Hopperesque Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Jeg gav opp Lady Bird halvveis. Synes ikke en ganske ordinær oppvekstskildring, ispedd et litt turbulent mor/datter-forhold er så veldig spennende. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Gleder meg voldsomt til Lady Bird, den ser helt fenomenalt bra ut, men hver sin smak. Nå er jo jeg en sucker for antatt lignende coming of age filmer ala Hunt for the Wilderpeople, Short Term 12, Frances Ha, The Perks of Being a Wallflower og Me Myself and Earl. Tror den kommer til å slå greit godt an her ja. Forventninger av en annen verden! 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Hunt for the Wilderpeople er jo en helt annerledes film. Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Interstellar som alle har sett, kanon film i mine øyne. Som var enda ett par hakk bedre i 4K HDR. https://m.facebook.com/kaelmedia/ For omtalte relatert til 4k utgivelsen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Interstellar er i klasse med "2001: A Space Odyssey" i mine øyne. Og Hans Zimmer smeller til og gjør det hele til et makeløst mesterverk som jeg har sett mange, mange ganger og nå senest i 4K HDR. Instant klassiker. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 (endret) Interstellar er i klasse med "2001: A Space Odyssey" i mine øyne. Og Hans Zimmer smeller til og gjør det hele til et makeløst mesterverk som jeg har sett mange, mange ganger og nå senest i 4K HDR. Instant klassiker. Så veldig enig, Interstellar er et mesterverkt! Fantastisk film som er en av mine favoritter. Synd at den ikke har en Atmos mix på blu ray. Har man sans for Hans Zimmer, Interstellar og Atmos, anbefaler jeg sterkt å skaffe seg "Hans Zimmer - Live in Prague" (2017 Blu Ray), fantastisk konsert med blant annet noen spor fra Interstellar (og mange andre filmer) i en glimrende Atmos surround mix. Endret 19. januar 2018 av Mr_Spock 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 (endret) Nr 13... EDIT: Hørte hele på Spotify for et par dager siden faktisk og skal derfor sjekke opp Blu Ray'en. Endret 19. januar 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Interstellar er mye bedre enn 2001. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Har sett Interstellar 1 gang og ble ikke imponert. Syns den hadde stjålet så mye fra nettopp 2001, at det gav litt avsmak bare det.Men må gi den en sjans til. Det er jo underlig at så mange syns den er så fantastisk, må være noe jeg ikke helt har forstått. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Ferris Bueller's Day Off 80 tallet var best på 80 tallet 3/10 ps - vår helt ville scoret bra på en psychopath test. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Interstellar er mye bedre enn 2001. Interstellar er ikke i nærheten av å gape over like mye som 2001. 2001 er i en liga for segselv, Interstellar er stor sett rett frem, (med unntak av tid-rom scenene mot slutten) 2001 er visuell poesi. 3 Lenke til kommentar
...... Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 2001 er en oppskrytt hippie-romfilm, Interstellar er mye bedre. 4 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 2001 er en oppskrytt hippie-romfilm, Interstellar er mye bedre. "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man." 3 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Lady Bird En film som handler om ingenting, iallefall føles det slik. Dette er bare et år i livet til en helt vanlig rebelsk high school-student og det skjer egentlig aldri noe interessant. Hva er det alle kritikerne ser i denne? 4/10 https://www.youtube.com/watch?v=eZL9ZPKfB6s Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Så Interstellar på nytt, og den kom seg et godt hakk. Har visse problemer å forstå amerikansk mentalitet, av den typen som var veldig vektlagt her.Er ikke sikker om det var mer ironisk ment her, ved at det ilas en avgjørende betydning som et dilemma.I såfall kan det anses som ekstra fjær i hatten.Hever karakteren fra 6 til en god 7'er. av 10 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Interstellar er mye bedre enn 2001. Interstellar er ikke i nærheten av å gape over like mye som 2001. 2001 er i en liga for segselv, Interstellar er stor sett rett frem, (med unntak av tid-rom scenene mot slutten) 2001 er visuell poesi. Ja, det er ingen sci-fi-filmer som er i nærheten av 2001, selv 50 år etter premieren. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Får vel nevne filmen 2010 (Odyssey Two) (1984) også? Selvsagt ikke i klasse med 2001, men allikevel en god SciFi film, i tillegg gir den en del forklaringer til mye av det uforklarlige som skjer i 2001. Kanskje noen plukker opp de 2 etterfølgende romanene: 2061 (Odyssey Three) og 3001 (The Final Odyssey) av Arthur C. Clarke og lager filmer av de? 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Fikk endelig sett "Valerian and the City of a Thousand Planets" (2017). Snakk om hakeslipp!!! La merke til at det var Luc Besson som var regissør og var forberedt på litt ting og tang utenom det vanlige, og han leverer. Dette er akkurat hva en SciFi lover elsker, masse nye og fantastiske saker man aldri har sett før. Jeg kjøpte hele greia med universet momentant, litt sære hovedrolle innehavere til å begynne med - men synes de passet perfekt etterhvert. Også Rhianna... sprø saker, Herbie Hanckock i en rolle.... det er vilt. Og David Bowie med Major Tom i diskret multikanal i innledningen, det blir ikke bedre. Perfekt film å se på stort lerret og i surround. Jeg kjørte med Neural:X upmix (filmen burde absolutt hatt Atmos eller DTS:X) og det kom nok av lyder ovenfra, fett bilde og fet lyd! Kommer å se denne saken flere ganger. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Interstellar er mye bedre enn 2001.Interstellar er ikke i nærheten av å gape over like mye som 2001. 2001 er i en liga for segselv, Interstellar er stor sett rett frem, (med unntak av tid-rom scenene mot slutten) 2001 er visuell poesi. Selv synes jeg Interstellar var en stor skuffelse. En stor hype og meget skuffende film. Synes "Arrival" var mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå