""" Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Men er jo Guy Ritchie film da? Det er Swept Away også. Betyr ikke at den er bra av den grunn. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 King Arthur Legend of the sword på Netflix... Kul film med sverd og magi, kult filmet og rå effekter. Guy Ritchie film Ja? Har ikke sett denne enda. Har så altfor, altfor lave forventninger til den, og har antatt at den ikke er verdt å se engang. Ikke noe karakter i anmeldelsen din? 5, Det er en underholdende film, og en typisk Ritchie film, det er veldig bra filmet, kult osv og rå effekter, vi slipper dårlig cgi.. Istedenfor er alt i mørkt og skygger.. Det jeg trekker filmen for var at det var lite følelser, og man kom ikke innpå karakterene i alt tjo og hei. Men en veldig underholdende film... Litt som Wonder woman, den minner endel om den, wonder woman var veldig underholdende, men hadde ikke så mye følelser inni tjo og hei. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Arthur kunne godt hatt noen stillesekvenser med litt snakking.... Det så jeg ikke noe til, bare kjappe Ritchie replikker pang pang. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Wonder Handler i grunnen om mobbing i skolen, hovedpersonen er en gutt med annerledes ansikt Jeg ser mest actionfilmer, men denne var svært god og er lagt til på ønskelisten 10/10 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Onde tunger vil ha det til at filmene til Mr. Shyamalan synker i kvalitet i samme rekkefølge som de ble laget...begynte på toppen, og så gikk det jevnt nedover. Personlig syns de 2 første er veldig bra, samt at Lady in the Water var interessant. Syns personlig grøssere og skrekkfilmer er rimelig uinteressant, og med kritikken filmene hans fikk fortøpende, så har jeg vel kun sett de 3 fra hans katalog. Jeg vil vel heller si at de to første er bra og så gikk kvaliteten rett til bunn. Signs er pinlig dårlig og selv om lady in the water hadde et interessant konsept var filmen dårlig. Jeg synes spesielt den "slemme kritikeren" ødela mye av filmen. Jeg har ikke orka å se alle de siste filmene hans men Split som kom ifjor(?) var faktisk ganske bra. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 (endret) Når det gjelder Shyamalan så har det jo bare gått oppover igjen siden After Earth. The Visit var helt kurrant "found footage" horror, og Split faktisk var ganske bra. Endret 6. mars 2018 av Kjøleskap Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Selv synes jeg "Split" var en dårlig og irriterende film. Ikke det at jeg er særlig entusiastisk i forhold til akkkurat det temaet, men en film som omhandler et slikt tema kunne blitt mye, mye bedre. Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Hadde en litt artig filmopplevelse igår da jeg så Robin Hood film med Russel Crowe. Ble svært skuffet da jeg så den på kino for noen år siden. Men da jeg så den på TV igår syntes jeg den var bra. Grunnen til at jeg først ble skuffet er nok at jeg forventet en klassisk Robin Hood film, noe denne filmen ikke er. Men som en vanlig actionfilm eller som et middelaldereventyr fungerer den bra. Apropo: Hva er den beste Robin Hood filmen? Holder en knapp på Costner filmen. Errol Flynn filmen likte jeg som barn, men har ikke sett den som voksen. Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Disney sin fra '73. Den er bra, og morsom. Fortsatt. Lenke til kommentar
""" Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 1. 1938 2. 1922 3. 1973 Sitter på mobilen, så gikk etter årstall. Der har du mine tre Robin Hood favoritter. Den fra 1938 er helt overlegen IMO. På et helt annet nivå enn resten av Robin Hood filmene. Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 1. 1938 2. 1922 3. 1973 Sitter på mobilen, så gikk etter årstall. Der har du mine tre Robin Hood favoritter. Den fra 1938 er helt overlegen IMO. På et helt annet nivå enn resten av Robin Hood filmene. Er 1938 Errol Flynn filmen? Trodde ikke den var så gammel. 1922 må være Douglas Fairbank. Har ikke sett den. 1973? Lenke til kommentar
""" Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Ja og ja, og 73 er Disneyfilmen. Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Før jul så jeg Robin Hood filmen med Uma Thurman fra 1990. Tror den gikk på TV3. Hadde ikke høye forhåpninger, men den var faktisk ganske bra, så det finnes en del gode Robin Hood filmer. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Robin Hood filmen til Kevin Costner er vel den jeg har likt best. Stort sett på grunn av Alan Rickman som alltid er fantastisk. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Accident ManFølger en gjeng leiemordere med div skills, tidvis bra underholdning som forsøker å kopiere stilen til Guy Ritchie.7/10 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Baby Driver Kul bilfilm med mange gode skuespillere og mye bra musikk. Filmen blir etterhvert litt for opptatt av at alt skal være så ekstremt kult hele tiden at det blir litt for mye av det gode. 7/10 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Annihilation (2018) Til tider genial, men fikk en ambivalent opplevelse av den. Man har tydelig dratt kvinnekortet her. Kvinnelige skuespillere skulle dominere totalt, med en klart femi vinkling på miljø og det meste. Må presisere at jeg aldri har likt kvinner i filmer egentlig. Dvs, kvinner blir aldri og sjelden gode skuespillere på den måten. Denne masse-kvoteringen av kvinner inn i film ødelegger ganske mye. Og det amputerte denne filmen fra å bli en klassiker, for det hadde den potensiale til å bli, om den ikke ble stusseliggjort av total kvinnedominans. Her var det noen geniale idéer og effekter( inkl. lyd), og tror ikke man selv visste hvor bra det var laget, fordi tanken bak var å lage kvinnefilm. Eller en film primært tilegnet kvinner. Der har man misforstått noe, ved å ikke være bevisst hvordan vektlegging av det ene ikke utelukker det andre, bare reduserer helhets-inntrykket. Bra nok likevel til å passere streken, men kunne altså tilhørt det helt øverste sjiktet. 7/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå