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Nei du har nok rett i det. Jeg foretrekker Iron Man, Wolverine (tildels noe av X-Men), Dr. Strange, Batman osv. Karakterer i "superhelt" universet som er unike nok til å være en film i seg selv. Aquaman var litt meh, det samme med Black Panther. Selv Spiderman begynner å bli litt meh men har ikke sett den siste filmen ennå. Endret 20. mars 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 The Grand Budapest Hotel (2014), for en koselig og kul film. For noen karakterer som presenteres, herlig absurd og artig, en skikkelig røverhistorie, nesten perfekt laget. Må vel nesten være rekord i antall kjente skuespillere i en film. Lekkert filmet, spennende med veksling mellom 4:3 og "normal" kino aspekt for å markere "nåtid" og gamle dager. Ble noen Oskars på dnne - velfortjent Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Det skulle blitt en til. Ralph Fiennes skulle fått beste mannlige skuespiller. Herlig film og klart Wes Andersons beste. 2 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Fantastisk prestasjon av Ralph Fiennes! Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Men of Honor (2000) - en film bygget på en sann historie om Carl Brashear, som blir USAs første sorte Navy diver. Og det er ikke bare bare. En skikkelig "Inspirational" film, man trenger slike! Det tipper nesten over innimellom, men filmen ror det iland. Synes både Robert de Niro og Cuba Jr gjør en veldig bra jobb. Castingen av Charlize Theron synes jeg er litt merkelig, men det er ikke noe problem. Blu ray utgaven har godt bilde og lyd. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Skjelvet (2018) - Wow, ble veldig imponert over hva de har fått til her! Lekkert filmet, klippet, solid CGI, fet lyd og glimrende filmmusikk! Står ikke tilbake for noen andre popcorn/disaster filmer med mangedobbelt budsjett. Synes de har sydd den brukbart sammen med forgjengeren. Men lyden altså - Atmos med masse bass og veldig effektiv "jordskjelvsmusikk" som tar av når skjelvet drar i gang. Jeg har også 4 romperistere solid festet til min sofa, som gjorde at jeg ble ristet godt i tillegg Fallen (1998), glimrende seriemorderthriller med overnaturlige elementer, med blant andre Denzel Washington, John Goodman og Donald Sutherland. Kul historie og en Denzel i storform, flott filmet og herlig stemning med god gammel Stones musikk. Akkurat oppgradert til blu ray fra dvd - og den ser veldig bra ut. Veldig lav lyd på discen, men ok. Måtte sjekke ut Rolling Stones låta etter denne.. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Måtte sjekke ut Rolling Stones låta etter denne.. Hvilken av låtene? I filmen hører vi stadig "Time is on my Side" - og "Sympathy for the Devil" avslutter filmen. Dessverre ingen av de i multikanal. Men du er kanskje kjent med multikanal versjonen av "Sympathy for the Devil" på sacd? https://www.amazon.com/Sympathy-Devil-Remixes-SACD-Hybrid/dp/B0000BV21X Fet låt som låter fantastisk i hirez multikanal Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 (endret) Endel film har virkelig fått meg interessert i Stones. Fallen var "time is on my side" Sympathy for the devil, fikk jeg i Interwiev with a vampire.. Det var en GnR cover fra Spaghetti incident? Så var det helt rått med Gimme Shelter I the Departed. Det passet helt rått. Den er vel på Let it Bleed. Angrer sykt på at jeg solgte "Shine A light" bluray. Endret 24. mars 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Mener det var en Mars film også... Et eller annet- This is my 19th nervous breakdown. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Point Break (1991) - 7/10 Litt av en film. En kraftsalve. Har sikkert sett den tidligere, men var morro å se den igjen. Så den "nye" for noen år siden, og den var tydeligvis ikke minneverdig. Blir litt som et actiondrama dette her, litt episk i tillegg. Historien fanger og man blir tvunget til å tenke litt av hvert. Her er det ikke drap/død bare for actions skyld, men som virkelig tilfører historien ekstra dybde. Ikke ofte man får det i actionfilm. Mulig jeg burde ha sagt 8/10. Blir sittende igjen med litt samme følelse som etter "Heat", etter denne filmen. Mulig jeg må se den (Heat) igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå