Mr_Spock Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Så selv Extintion (2018) på Netflix i kveld, jeg synes den var skikkelig bra. Overraskende og kul vri på et noe velkjent opplegg. Spennende fra start til slutt. Brukbart trykk i 5.1 lydsporet til tider. Oblivion er en favoritt, veldig stilig og kul film, som jeg ser med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Extinction (2018) Hadde små forventninger, men det skuffet i forhold til det også. Håpet på et litt mer interessant konsept enn dette.Den nevnte Oblivion har jeg ikke sett, men denne minnet i perioder mye om Skyline (angrepet der de kom dalende, sveipet rundt veggene og lyste inn, var som tatt rett fra Skyline. En bedre film enn dette) Man prøvde på mye rart her, men det var veldig B-preget, og det endet opp som rimelig borkastet tid.5/10 Lenke til kommentar
""" Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Aldri i verden om Skyline er en bedre film enn Extinction. Skyline var helt sinnsvakt dårlig. Beyond Skyline derimot var noe helt annet, og en ålreit film. Iko Uwais og Frank Grillo, vøtt. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) Likte Skyline i en haug.Ser den igjen ofte Aldri i verden om Skyline er en bedre film enn Extinction. Skyline var helt sinnsvakt dårlig. Beyond Skyline derimot var noe helt annet, og en ålreit film. Iko Uwais og Frank Grillo, vøtt. Ikke hørt om, men ser interessang ut. Satt den på lista Endret 28. juli 2018 av Delvis Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Silence ( 2016 ) Tunge saker, men en fin film. En stund så det ut til å borge for å være en klassiker, men det når neppe helt dit opp. Et interessant inblikk i kulturforskjeller og religion, psykologi, prøvelser..En film jeg tror kan ha verdi å se for mange, hvis man har tolmodighet og 2.5 timer til rådighet. - 6,6/10 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Extinction på Netflix var en rå film. Sci-fi, med twist Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 (endret) Så selv Extintion (2018) på Netflix i kveld, jeg synes den var skikkelig bra. Overraskende og kul vri på et noe velkjent opplegg. Spennende fra start til slutt. Brukbart trykk i 5.1 lydsporet til tider. Oblivion er en favoritt, veldig stilig og kul film, som jeg ser med jevne mellomrom. Deler dette inntrykket, veldig glad jeg satt på den filmen i går kveld Tipp-topp tommel opp! Endret 29. juli 2018 av Mala Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 (endret) Mission: Impossible - Fallout Jeg måtte se denne. Dama er forelska i Tom Cruise, og Kristoffer Joner og Preikestolen er med. Men, jeg ble positivt overrasket. Til tider veldig intense spenningsscener, og det er ikke like mye science fiction snikk-snakk som i tidligere filmer. Minner veldig om Daniel Craig-eraen til James Bond. 7/10 Endret 30. juli 2018 av Skurupu Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Må slutte å gi penger og legitimitet til scientologi. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Cruisern er ikke så værst skuespiller da.. Er kunsten som teller, ikke livssyn... Oblivion er en av filmene jeg har i spesialutgave på hylla, var et forsøk på å lage en ny vri av steelbook, og jeg er glad jeg kjøpte den.. En raritet... Minority Report er også en film jeg liker, holdt på å glemme Interwiev with a Vampire også.. Ellers liker jeg Vanilla Sky og Magnolia også, og ikke glemme Stanley Kubricks Eyes Wide shut.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Må slutte å gi penger og legitimitet til scientologi.Blir som å ikke følge Norge under VM 98 fordi Drillo var kommunist. P-p-p-preposterous! Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Å være sinna på scientology er vel litt 2006? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Blir som å ikke følge Norge under VM 98 fordi Drillo var kommunist. P-p-p-preposterous! Å være sinna på scientology er vel litt 2006? Hvor langt man velger å gå i å "boikotte" Scientologi er vel individuelt, men det er da ingen grunn til å slutte å være i mot det? Personlig digger jeg Tom Cruise på alle måter foruten om den delen ved han. Så jeg ser filmene og støtter han på andre områder. Med det sagt så er det ingen grunn til å være i mot Scientologi. Det er ikke det samme som å være kommunist eller noe. Det er en farlig organisasjon fullt av vold, trusler, psykisk og fysisk misbruk, manipulasjon, korrupsjon, hjernevasking og mer. Det er som om en kjip religion og et MLM-firma hadde et barn og det var Scientologi. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 At Bruce Willis er litt rar i hue eller at Arnold Swarchenegger er totalt elendig i å styre det økonimiske i en delstat har ikke så mye å si. Men når man kommer til ting som langvarig serie voldtekter(Bill Cosby) Eller dritten Scientolgy driver med blir det vanskelig å overse ting. Det sagt har jeg nylig sett Jack Reacher 1 og 2. Nr 1 ganske kul, litt anderledes thriller, jeg likte hvor "dagligdags" den var rett og slett mord og økonmisk missburk, hovedskurken var kanskje litt vel over the top i forhold til resten av en relativ jordnær historie. 7/|0 Nr 2. Jason Bourne kopi, ca. 2 timer med Tom Cruise og "but um girl" som løper og løper, ville hvert mye billigere å bare filme London Marathon og photoshoppe Cruise sitt tryne på en av løperne. Og denne briljante etterforkseren brukte latterlig lang tid på å finne ut hva dette egentlig handlet om. Men jeg var passe underholdt under filmen. 5/10 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 (endret) Hvor langt man velger å gå i å "boikotte" Scientologi er vel individuelt, men det er da ingen grunn til å slutte å være i mot det? Personlig digger jeg Tom Cruise på alle måter foruten om den delen ved han. Så jeg ser filmene og støtter han på andre områder. Med det sagt så er det ingen grunn til å være i mot Scientologi. Det er ikke det samme som å være kommunist eller noe. Det er en farlig organisasjon fullt av vold, trusler, psykisk og fysisk misbruk, manipulasjon, korrupsjon, hjernevasking og mer. Det er som om en kjip religion og et MLM-firma hadde et barn og det var Scientologi. Jeg er veldig mot nazisme, men jeg elsker Hamsuns bøker.... Man må klare å se forskjell på livssyn og kunsten, er veldig lite nazitanker i Hamsuns bøker feks, kanskje litt konservativt syn isåfall. Det er alt. På Gjengrodde stier er vel en etter krigen bok, og betydelig lite nazi i den, den gruser iallefall senil/sinnsyk diagnosen så det holder... Dersom man skulle hatt forbehold mot kunst og politikk eller tro så måtte vi gruset det meste av kunst... Fordi de fleste spennende kunstnere er radikale på en eller annen måte... Endret 31. juli 2018 av Gouldfan Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Jeg er veldig mot nazisme, men jeg elsker Hamsuns bøker.... Man må klare å se forskjell på livssyn og kunsten, er veldig lite nazitanker i Hamsuns bøker feks, kanskje litt konservativt syn isåfall. Det er alt. På Gjengrodde stier er vel en etter krigen bok, og betydelig lite nazi i den, den gruser iallefall senil/sinnsyk diagnosen så det holder... Dersom man skulle hatt forbehold mot kunst og politikk eller tro så måtte vi gruset det meste av kunst... Fordi de fleste spennende kunstnere er radikale på en eller annen måte... Dette er ett godt poeng, kunstneren bør ikke overskygge verket. Ideelt sett bør ikke kunstneren være relevant for hvordan du opplever verket. Når det er sagt, synes jeg man har en tendens til å opphøye skuespillerens rolle i en film til en helt urealistisk sfære. Hvor god en skuespiller er til å tre inn og gestalte ulike roller er selvfølgelig viktig, men ofte ser det ut til å overskygge innsatsen til alle 'bak' kameraet. Som å holde blekket, eller fonten, høyere enn Hamsun selv. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 (endret) At Bruce Willis er litt rar i hue eller at Arnold Swarchenegger er totalt elendig i å styre det økonimiske i en delstat har ikke så mye å si. Men når man kommer til ting som langvarig serie voldtekter(Bill Cosby) Eller dritten Scientolgy driver med blir det vanskelig å overse ting. Det sagt har jeg nylig sett Jack Reacher 1 og 2. Nr 1 ganske kul, litt anderledes thriller, jeg likte hvor "dagligdags" den var rett og slett mord og økonmisk missburk, hovedskurken var kanskje litt vel over the top i forhold til resten av en relativ jordnær historie. 7/|0 Nr 2. Jason Bourne kopi, ca. 2 timer med Tom Cruise og "but um girl" som løper og løper, ville hvert mye billigere å bare filme London Marathon og photoshoppe Cruise sitt tryne på en av løperne. Og denne briljante etterforkseren brukte latterlig lang tid på å finne ut hva dette egentlig handlet om. Men jeg var passe underholdt under filmen. 5/10 Man kan fint velge hva man vil tro selv... Om man gjør det så vet man normene og reglene i den tro man velger. Eneste issue jeg ser er feks barn av religiøse som vil "ut av det". Altså de mister sin familie og omgangskrets og må starte på scratch om de går ut.. Men det samme gjelder vel for de fleste andre religiøse også, muslimer, vitner, frikirker osv.... Endret 31. juli 2018 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Så Netflix filmen Zoe, og jeg elsket den. Terningkast 5, drama Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Edge of Tomorrow (2014) Wow. Ja wow faktisk, for dette må være det mest brilliante jeg har sett av sci fi filmer, på lenge hvertfall. Fikk lett bakoversveis i perioder. Startet ut som en latterlig god variant av Groundhogs Day på stereoider men dette utviklet seg til å bli noe ganske så genialt.Den Engelske dama i ene hovedrollen var fabelaktig, og selv Tom Cruise fikk seg passet brukbart inn her. Aldri helt skjønt hvorfor Cruise er så hypet opp som skuespiller, men falt greit på plass her. Funket hvertfall, i likhet med i samuraifilmen. Forfriskende med en del britiske skuespillere, og britisk-engelsk oppi alt det amerikanske. Britisk engelsk lyder så stilig i forhold til amerikansk.Førsteintrykket var at dette er en sjelden bra film innen sjangeren. Anbefales.9/10 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Enig, fantastisk film! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå