Comma Chameleon Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Avengers: Infinity War! Aiaiai, for en film. Levde opp til mine forventninger i alle fall. Var på en midnattsforestilling på Odeon. Vil påstå at hvis man har sett de tidligere og liker Marvel-universet til nå så blir man å digge filmen. Vær så klart obs på spoilers rundt på nettet, mange som er ute etter å ødelegge for folk. Om man har planer om å se den er det bare å komme seg dit med en gang . 1 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Ready Player One Mye action, svake karakterer og svak historie. Den animerte actionen føles ikke slagkraftig, og det er lite spenning bak det siden slikt krever tid til å bygges opp. Mulig jeg er helt utenfor, siden det tydligvis er slik action-blockbusterne skal være for tiden. Føles litt som å kikke på en 2,5 timer lang Overwatch kamp med noen av deres animerte klipp strødd inn her og der...Og da frister det nok heller å spille litt selv. 5/10 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Avengers: Infinity War! Aiaiai, for en film. Levde opp til mine forventninger i alle fall. Var på en midnattsforestilling på Odeon. Vil påstå at hvis man har sett de tidligere og liker Marvel-universet til nå så blir man å digge filmen. Vær så klart obs på spoilers rundt på nettet, mange som er ute etter å ødelegge for folk. Om man har planer om å se den er det bare å komme seg dit med en gang . Godt å høre. Er ikke spesielt stor fan av kinosaler selv, så tenkte å ta denne og Avengers 4 på Netflix etterhvert, eller eventuelt blue-ray. Eneste minuset jeg har hørt er at det føles mest som første halvdel av en historie, noe som ikke er helt ulogisk siden Avengers 4 er mer eller mindre ferdig innspilt allerede, og kommer neste år. Tenkte da å like greit ta Avengers 3 og 4 i strekk. Men gleder meg sykt, så tviler på om jeg klarer å holde meg. Lenke til kommentar
...... Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Slik oppdeling av filmer er det verste jeg vet. Skal man liksom gå på kino to ganger for å få sett hele historien? Så bra er ikke Avengers, så får se begge når de havner på Netflix. Lenke til kommentar
BioDex Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Avengers: Infinity War Ikke så mye annet å si enn at dette var episk, spektakulært og sjokkerende. 10/10!! Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Slik oppdeling av filmer er det verste jeg vet. Skal man liksom gå på kino to ganger for å få sett hele historien? Så bra er ikke Avengers, så får se begge når de havner på Netflix. Ja, akkurat som skulle du se hele Batman-trilogien så måtte du på kino hele tre ganger. Samme med LOTR, Harry Potter, Hobbiten og mange andre filmer. Når man lager Avengers slik de har gjort her så må du dele historien over flere filmer. Det er så mange helter med og så mye som skal skje at de har så vidt tid som det er nå. Den kunne sikkert vært delt opp i tre filmer til og med, men jeg vil heller ha to litt lengre filmer. edit: Skal sies at det ikke er helt sikkert at det er type Part 1 og Part 2. Det er det som har vært snakk om, men skaperne har vært litt kryptiske. De er i alle fall krystallklare på at det ikke er én film delt i to. Nobody knows, and that’s what makes me particularly excited. I look all the time on the internet: people have no idea!" said McFeely. "[Avengers] 4 resolves the intrigue of Infinity War; [the movies are] clearly linked, but they almost seem to belong to two different genres. We did not want to cut a film in half and say, 'Pay now and come back in a year for the rest!' These are two very different stories, on a tonal and structural level. Kilde http://comicbook.com/marvel/2018/03/21/avengers-4-avengers-infinity-war-mystery/ Endret 25. april 2018 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
...... Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Slik oppdeling av filmer er det verste jeg vet. Skal man liksom gå på kino to ganger for å få sett hele historien? Så bra er ikke Avengers, så får se begge når de havner på Netflix. Ja, akkurat som skulle du se hele Batman-trilogien så måtte du på kino hele tre ganger. Samme med LOTR, Harry Potter, Hobbiten og mange andre filmer. Når man lager Avengers slik de har gjort her så må du dele historien over flere filmer. Det er så mange helter med og så mye som skal skje at de har så vidt tid som det er nå. Den kunne sikkert vært delt opp i tre filmer til og med, men jeg vil heller ha to litt lengre filmer. edit: Skal sies at det ikke er helt sikkert at det er type Part 1 og Part 2. Det er det som har vært snakk om, men skaperne har vært litt kryptiske. De er i alle fall krystallklare på at det ikke er én film delt i to. Mente å ha lest at de nå kjørte en Part 1 og Part 2 løsning, men kanskje jeg har misforstått. Likte ikke når de gjorde dette med siste Hobbiten-filmene og flust av andre. Virker som god gammeldags melking. Jeg skjønner at Avengers er et stort univers med mange filmer, men når de kjører en Part 1 og Part 2 løsning ser jeg ingen grunn til å se Part 1 på kino i hvertfall. Forskjell på film og serier er jo at man skal være "ferdig" etter filmen. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Skjønner hva du mener! Derfor jeg er glad for at når de viste Nymphomaniac her så fikk man se begge delene på rappen med 15 min pause i mellom. Fire timer er lenge, men heller det enn å vente et år i mellom. Med det sagt, så tror jeg ikke du vil få følelsen av å bli ranet etter å ha sett Infinity War. Ja du skjønner at det kommer en Avengers 4 når filmen er ferdig (filmen er jo filmet klar allerede så), men de har ikke droppet noe bare for å skvise ut en film til. Her føler du deg ferdig med filmen, samtidig som du venter på fortsettelsen. Å kalle de Part 1 og Part 2 tror jeg blir en feil hvis man sammengligner med andre Part 1 og Part 2 filmserier. The Hunger Games er vel kanskje en av de verste på det. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Skal sies at det ikke er helt sikkert at det er type Part 1 og Part 2. Det er det som har vært snakk om, men skaperne har vært litt kryptiske. De er i alle fall krystallklare på at det ikke er én film delt i to. Først og fremst må jeg presisere at jeg ikke har sett Infinity War ennå, så aner ikke hvor mye "part 1" den er. Det jeg vet er at denne opprinnelig skulle være Avengers: Infinity War Part 1, og Avenger 4 skulle bli Infinity War Part 2. Dette er nå endret, så selv om de ble filmet back to back vil Avengers 4 være en "ny" film, og har en ennå ukjent tittel. Den vil nok være direkte koblet til Infinity War, men vil tro det er "trygt" å se Infinity War nå. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Slik oppdeling av filmer er det verste jeg vet. Skal man liksom gå på kino to ganger for å få sett hele historien? Så bra er ikke Avengers, så får se begge når de havner på Netflix. Neida, du lar bare være å se de filmene.. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Mange av disse filmene er jo del av en større historie, så teknisk sett må du gå på kino over 20 ganger for å få sett hele historien. 2 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Dere som gir Avengers god kritikk - hvordan opplevde dere de første filmene? Synes selv den første var rimelig brukbar, men den andre synes jeg å huske ikke var helt det store. Hadde derfor i utgangspunktet avskrevet Infinity War. Men når jeg leser 10/10 her og andre positive anmeldelser, så vurderer jeg å faktisk se den på kino. Kan kanskje være en fin film for iMAX/3D. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 The Avengers - 8/10 Age of Ultron - 6/10 Infinity War - 8/10 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 All quiet on the western front 1930 Fengslende anti-krigs film, fortalt fra tysk side under første verdenskrig, siden kunne fint vært motsatt, uten at historien ville endret seg nevneverdig.Dette er ikke historien om hvordan en side i krigen var moralsk overlegen, eller hvordan den andre var inhuman, men historien om krigens banaliteter og menneskets forsøk på å bevare forstanden, moralen, håpet, troen, ja, menneskeheten, i en situasjon hvor deres kropper regnes som 'svinn', nesten før de er i sin gjørmete grav.Til tross for seriøs tematikk, er 'All quiet on the western front' forbausende leken og lettbent, det balanseres fint mellom dyp- og lettsinn, filmen feiler ikke i å underholde, ei opplevde jeg den heller for moraliserende, men det er mulig noen som er mer positiv til krig vil gjøre det. Filmen er basert på en bok fra 1929, av Erich Maria Remarque, en tids-typisk fremstilling av krigens grusomheter fra den såkalte 'lost generation'. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Meget bra film det der ja. Lenke til kommentar
hds Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Avengers Infinity War. 2.5 time lang, føltes ikke slik ut. Popkorn underholdning. Får det meste til å funke selv det er mange historier og karakterer som skal presses inn i filmen. God skurk som binder filmen sammen. 8.5/10 for min del. 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Oh! Batman Ninja er en film jeg virkelig gleder meg til. Og sånn bortsett fra den anmeldelsen der har jeg utelukkende hørt positivt om den også. Har troa på at den er sånn ca. like bra som Gotham by Gaslight, og det er den absolutt beste Batmanfilmen til nå. Essensen av fethet! Kongefilm, og helt der oppe med Gotham by Gaslight som de beste Batmanfilmene til nå. Det er Batman, men det er så jævlig over the top crazy og Japansk at kun de beste av de beste vil sette pris på det. Lekker animasjon og ultrafet visuell stil. Jævlig bra karakterdesign over hele fjøla. Kreativt, unikt og sprøtt, og ikke minst ekstremt underholdende. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Jepp, da har jeg også sett Avengers: Infinity War. Er vel strengt tatt lite å si som ikke er sagt allerede. Hele MCU har bygd opp til dette siden Iron Man 1, og det var stort sett verdt ventingen. Omtrent alt som kan krype og gå av viktige personer i MCU dukker opp her i en eller annen form (med noen få unntak), så det sier seg selv at det blir ganske mye rot til tider. På den annen side er det veldig mange små historier med bare noen få karakterer i hver, så de fleste får en grei dose screentime. Jeg foretrekker helt klart dette, i stedet for å ha en drøss karakterer sammen gjennom hele filmen, med fokus på bare noen få av dem. Det er heller ingen "nye" karakterer her, men bare karakterer vi har møtt før i andre filmer. Det gjør at man slipper å kaste bort tid på å introduserer dem (*host* Justice League *host*), så de kan heller utnytte karakterene til det fulle fra første stund. Eneste nykommer her som er verdt å nevne er Thanos, men store deler av filmen dreier seg rundt ham, så han får god tid til å utvikle seg og bli mer enn bare en pappfigur uten personlighet. At de klarer å la meg synes synd på ham nå og da sier jo litt. Men det er klart, når Marvel har brukt så mye tid på å bygge opp til denne filmen er det ikke en film jeg vil anbefale å se uten å kjenne til MCU universet. Dette er og blir (nest) siste del i en saga som har pågått i mange år, noe som igjen kan trekke litt ned for enkelte. De fleste andre Marvel-filmene kan ses i mer eller mindre tilfeldig rekkefølge uten at man taper noe på det, men denne bør være den siste man ser i denne omgang. Marvel har også bekreftet at tittelen på neste film er bevisst holdt hemmelig, fordi det vil være en stor spoiler til denne filmen. Så hvis du er interessert i Marvel-filmer anbefaler jeg å se denne så snart som mulig, for å unngå å få slutten spolert når du får vite tittelen på neste film. Men husk å se så mange av de gamle først, inkludert Black Panther. (som jeg, øh, ikke har sett ennå.) Vurdering: 7/10 Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Pan's Labyrinth: Gikk glipp av denne filmen når den kom ut, og hadde ikke veldig store forventninger. Men WOW, fantastisk film. Brutal, rørende, kunstnerisk og ikke minst et innsikt i et barns sinn når det er traumatisk. 9/10 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Pan's Labyrinth: Gikk glipp av denne filmen når den kom ut, og hadde ikke veldig store forventninger. Men WOW, fantastisk film. Brutal, rørende, kunstnerisk og ikke minst et innsikt i et barns sinn når det er traumatisk. 9/10 Ja! Den er kjempepen. Har du sett 'where the wild things are'? Den er innpå noe lignende, personlig synes jeg den gjør det enda bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå