Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Ikke om romskipet landet i Toten. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Ikke om romskipet landet i Toten. -Eh Jo? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Eh, nei? Om handlingen ligger i Toten ønsker jeg ikke at befolkningen skal snakke som Oslo vestkant. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Tomb Raider (reboot). Lara er engelsk, født og oppvokst i London. Tror knapt hun noensinne har vært utenfor England, og alle rundt henne snakker britisk. Så hvorfor snakker hun med sterk amerikansk aksent? Black Panther foregår i Afrika, så hadde vært rimelig rart om de snakket trøndersk, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) Eh, nei? Om handlingen ligger i Toten ønsker jeg ikke at befolkningen skal snakke som Oslo vestkant.Nå ske je fara upp i romskipet og seile innover Mjøsa, je tek dokk med bakars te Toten. Jada, høres jo bra ut. Uansett jeg likte Black Panther, var bare rart med dialekt. Endret 1. juli 2018 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Tomb Raider (reboot). Lara er engelsk, født og oppvokst i London. Tror knapt hun noensinne har vært utenfor England, og alle rundt henne snakker britisk. Så hvorfor snakker hun med sterk amerikansk aksent? Black Panther foregår i Afrika, så hadde vært rimelig rart om de snakket trøndersk, for å si det sånn. Du klarer vel å forestille deg Totens Panther? Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Joda, og nå har jeg svært lyst til å se Black Panter dubbet til totensk. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Tomb Raider (reboot). Lara er engelsk, født og oppvokst i London. Tror knapt hun noensinne har vært utenfor England, og alle rundt henne snakker britisk. Så hvorfor snakker hun med sterk amerikansk aksent? Black Panther foregår i Afrika, så hadde vært rimelig rart om de snakket trøndersk, for å si det sånn. Er nok fordi Alicia er svensk og selv om hun snakker engelsk til vanlig så blir hun nok påvirket av å ha jobbet mye med amerikanere. Angående Black Panther så blir jeg mer irritert over at de snakker engelsk sammen enn at de snakker engelsk med afrikansk aksent. Blir litt som at en film i Russland skulle hatt russere som prater engelsk med russisk aksent med hverandre i stedet for russisk. Blir for dumt. Samme gjelder de fleste land der det ikke er en god grunn til å prate engelsk. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 The Grapes of Wrath (1940) av John Ford Etter fire års fengsel kommer Tom Joad hjem for å finne ut at familien hans må forlate landet de har jobbet i generasjoner. Sammen flykter de det usikre liv i tørre Oklahoma og går ut på en reise til de friske landene i California på jakt etter en ny begynnelse. Veien er ikke lett, da de må møte politisk brutalitet og kapitalismens grusomme mekanismer mens de prøver å ikke bukke under for fremtidens usikkerhet. The Grapes of Wrath er et portrett av de ødeleggende virkningene av den store depresjonen og menneskene på jakt etter et verdig liv; Råhet og nøyaktighet av det som John Ford presenterer, minner om fotografiene tatt av Walker Evans eller Dorothea Lange i den perioden, sultende barn, mange familier i utslitte klær, elendigheten i arbeidsleirene. Fantastisk tolkning av Henry Fonda i ledende rolle som gir livet til en mann som opplever en oppvåkning i samvittigheten hans som vil lede ham til å kjempe for sosial rettferdighet. Jane Darwell og John Carradine er også fantastiske. En overbevisende og kraftig skildring av en hard virkelighet; The Grapes of Wrath er en fantastisk stykke film og kanskje Ford's beste? 2 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Jeg så Annihilation. God filosofering men dårlig skuespill. Terningkast 3. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Er nok fordi Alicia er svensk og selv om hun snakker engelsk til vanlig så blir hun nok påvirket av å ha jobbet mye med amerikanere. Jojo, men jeg snakker om Lara, ikke Alicia. Burde ikke være vanskelig å finne en skuespiller som snakker britisk. Hva blir det neste? James Bond med tykk, jamaikansk dialekt? (sorry, kanskje litt mye off-topic her.) Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Jeg så Annihilation. God filosofering men dårlig skuespill. Terningkast 3. For mange kvinner? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 For mange kvinner? Det blir aldri for mange kvinner 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Jeg synes det er alt for få kvinner i hovedrolle eller regissør. Derfor har jeg bestilt Mother! Og Skal ha Lady bird. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Kvinner fra Toten? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 (endret) Kvinner fra Toten?Så lenge de ikke flyr i romskip.. Men jeg ble ikke irritert, var bare rart og komisk. Kan ikke noe for det, skyld på mediene. Eller >Toten-Vazelina Bilopphøggers Endret 2. juli 2018 av Gouldfan Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Tomb Raider (reboot). Lara er engelsk, født og oppvokst i London. Tror knapt hun noensinne har vært utenfor England, og alle rundt henne snakker britisk. Så hvorfor snakker hun med sterk amerikansk aksent? Black Panther foregår i Afrika, så hadde vært rimelig rart om de snakket trøndersk, for å si det sånn. Det er også rimelig rart at de snakker engelsk. 2 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Så Spider-Man Homecoming (2017) i kveld - og ble positivt overrasket. Var litt småskuffet over Thor Ragnarok og Guardians of the Galaxy 2, megabudsjett tøysefilmer liksom. Som man etterpå bare ønsket at de hadde hatt en skikkelig spennende historie å fortelle. Men Homecoming hadde mye av det de tidlige Marvel filmene hadde, kanskje det er det jeg liker best, når karakteren er i startfasen og utvikler seg. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Jeg var på kino veldig redd det skulle bli en håndholdt film ala Blair witch heksa.... Men heldigvis var det bare litt i førsten.... Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Mother! er en av de få filmene der det hjelper å lese hva den handler om på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå