Delvis Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Er Waterworld i ferd med å bli en klassiker? Jeg skriver ikke dette bare fordi NRK har vist den noen ganger, men av måten folk snakker om den på. Filmen ble slaktet av kritikerne da den først kom ut, men det trenger jo ikke å bety så mye. Selv synes jeg filmen er god, men den kunne vært bedre. Det er noen glimrende ideer bak denne filmen. En historie som er større enn andre historier, og en hovedperson som er unik og tilpasset sine omgivelser. Liker at filmen ikke tar seg selv så veldig selvhøytidelig. Helt enig, liker den godt. Den kunne med fordel vært lengre tror jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 En annen flopp er Cutthroat island , er den noe tess ? Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 En annen flopp er Cutthroat island , er den noe tess ? Den er ikke noe bra. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 (endret) Star Wars - The Last Jedi Som flere har skrevet her inne, så blir det noe tafatt over the hele. Jeg er ingen blod fan av Star Wars, men det er filmer i serien som virkelig er gode, og denne føyer seg ikke inn i den rekken. Det skjer mye, men det blir aldri spennende. Man blir nesten bare sittende å se på CGI effekter og den store spenningen uteblir. The Force Awakens var et friskt gjensyn med Star Wars, og en film jeg virkelig likte, The Last Jedi blir bare litt over middels. 6/10 Endret 23. desember 2017 av Simkin Lenke til kommentar
...... Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Ser frem til alle 3 nøtter til askepott-anmeldelsene her i morgen! Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 "Tre nøtter til Askepott" er en god barne- og familiefilm. Den er veldig populær i mange land i Europa. Filmen er vel et bevis på at det ikke er nødvendig med store budsjett for å lage gode filmer. Det viktigste er historien, karakterene og miljøskildringen. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 (endret) Har bunkret opp masse ny godfilm for juleferien, Dunkirk, nye apefilmen, nye Spider-Man filmen etc - men siden jeg likte så godt å se Terminator (1984) for ikke lenge siden - så ble det fortsettelsen, Terminator 2 (1991) i kveld. James Cameron har siden Terminator (1984) gitt oss Aliens og The Abyss (min favorittfilm - hvorfor i all verden har du ikke fått ræva i gir og gitt den ut på blu ray James - dust). antageligvis 80 tallets kuleste filmer - sorry Star Wars. Men her kommer, akkurat som for Alien serien, en nummer 2 som kanskje ikke er bedre enn originalen, men bare så utrolig mye mer. Selvsagt en drøm for SciFi lovers. Cameron sprengte 100 millioner dollar grensa med denne filmen - og det ser man. Linda Hamilton har en utrolig forvandlig fra en småsøt uskyldig sak til en forberedt veltrent killerbitch - fantastisk og veldig passende. Også blir original Terminatoren vår venn, Arnold var stor på 80 tallet og ble superstar med denne filmen. Min utgave var en Directors Cut på godt over 2 timer, akkurat slik det skal være - med en skikkelig god film. Hvor ble det av alle disse Directors Cut av gode filmer forresten?? Virker ikke som det skjer nå for tiden? Camerons Directors Cut/Special edition av The Abyss er jo episk (145min vs 171 min) - håper den kommer på hidef i år Endret 23. desember 2017 av Mr_Spock Lenke til kommentar
""" Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 Har alltid likt Terminator langt bedre enn Terminator 2. Det er noe helt sykt skittent over den første filmen og den har en råskap som mangler i den andre. Elsker alt ved den første. Perfekt film! Når det er sagt anser jeg toeren som et gedigent mesterverk og. Fantastisk film! The Abyss hadde jeg et gjensyn med i dag tidlig, men jeg ble litt skuffa. Veldig bra film, men ikke så intens og kul som jeg huska. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 For en gang skyld er jeg helt enig med """" . Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 Har alltid likt Terminator langt bedre enn Terminator 2. Det er noe helt sykt skittent over den første filmen og den har en råskap som mangler i den andre. Elsker alt ved den første. Perfekt film! Når det er sagt anser jeg toeren som et gedigent mesterverk og. Fantastisk film! The Abyss hadde jeg et gjensyn med i dag tidlig, men jeg ble litt skuffa. Veldig bra film, men ikke så intens og kul som jeg huska. The Abyss hører absolutt til en av mine favorittfilmer, helt oppe i toppen. Husker fremdeles følelsen av forundring jeg hadde da jeg gikk ut av kinosalen en gang i 1989 - hva i all verden hadde jeg sett? Fantastisk. Har hatt gjensyn med filmen noen ganger etter dette. Men har unngått å se den etter blu ray kom og man skaffet seg 1080p projektor osv. For den finnes jo bare i en dvd utgave med elendig bildekvalitet - til og med til en dvd å være. Og som vanlig for SciFi filmer - så bør de sees på stort lerret med godt surround anlegg. Fordi det visuelle ofte er en større del av slike filmer enn for andre typer film. Så jeg har lengtet og googlet "The Abyss + Blu Ray" flere ganger årlig i snart 10 år....... er klart den filmen jeg har lengtet mest etter til å få en high def utgave. Håper det ikke blir så lenge til å vente - og at jeg ikke blir skuffet Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 (endret) The Abyss hører absolutt til en av mine favorittfilmer, helt oppe i toppen. Husker fremdeles følelsen av forundring jeg hadde da jeg gikk ut av kinosalen en gang i 1989 - hva i all verden hadde jeg sett? Fantastisk. Har hatt gjensyn med filmen noen ganger etter dette. Men har unngått å se den etter blu ray kom og man skaffet seg 1080p projektor osv. For den finnes jo bare i en dvd utgave med elendig bildekvalitet - til og med til en dvd å være. Og som vanlig for SciFi filmer - så bør de sees på stort lerret med godt surround anlegg. Fordi det visuelle ofte er en større del av slike filmer enn for andre typer film. Så jeg har lengtet og googlet "The Abyss + Blu Ray" flere ganger årlig i snart 10 år....... er klart den filmen jeg har lengtet mest etter til å få en high def utgave. Håper det ikke blir så lenge til å vente - og at jeg ikke blir skuffet The Abyss fins i en 1080p utgave fra Amazon (stream) og HDTV utgave, riktignok ikke BluRay kvalitet men vil tippe det er noen hakk over DVD Endret 24. desember 2017 av Simkin Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 The Abyss hører absolutt til en av mine favorittfilmer, helt oppe i toppen. Husker fremdeles følelsen av forundring jeg hadde da jeg gikk ut av kinosalen en gang i 1989 - hva i all verden hadde jeg sett? Fantastisk. Har hatt gjensyn med filmen noen ganger etter dette. Men har unngått å se den etter blu ray kom og man skaffet seg 1080p projektor osv. For den finnes jo bare i en dvd utgave med elendig bildekvalitet - til og med til en dvd å være. Og som vanlig for SciFi filmer - så bør de sees på stort lerret med godt surround anlegg. Fordi det visuelle ofte er en større del av slike filmer enn for andre typer film. Så jeg har lengtet og googlet "The Abyss + Blu Ray" flere ganger årlig i snart 10 år....... er klart den filmen jeg har lengtet mest etter til å få en high def utgave. Håper det ikke blir så lenge til å vente - og at jeg ikke blir skuffet The Abyss fins i en 1080p utgave fra Amazon (stream) og HDTV utgave, riktignok ikke BluRay kvalitet men vil tippe det er noen hakk over DVD Ja, har hørt om disse utgavene - men jeg vil ha den lange versjonen i nyrestaurert minst 1080p og ukomprimert lyd. Så får nok vente litt til, takk for info. Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 Terminator 1 og 2 og The Abyss er veldig bra filmer. Virker som James Cameron liker sjøfilmer, han har jo også laget Titanic og en dokumentarfilm om Titanic. Dokumentarfilmen om Titanic er forresten ganske bra. Likte Avatar også. Historien minner litt om den i Danser med ulver. Håper ikke Cameron er "over the hill", slik som Ridley Scott virket å være etter Gladiator, men at han fortsatt er i stand til å lage gode filmer. Det er jo snakk om en Avatar 2. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 Ikke bare Avatar 2 - men 3,4 og femmern også. Det er nok også årsaken til at Både The Abyss og True Lies ikke har fått Blu Ray release, han har hatt for mye annet å gjøre. Jeg også liker Avatar, litt enkel historie, men veldig kult laget. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. desember 2017 Del Skrevet 25. desember 2017 Er rimelig skeptisk til Cameron nå om dagen. Å lage en oppfølger til Avatar er en ting, men å lage tre, fire filmer på rad? Den første var helt grei, men ta vekk 3D-effekten, og hva sitter vi igjen med? Funker den som vanlig film i 2D like bra? Jeg tror ikke det. Mye av grunnen til hypen var fordi det var den første filmen med den 3D-teknologien (for å pirke litt kom den første filmen i 3D så langt tilbake som på 1920-tallet.) Men nå er 3D-filmer vanlige, så Avatar 2 måtte klare å stå på egne ben uten å tenke på 3D-gimmicken. Er ikke sikker på at den kan det. Og for å gjøre saken enda verre må den ikke bare stå på egne ben, men også være bra nok til at folk skal ha interesse av Avatar 3. De risikerer å tape enormt mye med å lage så mange filmer på en gang, spesielt når de ikke har en populær franchise å bygge på. Å lage tre Star Wars-filmer eller Avengers-filmer er en ting, men Avatar? På toppen av det hele får vi etterhvert enda en Terminator av Cameron selv. Det vil være en reboot, men likevel ha Arnold med? Så hva er vitsen? Tror han prøver for hardt å holde seg aktuell. Det er noe med å gi seg når man er på topp han burde lære. Ridley Scott på sin side planletter en Alien-film uten aliens. Trenger vel ikke si mer enn det. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. desember 2017 Del Skrevet 25. desember 2017 Avatar hadde jeg problemer å fordøye. Det var en for sær tullete verden, vanskelig å ta filmen seriøst.Syns ikke det var noe særlig. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 (endret) Doctor Zhivago (1965) - 7/10En film som anbefales. En meget lang, meget bra film med nær perfekt progressjon i historien, noe man ser svært sjeldent idag. Filmen handler om flere ting og har en del overraskelser i seg. En slående vakker ung dame som i løpet av filmen vokser opp trekker jo også opp. Både en historie om den Russiske revolusjonen og en romantisk historie. The Apartment (1960) - 6/10 En rimelig sær film, tidvis morsom. Den viser en del ting fra tidsalderen som man kanskje ikke tenker på, noe som i seg selv er interessant. Filmen er kanskje sær, men den holder seg også interessant utover i filmen. Åpningen er kanskje litt for sær uten at den er interessant, men utvoer i filmen tar det seg opp. Interessant nok og morsom nok til å se. Ikke gapskrattende latterøyeblikk, men milde morsomheter som er latterlige. En romantisk komedie. Svart hvitt fremstilling trekker ikke ned for en slik film. Spartacus (1960) - 8/10 Dette er nok den beste filmen jeg har sett fra Romersk tidsalder. Tross at den er ganske lang, kunne den godt vært enda lenger. En kort åpning trekker litt ned for min del, tidvis virker det som de har litt hastverk i historien. Vanligvis pleier filmer å droppe å vise krigsscener, men denne filmen viser jammen manøvreringer til en hel Romersk hær på en måte jeg aldri har sett. Siden det er 1960 har jeg vanskelig for å forstå at dette kan være et slags filmtriks. En episk scene når de viser hærene før de braker sammen. Selve slaget er så som så. Men, filmen handler ikke om slaget, den handler om Spartacus. En meget bra film. Endret 26. desember 2017 av zeebra Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Manchester by the Sea - 1/10 Klikket meg inn på Filmpolitiet sin "2017: Årets beste filmer" og fikk øye på Manchester by the Sea. "Nesten et perfekt drama" var noe de beskrev den som. Jeg vet ikke helt om jeg syntes en langtrukket stumfilm og middelmådig skuespill kan være synonym til det. Klimakset var da rulleteksten kom på skjermen Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Haha Joker, så dårlig var den da vel ikke. Faktisk var rollen perfekt for Casey Affleck. Jada, filmen var rimelig oppskrytt, men det var da litt av en historie. Synes den ble laget til på en interessant måte, selv om filmen kunne ha vært mye bedre. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Jeg likte den heller ikke, men 1/10 virker litt useriøst. Filmen er forresten fra 2016. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå