Hopperesque Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Tja... nei. Jeg vil egentlig påstå begge er langt bedre enn 6/10, enigheten min lå i at Goodfellas får slitsomt mye skryt i forhold til kvalitet. Det virker til å være en tendens at du avskriver filmer som er litt saktegående. The Godfather: Part III er mer en 6/10-film, kanskje også 5/10. Part II er 10/10 i min bok. Goodfellas har jeg sett 5-6 ganger. Sammen med Taxi Driver er de to Scorsese på sitt aller beste. Miller's Crossing er også suveren, med Danny Boy/Tommy Gun-scenen som et absolutt høydepunkt. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Jeg elsket Rogue One, Av de i serien av de nyere så synes jeg revenge from the Sith, og Rogue One er best. Og så digger jeg the Last jedi, mest fordi de gamle heltene var så rå... Synd Fisher døde. Jeg likte ikke Force Awakens fordi Kylo Ren var en toskete pinglete sith... Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Ready Player One (2018) Var egentlig med lave forventninger jeg stappet i blu rayen. Så dukker Atmos opp på receiveren, det låter dronelyder fra mine 4 JBL høytalere jeg har i taket og "Jump" med Van Halen drar i gang!! Wow - godfølelsen satt der og da! Og slik fortsatte det resten av filmen, dette er demo-stuff for surround anlegg med Atmos. Ble mange glis underveis, veldig fett! Meget god bildekvalitet i tillegg - ofte jeg ser en god del mangler på blu rays på mitt 106" lerret - men denne filmen var sylskarp med flotte farger og dybde hele veien. Stappfull av herlige referanser til gaming, filmer, serier og spill - og et herlig soundtrack, med låter fra 70 og 80 tallet. Ja, også var jo filmen i seg selv ganske underholdende Må ses snart igjen! 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 "Ja, også var jo filmen i seg selv ganske underholdende." Noen vil vel kanskje påstå dette er det absolutt viktigste i en film? "Filmen var ræva så det duger, men så flott bilde og lyd! 10/10." 2 Lenke til kommentar
""" Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Tenk om noen hadde kommentert ditt innlegg på den måtene. Hohoh! 3 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 (endret) Sier bare at en filmanmeldelse kanskje burde ha litt om selve filmen også? Endret 19. desember 2018 av Schreiber 3 Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 (endret) Battle Royale 2 Denne syntes eg var knalltøff då eg var 14. Det synest eg ikkje no. Skal ikkje sjåast igjen. 2/10 Endret 20. desember 2018 av Teitgutt Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 At saktegående filmer kan være litt vanskelig å like er egentlig ganske "naturlig" i dagens samfunn. Vi får så mye stimuli av all teknologien, til enhver tid omtrent, at slike saktegående eldre filmer ofte kan bli kjedelig. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Ja, jeg ser poenget, tenker samtidig at det er et symptom på noe negativt som foregår mellom oss og den teknologiske stimulien, og at det er mer verdifullt å forsøke reversere dette, enn å gi seg over, og kalle det 'naturlig'. 1 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Har også med kutt og lengde på kutt i filmer, som gjør at de føles saktegående. Dette har økt mye de siste 20-30 år. Filmene til Tarkovsky vil nok mange avskrive som kjedelig og slow med dagens øyne. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 The Avengers: Infinity War (2018) Da var vi inne på denne trådens sikkert mest omdiskuterte filmserie. Helt siden jeg så Doctor Strange i 2016 har jeg egentlig hatt serien litt i vranghalsen. Selv om hver film har vært bra, så har jeg følt meg litt utbrent. Det at Black Panther var dørge kjedelig gjorde det ikke noe lettere å sette på Infinity War. Men det var jo helt unødvendig! Dette er en av de bedre filmene i serien, i vertfall siden Guardians of the Galaxy (2014)! Syntes det er tøft at gjengen er samlet, og at det stort sett skjer noe to timer i strekk. Virker som at de har kuttet litt ned på superheltkomikerne de siste to filmene, og det er ikke negativt. Litt er det fortsatt, men det er ikke upassende etter min mening. Syntes i tillegg de kunne hatt flere musikkinnslag. På dette er Guardians of the Galaxy 1&2 de best representerte. 8.5/10 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Bird Box (2018), Netflix. Kul film, litt horror/Scifi. Moro å se Sandra Bullock igjen, hun er god. Bra produksjon, 4k HDR og en ganske effektfull Atmos lydmix. Hadde lave forventninger, kanskje derfor jeg likte filmen så godt Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 (endret) Bird Box (2018), Netflix. Kul film, litt horror/Scifi. Moro å se Sandra Bullock igjen, hun er god. Bra produksjon, 4k HDR og en ganske effektfull Atmos lydmix. Hadde lave forventninger, kanskje derfor jeg likte filmen så godt Hva er bitrate på Atmos på Netflix? Er det bra? Jeg så Stranger Things sesong 1 på Blu-ray med TrueHD og sesong 2 Netflix download med Dolby Digital 384kb/s og det var et hav av forskjell på mitt anlegg iværtfall. Endret 21. desember 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 (endret) Hva er bitrate på Atmos på Netflix? Er det bra? Jeg så Stranger Things sesong 1 på Blu-ray med TrueHD og sesong 2 Netflix download med Dolby Digital 384kb/s og det var et hav av forskjell på mitt anlegg iværtfall. Det er lossy greier, som ikke er så bra som lossless. Men det er det vi får. Atmos er et bra løft uansett - i forhold til 5.1 På grunn av diskret plassering av lyder - i denne filmen utmerker det seg flere ganger. I tillegg booster front Atmos høytalerene vokal - drar den opp slik at den kommer fra plasseringen på displayet, også bedre lyd på vokal. Du får oppgradere Yamahaen og montere noen Jamoer i taket. Edit: unødvendig surmaget Endret 22. desember 2018 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 (endret) Det er lossy greier, som ikke er så bra som lossless. Men det er det vi får. Atmos er et bra løft uansett - i forhold til 5.1 På grunn av diskret plassering av lyder - i denne filmen utmerker det seg flere ganger. I tillegg booster front Atmos høytalerene vokal - drar den opp slik at den kommer fra plasseringen på displayet, også bedre lyd på vokal. Du får oppgradere Yamahaen og montere noen Jamoer i taket. Edit: unødvendig surmaget Oppsettet jeg har nå er allerede overkill mtp naboer (bor i leilighet), men det blir lærret, 4K, Atmos osv den dagen jeg flytter til noe større Kinorom står høyt på lista. Uansett, som jeg nevnte, det er som du også sikkert har funnet ut, betraktelig forskjell på "Netflix lyd" og lossless fra BluRay (DTS-HD Master/DTS:X, TrueHD/Atmos). Lossy DTS Core 1500 kb/s som man finner på DVD duger jo også. Endret 22. desember 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Oppsettet jeg har nå er allerede overkill mtp naboer (bor i leilighet), men det blir lærret, 4K, Atmos osv den dagen jeg flytter til noe større Kinorom står høyt på lista. Uansett, som jeg nevnte, det er som du også sikkert har funnet ut, betraktelig forskjell på "Netflix lyd" og lossless fra BluRay (DTS-HD Master/DTS:X, TrueHD/Atmos). Lossy DTS Core 1500 kb/s som man finner på DVD duger jo også. Det er en del mer interessant hvor god lydmiksen er, enn hvilken lossy komprimering som er brukt. Filmen er på Netflix, det er lossy, den finnes ikke med lossless lyd. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 (endret) Det er en del mer interessant hvor god lydmiksen er, enn hvilken lossy komprimering som er brukt. Filmen er på Netflix, det er lossy, den finnes ikke med lossless lyd. Ja, lydmiksen vil jo ha en del å si, men poenget var vel egentlig at for min del så blir blir den lave audio bitraten på Netflix litt nedtur, er derfor det kun går i Blu-ray i stua og Netflix på soverommet men nå har jo jeg også "kun" 5.1, men 384 kb/s på lydsiden blir alt for lite. Endret 22. desember 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 (endret) Har sett ferdig Mother! Av Aronofsky. Jeg likte den veldig godt. Dersom noen forventer en standard grøsser, uten å ha fulgt Aronofsky, så skjønner jeg at de blir skuffet... Jeg digger alle filmene hans, her var det mye symbolikk. Men jeg tror jeg fint klarte denne, den er ikke så vanskelig å forstå. Endret 22. desember 2018 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 School of rock, skikkelig dårlig film. Du tar feil. 2 Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Har sett ferdig Mother! Av Aronofsky. Jeg likte den veldig godt. Dersom noen forventer en standard grøsser, uten å ha fulgt Aronofsky, så skjønner jeg at de blir skuffet... Jeg digger alle filmene hans, her var det mye symbolikk. Men jeg tror jeg fint klarte denne, den er ikke så vanskelig å forstå. kastet meg inn i diskusjonen. Han elsker å portrettere et sinn i oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå