zeebra Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Det Sjunde inseglet Hadde gjensyn på cinemateket med denne i går og ble blåst helt av banen! Bergman begynner virkelig å vokse på meg som en av de største og viktigste regissørene gjennom tidene. Alt bare stemmer! Eksistensielle spørsmål, et nydelig svart/hvitt foto og filmhistoriens mest kjente sjakkparti, hva mer kan man ønske seg? Filmen sniker seg høyt inn på topplisten etter dette gjensynet! Bra film dette, så den nylig. 7/10 fra meg. Utvilsomt! Blir nok et gjensyn med Persona snart også Så denne også nylig. Den hadde jo lesbisk-erotiske undertoner ganske lenge. Jeg forventet faktisk et Mulholland Drive øyeblikk i denne filmen. Ble overrasket av at avslutningen ble en annen. Tross mangel på dampende lesbescene, så synes jeg denne filmen var ganske bra. Kanskje 6/10 fra meg. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 The Great Wall (2017) dette var noe jeg ikke forventet, jeg hadde ikke lest noe om filmen og trodde det var en slik "sann historie" sak, litt seriøs liksom. Så er det heller en skikkelig popcorn film med SciFi/fantasy elementer. Kanon! Fantastisk setting og filming, eye candy så det holder og mer, imponerende. Rett og slett en glimrende sammenskrudd action film. Satt litt underveis og tenkte at det var jo slik The Mummy (2017) burde ha vært. Men det som fikk haka til å falle i gulvet var Atmos lydsporet, satt halve filmen og tenkte "Holy Shit" med et stort glis. Tror det er den første filmen jeg har sett/hørt hvor de aktivt bruker takkanalene til å skikkelig markere lydretning, hvor det skikkelig smeller og knaker fra taket. Foruten skikkelig diskret surround var det enorme mengder fet bass, jeg har 4 bass-shakers i sofaen i tillegg til sub og det var bare fantastisk! Har du et Atmos surround anlegg er dette filmen du skal skaffe! 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 (endret) Ja den filmen var ren og skjær moro fra åpning til ending credits. Herlig soundtrack i den også! Endret 22. februar 2018 av Mala Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Ja, flott musical score - synes det meste stemte bra i denne filmen!. Kinesere fikser sakene! Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 The Graduate (1967) - 5/10 Ikke noe særlig bra film i min formening, men helt grei å se. Dog er dette et filmhistorisk must. For alle som er opptatt av film og liker film, så er dette en film man må se. Mange filmhistoriske øyeblikk, diverse referanser og musikk faller på plass etter man ser denne filmen. Det er ingen dårlig eller ulikelig film, den falt bare ikke i min personlige smak. For mange andre kan det nok falle i smak, som en film i helhet, uten den filmhistoriske betydningen den har. For alle andre som er opptatt av film, så er denne filmen et must, om man liker den eller ei er rimelig uviktig. Derfor anbefaler jeg den til alle som er opptatt av film. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Utvilsomt! Blir nok et gjensyn med Persona snart også Noe av det aller mest tafatte jeg har sett. Vil gjerne høre noen gode argumenter for at dette skal være en av verdens beste filmer. Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) så "the man from earth" (2007) sist helg. utrulig bra film, hele handlingen foregår i et rom mer eller mindre. hvor en professor har en liten avskjedssamling med kollegene sine. Han begynner å fortelle ting om livet sitt som alle har vanskelig for å tro.Ser de kom med oppfølger i 2017. men den har ikke så veldig høy rating. usikker på om den er noe bra. Endret 23. februar 2018 av depaderp Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Enig. Gav den 8/10 points.Hva heter oppfølgeren? Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) Tucker and dale vs. evil.. film med artig vri på ungdom som blir redd noen hillbillies. komedie/(grøsser) Endret 23. februar 2018 av depaderp Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Enig. Gav den 8/10 points. Hva heter oppfølgeren? The Man from Earth: Holocene Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Black PantherValgt å ikke se traileren for å slippe en del av hypen, og filmen skuffet overhodet ikke.8/10 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Black Panther Fantastisk første halvdel, før det faller helt sammen omtrent i midten og stuper med hodet først i betongen. 5/10 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Utvilsomt! Blir nok et gjensyn med Persona snart også Noe av det aller mest tafatte jeg har sett. Vil gjerne høre noen gode argumenter for at dette skal være en av verdens beste filmer. Er det noen argumenter som vil forandre din mening om filmen? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Ullmann en hovedrolle gir alltid meg bange anelser, men det er nå så. Har ikke sett filmen, har den på lista. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 It's a mad, mad, mad, mad world (1963) - 8/10 En absurd og latterlig film. Normalt sett ikke min type humor, men denne filmen er så vellaget og så full av absurditeter at den er latterlig. Så "extended edition" versjonen av filmen. Det er rett og slett galskap laget om til en film, og så mange syke ideer omgjort til merkelige scener at selv en 3 timer lang film konstant kommer opp med nye overraskelser og enda mer galskap hele tiden. Det er nesten umulig å ikke la seg dra med av denne filmen, selv om man kanskje har en annen type humor i utgangspunktet. En film som er verdt å forsøke om man er på utkikk etter en komedie. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Sully (2016) eller Miracle on the Hudson, som den vel også ble kalt. Blu rayen har blitt stående en stund i hylla, har egentlig ikke særlig god erfaring med filmer som handler om virkelige ting som har skjedd - og er godt omtalt i media. Man kan lett kjede seg i deler av slike filmer. Spesielt en slik film som egentlig handler om kun 208 sekunder.... Men da hadde jeg kanskje ikke tatt høyde for hva kombinasjonen Clint Eastwood og Tom Hanks klarer å trylle frem. Sikkert en film som er godt dramatisert, i forhold til fakta, men det gjør ingenting. Dette er solide saker. Flott filmet og et ganske overraskende bra Atmos spor gjør denne filmen verdt å se. Faen jeg elsker en happy ending - og skikkelige helter! Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Man kan sikkert diskutere i dagevis om filmen handler om 208 sekunder, men personlig er jeg litt uenig. Har ikke sett Sully selv, så skal ikke uttale meg om hva som faktisk skjedde osv. Men for meg er forhistorien minst like viktig som selve hendelsen. Ta for eksempel Titanic, som et klassisk eksempel. Filmen varer i over tre timer, men skipet treffer ikke isfjellet før vi er over halvveis. Strengt tatt kunne de dermed glatt ha polert vekk halve filmen, og likevel fått med det viktige (spoiler alert: skipet sank, mange døde.) Men jeg synes den første halvdelen på mange måter er den beste delen, fordi det gir oss god tid til å bli kjent med karakterene, noe som gjør det veldig lett å bry seg om dem når ting går til helvete. Selv mange "ubetydelige" karakterer som kapteinen på skipet for tid til å vokse litt som karakterer. Hadde de bare fokusert på isfjellet hadde Titanic blitt en rimelig ræva film. Vil tro mye av det samme gjelder Sully. Selve episoden handler kanskje om 208 sekunder, men hva er vitsen hvis man ikke får tid til å bli kjent med karakterene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Akkurat som med Black Sunday , 80 min før det skjer noe relevant Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Du tenker på Bloody Sunday? Pearl Harbor kunne riktignok spart seg de første 80 minuttene. Det var bare piss. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Sully er lett å tro var en fancy nødlanding, men etterspillet den fikk kunne man laget en film om uten i det hele tatt vist landingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå