Skurupu Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Det er ganske langt unna feminisme å påpeke at det er rart å ikke like at filmroller går til kvinner, med mindre de spiller dronninger eller sykepleiere. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Ingenting med kjønn å gjøre, likevel høvlet du over han litt oppi tråden her med å dra frem kvinnesyn og gammeldags.. Tror du rett å slett fyrte på alle feministpluggene dine. Det var to forskjellige poenger. Det ene handlet om at svake personer som banker opp sterke personer er en uting i film og skjer alt for ofte uansett kjønn. Det andre handlet om de gammeldagse holdningene. At kvinner skal spille sykepleiere, mødre, dronninger osv. Det er helt på trynet. Du kommer her med "feministplugger", "Ottar". Du prøver å male meg som noe annet enn det jeg er, eller plassere meg i en bås slik at du føler deg tryggere med det du mener. Du tar helt feil. Blir som om jeg skulle kalt deg en FRP-er eller noe bare fordi jeg er uenig i det du sier. 4 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Det var to forskjellige poenger. Det ene handlet om at svake personer som banker opp sterke personer er en uting i film og skjer alt for ofte uansett kjønn. Det andre handlet om de gammeldagse holdningene. At kvinner skal spille sykepleiere, mødre, dronninger osv. Det er helt på trynet. Du kommer her med "feministplugger", "Ottar". Du prøver å male meg som noe annet enn det jeg er, eller plassere meg i en bås slik at du føler deg tryggere med det du mener. Du tar helt feil. Blir som om jeg skulle kalt deg en FRP-er eller noe bare fordi jeg er uenig i det du sier. Jeg tar helt feil. Ja vel.. 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Jeg tar helt feil. Ja vel.. Jepp. Jeg er verken "feminist" (utover at jeg er for en sunn og normal likestilling i samfunnet) eller medlem i kvinnegruppa Ottar. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Bryr meg lite om kjønn slik sett. Ripley i Alien var skikkelig bad ass, kunne ikke brydd meg mindre at det var en kvinne. Perfekt casting i en perfekt film. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Bryr meg lite om kjønn slik sett. Ripley i Alien var skikkelig bad ass, kunne ikke brydd meg mindre at det var en kvinne. Perfekt casting i en perfekt film. Helt enig, men den regner jeg blant unntakene. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Husker dere da ingen brydde seg om hvilket kjønn eller rase filmkarakterer hadde? Det var en bedre tid. Nå klikker jo folk uansett. Hvis det er for få kvinner eller svarte i en film så er det rasisme og kjønnsdiskriminering ifølge SJW-ene. Hvis det er for mange kvinner eller svarte i en film så er det SJW-propaganda tvunget frem av jødene ifølge motsatt side. For et jævla sirkus det har blitt. 5 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Husker dere da ingen brydde seg om hvilket kjønn eller rase filmkarakterer hadde? Det var en bedre tid. Nå klikker jo folk uansett. Hvis det er for få kvinner eller svarte i en film så er det rasisme og kjønnsdiskriminering ifølge SJW-ene. Hvis det er for mange kvinner eller svarte i en film så er det SJW-propaganda tvunget frem av jødene ifølge motsatt side. For et jævla sirkus det har blitt. Enig. Det er blitt ett sirkus. Men da ingen brydde seg var også brorparten av rollene besatt av hvite menn, være seg asiater, aboriginere, eller kvinner. Vi mangler kanskje rammeverket for å diskutere dette på en god måte, men utgangspunktets banalitet er kanskje det som speiler seg i samtiden. 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Hadde det ikke vært bedre å ta alt det her i Filmprat-tråden? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Hadde det ikke vært bedre å ta alt det her i Filmprat-tråden? Hadde vel vært der, men starten av tråden hadde fått folk til å mase om å ta det i Mini-anmeldelse-tråden. Filmdelen er så lite aktiv uansett at jeg synes alt burde vært i filmprat-tråden. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Ikke på størrelsen til Black Panther, og spesielt ikke med superhelter. Django Unchained, Pulp Fiction, er to som har dette ish, samt Ray Charles filmen, en rekke nyere historiske filmer... osv.. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Innviet min første 4k UHD spiller i går, med Alien: Covenant. Har sett filmen en gang tidligere, bra film og vel verdt en ny titt. For egen del får jeg inntrykket at dette er androidene Walter/David sin film, det er de som også er de mest skremmende... Michael Fassbender er fantastisk! Det er mye lekkert her for en Scifi lover, masse space, ny teknologi, romskip osv. Men selve årsaken til at jeg i det hele tatt skaffet meg en 4k UHD spiller - er for å få tilgang til det eksklusive Atmos lydsporet på 4k UHD utgavene. Og det var et fett Atmos lydspor på denne filmen!! Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Django Unchained, Pulp Fiction, er to som har dette ish, samt Ray Charles filmen, en rekke nyere historiske filmer... osv.. Jojo, men det er en stor forskjell på "en svart hovedperson" og "nesten bare svarte skuespillere". 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 In The Mood For Love Tenkte jeg skulle se denne da, siden den har 8,1 på imdb og har vunnet mange priser, men det ble et eneste stort gjesp. Dette er en film hvor det bokstavelig talt ikke skjer noen ting. Bare noe romanse mellom to folk som det er helt umulig å bli investert i. Hva i all verden er det folk ser i denne? 2/10 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 In The Mood For Love Tenkte jeg skulle se denne da, siden den har 8,1 på imdb og har vunnet mange priser, men det ble et eneste stort gjesp. Dette er en film hvor det bokstavelig talt ikke skjer noen ting. Bare noe romanse mellom to folk som det er helt umulig å bli investert i. Hva i all verden er det folk ser i denne? 2/10 Folk med høyere IQ. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Folk med høyere IQ. /r/IAmVerySmart 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Folk med høyere IQ. Fedora.jpg Lenke til kommentar
MKej Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 (endret) In The Mood For Love Tenkte jeg skulle se denne da, siden den har 8,1 på imdb og har vunnet mange priser, men det ble et eneste stort gjesp. Dette er en film hvor det bokstavelig talt ikke skjer noen ting. Bare noe romanse mellom to folk som det er helt umulig å bli investert i. Hva i all verden er det folk ser i denne? 2/10 Her er et utmerket video essay som forklarer hva én person ser i den. Men vil sikkert ikke forandre ditt syn på den.. https://youtu.be/01E5otZCpqw Endret 11. juli 2018 av MKej 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Har neppe så veldig høy IQ, men elsker det meste Wong Kar-wai har regissert, inkludert In the Mood for Love. Nydelig film. Men jeg skulle ønske han lagde mer som Ashes of Time, en film som vil forbli hans store mesterverk til evig tid i mine øyne. Bare for å ha det sagt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Jeg var en slik elitist selv en gang i tiden. Men jeg har møtt så mange smarte mennesker med elendig filmsmak, og motsatt, at jeg ikke lenger trur på den stereotypen. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå