Saftis Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 (endret) Jagten (2012) Utrolig vellaget og bra film. Temaet er i utgangspunktet litt vanskelig å skildre, men er presentert på en veldig realistisk og spennende måte, med god fokus på alle sider av saken som gir den ekstra dybden. Masse vakre scener og flotte settinger. Veldig godt skuespill som gjør at man får god forståelse av stemninger, hendelser og tankegang uten at filmen må fortelle deg det direkte, noe jeg likte godt. Litt brå overganger på slutten, men det gir også en litt mer åpen slutt som tillater litt egen tolkning og jeg følte at det egentlig holdt helt fint sånn. Må være en av de beste drama-filmene jeg har sett på veldig lenge. Burde absolutt sees! 9/10 Helt enig, utrolig sterk film! Det beste Norge har indirekte har utrettet på filmlerretet https://www.aftenposten.no/kultur/i/9vWAr/Ny-dansk-film-erbygget-pa-Bjugn-saken Endret 2. desember 2017 av Saftis Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 War for the Planet of the Apes (2017) Tja. Det er ikke en dårlig laget film.Det er en typisk føle-film, for de som har sans for det. Tror den er ganske god på selve det.Men den kan være drøy for de som ser mest etter fart og action.Litt vanskelig å bli særlig engasjert i disse apefigurene. Tror det ville vært fordelaktig medmer energisk driv i handlingen for en film som dette.Gir den en (svak) sekser mest for godt filmarbeid.6/10 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Skulle tro det ville være mer action, med tanke på tittelen. Den heter jo ikke "Sit around and talk about our problems on the Planet of the apes". 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 H he he heeh eh e. Dæh, nå var du morsom igjen. Grattis. Kongefilm, og den beste Planet of the Apes-filmen siden den aller første. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Jeg synes det er hinsides rart at du mener det. Lenke til kommentar
""" Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Ja, det synes jeg og. Det er ikke ofte jeg er helt på nett med kritikerne og folk flest, men når det kommer til Planet of the Apes er jeg faktisk det. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Enig, en av årets beste filmer! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Nei dere har blitt gale tror jeg. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Disse nye apefilmene må vel være tiårets beste trilogi. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 (endret) Samurai Cop (1990) Satan, dette var virkelig en klassiker i sjangeren "så ræv at den er bra". Her var det mye rart som skjedde. Det beste er vel dameparykken som plutselig kommer på hovedrollen innimellom. Fyren trodde visst de var ferdig filmet og klippet håret sitt, før regissøren plutselig kom og ville filme mer. Endret 10. desember 2017 av Tharos. 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Solsidan Koselig film! Elsker serien. Var litt kjedelig i begynnelsen, men tok seg kraftig opp mot slutten. 4/6 Lenke til kommentar
""" Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Samurai Cop (1990) Satan, dette var virkelig en klassiker i sjangeren "så ræv at den er bra". Her var det mye rart som skjedde. Det beste er vel dameparykken som plutselig kommer på hovedrollen innimellom. Fyren trodde visst de var ferdig filmet og klippet håret sitt, før regissøren plutselig kom og ville filme mer. Helt nydelig film. Toern var dessverre en liten skuffelse, men severdig lell. Jeg antar at filmer som Miami Connection, Hard Ticket to Hawaii og Deadly Prey er neste på lista? Kanskje ikke fullt så absurde, men like fete. Miami Connection er best! Men alt er reint gull. Ost overalt! Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 It's a Wonderful Life Måtte jo se denne "tidløse juleklassikeren" for å se hva alt oppstyret var. Den siste halvtimen er absolutt flott, og det er nok dette alle elsker filmen for, men den bruker altfor lang tid på å komme dit. Denne filmen varer i over to timer og kunne med fordel vært kutta ned en halvtime. 6/10 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Adjø MontebelloFantastisk filmopplevelse med en duo som mot alle odds har klart det kunststykket å lage musikk som er relevant og samfunnskritisk (når døde norsk rock?), 3 utsolgte Spektrum konserter og topper det hele med en kinofilm. Lenke til kommentar
...... Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Adjø Montebello Fantastisk filmopplevelse med en duo som mot alle odds har klart det kunststykket å lage musikk som er relevant og samfunnskritisk (når døde norsk rock?), 3 utsolgte Spektrum konserter og topper det hele med en kinofilm. Synd at selve musikken er så forferdelig kjip. 1 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 The Snowman (2017) Basert på Jo Nesbø's Snømannen. Har ikke lest boken så sammenligning er ikke tema. Syntes traileren så spennende ut og jeg elsker en god krim. Dessverre levde ikke denne opp til forventningene og hva man ser i traileren. Ikke overraskende når ting i traileren ikke blir med i endelig resultat. Bortsett fra at filmen er spilt inn on-location, er den typisk Hollywood-produksjon. Mister litt av realismen når det er få skandinaviske skuespillere og selv de ikke prater riktig språk. Ventet en rolig og oppbyggende første akt, men selv den var også ganske rett fram. Lite karakteroppbygging. Største minuset for min del ble redigeringen. To av de beste editorene skal visstnok ha gjort den jobben, men var for brå skifting av scener iblant, og lurte på om scenene faktisk var sensurert med vilje. Rekkefølgen kunne også ha vært annerledes for å gjøre saken mer mystisk. Særlig bytting av lokasjoner gjorde meg forvirret hvor handlingen faktisk befant seg. Det visuelle var godt gjennomført da. De vet at Norge har vakker natur og har fått meg seg en del kjente lokasjoner. Historien er også interessant i seg selv, men kunne vært bedre hvis redigeringen hadde vært bedre som sagt. Bør vel kanskje lese boka også for å vite den sanne historien. Ellers en middelmådig film man kan bruke søndagskvelden på hvis man skulle kjede seg. Kan ikke si noe om mr. Fassbender's og andre skuespillernes prestasjoner da jeg ikke har noe grunnkilde å forholde meg til. 5,2/10 på IMDB og får 5,5 av meg også. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Adjø Montebello Fantastisk filmopplevelse med en duo som mot alle odds har klart det kunststykket å lage musikk som er relevant og samfunnskritisk (når døde norsk rock?), 3 utsolgte Spektrum konserter og topper det hele med en kinofilm. Synd at selve musikken er så forferdelig kjip. Noen liker dattera, andre liker mora, og noen får begge. Litt sånn smak og en bak. Lenke til kommentar
SlitsomType Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Election (1999) Denne snubla jeg tilfeldigvis over en sen vinterkveld, og ble meget positivt overrasket over denne herlige satiren! En ung Reese Witherspoon må vel i denne filmen gjøre sin beste rolle noensinne? Likte henne bedre i denne enn som June Carter, faktisk. Matthew Broderick gjør også en god rolle som denne litt stusselige læreren som ser seg lei av disse menneskene som gjør alt for å nå til topps. 8/10. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Den filmen er en flott liten film! Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Terminator (1984) - et etterlengtet gjensyn med denne klassikeren. Så den vel et par ganger på kino, noen ganger på vhs og dvd, og nå for første gang på Blu Ray. Herlig bilde på blu ray og overaskende bra surrlound mix - dog litt ujevnt - sett på 106" lerret og 7.1.4 Atmos anlegg. Dette var en av de 6 store jeg så på kino i gamle dager, de andre var Halloween, Star Wars, Star Trek - The Motion Picture, Friday 13th og Alien. Filmer på slutten av 70- og begynnelsen på 80 tallet - som man fikk fullstendig hakeslipp av. Alt man hadde sett før ble fullstendig parkert og erstattet av noe man aldri hadde sett før - fantastisk. Trenger ikke å si noe om Arnold, han er perfekt, samtidig er både Michael Biehn og Linda Hamilton kanskje 80 tallets kuleste skuespillere - excellent casting. Man merker godt James Camerons geniale håndtverk i denne filmen, noe som man kommer å se mer av i Terminator 2, Aliens og Abyss. Jeg elsker det meste i denne filmen, den skriker 80 tallet, bilene, musikken, klærne osv Har resten av Terminator fimene på blu ray og har planer om å se alle nå i julen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå