Kjøleskap Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Annihilation ble litt for syretripp for meg. 5/10 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Så It (2017) på blu ray i kveld, det er en favoritthistorie - jeg har lest boka noen ganger og sett mini tv-serien flere ganger. Synes det fungerte veldig bra i den nye filmatiseringen, glimrende filming og skuespillerne fungerte bra. Filmen er lang, som kjenner av historen var jeg forberedt på at mye skulle inkluderes - og det synes jeg de har gjort effektivt og godt. Så var den herlig glavolds-creepy. Pennywise var bare deilig, men det skumleste var nok de fæle foreldrene. Fett soundtrack! Også et hinsides deilig og dynamisk Atmos lydspor som bidro godt til creepiness. Skulle jeg sette karakter - vil den få et poeng mer enn tv-serien - 8/10. Gleder meg til del 2! 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 https://www.youtube.com/watch?v=4TTUSrQl6zw 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Annie Hall Var det meningen at denne skulle være morsom? Tror jeg trakk på smilebåndet et par ganger, men for det meste var det bare kjedelig og cringy romanse. Hvordan i all verden vant denne oscar for beste film? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) Annihilation (2018) Til tider genial, men fikk en ambivalent opplevelse av den. Man har tydelig dratt kvinnekortet her. Kvinnelige skuespillere skulle dominere totalt, med en klart femi vinkling på miljø og det meste. Må presisere at jeg aldri har likt kvinner i filmer egentlig. Dvs, kvinner blir aldri og sjelden gode skuespillere på den måten. Denne masse-kvoteringen av kvinner inn i film ødelegger ganske mye. Og det amputerte denne filmen fra å bli en klassiker, for det hadde den potensiale til å bli, om den ikke ble stusseliggjort av total kvinnedominans. Her var det noen geniale idéer og effekter( inkl. lyd), og tror ikke man selv visste hvor bra det var laget, fordi tanken bak var å lage kvinnefilm. Eller en film primært tilegnet kvinner. Der har man misforstått noe, ved å ikke være bevisst hvordan vektlegging av det ene ikke utelukker det andre, bare reduserer helhets-inntrykket. Bra nok likevel til å passere streken, men kunne altså tilhørt det helt øverste sjiktet. 7/10 Syns de gjorde en veldig bra jobb, men sjeldent sett et sånt kvinnesyn på skjermen som du utviser. Vil ikke akkurat påstå at kvaliteten på det Arnold og div muskelbunter har levert i div macho/sci-fi filmer er så mye å slenge ræva i veggen etter. Ja det bråker, ja det er moro, men vil ikke påstå at det har de helt store Oscar kvalitetene akkurat... Endret 27. mars 2018 av fo2re Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Etter en revurdering og etter å forstått filmen bedre, var det nok en feil bedømmelse jeg gjorde der. Trekker kvinneomtalen tilbake. 3 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Hadde det omtalt filmen som "å dra mannekortet" dersom det var fire menn som gikk inn i boblen? Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Så Annihilation i går. Gledet meg veldig til denne filmen. Dessverre sitter jeg igjen litt skuffet.Konseptet blir veldig søkt selv for sci-fi. trodde kanskje det skulle være en 8/10 film, men blir 6/10. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Den var uvanlig, men jeg likte den. Og etter å ha bearbeidet mistolkingen (nevnt litt over her) høynet jeg den fra 7 til en god 8/10.Får lyst å se den igjen allerede. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 (endret) 47 Meters Down To damer er på ferie i Mexico, og får det geniale ideet at de kan dykke i et haibur. Ingen av dem har erfaring med dykking fra før, og idiotene på båten kaster ut åte for å tiltrekke seg ekstra mange haier. Hva kan gå galt? Selvsagt løsner buret og ramler til bunns, og all kontakt med overflaten blir brutt. Shit happens. Som vanlig med sånne filmer er konseptet ganske bra, og kunne fort ha blitt en spennende film. Men dessverre er dette en klisjé haifilm som ikke har noe som helst med virkeligheten å gjøre, og da blir det bare slitsomt og teit. For å si det sånn tar det ikke lang tid før en hai prøver å tygge seg vei inn i buret for å ta de to damene. WTF? Den eneste grunnen til hvorfor sånne filmer eksisterer er fordi Jaws var en stor suksess, og fyren som skrev boken har bekreftet flere ganger at han vet Jaws er komplett urealistisk. Haier i virkeligheten er faktisk svært fredelige. For å si det sånn sjekket jeg nylig en liste over de farligste dyrene i verden (oppdatert til 2018.) Haier står for ca fem menneskedrap i året. Løver er langt farligere, med ca 22 menneskedrap i året. Det kan høres mye ut, men elefanter og flodhester dreper ca 500 folk hver hvert eneste år. Elefanter og flodhester er dermed lang farligere enn haier og løver, men selv de er bare noen små tullinger i forhold til den ekstremt farlige, øh, ferskvannssneglen (!), som står for hele 20.000 drap i året. Det sier seg selv at sneglen i seg selv er ufarlig, men den kan smitte mennesker med en dødelig bakterie, og er dermed mildt sagt dritfarlig. Men også den er et liten irritasjonsmoment i forhold til hunder. Ja, vanlige hunder. Eller spesielt hunder med rabies, som står for rundt 35.000 dødsfall hvert eneste år. Men hvem gidder se en film med drapssnegler og drapshunder? Haier fikk dårlig rykte etter Jaws, så her sitter vi da, med haier som hopper ut av vannet for å ta menneskene. Jeezes. På toppen av det hele vil jeg gjerne gi et bonuspoeng til en meget bra slutt... som de dessverre var så feige at de ødela helt. Jeezes, times two! Vurdering: 3/10 Bra start, og første halvtime er helt grei. For de som er interessert i hvorfor slutten ble ødelagt: De to damene blir endelig reddet, og dratt opp i båten igjen. De ligger hardt skadet på dekk, men er i live. Hun ene ser på et sår i hånden og ler, og lider tydelig av dykkersyke. Hun besvimer... og våkner opp i buret, der hun sitter og ser på det samme såret. Hele "redningen" var bare en hallusinasjon, fordi hun er i ferd med å slippe opp for luft. Søsteren er død, og hun sitter og ler og tror hun er reddet, mens siste rest av luft blir brukt opp. The End... eller burde vært det, men (selvsagt) blir hun reddet i siste liten likevel. Feiginger. Hadde vært mye bedre om hun døde i buret. Endret 28. mars 2018 av Schreiber Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Mindhorn 2016 (Netflix) En mann som var en av Storbritannias største skuespillere i en av de mest populære tv-seriene på slutten av 80-tallet, sliter 25 år senere med å ikke leve et like glamorøst liv lenger. En mann som fortsatt tror han er en "stor" skuespiller, men som de fleste andre har glemt. En mann som plutselig blir dratt inn i en ordentlig mordsak. En gøyal liten komedie. Ikke seriøs i det hele tatt, men med noen dypere poenger. Stort sett bare tøys og tull, gjort på britisk vis. Teit, gjort på en morsom måte. Anbefales veldig hvis du ønsker 90 minutter uten å måtte tenke noe. Kan fint minne om stemninga i filmer som Hot Fuzz. 8/10 Game over man 2018 (Netflix) Også bare tøys og tull fra folka bak Workaholics. Liker du den serien liker du sikkert mye av dette og, men her ligger det ikke noe mer bak humoren som bare blir teit uten å være morsom. Joda, det er noen ting her som er gøyale, men helheten blir veldig, veldig platt. Jeg kan godt like denne type komedier, men da bør de bli gjort med litt mer hjerte og med bedre hovedpersoner. Det har ikke denne filmen, dessverre. Helt OK dagen derpå-film. 5/10 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Ready Player OneIkke lest boka, kul film8/10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Annie Hall Var det meningen at denne skulle være morsom? Tror jeg trakk på smilebåndet et par ganger, men for det meste var det bare kjedelig og cringy romanse. Hvordan i all verden vant denne oscar for beste film? Pass deg ellers må du sitte på med Duane Lenke til kommentar
...... Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Ready Player One Bra film å teste IMAX på, men IMAX skuffet som igjen gikk litt inn på selve filmopplevelsen også. Hadde ikke lest noe om filmen på forhånd, så når jeg først så Jim Raynor i filmen lurte jeg på om de hadde stjelt designet fra Starcraft. Men så begynte å se Blizzard-avatarer overalt, så det var tydelig at de har vært gavmilde med å låne ut merkevarene sine. Artig å se hvor mange man kjente igjen etterhvert. Klissete, unødvendig og påtvunget kjærlighetshistorie ødelegger en del (spesielt siste scene er helt idiotisk og så amerikansk at jeg måtte ta en facepalm i kinosalen). Kul film for de som vokste opp på 80/90-tallet. 7/10 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Hva skuffet deg med kinosalen? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Ready Player One Klissete, unødvendig og påtvunget kjærlighetshistorie ødelegger en del (spesielt siste scene er helt idiotisk og så amerikansk at jeg måtte ta en facepalm i kinosalen). Amen! Bare for den setningen skulle jeg gjerne gitt 10+-plusser, men forumet tillater bare en. Og ja, det er ikke utafor å bli misunnelig på nerdede gutter få kline med heite jenter. Vet godt jeg ikke er alene om det. Lenke til kommentar
...... Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Hva skuffet deg med kinosalen? Kjipe og harde seter, godt men ikke fantastisk mye bedre bilde enn på andre kinoer i Oslo, og lyden var god men kunne vært bedre. 3D-brillene hadde også mye gjenskinn i seg. Men når man skal se en film i 2-3 timer bør setene være gode, og på IMAX er de harde og stive. Ready Player OneKlissete, unødvendig og påtvunget kjærlighetshistorie ødelegger en del (spesielt siste scene er helt idiotisk og så amerikansk at jeg måtte ta en facepalm i kinosalen). Amen! Bare for den setningen skulle jeg gjerne gitt 10+-plusser, men forumet tillater bare en. Og ja, det er ikke utafor å bli misunnelig på nerdede gutter få kline med heite jenter. Vet godt jeg ikke er alene om det. Nerdete gutter skal få kline med heite jenter så mye de vil, men man skjønner jo etter 2 minutter at de vil finne hverandre til slutt. Hva er vitsen med å avslutte filmen med at de sitter og råkliner da? Helt idiotisk. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Hva skuffet deg med kinosalen? Kjipe og harde seter, godt men ikke fantastisk mye bedre bilde enn på andre kinoer i Oslo, og lyden var god men kunne vært bedre. 3D-brillene hadde også mye gjenskinn i seg. Men når man skal se en film i 2-3 timer bør setene være gode, og på IMAX er de harde og stive. Ready Player OneKlissete, unødvendig og påtvunget kjærlighetshistorie ødelegger en del (spesielt siste scene er helt idiotisk og så amerikansk at jeg måtte ta en facepalm i kinosalen). Amen! Bare for den setningen skulle jeg gjerne gitt 10+-plusser, men forumet tillater bare en. Og ja, det er ikke utafor å bli misunnelig på nerdede gutter få kline med heite jenter. Vet godt jeg ikke er alene om det. Nerdete gutter skal få kline med heite jenter så mye de vil, men man skjønner jo etter 2 minutter at de vil finne hverandre til slutt. Hva er vitsen med å avslutte filmen med at de sitter og råkliner da? Helt idiotisk. Enig med deg, regner med du ikke tok vip stolene da, de er mye bedre men liker ikke standard stolene på odeon i det hele tatt, minner meg om setene på buss, synd de har spart penger på setene spesielt når de tar 225 kr for biletten på imax da burde alle setene vært som vip setene slik det er på sal 8 som er lux salen. Lenke til kommentar
...... Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Hva skuffet deg med kinosalen?Kjipe og harde seter, godt men ikke fantastisk mye bedre bilde enn på andre kinoer i Oslo, og lyden var god men kunne vært bedre. 3D-brillene hadde også mye gjenskinn i seg. Men når man skal se en film i 2-3 timer bør setene være gode, og på IMAX er de harde og stive. Ready Player OneKlissete, unødvendig og påtvunget kjærlighetshistorie ødelegger en del (spesielt siste scene er helt idiotisk og så amerikansk at jeg måtte ta en facepalm i kinosalen). Amen! Bare for den setningen skulle jeg gjerne gitt 10+-plusser, men forumet tillater bare en. Og ja, det er ikke utafor å bli misunnelig på nerdede gutter få kline med heite jenter. Vet godt jeg ikke er alene om det. Nerdete gutter skal få kline med heite jenter så mye de vil, men man skjønner jo etter 2 minutter at de vil finne hverandre til slutt. Hva er vitsen med å avslutte filmen med at de sitter og råkliner da? Helt idiotisk. Enig med deg, regner med du ikke tok vip stolene da, de er mye bedre men liker ikke standard stolene på odeon i det hele tatt, minner meg om setene på buss, synd de har spart penger på setene spesielt når de tar 225 kr for biletten på imax da burde alle setene vært som vip setene slik det er på sal 8 som er lux salen. Fikk buss-assosiasjon jeg også. Det som er utspekulert er at når man kommer inn i salen er det rett på radene med VIP-seter som ser fantastiske ut. Men som du sier, når billetten er 225 kroner så bør alle setene være gode å sitte i. Velger Ringen eller Colosseum neste gang, det er helt sikkert. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 DEEP BLUE SEA (1999) Forskere forsker på haier, og prøver å gjøre dem smartere for å forhindre Alzheimers, eller noe sånt. Selvsagt "må" det jo gå galt, og helvete bryter løs. Fun times. I utgangspunktet er jeg ikke en fan av haifilmer, fordi jeg synes de er svært idiotiske. Hele greia med drapshaier started med Jaws, og fyren som skrev boken sa rett ut at det bare var rent tull. Haier i virkeligheten er så godt som ufarlige. De står for et sted mellom 5 og 15 drap av mennesker i året på verdensbasis. Hjorter står for hele 150 drap i året, men du ser neppe en film om en drapshjort med det første. Med mindre de lager en Bambi: The Revenge. I Chicago alene blir over 400 folk skutt og drept hvert eneste år, men jeg har ingen problemer med å flytte til Chicago av den grunn, til tross for det statistisk setter den farligste byen i USA. Denne gangen handler det derimot om genmodifiserte haier som er mye smartere enn vanlig, så da blir det jo litt mer troverdig, om jeg skal bruke det ordet. Dette er ikke vanlige haier, så jeg godtar at de oppfører seg idiotisk. Filmen i seg selv er spennende nok. Ting går galt, hele driten begynner å synke, og alle utgangene til overfalten er stengt. Men når vannet fosser inn følger haiene etter, og disse haiene vet hva de vil ha. Strengt tatt er dette alt jeg forventet, og alt jeg ville ha. Filmen lever på alle områdene, og jeg storkoste meg gjennom den, stort sett. Noen deler er litt svakere enn andre, og det er litt for mange klisjéer, stereotypiske karakterer og flau dialog her og der, men i det store og det hele er dette en film jeg lett anbefaler. Vurdering: 8/10 DEEP BLUE SEA 2 (2018) Det er hele 19 år siden DBS kom, så logisk nok har vi nå en oppfølger. Seriøst. Den har tatt 19 år å lage, gis ut rett på blue-ray, har ingen kjente skuespillere og lavt budsjett... hva kan gå galt? Plottet er mye av det samme, og følger slavisk oppskriften til oppfølgere: Mer av det samme, på godt og vondt. Enda en gang snakker vi modifiserte haier. Denne gangen er det derimot ikke en kur mot Alzheimsers de leter etter, men en måte å gjøre menneskene smartere. Utviklingen av kunstig intelligens går rimelig kjapt, så det er ikke lenge til AIer vil være smartere enn mennesker, og mennesker vil da være ubrukelige. Dermed er det viktig å gjøre mennesker smarter, for... nei, drit i det, hvem bryr seg om historien? Vi snakker forskningsstasjon som synker, ekstremt smarte haier og folk som blir jaktet på. Same shit, different day. På den positive siden er dette mer av det samme fra den første filmen. Likte du folk som trasker gjennom korridorer halvfulle av vann, haier som jakter på folk fordi "they are smart enough to hold a grudge!", en streng "tidsfrist" før alle drukner og så videre, er dette absolutt ikke så ille som det høres ut. At det er ukjente skuespillere gjør meg ingenting, og et midre budsjett er ikke så åpenbart som man skulle tro. Vi snakker nesten 20 års utvikling i CGI og alt det der siden forrige gang, så bedre effekter koster mindre i dag uansett. Faktisk er det største problemet mitt med denne at det er for lite haier her. Uten å spoile for mye virker det mer som om de ville lage en film med pirajaer, men å bruke Deep Blue Sea for å selge mer var for fristende. Kan også mikrospoile litt og si det var fem haier her. På slutten drepte de sjefshaien, og alt er bare fryd og velstand. Men jeg satt og spurte meg selv hvor i svarte de andre fire haiene ble av? (hint: Det legges opp til en oppfølger.) Rart ingen av karakterene lurte på det samme. Men pytt, det er en fillesak. Jeg bør også nevne at filmen strengt tatt ikke kommer ut før den 17. april ifølge wikipedia, mens imdb.com sier den kommer i juli? WTF? Jeg er ikke en som liker piratkopiering, men har en og annen side jeg streamer filmer fra. DBS2 lå ute, så tenkte jeg like greit kunne se den. Filmen er helt grei, men ikke forvent et mesterverk, akkurat. Likte du den første liker du kanskje denne også, men i bunn og grunn snakker vi smarte haier som jakter på folk for hevn, og folk som prøver å finne en vei til overflaten før de drukner. Hvis dette høres interessant ut anbefaler jeg å gi den en sjanse. Vurdering: 6.5/10 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå