depaderp Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Pan's Labyrinth: Gikk glipp av denne filmen når den kom ut, og hadde ikke veldig store forventninger. Men WOW, fantastisk film. Brutal, rørende, kunstnerisk og ikke minst et innsikt i et barns sinn når det er traumatisk. 9/10 Ja! Den er kjempepen. Har du sett 'where the wild things are'? Den er innpå noe lignende, personlig synes jeg den gjør det enda bedre. ja, Så den når den kom ut, likte den veldig godt. Men er vell omtrent 8-9 år siden jeg så den. så er vanskelig for meg å sammenligne dem oppimot hverandre. 2 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 The Death of Stalin. Har det oppstått et slags ekkokammer blant anmeldere og publikum som liker denne? Trakk på smilebåndet og humret veldig forsiktig noen få ganger av ren velvilje fordi jeg hadde lyst å like den, men denne var for min del ikke spesielt morsom eller sjarmerende. Undret meg over noen få publikummer som gapskrattet av scener som ikke var spesielt morsomme. Fikk følelsen av at de lo fordi de hadde fått vite en eller annen plass at dette var morsomt og her burde du le om du hadde god og intelligent humor. Terningkast 2. Det var sikkert noen hipstere som lo for å se smarte ut 3 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Har ikke sett The Death of Stalin, men noen filmer er jo morsom(ere) for de som tar referansene. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Det var sikkert noen hipstere som lo for å se smarte ut. Kan fort stemme. 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Har ikke sett The Death of Stalin, men noen filmer er jo morsom(ere) for de som tar referansene. Se den og rapporter tilbake... Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Har gledet meg til å se The Death of Stalin. Virker som akkurat min type film og premisset virker utrolig lovende. Men har hørt veldig mye blandet, så merker at jeg har blitt mer skeptisk. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Har gledet meg til å se The Death of Stalin. Virker som akkurat min type film og premisset virker utrolig lovende. Men har hørt veldig mye blandet, så merker at jeg har blitt mer skeptisk. Den var veldig bra! Lenke til kommentar
MKej Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 You Were Never Really Here (2017) av Lynne Ramsay Jeg har sett fram mot denne filmen for en stund nå, mest pga Ramsay aldri har laget et dårlig film. Hun skuffer ikke denne gangen heller. Ramsay fjerner den overdrevne maskulære følelsen du vil få fra denne type filmer, og viser oss kun det psykologiske og følelsesmessige nivået av det, som nesten ingen andre gjør bedre. Filmen er veldig voldelig men det meste vises fra en avstand, blant annet i en fantastisk scene fra et overvåkningskamera. Joaquin Phoenix er mesterlig her, filmen blomstrer mer og mer fra hans skildring av "Joe", en karakter man er sulten på å vite mer om. Foto og lydmiksen i filmen er også enestående. Foruroligende, vakker og bare strålende på alle måter. Hvis du er på jakt etter en arthouse versjon av Taken er denne midt i blinken! 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Har gledet meg til å se The Death of Stalin. Virker som akkurat min type film og premisset virker utrolig lovende. Men har hørt veldig mye blandet, så merker at jeg har blitt mer skeptisk. Den var veldig bra! Du lo ikke bare for å være smart eller kul, altså? Eller fordi du var hipster? Du burde nemlig ikke le, om du har 'god eller intelligent' humor, ifølge DukeRichelieu. Filmen er visst bare en elitistisk konspirasjon av noe slag. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Har sett Never Let Me Go (2010). Hadde ingen forventninger når jeg startet filmen. Men må si at handlingen sett fra kuede slavers side var nytt. Carey Mulligan spilte den ene hovedrollen ganske bra, og litt øyegodt (Keira Knightley) er ikke feil heller ; ) Ellers tolket jeg også handlingen på en annen måte enn som var ment. Alle har en bestemt levetid på jorden. Som til en viss grad ikke kan utsettes. Og det er da ikke vits å leve i fortiden, men heller i nuet. Tenk hva dere vil, det er den beste beskrivelsen jeg kan gi. God film med flott skuespill og flinke skuespillere. Som i hverfall vekket følelser i meg. 7/10 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Du burde nemlig ikke le, om du har 'god eller intelligent' humor, ifølge DukeRichelieu. Det var vel ikke det jeg sa. Jeg eller andre har ikke noen definisjonsmakt over hva som er god eller dårlig humor. Det er høyst subjektivt. Det jeg sa var at jeg fikk følelsen av at de som faktisk lo gjorde det fordi de følte de burde gjøre det om de skulle 'passe inn' og at de hadde fått høre av andre at dette angivelig skulle være morsomt, så her måtte man bare le om man skulle holde følge. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Glante på Oculus (2013) i kveld, en fin liten skrekkfilm. Litt slowpaced (positivt synes jeg), ganske så uforutsigbar og veldig creepy til tider. Speil kan være skumle saker. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Prøver i få unna backloggen i filmhylla, i kveld ble det Gold (2016). Matthew McConaughey leverer som vanlig veldig bra. Bygget på en sann historie (som jeg ikke har fått med meg) om et gruveeventyr og amerikansk kapitalisme, som foregikk på 80 tallet. Likte filmen godt, et herlig soundtrack med tidsriktig musikk. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Tremors 6: A Cold Day In Hell Vi har vært i Perfection, Nevada i tre filmer, etterfulgt av en tv-serie. Deretter gikk turen tilbake i tid, til år 1889. Men fortsatt var vi i Perfection, Nevada. Det var ikke før i femte film handlen ble flyttet, denne gang helt til Sør-Afrika. Det var et nytt kontinent, men mye var det samme. Varm luft, ørken og et øde, isolert sted. Jeg likte de fire første filmene veldig godt, og selv tv-serien var helt klart verdt å se. Problemet er at vi fikk hele livssyklusen til ormene (graboid -> shrieker -> ass blaster) i de tre første filmene, og fint lite har blitt endret seg siden den gang. Det eneste de har endret var å sette handlingen tilbake i 1889, og deretter i nåtid i Sør-Afrika. Men ingenting av dette endret selve plottet noe særlig. De hadde mindre å sloss med i 1889, og å sette handingen i Afrika gjorde ikke noe særlig fra eller til. Serien begynte å gå alvorlig tom for idéer, og spesielt den femte filmen kjørte på tomgang. At det ikke var noen særlig monstre med heller hjelper jo ikke. Enda verre er det at ormene fra den første filmen ikke har vært noe særlig med siden da, og når de først har dukket opp har vi ikke fått følelsen av at de er spesielt farlige. Nå har vi enda en film. Jippi. Sjette film. Selv om jeg er en stor fan av franchisen hadde jeg det ikke spesielt travelt med å se denne, men tenke mer "Hvor dårlig kan den være?" Sånne ting pleier som regel å gå helt galt. "Hvor dårlig kan den være?" Sykt dårlig, som regel. Enda verre enn jeg forestilte meg. Det var noe av det jeg tenkte da jeg så den femte filmen, og den var langt verre enn jeg fryktet. Så hvorfor selvpine seg selv med enda en film? Kort sagt? Fordi den er svært bra. Seriøst, dette er en av de beste i serien så langt. Plottet er flyttet til nord i Canada, med is og snø, en svært liten, isolert forskningstasjon (eller noe sånt), og dårlig med satelittdekning på mobil osv. Den eneste måten inn og ut er via et lite fly, og (selvsagt) får de store problemer med motoren på vei dit. Å lande er en ting, men å komme seg vekk er noe helt annet. De kan ikke tilkalle hjelp (null dekning på telefon). Det eneste de har mer enn nok av er graboids. Alt dette gjør at ormene for en gangs skyld faktisk virker svært farlige, fordi folkene ikke har noe særlig å sloss tilbake med, og ingen steder å gjemme seg. De har en bil tilgjengelig, men ingen steder å dra (eneste veien dit er sperret). Så hva gjør man da? I tillegg har det kun to ass blasters med i hele filmen, og begge to er bare med i en knøttliten del. Shriekers blir ikke engang nevnt. Til gjengjeld tar det ikke lang tid før ormene dukker opp, og de holder det gående gjennom store deler av filmen. I den forrige filmen var de knapt med. Denne gangen bør du nyte de rolige stundene man får en gang i blandt, for det kommer ikke til å vare. Kort sagt ble jeg svært overrasket over denne. Det er ikke ofte den sjette filmen i en serie blir bra, og Tremors har hatt en tv-serie på toppen av det hele. Men mye tyder på at de har prøvd å se hva som var bra med de forrige, hva som var dårlig i de forrige, og faktisk har lært ett og annet. Dette er ikke like bra som Tremors 1, men ikke langt unna, heller. Vurdering: 8/10 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 (endret) Tomb Raider Svenske med sterk amerikansk aksent spiller engelsk dame i London. Videokamera som har vært gjemt i mange år har fortsatt fullt batteri. Lara arver en svær herregård og rimelig mye penger, og stikker så til en pantelåner (!) for å få råd til å reise på eventyr. Da vet vi hvor dette bærer. Huff, dette var pinlige saker. Er imponert over at de klarte å stave Himiko rett, men det kan være fordi Himiko visstnok var en ekte person. Jeg synes rebooten av spillene og tegneseriene som fulgte har gjort en god jobb i å utforske livet til Lara utenom spillene, men ingenting av dette er med i filmen. Her er hun en kickboxer og sykkelbud (i London, selv om alle snakker amerikansk...), og har fint lite med arkeologi å gjøre. Men selv om vi gir blaffen i spillene og utelukkende fokuserer på selve filmen er dette tragiske saker. Kjedelig dialog, forutsigbar handling, lite utvikling av karakterene, kjedelige actionscener... Huff, nei, bare styr unna. Har lite å si om du vil ha ren Tomb Raider eller ren action. Du blir nok skuffet uansett. Vurdering: 3/10 Endret 3. juni 2018 av Schreiber Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Blade Runner 2049 (2017) En film jeg har ventet en stund med å se, for jeg hadde planert en oppgradering av mine takhøytalere. For noen dager siden ble 4 mindre Sony satelitthøytalere byttet ut med noen mye større JBL høytalere. Klok av tidligere erfaring sjekket jeg lydspor på forskjellige utgaver og så at den amerikanske utgaven i blu ray har Atmos lydspor, noe den norske utgaven ikke har. Amerikansk blu ray utgave ble valgt for å innvie de nye takhøytalerene. Fantastisk film, solid historie, fantastiske skuespillere - stemning og atmosfære i klasse med originalen, som var fabelaktig. Det er eyecandy hele veien, man nyter hver scene. Perfekt for projektor med stort lerret. Men det handler mest om lydsporet, hadde forventninger, men fikk jo bakoversveis, dynamikken er hinsides. Og de utnytter Atmos mulighetene på en herlig måte, mine nye JBLer fikk kjørt seg. Leser at Hans Zimmer har bidratt til soundtracket/musikken - det er ikke enkelt å følge opp Vangelis fra originalen, men Zimmer har levert fantastisk i mange filmer - også i denne filmen. Nå leser jeg at 4k versjonen av originalen har fått et fett Atmos lydspor - så den er bestilt, nå må jeg bare skaffe meg en 4k avspiller... Ja, også må jeg nok se 2049 igjen om ikke så lenge. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 (endret) Jurassic World. Meh vi så den mest fordi vi planla å se oppfølgeren på kino. Det som kunne vært en helt ok film blir ødelagt av fakeosaurus. Nå er det bare en monster film med magisk monster. Og Bryce Dallas ser ut som evil android. Filmen reddes av at T-Rex redder dagen. 5/10 Jurassic World Fallen Kingdom. Langt bedre enn forgjengeren på alle måter. Tidvis litt trist. Langt mer spennende action sener. Bryce Dallas er ikke lengre en ond robot. Og selv om de dessverre følte at de måtte ha med fakeosaurus i denne filmen. Er det mye mindre av den og den er ikke like magisk. Igjen er helten i filmen T-Rex. Hun redde helter og spiser de som fortjener å bli spist. Hun er nå i 100% deus ex machina territorie og det er helt greit fordi hun og Jeff Goldblum sin karakter, er de beste karakterene fra hele film serien. 7/10 Endret 9. juni 2018 av Gunfreak Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Jeg har vært holdt unna lenge. Pga mitt edruskap. Her er mine fav. Siste 3 åra. Deadpool. Ex machina. Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 NRK. 1. Hva er terningkastet på SW filmene. Rouge 1 var OK. Han luke sky bevynner å bli oppbrukt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 (endret) Jurassic World. Meh vi så den mest fordi vi planla å se oppfølgeren på kino. Det som kunne vært en helt ok film blir ødelagt av fakeosaurus. Nå er det bare en monster film med magisk monster. Og Bryce Dallas ser ut som evil android. Filmen reddes av at T-Rex redder dagen. 5/10 Jurassic World Fallen Kingdom. Langt bedre enn forgjengeren på alle måter. Tidvis litt trist. Langt mer spennende action sener. Bryce Dallas er ikke lengre en ond robot. Og selv om de dessverre følte at de måtte ha med fakeosaurus i denne filmen. Er det mye mindre av den og den er ikke like magisk. Igjen er helten i filmen T-Rex. Hun redde helter og spiser de som fortjener å bli spist. Hun er nå i 100% deus ex machina territorie og det er helt greit fordi hun og Jeff Goldblum sin karakter, er de beste karakterene fra hele film serien. 7/10 Som de snakker om i "Making of Jurassic World Evolution - the game" så prøver de der å være tro mot vitenskapen og forskningen samtidig som de ønsker å gjenskape "Jurassic Dinosaurs". Altså er det meste i Jurassic rundt dinosaurer dramatisert for maks kino effekt. Endret 9. juni 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå