Gjest medlem-1432 Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) Predator (1987) På tide med et gjensyn med denne gamle klassikeren. Dette var virkelig i storhetstiden til Arnold Schwarzenegger og han er tøff som fy. Pga tøffhetsfaktor til Arnold: 8/10 Endret 14. desember 2017 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Miles Ahead.Skrevet, regissert og spilt av Don Cheadle. Etter 'Walk Hard' finner visst Cheadle den tradisjonelle biografi-filmen så latterliggjort at formatet er ubrukelig, dermed leter han frem en ny innfallsvinkel, og lager det han selv omtaler som en anti-biografi. (lignende hvordan Miles selv ikke godtok begrepet 'jazz', om musikken sin, og oppfant sjangeren 'social music') Formen er ikke låst i noen tid, men i stor grad forankret i Davis' 1975-80-periode, under hans avbrekk fra musikk, og fordypelse i dop, -og hopper frem og tilbake for å veve logikk og historie inn i Miles handlinger og synspunkt.Klippingen er kjapp, og gir en halvpsykadelisk effekt, som kler tematikken og musikken. Cheadle spiller Miles med stor innlevelse, og fremstår som autentisk, alle andre er flate statister i bakgrunnen. Problemet for min del, er historien som blir fortalt (innen den fungerende formen)i "nå"-tiden, den er i stor grad fiktiv, og dermed er det enda mer underlig hvorfor den er så stillestående og meningsløs, katharsis-en kommer ikke som følge av historien, og den eneste karakterutviklingen foregår i fortiden. Spennende form, og ett av de beste forsøkene på å veve jazz og film inn i hverandre, dessverre er ikke innholdet verdt spilletiden. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Patton (1970) - 8/10 En monumental film om en monumental mann laget på en måte som gjør at en nesten 3 timer lang film er svært bra og underholdende fra start til slutt. En av de beste andre verdenskrigfilmene jeg har sett. En karakterfilm som holder svært høyt nivå, noe man kan lære av idag hvor svært mange karakterer er karakterløse. En morsom film, med fin humor. Da filmen er laget på 1970 tallet er den ikke rensket for å tilpasses et kvalmende moderne politisk korrekthetsfilter, noe som alltid er herlig. Rett fra levra rett og slett, det kan man like. Til en gammel film å være synes jeg både bilde, lyd og effekter osv var bra. Mer enn bra nok til å understøtte filmens nivå. Deilig å se en film uten CGI effekter også, noe som gjør at bildet skinner igjennom enda finere og klarere enn det er. Lyst, friskt og fargefullt. Har du lyst å se: - En bra gammel film - En film om andre verdenskrig Så er denne helt super. Er du lei av andre verdenskrigsgreier kan det hende filmen alikevel er noe for deg. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Har sett den for lenge siden, og husker bare innledningen der Patton kommer fram og holder en speech i begynnelsen.Fikk lyst se den igjen ja. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Nixon låste seg visstnok inn, og så Patton på repeat hele natten, før han sendte tropper inn i Kambodia i 1970.The Discreet Charm of the Bourgeoisie Luis Buñuel 1972 (Oscar, beste utenlandske film) Utrolig underlig og surrealistisk, om en gruppe overklassevenner som stadig møtes for middag.Det er en merkelig repetisjon i scenene, iblandet noen få svært handlingstunge scener, og en masse drømmesekvenser som blander sammen ledetrådene fra den øvrige filmen med ytterligere surrealisme.Den er morsom på en ganske uforståelig måte, og uforståelig på en ganske morsom måte.Handler om repetisjon, fetisjer, frykt, undertrykkelse, og mat, men sikkert masse mer også, svært åpen for tolkning.Fin form, innhold og lengde. 1 1 Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Star Wars episode VIII: The last Jedi slår fast én gang for alle at SW først og fremst en merkevare som skal melkes til siste dråpe av et umettelig underholdningskonglomerat som hverken forstår eller interesserer seg for hva som faktisk gjør en film god eller dårlig. Det finnes omtrent ikke én eneste original idé i hele filmen; alt er revet ut av Empire og Jedi, tygget sammen til en usammenhengende mølje og så spydd ned i de vidåpne gapene til en milliard tanketomme idioter. George Lucas hadde i det minste noe nytt å tilføre episode 1 til 3. Det viste seg dessverre ikke å være noe bra, men det var i alle fall ikke renspikket kannibalisering av den originale trilogien. Disney har tydeligvis ingen som helst visjon for SW-universet utenom å drøye de siste kjøttslintrene fra det råtnende kadaveret så langt som mulig med spesialeffekter og rett og slett fornærmende smisking mot målgrupper av forestilt kommersiell betydning. Og bare for å sette prikken over i-en (i dritt) var 3D-implementeringen omtrent på høyde med noe man kunne se på omreisende tivoli på 80-tallet. Alt utenom fokalpunktet i bildet var utvasket og "dobbelt," inkludert underteksten store deler av tiden. Dette var muligens Vika Kinos teknikk som sviktet, og ikke selve filmen. Men Mark Hamill var kul, da. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Enda en remake altså, greit - da er man forberedt! Lenke til kommentar
MKej Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Nixon låste seg visstnok inn, og så Patton på repeat hele natten, før han sendte tropper inn i Kambodia i 1970. The Discreet Charm of the Bourgeoisie discrete charm bourgeoisie.jpg Luis Buñuel 1972 (Oscar, beste utenlandske film) Utrolig underlig og surrealistisk, om en gruppe overklassevenner som stadig møtes for middag. Det er en merkelig repetisjon i scenene, iblandet noen få svært handlingstunge scener, og en masse drømmesekvenser som blander sammen ledetrådene fra den øvrige filmen med ytterligere surrealisme. Den er morsom på en ganske uforståelig måte, og uforståelig på en ganske morsom måte. Handler om repetisjon, fetisjer, frykt, undertrykkelse, og mat, men sikkert masse mer også, svært åpen for tolkning. Fin form, innhold og lengde. Fantastisk film. Kan anbefale The Phantom of Liberty av Buñuel 1 Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Enda en remake altså, greit - da er man forberedt! Neinei ikke hør på Olethros. Det er absolutt ikke noe remake og det er mye nytt som en ikke har sett i Star Wars før. Jeg likte den veldig godt og er enig i alt han her sier (spoiler free review). 2 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Helt greit å ikke like filmen altså, men noen remake er det virkelig ikke. Jeg er heller ikke med på at den forrige var noen remake selv om den hadde noen likheter med den første filmen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 (endret) "SW først og fremst en merkevare som skal melkes til siste dråpe" Du sier ikke det...... velkommen til Hwood. Endret 16. desember 2017 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Bare forebereder meg, slik at jeg ikke blir skuffet. For VII var ikke noen dårlig film, langt der i fra, men jeg hadde håpet på noe nytt og friskt. Rogue One satte jeg mer pris på slikt sett. Kommer selvsagt å se VIII - og alle andre de lager fremover!! Lenke til kommentar
...... Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Likte nye Star Wars egentlig, men nå når jeg har sett hva Mark Hamill egentlig mener om de nye filmene og sin rolle i de så er jeg ganske enig med han og er skuffet over hva de har gjort med Luke Skywalker. Syns de vier altfor mye tid til Rey og Finn og andre karakterer som er typecastet for å dekke alle etnisiteter herfra til månen (ikke at det er noe galt i det, det er bare litt flaut når det er så tydelig og gjennomskubart). Syns ikke Luke fikk i nærheten av nok spilletid og karakterutvikling i filmen, han var nesten statist. Og Rey er ca like karismatisk som en lyktestolpe. Helt tydelig at de bygger opp til både en og to og kanskje fire eller sju filmer til. Dette skal melkes. Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Så den nye Star Wars filmen i går. Den er veldig dårlig, dessverre. Mangler en rød tråd i historien. Den er masete og forvirrende, og dialogen er ikke stort å skryte av heller. Helt utrolig at norske filmkritikere hyller denne filmen. Er de kjøpt og betalt eller? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 (endret) Syns de vier altfor mye tid til Rey og Finn og andre karakterer som er typecastet .. Rey er ca like karismatisk som en lyktestolpe. Ja det er jo et veldig godt poeng, selv om jeg ikke har tenkt noe over det før. Det er en trend at man skal ha med sånne kvinner i slike filmroller nå til dags. Er jo mye det samme i Rouge One også. Endret 16. desember 2017 av Delvis 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 (endret) Så den nye Star Wars filmen i går. Den er veldig dårlig, dessverre. Mangler en rød tråd i historien. Den er masete og forvirrende, og dialogen er ikke stort å skryte av heller. Helt utrolig at norske filmkritikere hyller denne filmen. Er de kjøpt og betalt eller? "Hvis noen liker noe jeg ikke liker må de være kjøpt og betalt" Endret 16. desember 2017 av Kjøleskap 3 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Den nyeste Star Wars filmen er en dårlig kopi av den andre filmen til Lucas. Hvis man mener at dette er en god film, så er man nok ikke så kresen. Men det er jo greit da. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 The Force Awakens er 100% konge. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Pernicious (2014) Vet ikke om det jeg som er gal. Så at den hadde svært labert skussmål og ventet noe kjedelig dritt. Men sjelden har jeg blitt mer positivt overrasket. Ble suget inn i handlingen hele veien. Virkelig en stilig horror film er det, med fine Thailandske omgivelser. 7/10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 Star Wars: The last JediHelt ok, hverken storartet eller elendig, rett og slett middelmådig 5/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå