Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

True Crime (1999)

Bra crime thiller dette fra Clintern. en del artige scener av kontorlandskaper i de dager, men masse svære hvite dataskjermer. Rart å se hvor forkskjellig det var fra i dag. Hvor veldig mye mer papir feks.

 

Underholdende film med god handling, og litt humor også.

 

7,5/10

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Gidder ikke oversette, så jeg bare limer inn det jeg postet på et engelskspråklig forum:

Now that it's out on, er, Blu-ray, I just forced myself to watch Valerian and the city of a thousand planets. Literally. I had to take a short break every 20 minutes or so to take out the garbage or empty the dishwasher or something. Anything to get a minute's respite from the deluge of sheer wrongness rending not just my senses but my very soul with exquisite 1080p picture and 5.1 surround sound. By the time Rihanna did her stupid little dance number I was actually pacing around my living room, cursing the heavens for allowing such dreck to exist, and I still had almost an hour more of it to go!

Jesus wept, where do I even begin? I want to say that Cara Delevingne is to charisma what gravitational singularities are to baryonic matter and that her performance in this movie is a crime against cinema and possibly humanity. I really do. But then i'd have a bitch of a time coming up with a suitable description of Dane DeHaan's... whatever the fuck he though he was doing in it. And what the fuck is up with his voice? Did he have to suck Luc Besson's dick and gargle on the load between every take? Because that's pretty much what he sounds like and would go some ways towards explaining a few things.

Speaking of dicks and people who suck them. I.e. Luc Besson. Apparently, when he was pinching out The fifth element, Jean-Claude Mézières (the illustrator of the Valerian et Laureline comic books) asked him: "Why are you doing this shitty little film? Don't you want to do Valerian instead?" Well, I really hope he at least got a shitheap of royalties, because Besson's basically done just that, but turned it into Fifth element part deux: biggerer and dumberer! Metaphorically covering the floor of his manchildcave with the original albums and then running around in circles, screeching autistically while pissing and shitting all over them, himself and everyone and everything nearby.

Nothing makes any sense, half the plot is stolen from Avatar and the visuals that aren't taken directly from the comic books are fucking eyesores. Fuck this movie. Fuck it right up its hairy French arse with a crusty day-old baguette and fuck me for having subjected myself to it only to warn you people. So fuck you too.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Er så lei av det derre Marvel oppgulpet i hytt og panel , håper det kommer en He-Manfilm snart :(

 

Star Wars episode XVI , gjeeeeeesp zzzzzzzzzz , hva med noe nytt liksom.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Hva med noe nytt? Kommer jo latterlige mengder filmer som ikke er basert på annet enn orginale manus hvert jævla år. At noen kjører på med samme gamle er jo bare fett, og med så enorme mengder nye filmer som utgis hvert år er det ikke akkurat sånn at du ikke kan velge hva du vil se og ikke. Jeez.

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg mest på superheltsjangern da.....

 

Vil ikke akkurat sette He-Man i Superhelt sjangeren jeg da, når det er sagt så har både Marvel og DC Comics mange flere helter/Skurker å ta av enn de vi allerede har fått sett bli filmatisert, selv så savner jeg mer av The Fantastic Four og kunne blant annet tenkt meg å se Galactus i en film for eksempel.

 

Kunne også godt tenkt meg å sett en Supermann film med Bizarro i for eksempel, skjønner ikke hvorfor filmene må inneholde de mest kjente heltene/Skurkene.

Lenke til kommentar

^^Fantastic Four 2 (Silver surfer) hadde jo Galactus som hovedskurk. Vi så ikke mye av han og kampen varte kort, men cameonen gjelder.

 

Er jo stund siden Hollyw$$d sluttet med originaler, er mer profitt å melke givende franchiser og nyinnspilninger (f.eks Løvenes Konge, som kommer neste år). Men så lenge det er valuta for pengene og verdt tiden, så  bryr jeg meg ikke for min del.

 

Er egentlig på tide med ny Masters of the universe (les: He-Man) innspilling, men bare hvis det er bra cast og god historie som holder seg til tro til universet. Fin mulighet for cameo av She-Ra i samme slengen og mulighet for egen film.

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat sette He-Man i Superhelt sjangeren jeg da,

Hero-Envy-superman%2Bvs%2Bhe-man1d.jpg

 

 

Når det gjelder "kun kjente fjes" i superhelt-filmer, er dette helt logisk. Kjente fjes selger. Hvis man har valget mellom å lage en film med Batman og en film med Plastic Man, hvem ville du valgt? Batman selger. Mange vet ikke hvem Plastic Man er engang. Dermed er Batman mye tryggere. Når vi i tillegg snakker om flere hundre millioner dollar i budsjett blir det jo ren logikk å gå for det trygge. (superheltfilmer ligger vanligvis på rundt 150 - 250 millioner dollar, men enkelte går langt høyere. Avengers 3 og 4 har for eksempel et samlet budsjett på ca en milliard (!) dollar. Dollar.)

 

Men vi ser stadig nye fjes likevel. Iron Man selv var ikke så godt kjent utenfor USA på den tiden, og Guardians of the Galaxy og Ant-man var svært risikable. Dr. Strange har også fått sin egen film nå, snart etterfulgt av Black Panther. Så nye fjes dukker opp fra tid til annen. I DC jobber de med en film ned Harley Quinn og Joker, samt en Joker origin-story som ikke har noe med den andre Joker'en å gjøre. Vi får også Gotham City Sirens, med Harley Quinn, Catwoman og Poison Ivy i hovedrollene. Harley og Catwoman er kjente nok, men Poison Ivy har ikke vært med i noen filmer annet enn Batman & Robin, og den varianten var jo ikke akkurat noe å skryte av. For å si det sånn var Bane også med i den, så dere kan jo sammenligne ham med Bane i Dark Knight Rises for å få en idé hvordan Poison Ivy egentlig er. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Vil ikke akkurat sette He-Man i Superhelt sjangeren jeg da,

 

Hero-Envy-superman%2Bvs%2Bhe-man1d.jpg

 

 

Når det gjelder "kun kjente fjes" i superhelt-filmer, er dette helt logisk. Kjente fjes selger. Hvis man har valget mellom å lage en film med Batman og en film med Plastic Man, hvem ville du valgt? Batman selger. Mange vet ikke hvem Plastic Man er engang. Dermed er Batman mye tryggere. Når vi i tillegg snakker om flere hundre millioner dollar i budsjett blir det jo ren logikk å gå for det trygge. (superheltfilmer ligger vanligvis på rundt 150 - 250 millioner dollar, men enkelte går langt høyere. Avengers 3 og 4 har for eksempel et samlet budsjett på ca en milliard (!) dollar. Dollar.)

 

Men vi ser stadig nye fjes likevel. Iron Man selv var ikke så godt kjent utenfor USA på den tiden, og Guardians of the Galaxy og Ant-man var svært risikable. Dr. Strange har også fått sin egen film nå, snart etterfulgt av Black Panther. Så nye fjes dukker opp fra tid til annen. I DC jobber de med en film ned Harley Quinn og Joker, samt en Joker origin-story som ikke har noe med den andre Joker'en å gjøre. Vi får også Gotham City Sirens, med Harley Quinn, Catwoman og Poison Ivy i hovedrollene. Harley og Catwoman er kjente nok, men Poison Ivy har ikke vært med i noen filmer annet enn Batman & Robin, og den varianten var jo ikke akkurat noe å skryte av. For å si det sånn var Bane også med i den, så dere kan jo sammenligne ham med Bane i Dark Knight Rises for å få en idé hvordan Poison Ivy egentlig er. :)

Giftige Eføy ble først "orntli" kjent i BTAS i '92 , Mr Freeze fikk også en renessanse gjennom samme serie.

 

Vet ikke om Freeze hadde en kone (spilt av Vendela i B & R , lol) før BTAS dog?

 

Vitenskapsmannen Hugo Strange døde pussig nok i bladet men har ikke peil hva han døde av :p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hadde jeg produsert He-Man så hadde jeg gått for ukjente unge skuespillere og mer jordnær lønning enn superstjerner , de kunne i prinsippet spilt rollen i 10-15 år (men de hadde nok forlangt å gjort andre roller også)

 

Men så er det der med typecasting , ikke lett......

 

Da Cubby produserte 007 TSWLM valgte han Bach over en mer kjent stjerne , han mente Bach var et mer økonomisk smart valg , man får ikke store stjerner på billigsalg.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

.........for å få en idé hvordan Poison Ivy egentlig er. :)

 

 

Hvis hun blir i nærheten av hvordan Ivy ble fremstilt i Arkham Knight, kommer billettsalget til å skyte raketthøyt. (Inntill feministene kommer og ødelegger alt). Tenker alltid at å bli "forelska" i karakterer er tåpelig ting, men når jeg så henne første gangen, så skjønte jeg hvordan de folka har det. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

He-Man var mer realistisk i Dolphs skikkelse , i tegnefilmen kunne han bokstavelig talt flytte planeter (skjedde faktisk i en episode , kid you not)

 

Dolphs HM er som Batman , mao hvis han blir brutalt stukket med kniv/sverd så er det game over dog har han en satansk kampmoral.

 

Kunne tenkt meg en Bravestarr live action også men spørs om kidsa har noen interesse av sci fi/western (Bstarr hadde vært kjempepopulær på 60/70 tallet , storhetstiden til spaghettiwestern)

 

Husk at Reeve var lite kjent før Superman så aldri si aldri......men det er gambling å satse på ukjente navn.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

.........for å få en idé hvordan Poison Ivy egentlig er. :)

 

 

Hvis hun blir i nærheten av hvordan Ivy ble fremstilt i Arkham Knight, kommer billettsalget til å skyte raketthøyt. (Inntill feministene kommer og ødelegger alt). Tenker alltid at å bli "forelska" i karakterer er tåpelig ting, men når jeg så henne første gangen, så skjønte jeg hvordan de folka har det. :p

 

Problemet med Ivy er at hun er langt mer komplisert enn de fleste tror. Grensen mellom helt og skurk er ikke alltid sort/hvitt, og Ivy kan gå rimelig langt til begge sider. Hun er ikke direkte "slem", men heller nådeløs når hun føler seg truet, eller noen truer barna hennes (dvs plantene). Men det er da ikke så ulikt f.eks Oliver Queen, som drepte folk uten å nøle i første sesong av Arrow? Det samme gjelder for så vidt Harley Quinn. Liker tegneseriene hennes, fordi hun blir fremstilt som en ganske snill og sympatisk dame, og svært intelligent. 

 

 

Giftige Eføy ble først "orntli" kjent i BTAS i '92 , Mr Freeze fikk også en renessanse gjennom samme serie.

Vet ikke om Freeze hadde en kone (spilt av Vendela i B & R , lol) før BTAS dog?

 

Vitenskapsmannen Hugo Strange døde pussig nok i bladet men har ikke peil hva han døde av :p

Tja, for å ta noen raske datoer dukket Poison Ivy opp i 1966, Mr Freeze i 1959 (som Mr. Zero), og Hugo Strangeallerede i 1940. Men når det er sagt fikk Mr. Freeze en ny origin-historie i B:TAS, hvor kona ble introdusert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Baby Driver (2017)

Må si jeg likte denne. Rå koreografi, mye flotte scener, god underholdningsfaktor. Dog også en del teite deler, forutsigbare klisjéer og idiotiske biter uten logikk eller realisme. Med litt tweaks kunne denne vært enda bedre, men likevel en veldig kul film og underholdningsfaktoren drar opp en god del. 8/10

 

Gjengangere (2017)

Ganske kul film, relativt vellagd, men klisjéer, noe dårlig skuespill og diverse idiotiske punkter trekker en del ned. Var dog verdt kinobesøket. 7/10

 

The Gambler (2014)

Meh. Helt grei, men ikke mye mer enn det. 6/10

 

Honeymoon (2014)

Gikk som forventet når jenta på daten fikk velge Netflix-film. Kjedelig, teit og dårlig laget. 3,5/10  

Endret av Slettet-2spvYRBZtB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...