Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiderman: Homecoming

 

Har falt helt ut av MCU. Faktisk ikke sett noen filmer som kom etter den første Avengers-filmen. Så jeg satte meg ned lørdag kveld med et par øl og litt popcorn for å se det nyeste tilskuddet i Spiderman-universet. Jeg innser at jeg nok burde sett Civil War først, men filmen står relativt greit på egne ben.

 

Tror jeg begynner å bli gammel, for dette var dølle greier. Virker som at de prøver å lage en PG-13 Deadpool med alle de små kommentarene hele tiden. Dog, det er vel kanskje slik i tegneserien? Jeg synes også at filmen var for lang med sine 2t 15min. Kunne med fordel ha kuttet i alle fall 10-15 minutter. Kjedelige biroller, uinteressant skurk (selv om jeg satte pris på en litt mer down to earth skurk som ikke skulle ta over verden) og forutsigbar handling.

 

Satte dog pris på twisten og

når Spiderman låser opp alle kreftene i drakta. Det var ganske artig. Er dette canon? Spironman!

 

 

Tror jeg hopper av MCU-toget med denne. 

 

5/10

Lenke til kommentar

Så de gir gode fremstillinger av musikken i denne perioden? De er troverdige? Anbefalt for de som liker artistene?

Ja mener jeg exe ser livet buddy å the killer exe sangner som buddy spillet inn som lånte fra carl perkins, Elvis aron Presley, Little Richard, Chuck berry,  .... Blue Suede Shoes, Baby let's play house, good rockin' tonight, rip it up, shake rattle and roll her trur jeg ble spillet inn på båndopptaker hjemme hos buddy holly grunn att de hvite hvile ikke att rock and roll skulle spilles inn da det var devlens satan musikk på den tiden.

http://www.imdb.com/title/tt0077280/soundtrack

 

Han som spillet the killer i Great ball of fire brukte 4 til 5 år på å lære seg å spiller som the killer selv Han lånte musikken fra de svarte samme med elvis å de laget sinn egen versjon av Whole Lotta Shakin' Goin' On, du ser gal han er Hans ekteskap med sin 13-årige slektning, Myra Gale Brown, som er datter av hans fetter, fikk medias oppmerksomhet, og førte til at Lewis ble svartelistet av mange radiokanaler over flere år. da

http://www.imdb.com/title/tt0097457/sound

Lenke til kommentar

The Arrival (2016)

 

Forstår ikke helt åssen nesten 400.000 har gitt denne et snitt på 8/10 på IMDB.

 

Visste ikke helt hva jeg kom til å se, hadde egentlig ikke forventinger heller, men syntes hele filmen var veldig slow-paced og stappfull av tilfeldigheter og usannsynligheter.

Nå regner jeg ikke akkurat det at aliens kom på besøk som en usannsynlighet ettersom det er filmens hovedtema, men heller mye av handlingsforløpet.

 

Mulig det var en dypere mening her jeg ikke helt forsto men

 

når dem kom for å gi menneskeheten en "gave" i form av et språk som gjorde at dem som forsto språket kunne spå framtida?!? Da datt jeg av lasset.

 

 

4/10

Endret av Gurglemuffin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blade Runner 2049 var sånn ca perfekt. Var ikke en eneste liten ting som ikke stemte, go hele filmen ar en eneste gedigen nytelse for både øyne, ører og hjerne.

 

Faen til stemming!

 

 

Lyden på Colosseum er jaggu meg helt massiv. Må få til noen flere kinobesøk når jeg først er i Oslo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Likte Ex Machina godt, har gitt den  8/10 på IMDb ser jeg. Husker ikke veldig mye, må snart se den og igjen så.

 

Jeg husker alt, luremus av en robot.....

 

Og han som lagde de var ikke verdens snilleste heller...

 

 

Var litt etiske tenketanker, men kunne vært mer, og synes slutten var for diffust og trist.

 

Jeg kan gjerne like at en film har trist slutt, men da pleier jeg som regel å ha mer innsikt i karakterene.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

*

What’s not to like?

Men jeg synes vi kunne fått mer action.

Da har du sett feil film. Sci-fi betyr ikke bestanding action..
Ja, jeg kjøpte filmen.. Jeg hadde bare høyere forventninger.

 

Mener ikke å disse filmen... Men hadde ventet noe ala Ghost in the Shell, eller Blade Runner..

 

Var jo litt Blade Runner da..

 

Filmen kunne vært litt lenger, hva skjer senere når Ava går ut i verden osv..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

7deathday00_450.jpg

 

HAPPY DEATH DAY

 

Typisk highschool slasher på mange måter. Først blir vi introdusert til den kvinnelige hovedpersonen, og får se en typisk dag i livet hennes. Hun gir blaffen i det meste, har sex med en gift lærer, driter i romvenninen, er totalt drittsekk mot de fleste, og gir liten grunn til hvorfor noen av oss seerne skal bry oss om henne. Så når det går mot kveld, hun går under en undergang og blir angrepet av en eller annen person i teit babymaske, er det kanskje like greit at hun blir drept. Det er jo en fin måte å avslutte bursdagen på. :p Men når hun blir drept våkner hun igjen... og det er fortsatt bursdagen hennes. Igjen går hun gjennom hele dagen som vanlig, og blir drept igjen... og våkner igjen. På bursdagen. Da blir det jo straks mer interessant. :)

 

Dette kunne fort ha blitt ganske ræva, spesielt siden plottet i seg selv ikke er spesielt originalt. Å leve den samme dagen om og om igjen er gjort mange ganger før, og en maskert morder er nesten pinlig i våre dager. Hvor mange filmer kan klare å levere gode grøss basert på en eller annen tulling i maske? Er det egentlig mulig lengre? Det neste blir vel å lage en seriøs skrekkfilm med zombier eller vampyrer. Hvem er redde for disse idiotene i dag? Heldigvis skjønner HDD dette, så det er like mye en komedie som skrekkfilm. Det sier jo sitt på slutten kommer kommentaren: "How can you can not have heard of Groundhog Day?" :p

 

Historien i seg selv er også morsom nok, men en del twists og overraskelser underveis. Personlig synes jeg det var litt vel forutsigbart hvem morderen var, men det kan være fordi jeg har vært stor fan av skrekkfilmer i over tretti år. Begynner å kjenne igjen en del ting, for å si det sånn. Er heller ikke helt overbevist om selve slutten, men det er også en vanig ting. Selv Groundhog Day hadde strengt tatt ikke en sluttn. Han bare våknet neste dag, uten at jeg ante helt hvorfor. Slutten i HDD gir mer mening, om en ikke så veldig mye.

 

Alt i alt en helt grei komedie/slasher som har en del bra creepy scener, men uten å prøve å få oss til å tro dette skal være skummelt. Vi vet hovedpersonen blir drept om og om igjen, så i stedet for å late som om hun kanskje kan overleve, har de det heller mye moro med dette. Et annet problem med sånne filmer er at når vi først har fått dagen i reprise noen ganger, kan det fort gå over i kjedsomhet. Vi vet jo hva som skjer. Vi har bokstavelig talt sett det flere ganger, så akkurat som hovedpersonen ønsker vi bare at det skal ta slutt snart. Selv her synes jeg HDD har lyktes i å holde ting friskt og variert helt til siste slutt.

 

Vurdering: 7.5/10 'Til death do us part... again... and again... :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...